Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.648
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar.
    Pressingsfeil?
    Platespilleren min er helt i orden.
    (-bare så det er sagt:cool:;))
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det regnet jeg med at den var, ja!
    Jeg setter en tjuing på at det er en pressefeil.
     

    Hakons

    Medlem
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    39
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    8
    Hadde lyst til å vise anlegget som jeg lytter mest til i løpet av uka, nemlig på kontoret. Siden Clones 25i og Halide-dac står i hylla forstår du at du er medskyldig i komponentvalg... Ikke optimale arbeidsforhold for høyttalerene (Tannoy V1i) inni hylla, men sammen med Tidal Hifi og nrk.no blir det likevel riktig så bra!

    Jeg klikker alltid inn på tråden når jeg ser det er aktivitet, liker den gode tonen her inne!

    Ha en god tirsdag!

    Håkon

    PS: Det er ikke undertegnede som står ved siden av hylla...
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hei, Håkon!
    Hyggelig at du titter innom, liker tonen og ikke minst legger igjen bilde av det utsøkte kontoranlegget. Dette har jeg ikke akkurat problemer med å innrømme medskyldighet i forhold til!;)
    Ikke rart at dette låter fint!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dæven. Da har jeg litt å leve opp til!

    Synd alle platene ikke er like bra presset. Det er gjort hos Pallas i Tyskland, men selv de beste kan jo feile.
    Det er godt du avklarte, cross. Takker!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hyggelig! Det vanker selvfølgelig ekstra god bevertning til gjester som kjører Saab !
    Det var godt å høre, for jeg har fått vite at de som kjører Saab er de beste vertene. :)
    Ingen fare, JanOlav. Du er i trygge hender. Impulse er en superb vert, meg erfart:). Men ikke regn med at vinylriggen hans gir lyd fra seg, knegg knegg!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hehehe. Visst har de det!
    Legg gjerne inn noen ord når du er innom, Hakons! (Det gjelder i og for seg alle, når jeg tenker meg om!)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.691
    Antall liker
    58.648
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk vi avklart dette med Koksvik. Takk for det.:)
    Det kan virke som om det er ujevn kvalitet på pressing.
    Var ikke klar over at det er Palass som har gjort denne.
    Det er betenkelig, for der pleier ting å være på stell.
    Er nok litt sent å bytte den for mitt vedkommende.
    Fin plate ellers.:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Urk, har samme problem på noen av nypressingene mine også. Har alltid trodd at det skyldes gruff i rillene som kan vaskes bort. Satan mye å passe på når man kjøper plater da?! Bestilte 13 stk fra PK - har mottatt åtte av de foreløpig. Like spennende hver gang å sjekke hvor mange som er skjeive. Faktisk INGEN hittil! Touch wood...:p
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Mulig jeg kan ordne en ny en til deg, Blues. Skal sjekke, så sender jeg deg pm. Hun skal forresten ha releasekonsert i hovedstaden og gratisgig på Big Dipper! Ellers har du rett, Pallas pleier å kunne sakene sine. Men det går jo unna der også!

    Det ER litt å passe på, gunner. Det er liksom litt av gamet, selv om det er bedritent når skiver man akkurat har pakket ut, er bulkete og støyende. Mye er ting du kan fjerne med rens, men ikke alt. Men så låter det bra også da, når alt sitter.
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God fredagsmorgen!
    Jeg er veldig glad i bruktbutikker. De har ofte mye fint både til bokhylle og anlegg, og i går ble det noen plater etter et besøk på det lokale kultur-resirkuleringsstedet. Jokke, Miles Davis og Ole Paus. Det er jo et ganske eklektisk trekløver. Som om ikke det var nok, dro jeg med med Andre Bjerkes fembindsverk "Samlede skrifter" for en femtilapp. Det er jaggu utrolig hva folk kvitter seg med!
    I dag står det en vesentlig ting på hifimenyen. Finjustering av vinylriggen. Etterfulgt av etpar lyttetimer med nyinnkjøpt vinyl. Det er tross alt fredag!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God fredagsmorgen!
    Jeg er veldig glad i bruktbutikker. De har ofte mye fint både til bokhylle og anlegg, og i går ble det noen plater etter et besøk på det lokale kultur-resirkuleringsstedet. Jokke, Miles Davis og Ole Paus. Det er jo et ganske eklektisk trekløver. Som om ikke det var nok, dro jeg med med Andre Bjerkes fembindsverk "Samlede skrifter" for en femtilapp. Det er jaggu utrolig hva folk kvitter seg med!
    I dag står det en vesentlig ting på hifimenyen. Finjustering av vinylriggen. Etterfulgt av etpar lyttetimer med nyinnkjøpt vinyl. Det er tross alt fredag!
    Så ikke den med Jokke komme! Da er du nok musikalsk enda bredere enn hva jeg hadde forutsett på sedvanlig sviktende grunnlag :D
    Høres ut som du har et godt utgangspunkt for en vellykket helg. Kos deg! :)
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    172
    Antall liker
    190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Fredag med husets arving, som er russ, og sikkert ikke kommer til å henge med fatter'n særlig mye likevel. Det blir ikke mye tid i lyttesofaen, men jeg rakk en lang økt i går kveld med Ingvild Koksviks "..og sangen kom fra havet" som utgis i neste uke. For alle dere med en fetish i retning McKennit, Øyvor eller hva alle disse esoteriske syngedamene heter med store stemmer og god lyd på skivene sine, er det bare en ting å si; Denne skiva er et must. Klart mer komplekst enn sist, mye tettere lydbilde, en bass så dyp at den får malingen til å flasse av veggen, og sensasjonelt nok med Tom Waits' førstegitarist Marc Ribot i bandet. Nydelige låter, sterke og dyptfølte tekster om de store tingene i livet, og ikke minst Koksvik selv som synger som en norrøn gudinne, og som utvilsomt legger sjela si i det hun gjør. Den kommer på vinyl også. Det er bare å trekke kortet, karer.

    Da er den bestilt fra Tiger Records. Takk for tips .
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det finnes som kjent bare to typer musikk,karmana. God og dårlig. :cool: Jokke var en fyr det er umulig å ikke la seg gripe av, og selv om skivene hans ikke er de jeg spiller oftest, er det skikkelig stas når jeg først gjør det. Litt som jeg har det med Ian Dury, Iggy og Nick Cave.
    Ellers hjelper det jo på helgefølelsen at platespilleren spiller nærmest optimalt, etter et par timer med intens justering og vatring. Å vatre et platespillerbord med tre ben på et skakt gulv i et etthundre og søtti år gammelt veteranhus, er jaggu noe som utfordrer tålmodigheten, men det hjalp å sette seg ned å spille Annie Lennox' helt fantastiske " Nostalgia". Det er helt ubegripelig at den skiva ikke er unisont bejublet her inne og hvor som helst ellers..
    Det låt helt utrolig bra, og det er nok av utspilte plater som skal lyttes til i løpet av helga. For meg kan det gjerne bli drittværvær, for å si det sånn. Så joda, jeg koser meg.
    En god helg til deg der nede i Holland!
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Bare hyggelig, Malla! Tror du har gode musikkopplevelser i vente!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det finnes som kjent bare to typer musikk,karmana. God og dårlig. :cool: Jokke var en fyr det er umulig å ikke la seg gripe av, og selv om skivene hans ikke er de jeg spiller oftest, er det skikkelig stas når jeg først gjør det. Litt som jeg har det med Ian Dury, Iggy og Nick Cave.
    Ellers hjelper det jo på helgefølelsen at platespilleren spiller nærmest optimalt, etter et par timer med intens justering og vatring. Å vatre et platespillerbord med tre ben på et skakt gulv i et etthundre og søtti år gammelt veteranhus, er jaggu noe som utfordrer tålmodigheten, men det hjalp å sette seg ned å spille Annie Lennox' helt fantastiske " Nostalgia". Det er helt ubegripelig at den skiva ikke er unisont bejublet her inne og hvor som helst ellers..
    Det låt helt utrolig bra, og det er nok av utspilte plater som skal lyttes til i løpet av helga. For meg kan det gjerne bli drittværvær, for å si det sånn. Så joda, jeg koser meg.
    En god helg til deg der nede i Holland!
    Se der ja, flere referanser i mitt nedslagsfelt :) Har vel selv kommet meg så pass videre, at jeg heldigvis nå fokuserer på god og dårlig musikk, og ikke gode og dårlige sjangere. Annie Lennox er det lenge siden jeg har hørt så Nostalgia skal helt klart gis en sjanse. Kos deg med vatring og musikk i drittværet. En god helg tilbake fra Nederlandene!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, skal sjekke ut den Lennox-skiva.

    Får tipse noe tilbake, da, selv om jeg tviler litt at det faller i smak:rolleyes:

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God morgen,Gunner!
    Lennox-skiva er kanon, låter bra og har alt en vinylutgave skal ha, in my not so humble opinion.
    Finner du den, er det bare å handle.
    Broken bells har jeg faktisk, måtte bare kjøpe den etter å ha hørt den hos broren din ved noen anledninger. Så den falt i smak, ja.
    Nå må du ta en tur bortom, nå som platespilleren er hovedkilde igjen. ;-)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Kjøp "Nostalgia" så fort det byr seg en anledning, Karmana! Etter nok en runde på spiller'n i går kveld, kan jeg ikke få fullrost den nok. Vatring er slett ikke en av favorittsyslene, men nå er jobben gjort, heldigvis. Litt eksperimentering med tonearmskabler er egentlig det eneste som gjenstår av platespillernerding her i huset.
    Nå regner det som pokker her, men formiddagen skal benyttes til nok en tur på det lokale kulturgjenbruksstedet. Kanskje det blir med litt musikk hjem i dag også!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Visst ble det med musikk hjem! Kent, Christel Alsos, Roxy, Eno, Thomas Dybdahl og Henning Kvitnes. Ikke dårlig for en femtilapp!
    Det er akkurat den følelsen jeg savner fra tiden med LP/CD-samling :mad::D Jakten, fylle hull, gode kjøp og følelsen når en kommer hjem og sjekker ut om det svarer til forventningene. Jaja, kan ikke få alt :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ser den, Karmana. Og akkurat det er vel en av grunnene til at jeg fremdeles samler, selv om det begynner å ta seriøst mye plass, alt dette her..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Visst ble det med musikk hjem! Kent, Christel Alsos, Roxy, Eno, Thomas Dybdahl og Henning Kvitnes. Ikke dårlig for en femtilapp!
    Hæh? Fentilapp for alt det der?! Var på loppis, og der krevde 40 kr pr LP. Typisk nok i et rikmannsområde (Ljan/Nordstrand), der noe som koster under 1000 kr er skrammel :rolleyes:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Inne igjen fra det deprimerende regnværet er det på tide med en dampende kopp kaffe og litt svart gull i mere fast form. Som ihuga Gabriel-fan har jeg selvfølgelig gått til innkjøp av etpar av de nye, remastrede utgavene av de klassiske titlene hans. Remastringer kan jo som kjent være sørgelige greier, og gudene skal vite at endel av mannens plater ikke akkurat har vært velsignet med referanselyd. Så det er litt å gå på her, for å si det diplomatisk.
    Disse utgavene er presset på 180g-vinyl, og roterer på 45 rpm. Det burde borge for et godt resultat. Remastringen skal etter sigende være nennsomt utført, så spenningen var så definitivt der da jeg senket stiften i rilla og ventet på "Moribound The Burgermeister", åpningssporet på debuten fra 1976. Jo jøss, dette er en solid oppussing. Roligere, mye mere luft og perspektiv og vesentlig dypere bass enn mitt kanadiskpressede eksemplar som ble innkjøpt på språkreise i London, sommeren -77. Lyden er langt mindre komprimert, men det avsløres jo også at det ikke er en produksjon med referansekvaliteter. Pressingen er så tyst som tenkes kan, men det krever litt trening å snu skiva etter to spor. Det er som å spille audiofile maxisingler! Kanskje det er akkurat det det er, på et vis. Uansett, 350 kroner for denne kvaliteten er til å leve med. Særlig når det handler om en skive som har vært med meg siden jeg var fjorten, og som jeg gleder meg minst like mye over i dag, trettifire år senere. Det er godt å ha en tidsmaskin i stua!
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Visst ble det med musikk hjem! Kent, Christel Alsos, Roxy, Eno, Thomas Dybdahl og Henning Kvitnes. Ikke dårlig for en femtilapp!
    Hæh? Fentilapp for alt det der?! Var på loppis, og der krevde 40 kr pr LP. Typisk nok i et rikmannsområde (Ljan/Nordstrand), der noe som koster under 1000 kr er skrammel :rolleyes:
    Det var nok ikke på vinyl, kompis. Jeg hører med blant dem som kjøper digitale ølbrikker fremdels.
    Forøvrig er det ikke nødvendigvis et sjakktrekk å gå på loppis i et rikmannsområde. De hiver ut ting fort, men tror de kan få en hundrings for Andre Rieu, Claydermann og Wenche Myhre på CD...
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, mye ymse musikk der, ja. Men noe er det alltid å ta med seg, er man desperat nok. En del klassisk som man lett kunne erverve for 20 kr på hvilken som helst antikvariat.

    SÅ, jeg kunne ikke la være å ta med med RLJ "Pirates" (M/NM). Tyskpressing fra 1981. Den jeg har fra før er også 1981 (VG/NM), men engelsk. Hvilken er mest verd å ta vare på, synes du. (Spør fordi jeg vet du er stor RLJ-fan).:)

    Og seff kjøper jeg CD også! (Kun 4 stk i dag, da)

    BTW, henta nypressing av "Hunky Dory" i dag. Ble lei av å jakte.... Spent på hva den tilbyr..
     
    Sist redigert:

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    God eftermiddag mina herrar. Var en tur inom kolonialen på Svartskog i går och fick strålandes jordskokksuppe till lunch och Lippe-kaffe med hem. Jammen så hade de också ett litet hörn med brukt vinyl och Jon Eberson Group (Kongshaug), gammal Billy Joel och Joan Armatrading fick bli med hem. En femtilapp styck är innanför. Finns knappt något som är bättre än att tillbringa en ledig fredag på det sättet!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God ettermiddag, Cross!

    Fikk forresten beskjed fra PK om at Fairytales er utsolgt igjen(!), og det trykkes nå ut enda et opplag. Frustrerende, men morsomt at vinyl og salige Radka selges såpass:)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God ettermiddag, Cross!

    Fikk forresten beskjed fra PK om at Fairytales er utsolgt igjen(!), og det trykkes nå ut enda et opplag. Frustrerende, men morsomt at vinyl og salige Radka selges såpass:)

    Hmm, må være en hype...Har tre versjoner selv og synes det i beste fall er ok. I værste fall kjedelige saker.. To be blunt, and honest. Kombinasjonen av lettere ekostisk Bulgarsk bakgrunn, ispedd av meget følsom og god vokal, vært ammen med et par nestorer i norsk jazz sammenheng og et minimalistisk godt opptak..Så kroner en dette med en altfor tidlig bortgang ved egen hånd og en legger til en dæsj med mystikk og tragedie,.. Men , fortsatt litt flatt og intetsigende album..Foretrekker helt klart " Live in Hamburg.." :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    God eftermiddag gunner! Då få jag vänta tålmodigt på nästa opplag! Den blir säkert slutsåld den också. Bra vi snart har inner- och yttercover till alla nyinköp :D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Yup, Cross. Ser veldig frem til bestillingen. Vi tar det på PM om hvem av oss so skal hente hos Peppers på Nordstrand:)

    HCS, jeg har seff "Live In Hamburg" og alle de andre utgivelsene også (på CD). Grunnen til at jeg ønsker denne nypressingen er fordi ... ja, du vet. Enten liker man musikken, eller så gjør man ikke det, helt uavhengig av hvor mange versjoner man har;). Og jeg kan være med å diskutere hvorvidt "Fairytales" er det beste av RT. Men "flatt og intetsigende album"?! Du mangler sjel, man, og det er ikke diskuterbart!:cool:
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    " Pirates" på vinyl på loppis, gunner? Da ville jeg vært veldig fornøyd! Ville nok satt en femmer på den tyske pressingen, selv om pressehysteri ikke helt er min greie. Joda, jeg vet at du vet at jeg har fem forskjellige av "Abbey Road", men likkavælagitt....
    Hørt på begge, eller?
     
    Sist redigert:

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God ettermiddag, Cross.
    Hyggelig å høre at du har vært en tur på Svartskogs aller hyggeligste sted! Juggu overraskende, men både spennende og nytenkende av dem at de beggynner med vinyl! Ikke det aller første man tenker på når det kommer til en kafe i provinsen. Om vinylen blir like utsøkt som kanelbollene, er det helt klart enda en grunn til å besøke svartskog! Høres som om du fikk med deg noen gode plater også. Du har forøvrig helt rett, det høres ut som en perfekt fredagsettermiddag. Jordskokk er en av de mest oversette ingredienser jeg vet om, forresten.

    Vi har nok slett ikke samme holdning til "Fairytales", HC. Synes vel du er i overkant kynisk her når du avskriver den som hypa med den oppramsingen.Men bevares, det er subjektivt, som alt annet. Liker også Hamburgskiva veldig godt, men den har et såpass anderledes uttrykk at det blir som å sammenlikne appelsiner og lakrisbåter i min bok. Det trenger seg jo på et spørsmål her, da. Hvis du synes dette er et så flatt og intetsigende album, hva i himmelens navn skal du da med tre utgaver?
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Regnet ikke med noe annet heller, at smaken var differnsiert. Men at det er "tidens norske album" er vås slik jeg ser det. Påstanden om manglende sjel tar jeg som det det er, mer vås.. :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, så vi står altså igjen med "tidenes beste norske album" eller "flatt og intetsigende"?! Det er omtrent like unyanset som at enten har man sjel, eller så har man ingen.;)

    Dessuten var det en spøk, HCS!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hm, så vi står altså igjen med "tidenes beste norske album" eller "flatt og intetsigende"?! Det er omtrent like unyanset som at enten har man sjel, eller så har man ingen.;)

    Dessuten var det en spøk, HCS!
    I know gunner :). Sannheten er nok et sted midt i mellom. På begge punkt. Skal lytte til Radka litt i kveld, se om jeg får samme følelsen av "flinkis but no goodies" :p
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn