Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Har du målt nettspenningen i det siste med økt belastning nå som det fyres mere?

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kommer en fyr fra Hafslund i dag, faktisk. Så det har vi snart koll på.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den finnes på vinyl også, Frikken. Egentlig er det en glipp at den ble med hjem fra butikken på ølbrikke, men de var utsolgt for vinylen, og jeg er såpass av en fan at jeg ikke hadde lyst på mer ventetid..
    Må sjekkes ut :) Ølbrikker fikk plutselig et nytt liv her,ved en liten oppgradering på CD spiller fronten....Mulig det må handles noen slike også
    Det må jeg si var en oppgradering på CD-fronten, ja! Gratulerer!

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    908
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    11
    Den finnes på vinyl også, Frikken. Egentlig er det en glipp at den ble med hjem fra butikken på ølbrikke, men de var utsolgt for vinylen, og jeg er såpass av en fan at jeg ikke hadde lyst på mer ventetid..
    Må sjekkes ut :) Ølbrikker fikk plutselig et nytt liv her,ved en liten oppgradering på CD spiller fronten....Mulig det må handles noen slike også
    Det må jeg si var en oppgradering på CD-fronten, ja! Gratulerer!
    Takker,det ble et kvantesprang for cdlyden hos meg.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er ikke rart du synes det, Frikken. Det jeg har hørt av CD-spillere fra den kanten i det siste, har vært riktig så overbevisende.

Og apropos overbevisende..eller ikke; Denne karen fra Hafslund som skulle vært her i går, dukket ikke opp. Så da blir det mer venting før dette med spenningen lar seg kikke på.

Men så har jeg jo slitt litt med dårlige rør i det siste, og i forbindelse med det har jeg lett etter rør jeg var ganske sikker på at jeg hadde liggende, uten å finne dem. I går dukket de opp. Det er utrolig hva som kan gjemme seg når man har flyttet.
    Så nå teller husets rørbeholdning ytterlige endel rør som jeg har god bruk for akkurat nå om dagen.

4.stk EI ECC83 som i sin tid kom fra Mesut, og sikkert er fra hans førkrigsbatch.
    2.stk RCA 5963 Black Plate
    1 Mullard 4024
    1 Siemens ECC 82
    1 TFK ECC82 Ribbed Plate

Ingen dårlig liste, akkurat.
    Dagen er travel, så jeg får ikke anledning til å teste dem ut i preampen før til helgen, men da er i det minste rørsituasjonen en litt annen enn den var..;D;D

Sist redigert:

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke du måle selv da Impulse ? Multimeter er vel noe som finnes i etthvert møblert hjem ?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Selvfølgelig! Men diverse prosjektinnspurter akkurat nå gjør at jeg ikke er mye hjemme før til helgen, så da står det meste på vent til lørdag.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her skjer det lite hifirelatert for tiden, sånn rent bortsett fra en avsindig hektisk innspurt på neste nummer av blekka. Ikke at det på noen måte er "lite", men likevel. Det ligger forøvrig an til et lite gjestespill på preampfronten som jeg ser veldig frem til. Ikke at jeg skal bytte preamp, men det gav seg altså en mulighet for å låne en klassiker fra nær fortid som jeg er veldig nysgjerrig på å høre i eget system.

Ellers er det jo morsomt hva man finner når man rydder. Jeg har jo lenge forsøkt å gi bort både min favoritt-hifibenk og en seriøst diger haug med hifiblader. Ingen har så langt bitt på, selv om etpar av kara her inne er blitt tilgodesett med en mindre bunke hver. Hva pokker er det som skjer med verden? Skal man liksom være nødt til å betale folk for å ta med seg mine dyrkjøpte vintage hifimagasiner også nå da, eller? Ingen tvil om at verden går av hengslene!8)
    Så her om dagen bladde jeg lettere oppgitt gjennom restbunken, og mellom allverdens numre av Audio, Fidelity, Fi, Stereophile, TAS og diverse annet fant jeg jaggu et nummer av det forlengst forgangne britiske Audiophile, som jeg husker jeg hadde veldig sansen for på nittitallet. Dette var fra året Noreg arrangerte vinterolympiaden i skauen like ved Mjøsa, og på forsiden var det et lekkert bilde av min residerende favorittplatespiller. " Turntable of the future. Space-age Wilson Benesch achiveing the impossible" var den megetsigende coverteksten. Jo takk, det kan man si de fikk rett i. Det var litt av en test også. Jimmy Hughes, som til dags dato synes Impulse H2 er noe av det beste han vet om av høyttalere, var tydeligvis voldsomt imponert. Åpenbart en klok mann, denne Hughes.

Sist redigert:

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    908
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    11
    Gleder meg stort til nytt nr av Fidelity :) Mon tro om det er innslag av noe fra Sørlandet.....
    Gml Audio blader hadde vært artig,jeg mangler 1-7 tror jeg.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Så gamle var ikke de jeg hadde, Frikken. De var fra 20-50, omtrent. Men de gikk i returcontaineren i går, sammen med 43 stk Stereophile, 39 stk TAS, 23 stk HiFiplus, 13 Fidelity, noen Fi, Audiophile, HiFi News, High Fidelity og noen andre. To fulle søplesekker. Jeg har prøvd å gi dem bort siden i sommer, men jeg gav opp.

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    908
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    11
    Mine blader har blitt fjernet fra hylla og pakket ned,et steg nærmere returcontaineren antagelig ....

U

utgatt25555

Gjest
    Mine blader har blitt fjernet fra hylla og pakket ned,et steg nærmere returcontaineren antagelig ....
    Send isf en PM først ;) er litt i samme sits..fikk hjem noen nummer for ett par uker siden og fikk supplert opp med bl.a 26, 25, 22, 21, 20, 19, 18, 15, 14, 13, så har noen barmhjertighet så savnes det her 1-12, 16, 17, 23, 24...

man kan jo håpe!

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har rett og slett ikke akkumulert noen samling. Gav bort alt jeg hadde for mange år siden, og etter det har jeg ikke samlet blader lenger. Men finner jeg noe som interesserer meg så beholder jeg det gjerne ganske lenge. Før jeg til slutt gir det bort. Antakeligvis. Vi merker at du har det travelt om dagen, impulse. Er blåboka godkjent og trykken påbegynt?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det blir vel sånn her også, baluba. Det er ikke akkurat sånn at hifiblader kjennes så nødvendig å oppbevare lenger, jeg har et mer avslappet forhold til sånt etter så mange år. Men det kjentes vemodig å hive så mange årganger i returcontaineren..
    Joda, det har vært grisetravelt. Når jeg står opp 05.00 tre dager på rad, er det eksepsjonelt. Men nå er blekka i trykken. Burde være klar i slutten av uka.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Etter noen ukers forsinkelse er endelig Fidelity nr. 64 ute, og dagene er relativt normale igjen. Responsen ser ganske hyggelig ut også, så da senkes skuldrene for en stund.
    Snart er det jul, og med det kommer de uunngåelige spørsmålene om ønskelister. Jeg synes i grunnen jeg har det jeg trenger på de aller fleste områder, men musikk er det alltids plass til mer av, så nå kikker jeg etter gode bokssett og andre ting som kan ligge under treet, evt pakkes ut noen dager før jul, siden jeg er så heldig å være født i desember. En ting har jeg faktisk gitt meg selv i år. Beatles´monoboks på vinyl. Jeg greidde ikke å styre meg.
    Ellers var det snakk om en fellestur til Gøteborg for en stund siden, og desember ble foreslått. Nå viser det seg faktisk at husets førstedame ville ta med seg kjæresten sin på fødselsdagstur dit i desember, så da passer det vel best om hifi/musikk/mat/øltur med likesinnede sjeler heller flyttes til januar 17. Man trenger noe å glede seg til etter jul også, ikke sant?!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du kan så si. Jeg kunne ikke la være å legge merke til at "Finn.no-støvsugeren fra Ski" akkurat sikret seg et ganske betydelig november-høydepunkt forleden, by the way....:cool:
    Det er bare å gratulere.
    Jeg hadde maken i noen år,eller rettere en 350, som er lik, men har tyngre tallerken. Til og med med samme arm, men med en annen pickup.
    Nydelig spiller.

Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.146
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takk for det. Det var mange om benet, men budet mitt gikk inn. Jeg har lenge hatt lyst på denne og har også hatt en ønsket kjøpt annonse ute på akkurat denne. :) Bonusen var arm/PU i tillegg til at den var i meget pen stand.
    Skal forresten besøke en sambygding av deg til helgen. På jakt etter forsterkeri til høyttalerene mine :) Bryston sett.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, den så strøken ut, og FR64 fx er den optimale matchen, kan du si.
    En sambygding? Jøss. Står det Bryston-elektronikk i Hølen?8)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.134
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Etter noen ukers forsinkelse er endelig Fidelity nr. 64 ute, og dagene er relativt normale igjen. Responsen ser ganske hyggelig ut også, så da senkes skuldrene for en stund.
    Snart er det jul, og med det kommer de uunngåelige spørsmålene om ønskelister. Jeg synes i grunnen jeg har det jeg trenger på de aller fleste områder, men musikk er det alltids plass til mer av, så nå kikker jeg etter gode bokssett og andre ting som kan ligge under treet, evt pakkes ut noen dager før jul
    Hele Fidelity-gjengen kan ta seg et velfortjent magadrag, og lene seg litt bakpå noen dager. Vel blåst gutter.

Mht jul, gaver osv, så er det jo slik for flere av oss at det er vanskelig å ønske seg noen materielle greier (innenfor et snev av fornuftige økonomiske rammer, vel å merke;)). Som du er inne på - man har "alt" man trenger. Det vi (i indre familiekrets) derfor har vridd det mot er opplevelser i steden. Det være seg billetter til konserter, show`s, revyer, reiser, SPA, restaurantbesøk osv. Opplevelser blir man aldri rik nok på. Unger er selvfølgelig unntatt - der er det fortsatt (harde) pakker som gjelder.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Eivind. Godt å høre at resultatet av anstrengelsene falt i smak. Jeg har akkurat vært innom Knut, så vi er faktisk i gang med neste nummer allerede. Men nå er det helg! Jeg har en skvett Armagnac og litt veldig god, mørk sjokolade som venter.:cool:
    Ellers er vi helt enige mht opplevelsespresanger. Jeg har noen sånne på lista også, og vet jeg får minst en sånn til fødselsdagen.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Det var väl inte du som nappade det sista exemplaret av Beatles mono-box på vår lokala PK-filial på Ski väl? Var inom på måndagen och fick besked om att den sista de hade precis gått :mad: ;)

Annars har det sprättats nyankommet Fidelity-blad som skal utforskas när roen har lagt sig och distraktionerna skingrats. Tack för ny insats!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Siden du nevner det, Cross.... så var det nok det..
    Godt du har nytt Fidelity å kose deg med, i alle fall. Jeg får håpe det kompenserer litt!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var forresten min bror som kjøpte forrige eks av Fidelity, og jeg har ikke sett ham komme med det nye nummeret i hånden. Får vel spørre ham om han har avbestilt eller om det er en annen grunn til at han ikke har fått det. Er spent på å lese det, forsiden ser interessant ut. Gratulerer til dere hele gjengen, redaktør og redaksjon, med noe som nok en gang ser ut som et helstøpt produkt. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk skal du ha, baluba! Det kan virke som om du trenger et eksemplar tilsendt asap, så slipper du å vente på broren din. 8)
    Det er godt å kunne senke skuldrene nå, selv om vi faktisk er i gang med planleggingen av neste nummer allerede. Vi ble litt forsinket ut av startboksen med dette nummeret her, og neste kommer allerede i februar, så da har vi egentlig ikke så mye tid å miste. Men juleferie blir det i det minste tid til!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.437
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    begynte med julaften allerede i dag:
    Miles Davis: Kind of Blue på safety master:cool:
    den endelige versjonen!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jøss!! DET kaller jeg julaften, Leif! Bare den ene tapen er grunn nok til å skaffe seg en Studer...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.016
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min bror med horn og bladabonnement kunne i dag fortelle at magasinet har kommet til Kopervik, men nekter å levere det ut til meg før han har lest det selv. :mad:

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    908
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    11
    Anbefaler på det sterkeste at du skaffer deg et eksemplar baluba :) Virkelig en flott utgave nr 64!

Impulse; igjen takk til deg og dere i redaksjonen som gjør denne jobben,respekt. Papirutagave er innertier for en gml gubbe som meg ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Frikken. Veldig hyggelig å høre at papir er tingen, selv på slutten av 2016..og at nummer sekstifire falt i smak!

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    908
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    11
    Så absolutt ! Mye flott lesing. Nå nytes dog en gml danske i en 12' engelskmann på en eldre tyskbygd sveitser !

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    908
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    11
    Veldig nære,dessverre ikke spu men,en MC 30 Super

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Selvfølgelig! Fant forresten en MC 30 Supreme i skuffen forleden. Vurderer å investere i en retipping.

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    908
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    11
    Den har jeg aldri hørt men,den fortjener vel en retipp?? Denne som har sort hus ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn