Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    God bedring ønskes herfra også :)
    Forresten, var det denne jeg hørte hos deg? Utmerket musisering, vil jeg bestemt mene :D

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, alle sammen. Ørene funker bedre nå, det hjalp med to stille dager på sofaen. ;)

Det var den ja, Donnerwetter. Ganske unik musisering, spør du meg. Slett ingen dårlig lyd heller. ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    impulse skrev:
    Takker, alle sammen. Ørene funker bedre nå, det hjalp med to stille dager på sofaen. ;)

Det var den ja, Donnerwetter. Ganske unik musisering, spør du meg. Slett ingen dårlig lyd heller. ;D
    Meget bra lyd i mine ører :)
    Tok Platekompaniet 2 mnd å skaffe den, men den er vel verdt å vente på ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    impulse skrev:

5 min å svi fra en egnet mac

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    65finger skrev:
    donnerwetter skrev:
    impulse skrev:

Man vet da dét, men det er noe eget med å ha originalen også når man hamstrer ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    donnerwetter skrev:
    65finger skrev:
    donnerwetter skrev:
    impulse skrev:

Man vet da dét, men det er noe eget med å ha originalen også når man hamstrer ;D
    Enig i det!! men som ventecd duger det

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Et musikktips i jazzsjanger.(er ikkje akkurat lommekjent i den verden!)

Jeff Healey &the jazz wizards.its tight like that.
    With special guest Chris Barber.

Med slik framføring skal tilogmed jeg utforske mere av sorten.
    Ørevennlig musikk med fantastisk dynamikk.

Kan sjå ut som Healey kun ga ut 2 til av denne sorten,desverre!
    Among Friends og Adventures in Jazzland.

Mvh.

Clintern

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2006
    Antall liker
    123
    Sted
    Åkrehamn
    Torget vurderinger
    6
    Hoi

Etter å ha vært gjennom en del av anbefalingene i denne tråden synes jeg det er på sin plass å fremheve noe; jeg har sans for ting og tang som er undervurdert;

Når denne kom frem som anbefaling av Trond tidlig i tråden ble jeg nyskjerrig; Lillebror Penn har laget pop plate! Og han er gift med Aimee Mann!?

Det er Michael Penn sin MP4 plate vi snakker om og den har slått meg ned i sofaen fler enn en gang...

Forøvrig hører man Aimee påvirkning både tekst og melodi - in a good way! - og for de av oss som gikk på en smell med flaska i går - se filmen som er bygget på Aimee sin musikk; Magnolia!

Thanks T

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    clintern skrev:
    Hoi

Etter å ha vært gjennom en del av anbefalingene i denne tråden synes jeg det er på sin plass å fremheve noe; jeg har sans for ting og tang som er undervurdert;

Når denne kom frem som anbefaling av Trond tidlig i tråden ble jeg nyskjerrig; Lillebror Penn har laget pop plate! Og han er gift med Aimee Mann!?

Det er Michael Penn sin MP4 plate vi snakker om og den har slått meg ned i sofaen fler enn en gang...

Forøvrig hører man Aimee påvirkning både tekst og melodi - in a good way! - og for de av oss som gikk på en smell med flaska i går - se filmen som er bygget på Aimee sin musikk; Magnolia!

Thanks T
    Hei, Tommy! Flott at du likte den skiva! Det var ikke akkurat en bombe, beleive it or not. :D Han er gift med Aimee Mann, ja. I alle fall sist jeg sjekka! Litt av et låtskriverpar, forresten. Magnolia er en utrolig bra film, så den anbefalingen støttes herfra. Jeg får ta meg en kikk rundt i samlingen og se om jeg finner andre hemmelige godbiter etterthvert.. ;) En ting er i alle fall sikkert, Penns samlede produksjon kan med fordel sjekkes ut. At den mannen ikke er stor, er meg en gåte!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Så er det fredag. Det har vært mye hifi denne uka. Skriverier, en opphetet Fidelity-integritetsdebatt jeg engasjerte meg litt i overkant i, lyttesaeanser hos redaktøren som nok har satt varige spor,en postsending med plater, Hornalliansens nye nettsider (Kudos til broder Gago!) og litt til. Til ære for mine alliansebrødre (som jeg snart skal invitere på lyttetreff!) er det skikkelige wienerpølser til middag i heimen. Det er nemlig opplest og vedtatt hornalliansetreffmat. De må imidlertid komme fra Leif Vidars pølsemakeri på Hønefoss. Hvem kan stå for en fyr hvis ubetalelige slagord er "It´s only pølser, but I like it!"? ;D

Men så til saken. Jeg har akkurat jekket en øl til de nevnte pølsene. Fremdeles beveger vi oss i hornalliansekulianaria her. Så har jeg rundet hjørnet mellom kjøkkenet og kortveggen der anlegget står, og satt på en kanonskive med musikk som gav meg et elektrosjokk da jeg hørte den første gang. En liten, hvit fyr fra Bærum har ingen rett til å groove så inn i hel.... som Jarle Bernhoft gjør, men hans "Ceramic City Chronicles" er en frydefullt funky og ekstremt swingende hyllest til en by han elsker. Hovedstaden. Likevel er den spilt inn i gamle Sinatras hjemtrakter, Hoboken, New Jersey. Det blir fort storbypoesi av sånt.
    Dette er et soundtrack til en deilig fredag, eller en hvilken som helst annen dag. Musikk det er vanskelig å sitte stille til, med mer enn et nikk i retning folk som Curtis Mayfield, Prince, Sly Stone og Herbie Mann. Feelgood så det holder, men tidvis også sårere og mørkere. Bernhoft er multi-instrumentalist selv ,men har også med seg Anders Engen, David Wallumrød, Audun Erlien og Trygve Seim. Bernhoft gjorde forresten en totalt utenomjordisk Prince-cover på den norske hyllestplata som ble stoppet av Prince selv, og akkurat det sporet er nok til å få enhver til å tvile på at han er fra steinrøysa. Det får meg til å tenke på åpningsreplikken i en klassisk Wesensteen-sketsj. "De er neger,De!". ;D
    Anbefales på det aller varmeste!

Vedlegg

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Denne må jeg få høre på horna dine, send bare ut nabovarsel først ;D
    Finger'n rakk ikke det ;D

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    donnerwetter skrev:
    65finger skrev:
    donnerwetter skrev:
    impulse skrev:

Siste jeg var hos deg var det bare ventecd'er i huset ditt ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det bør muligens presiseres at det ikke er mitt hus du snakker om her, Haavard..... ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:
    65finger skrev:
    donnerwetter skrev:
    65finger skrev:
    donnerwetter skrev:
    impulse skrev:

Siste jeg var hos deg var det bare ventecd'er i huset ditt ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Håvard
    joda. en del ventecdes men mye er gitt bort og rippet og brent

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann Trond.. :)
    Go kveld i heimen.. :)

Den Jarle Bernhoft plata skal med på neste bestilling..

Ordentlige Wiener-pølser må en ha. Det ER en nødvendighet.
    I min tid i Oslo - 1977 - 1988 da Hovedstaden ennå var en hyggelig og trygg by,
    ble slik luksusmat kjøpt hos en slakter i Markveien på Grynerløkka. Han var viden kjent for sine
    eminente Wiener-pølser som ble regnet for byens beste og da landets beste selvfølgelig :).
    Det var gode pølser det - Wienerpølser med masse kjøtt :D ;). Og med en skikkelig dvs originalprodusert Schous eller Frydenlund til... - himmelsen rike
    jeg begynner å sikkle her jeg sitter.. :D ;D

God fornøyelse og kos deg Trond.. :) :)

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.664
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Jarle Bernhoft bestilt nå! Herlig tråd........ ;)

Mvh.
    SAL

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Nå er jeg litt ute å kjøre her.
    Det vil si musikalsk uenig. Har fått tak i Jerle Bernhoft dobbel Live skive, Hifi Kluben skiva. Må bare si som elevene mine, Den suger.
    Kanksje bør jeg sette den i spilleren er gang til. Gi den en tjangs.

PS 65Finger. Måtte kødde litt. Din gavmildhet i form av cd'er har jo kommet meg til gode.

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, SAL, og takk for senast! ;) Hyggelig t du liker tråden!

Haavard, den siste skiva er litt anderledes, og du må gjerne synes at den suger, men kanskje du burde være litt forsiktig med så til de grader å identiifisere deg med dine elevers musikksmak!? ;) ;D ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jasså Donner, du skal komme her og kommer her å spille Judas Priest på riggen? Vel, dette er metallfri sone egentlig, men vi får se. ;) Tror naboene mine er hakket mere gemyttelige enn Bestum-nevrotikerne i Fingerns nabolag, men likevel....

Så du liker pølser du også, Fredd? ;) Du har god smak, mann! Jeg vet hvilken slakter du var hos, den er nedlagt nå, desverre. Vi har en igjen på Torshov, de vet jaggu hva de driver med der også, for å si det forsiktig. Likevel er det langt å dra for å kjøpe pølser, men jeg skal en tur oppom neste gang jeg er i byen. Om du er på disse kanter og stikker innom for å høre riggen, skal jeg jaggu dra opp og kjøpe med meg noen, så får vi se om de kan måle seg...

Noe sier meg at du kommer til å like unge Bernhoft, ja... :)

På en lørdagsformiddag med tungt snæøvær og vind utenfor er det en nytelse å ha et godt anlegg, rimelig nyrydda kåk og Yirgacheffe i koppen. Så kan de som er født i allværsjakke og fleece trosse elementene så mye de bare vil for meg. Nå er det Jarrett som gjelder.

Vedlegg

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Tror nok ikke mine elever vet hvem Jarle Berhoft er Impulse.
    Skal sette den i spilleren i kveld, høre mer på den. Jeg var vel litt kjapt ute.

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Jarle Bernhoft spiller i Krokodillene. 3 karer som rapper og danser. Skøyergutt!

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.720
    Torget vurderinger
    10
    shaunv skrev:
    Er det denne jeg står i ferd med å arve?

Hvis jeg har forstått det rett er eierhistorikken: shaunv <- amadeus <- impulse ::)

Hans Erik

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    I såfall en forferdelig fin platrspiller du har i sikte , hatt en slik hjemme en gang . det spillte meget habilt......og skulle jeg hatt en spiller nummer to, hadde nok denne stått uhyre langt opp på listen.....

Mvh Espen

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Jøgga! :) Selv om det du la til, plutselig ikke var med likevel. Men når jeg først har deg her, gratulerer med ny pickup! Godt valg, spør du meg. ;D

Edit; Der kom det! Wow! Takker igjen! Og en strålende helg til deg også, ikke minst.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.720
    Torget vurderinger
    10
    Hva står den impulse logoen for? Er det høyttalerne? :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nei, det er et gammelt og hederskront amerikansk plateselskap som har gitt verden en mengde fantastiske jazzplater. Jeg har en god del av dem og høyttalere med samme navn, derfor nicket.

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Heisann Trond.

Noen få ord på tråden din for å takke
    for anbefaling og flott omtale av denne
    platen i siste Fiedelity:

Denne blir jeg bare mere og mere glad i for hver
    gjennomspilling. Nye detaljer og nyanser oppdages
    hver gang den spilles og variasjonene fra spor til spor er
    egentlig ganske store. Finnes ikke et
    kjedelig spor på denne - syns jeg.. :)
    I tillegg til at lydkavaliteten er på topp har vel denne
    skiva det som enkelte kaller for audiofile kvaliteter også... ;) :D

En herleg plate som anbefales - for alle..

mvh :)

Vedlegg

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.720
    Torget vurderinger
    10
    impulse skrev:
    Nei, det er et gammelt og hederskront amerikansk plateselskap som har gitt verden en mengde fantastiske jazzplater. Jeg har en god del av dem og høyttalere med samme navn, derfor nicket.
    Da ønsker jeg en liten anbefalingsliste med link til hvor jeg handler :)

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.562
    Torget vurderinger
    5
    56fwb skrev:
    Heisann Trond.

Denne blir jeg bare mere å mere glad i for hver
    kjedelig spor på denne..

Fin konsert hadde hun også i går. Overraskende med "Under the boardwalk" fra "Girl at her Volcano" - den hadde visst ikke gutta i bandet hørt henne spille før. Tre låter fra "Flying Cowboys" :) Men trekk for manglende ekstranummer.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.490
    Torget vurderinger
    4
    hel skrev:
    impulse skrev:
    Da ønsker jeg en liten anbefalingsliste med link til hvor jeg handler :)
    Impulse! er nok mest kjent for John Coltrane sine plater.
    For en intro til andre artister på Impulse! kan kanskje disse være en grei start?
    -Minutten

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, Fredd! Veldig hyggelig at du liker den plata. Det er fjorårets gledeligste utgivelse for min del. Du har rett angående lyden også, den er ganske så glimrende. Det er jo netopp det som er poenget med spalten min i Fidelity, trekke fram plater som har både musikalsk innhold og lyd utenom det vanlige, for å gi den audiofile plingplongindustrien et lite skudd for baugen, sånn etter fattig evne. ;D

Horny, det hørtes ut som en konsert av det slaget hun holdt før det hvite pulveret kom og tok henne. Håper virkelig hun virket nykter, så er det håp for neste konsertrunde også. Hun liker seg tydeligvis i Norge, nemlig. Jeg hadde ikke anledning til å dra, og det kommer sikkert til å plage meg i et år eller tre....

hel, du fikk jo etpar veldig gode tips der, synes jeg. Ellers kan jeg anbefale deg "John Coltrane and Johnny Hartman", om du liker crooning av klasse med klodens mest grensesprengende saksofonist i ryggen. Glimrende lyd, standardlåter fra øverste hylle og en sørgelig glemt, men ufattelig god vokalist. Nyutgitt Av Speaker´s Corner på fantastisk bra kvalitetsvinyl. Finnes på "Big Dipper", kongerikets beste platebutikk. Nok engang, gratulerer med fantastisk platespiller. Det er ikke min gamle, den står trygt på Ålgård utenfor Stavanger...

Vedlegg

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Hei Trond :)

Jeg fikk en plate i posten dag
    og har allerede spillt den 4 ganger.
    Denne;
    Haddy N'Jie

Word of The Free

Jeg vil få lov til å anbefale denne for deg Trond for
    ...Denne dama har DET... :D

PS. Har skrevet 4 ord mere på min tråd.. ;D

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    56fwb skrev:

og har allerede spillt den 4 ganger
    denne
    N'Jie Haddy

Word of The Free

Den skal anskaffes, Fredd! Takker! I tillegg til at hun kan synge, skriver hun som en gudinne også. Jeg har frydet meg så til de grader over hva hun bidrar med i Dagbladet at hun alltid har en ekstra stjene hos meg. :)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    Horny skrev:
    56fwb skrev:
    Heisann Trond.

Denne blir jeg bare mere å mere glad i for hver
    kjedelig spor på denne..

Fin konsert hadde hun også i går. Overraskende med "Under the boardwalk" fra "Girl at her Volcano" - den hadde visst ikke gutta i bandet hørt henne spille før. Tre låter fra "Flying Cowboys" :) Men trekk for manglende ekstranummer.
    På meg virket det som om hun ble litt irritert etter å ha spilt feil på trommene, tenkte 'fuck it' og gikk av. Da hadde hun holdt på i en og en halv time. Det var helt tydelig at det kom overraskende på bandet. Litt brå avslutting ble det, men det var en ganske så magisk konsert fram til da. For hun var virkelig i form!

gwikse

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Antall liker
    253
    56fwb skrev:

og har allerede spillt den 4 ganger.
    Denne;
    Haddy N'Jie

Word of The Free

Takk for tipset. Sjekket ut på spotify og bestilte litt plater rett etterpå ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, Wergeland. Det var en befrielse å høre. At dama er i form igjen , kan tyde på at det blir flere sjanser. Det plager meg fremdeles at jeg ikke kunne på lørdag, men jeg får spille igjennom produksjonen hennes etpar ganger, så gir det seg nok litt.

I dag spilles det klassisk her i skogkanten. Cristophe Coin, cellisten i det ikke helt ukjente korpset Quatour Mosaiques, spiller Vivaldis cellokonserter. En alldeles utenomjordisk vakker plate fra det franske entusiastselskapet Naive.. Lyden er glimrende, og den er fast på listen over innspillinger når utstyr skal testes. Jeg sier ikke så mye mer om den her i dag, det kommer nok noen flere linjer i et herværende hifi-magasin snart. ;)

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn