Her skjer det lite hifirelatert for tiden, sånn rent bortsett fra en avsindig hektisk innspurt på neste nummer av blekka. Ikke at det på noen måte er "lite", men likevel. Det ligger forøvrig an til et lite gjestespill på preampfronten som jeg ser veldig frem til. Ikke at jeg skal bytte preamp, men det gav seg altså en mulighet for å låne en klassiker fra nær fortid som jeg er veldig nysgjerrig på å høre i eget system.
Ellers er det jo morsomt hva man finner når man rydder. Jeg har jo lenge forsøkt å gi bort både min favoritt-hifibenk og en seriøst diger haug med hifiblader. Ingen har så langt bitt på, selv om etpar av kara her inne er blitt tilgodesett med en mindre bunke hver. Hva pokker er det som skjer med verden? Skal man liksom være nødt til å betale folk for å ta med seg mine dyrkjøpte vintage hifimagasiner også nå da, eller? Ingen tvil om at verden går av hengslene!8)
Så her om dagen bladde jeg lettere oppgitt gjennom restbunken, og mellom allverdens numre av Audio, Fidelity, Fi, Stereophile, TAS og diverse annet fant jeg jaggu et nummer av det forlengst forgangne britiske Audiophile, som jeg husker jeg hadde veldig sansen for på nittitallet. Dette var fra året Noreg arrangerte vinterolympiaden i skauen like ved Mjøsa, og på forsiden var det et lekkert bilde av min residerende favorittplatespiller. " Turntable of the future. Space-age Wilson Benesch achiveing the impossible" var den megetsigende coverteksten. Jo takk, det kan man si de fikk rett i. Det var litt av en test også. Jimmy Hughes, som til dags dato synes Impulse H2 er noe av det beste han vet om av høyttalere, var tydeligvis voldsomt imponert. Åpenbart en klok mann, denne Hughes.