Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• U

utgatt25555

Gjest
    Joda, veldisponert er vel et passende ord, egentlig.
    Det kjentes godt, og det gjør det enda. Selvmekket og -komponert biffburger fortært sammen med en Nøgne IPA, nå flates det ut på sofaen, drikkes Yirgacheffe-kaffe og sees på "Arkitektens hjem". Good times!
    Japan-skiver er stas å finne i posten. Regner med at du rapporterer her ved leielighet.
    Fortsatt god helg!
    I will! nå er det vel mer restene av Japan, dvs guttas solo greier som ramler ned, Japan skivene står allerede i samlingen, men gutta, Steve Jansen, Richard Barbieri, Mick Karn (RIP) med gjeste opptreden av Steven Wilson duker for en særdeles hyggelig musikk stund, ”Stone to Flesh” f.eks med Steve Jansen & Richard Barbieri er en meget bra skive om man liker Davis Sylvian, hvilken forresten er bror til Steve Jansen, so it runs in the family :D....

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    God søndagsformidddag!
    Det musikalske landskapet kan vel til og med være mer spennende enn gamle Japan, spør du meg.
    Jeg har en jobb å gjøre mht å kjøpe meg opp litt i dette terrenget, for der er det noen huller jeg gjerne skulle ha tettet. Jaja. Jeg får jobbe med saken og legge en liste hos hedersmann Eirik på "Spøk og Spenning", så ramler det vel litt mer inn her også etterhvert.. ;D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mye skryt og få bilder, ser jeg!;)

Ser ut til jeg må snart tilbake siden alt visstnok har blitt enda bedre enn sist (jeg er mest spent på hvordan bassen er nå, jeg).

Og godt at 1.damen la ned stridsøksa, hehehe....Greit å slippe den!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Velkommen skal du være, kompis. Joda, ganske mye bedre enn da du var utom sist. Kvassere høyttalerplassering, et rør byttet ut, og så er det bassfella, da. Men nå sitter det. Dypere, mer artikulert bass, mer trøkk og ro i nedre mellomtone, og mer perspektiv. Og når du stikker utom, skal det jaggu spilles vinyl!
    Veldig greit at husets førstedame ikke går rundt som en knurrepotte. Det blir mye oppoverbakke av sånt, og det er oppskrytt!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg la merke til at du etterlyste bilder, gunner. De kommer! Men jeg har litt maskintrøbbel om dagen, så det blir ikke før til helgen.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Takk for tips om den Hugh Laurie skiva! :)
    Har lyttet til de 4-5 første spora på Spotify og dette likte jeg godt. Skal absolutt ligge høyt oppe på spillelista fremover,og holder den seg så må jeg handle inn.

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Betryggende,og det høres slik ut i utgangspunktet. Musisering slik jeg liker det,med nerve,innlevelse og lekenhet,og da bruker det også å tåle tidens tann. Minner meg en hel del om lignende artister jeg liker godt som for eksempel Ry Cooder og Tom Waits. Og akkurat i det jeg skriver Ry Cooder så startet "Police dog blues" !

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Cooder og Waits er helter her i huset også. Og jeg ser sammenlikningen. Laurie har forresten med seg en annen gammel helt på et av sporene; Dr. John.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.376
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    Har stått och hållt i den Laurie-skivan många gånger, men av en eller annan grund inte handlat. Blir ändring på det nästa gång. Har förresten Grapefruit Moon på väg i posten, på tal om Waits!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.441
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Nighthawk at the diner på Safety Master er konge...idag henter jeg POP-POP og Brothers in Arms på Meny....:D
    et skår i gleden er at stb ampen streika i helgen......300B får plutselig ikke høyvolt?...får se om jeg fikser det i kveld....begrenset hvor mange deler det er i en 300B amp:rolleyes:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.314
    Torget vurderinger
    2
    Ny skive på referanselista.
    Hugh Laurie: Let them talk.
    Hvis ikke det swinger noe helt infernalsk, og med livefølelse av en annen verden, så bytt ut anlegget! ;-)
    Gubben (og laget hans) er enda bedre i levende live, han visiterte som kjent Brygga på Notodden Bluesfestival med stor suksess. Men er det forresten lov å si at jeg er enda mer glad i "Didn't it rain"-skiva hans?

Dessuten er han jo toppers som skuespiller i vintage Black Adder-episoder! Kjempegøy!

Mvh
    Håkon Rognlien

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den skiva bør være selvskreven i ethvert møblert hjem, Cross! Det er bare å handle. Den er helt kanon!

Jæ.... kjipt når ting streiker, Leif. Men du har jo koll på innmaten i ampene, og du trekker jo som kjent loddebolten raskere enn din egen skygge, så jeg regner med at dette er på stell igjen rimelig fort, særlig når du har nye og uspilte mastere i hus! Det krysses fingre. Lykke til!
    Og du har helt rett, "Nighthawks......." er en fantastisk cool skive, så jeg kan bare tenke meg hvor avsindig bra den låter på mastertape hos deg. Jeg gleder meg til det gir seg en anledning til å høre, selv om jeg vet at det kommer til å ende med at jeg ønsker meg noe jeg umulig kan få råd til...før Fidelity blir millionbutikk. ;-)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hyggelig at du stikker innom, Håkon!
    Jeg skulle gitt armen for å høre ham på Notodden, men får satse på at han kommer igjen. Fordelen med at platesalget er gått ned, er jo at gamle og nye helter må ut på veien å spelle igjen. Neste gang Laurie kommer, er jeg der. Har du skiva? Tenkte å ta den med på neste lytteseanse hos Knut..
    Gamle Blackadder-episoder er ubetalelige. Atkinsons beste rolle(r), og Laurie er hinsides!
    Visst er det lov å si at du foretrekker mannens hittil nyeste fonogram! Av en eller annen grunn har ikke det fått like mye spilletid her, men så har jeg ikke eid det like lenge heller. Det er minst like bra, i hvert fall. ;-)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Og så enda en ny på referanselista( Jeg går på jakt i egen platesamling om dagen!)

Rolf Lislevand & Ensemble Kapsberger: Foscarini Alfabeto

Gitt ut på franske Naive i 2001.
    De er kjent for virkelig å bry seg om lyden på utgivelsene sine, og det høres virkelig her. Ensemblet er utvilsomt verdens ledende, sammen med Jordi Savalls gjeng, hvor Lislevand også spiller.
    Tidligmusikk med hovedvekt på strengeinstrumenter og enstaka innslag av perkusjon. Arianna Savalls utenomjordiske stemme er også sporadisk innom.
    Popmusikk fra sekstenhundretallet, for de som liker sånt. Låter på sitt beste så live at jeg vurderer nabovarsel før neste gjennomspilling, selv om jeg befinner meg i et hus.

Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.314
    Torget vurderinger
    2
    Hyggelig at du stikker innom, Håkon!
    Jeg skulle gitt armen for å høre ham på Notodden, men får satse på at han kommer igjen. Fordelen med at platesalget er gått ned, er jo at gamle og nye helter må ut på veien å spelle igjen. Neste gang Laurie kommer, er jeg der. Har du skiva? Tenkte å ta den med på neste lytteseanse hos Knut..
    Gamle Blackadderepisoder er ubetalelige. Atkinsons beste rolle(r), og Laurie er hinsides!
    Jepp, har begge skivene, og jeg nøt hver sekund på Brygga. Tror dessuten at jeg skrev om "Let them talk" i Blått & Rått-spalten min(?). Og jeg tar selvsagt turen om Laurie stikker innom landet igjen. Skal i så fall holde deg underrettet.
    Var for øvrig i storstua i går, og er f... meg helt målløs! Det får'a værra grenser!

Mvh
    Håkon Rognlien

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Visst gjorde du det! Jeg har visst nevnt den jeg også. Flott om du holder meg underrettet, for dit skal jeg! Skulle gjerne vært der i går jeg også,men var innom fredag, så jeg har sånn noenlunde koll. Det låter usannsynlig bra, ja! Tror pokker ikke det er grenser jeg, Håkon!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.140
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ny skive på referanselista.
    Hugh Laurie: Let them talk.
    Hvis ikke det swinger noe helt infernalsk, og med livefølelse av en annen verden, så bytt ut anlegget! ;-)
    Den har vært i porteføljen siden den dagen den kom ut - både CD og vinyl.
    Likeledes gjelder Didn`t it rain, som jeg på lik linje med hr. Rognlien rater noe høyere enn Let them Talk.

Om ikke hårfestet løsner av St. Louis Blues på litt greit volum, så har du allerede tupè:cool:
    Jeg er ihvertfall av de som inderlig håper at dr. House snart slipper èn til.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Visste jo at du har usvikelig smak, ptb!
    Og om du lurte, jeg melder meg på blant dem som venter på Dr. Houses neste. Synes i grunnen det er på tide!
    Jeg har begge, og er vel ikke helt sikker på hvilken jeg setter høyest, men desverre er det bare "Didn't it rain" jeg har fått tak i på vinyl. Foreløpig.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er ganske utrolig hva det gjør for dagsformen, sinnstemningen og livskvaliteten at anlegget endelig er skikkelig oppe og går igjen, og det går an å hente fram plater jeg nesten har glemt at jeg hadde, sette dem på og glemme både tid, sted og det meste ellers. Det er nesten ikke til å tro at anlegget så å si lå brakk i to år, men nå er det uansett på plass der det skal være og spiller fantastisk.

U

utgatt25555

Gjest
    Det er ganske utrolig hva det gjør for dagsformen, sinnstemningen og livskvaliteten at anlegget endelig er skikkelig oppe og går igjen, og det går an å hente fram plater jeg nesten har glemt at jeg hadde, sette dem på og glemme både tid, sted og det meste ellers. Det er nesten ikke til å tro at anlegget så å si lå brakk i to år, men nå er det uansett på plass der det skal være og spiller fantastisk.
    Det er rart med den der gamle klisjeen om at man ikke vet hva man har før man har mistet det osv...i overført betydning, ikke har tilgang til, eller ligger brakk, å ja! det er en deilig følelse når man kjenner at det meste stemmer, vi fortjener det, go lyd mener jeg :cool:

mvh

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.140
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Skjønner at jeg bør sette av litt tid til en visitt en av helgene nå på vårparten;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er rart med den der gamle klisjeen om at man ikke vet hva man har før man har mistet det osv...i overført betydning, ikke har tilgang til, eller ligger brakk, å ja! det er en deilig følelse når man kjenner at det meste stemmer, vi fortjener det, go lyd mener jeg :cool:

mvh
    Gudene skal vite at du har rett, musicus. Det gjelder å nyte det man har i livet mens man kan.Ingen grunn til å vente med å gå i søndagsklærne, for å si det sånn.
    Og for oss som liker dette her, er det drøyt sterk medisin å ha et anlegg å forgylle tilværelsen med!

U

utgatt25555

Gjest

mvh
    Gudene skal vite at du har rett, musicus. Det gjelder å nyte det man har i livet mens man kan.Ingen grunn til å vente med å gå i søndagsklærne, for å si det sånn.
    Og for oss som liker dette her, er det drøyt sterk medisin å ha et anlegg å forgylle tilværelsen med!
    Helt klart!, og enda deiligere når det stemmer. Har jo som kanskje nevnt vært inne på tanken om å skaffe meg en tredje Frack Tchang Liveline powerkabel, men har fra pålitelig hold fått info om at de kanskje oppleves slankere enn Audionet liker/behøver, og jeg vet jo av egen erfaring at Audionet trives usedvanlig godt med f.eks Cardas Golden Reference Powercables, så jeg tester ett ”billig” US/Kina merke her nu som gjør en usedvanlig god jobb med han SAM V2.
    995,-/1,5 mtr må jo nesten regnes som ett lite kupp innen kabel kosmetikken, skal gi den og meg ett par dager sammen så får jeg ta en beslutning, Supra LoRad er iaf ute.

Håper ikke jeg banner for mye i hifi kirken nu ved å skrive om en kabel erfaring :cool:

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I denne tråden kan du uttrykke hva det måtte være, musicus. Dessuten, vi vet jo at kabler har sitt å si, så det finnes ikke problematisk.
    At du hiver ut Supra, er helt etter boka her i huset. Har aldri forstått greia med dem i det hele tatt.

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.441
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    amp back in business
    Hovland cap trolig overbelastet med ac komponenter etter likeretter-rør

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Veldig godt å høre!

Hovland-greier pleier jo å funke, men det finnes jo grenser. ;-)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.441
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    De funket bare ikke under stress med mye ac etter liketting

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.191
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser at både BB og PK har begge skivene til H Laurie, eller er det ukurante nypressinger dere ikke setter så høy i kurs?

Er det noen som vet om hvorvidt den versjonen av Fairytales som er på nettsidene er den versjonen som er blitt "fiksa" på?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    De to Laurie-pressingene er veldig OK, de. Den eneste grunnen til at jeg ikke har begge på vinyl, er at jeg ikke har fulgt det opp. Og det er jo en feilvurdering jeg må få gjort noe med!
    Hva Fairitales angår, er opplaget som er ute nå, hastighetsjusterte og i orden. Men kanskje lurt å handle over disk, så du ikke får en rest fra det forrige opplaget..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Morsomt å få virkelig spennende testobjekter på døra! ;D
    Dette tegner bra for neste nummer.

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.140
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ser at både BB og PK har begge skivene til H Laurie, eller er det ukurante nypressinger dere ikke setter så høy i kurs?
    Det skal være helt safe å kjøpe disse. Det skal kun finnes en utgivelse (på vinyl) av hver.

Didn`t it rain: Warner 5053105713714
    Let them talk: Warner 2564672942

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    "Let them talk" skal anskaffes i morgen,ptb. Sammen med noen flere titler jeg føler at det står navnet mitt på, selvfølgelig..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De to Laurie-pressingene er veldig OK, de. Den eneste grunnen til at jeg ikke har begge på vinyl, er at jeg ikke har fulgt det opp. Og det er jo en feilvurdering jeg må få gjort noe med!
    Hva Fairitales angår, er opplaget som er ute nå, hastighetsjusterte og i orden. Men kanskje lurt å handle over disk, så du ikke får en rest fra det forrige opplaget..
    Er det stor forskjell? Plutselig ble den svært vellydende plata mi litt kjip likevel, kjenner jeg.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den du har låter helt strålende den, Dazed. Masterbåndet gikk et knepp for fort i prosessen på grunn av at noen overså en justering, men jeg ville ikke mistet nattesøvnen, om jeg var deg..

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.140
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Re-utgivelsen av Fairytales er jo behørig debattert i (minst en) egen tråd her på HFS etter at feilene med produksjonen kom på banen. Jeg kjøpte den (både CD og vinyl) før dette ble avduket, og før det ble en debatt. Har aldri hatt denne i tidligere utgivelser, og grunnet mangel av referanse syntes - og synes jeg fortsatt at den (vinylen)låter helt fortreffelig.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Visst gjør den det, ptb. Dessuten synger jo Radka så det er til p få gåsehud som eggkartong av.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn