I will! nå er det vel mer restene av Japan, dvs guttas solo greier som ramler ned, Japan skivene står allerede i samlingen, men gutta, Steve Jansen, Richard Barbieri, Mick Karn (RIP) med gjeste opptreden av Steven Wilson duker for en særdeles hyggelig musikk stund, ”Stone to Flesh” f.eks med Steve Jansen & Richard Barbieri er en meget bra skive om man liker Davis Sylvian, hvilken forresten er bror til Steve Jansen, so it runs in the familyJoda, veldisponert er vel et passende ord, egentlig.
Det kjentes godt, og det gjør det enda. Selvmekket og -komponert biffburger fortært sammen med en Nøgne IPA, nå flates det ut på sofaen, drikkes Yirgacheffe-kaffe og sees på "Arkitektens hjem". Good times!
Japan-skiver er stas å finne i posten. Regner med at du rapporterer her ved leielighet.
Fortsatt god helg!
Gubben (og laget hans) er enda bedre i levende live, han visiterte som kjent Brygga på Notodden Bluesfestival med stor suksess. Men er det forresten lov å si at jeg er enda mer glad i "Didn't it rain"-skiva hans?Ny skive på referanselista.
Hugh Laurie: Let them talk.
Hvis ikke det swinger noe helt infernalsk, og med livefølelse av en annen verden, så bytt ut anlegget! ;-)
Jepp, har begge skivene, og jeg nøt hver sekund på Brygga. Tror dessuten at jeg skrev om "Let them talk" i Blått & Rått-spalten min(?). Og jeg tar selvsagt turen om Laurie stikker innom landet igjen. Skal i så fall holde deg underrettet.Hyggelig at du stikker innom, Håkon!
Jeg skulle gitt armen for å høre ham på Notodden, men får satse på at han kommer igjen. Fordelen med at platesalget er gått ned, er jo at gamle og nye helter må ut på veien å spelle igjen. Neste gang Laurie kommer, er jeg der. Har du skiva? Tenkte å ta den med på neste lytteseanse hos Knut..
Gamle Blackadderepisoder er ubetalelige. Atkinsons beste rolle(r), og Laurie er hinsides!
Den har vært i porteføljen siden den dagen den kom ut - både CD og vinyl.Ny skive på referanselista.
Hugh Laurie: Let them talk.
Hvis ikke det swinger noe helt infernalsk, og med livefølelse av en annen verden, så bytt ut anlegget! ;-)
Det er rart med den der gamle klisjeen om at man ikke vet hva man har før man har mistet det osv...i overført betydning, ikke har tilgang til, eller ligger brakk, å ja! det er en deilig følelse når man kjenner at det meste stemmer, vi fortjener det, go lyd mener jegDet er ganske utrolig hva det gjør for dagsformen, sinnstemningen og livskvaliteten at anlegget endelig er skikkelig oppe og går igjen, og det går an å hente fram plater jeg nesten har glemt at jeg hadde, sette dem på og glemme både tid, sted og det meste ellers. Det er nesten ikke til å tro at anlegget så å si lå brakk i to år, men nå er det uansett på plass der det skal være og spiller fantastisk.
Skjønner at jeg bør sette av litt tid til en visitt en av helgene nå på vårpartenDet er ganske utrolig hva det gjør for dagsformen, sinnstemningen og livskvaliteten at anlegget endelig er skikkelig oppe og går igjen, og det går an å hente fram plater jeg nesten har glemt at jeg hadde, sette dem på og glemme både tid, sted og det meste ellers. Det er nesten ikke til å tro at anlegget så å si lå brakk i to år, men nå er det uansett på plass der det skal være og spiller fantastisk.
Gudene skal vite at du har rett, musicus. Det gjelder å nyte det man har i livet mens man kan.Ingen grunn til å vente med å gå i søndagsklærne, for å si det sånn.Det er rart med den der gamle klisjeen om at man ikke vet hva man har før man har mistet det osv...i overført betydning, ikke har tilgang til, eller ligger brakk, å ja! det er en deilig følelse når man kjenner at det meste stemmer, vi fortjener det, go lyd mener jegDet er ganske utrolig hva det gjør for dagsformen, sinnstemningen og livskvaliteten at anlegget endelig er skikkelig oppe og går igjen, og det går an å hente fram plater jeg nesten har glemt at jeg hadde, sette dem på og glemme både tid, sted og det meste ellers. Det er nesten ikke til å tro at anlegget så å si lå brakk i to år, men nå er det uansett på plass der det skal være og spiller fantastisk.
mvh
Helt klart!, og enda deiligere når det stemmer. Har jo som kanskje nevnt vært inne på tanken om å skaffe meg en tredje Frack Tchang Liveline powerkabel, men har fra pålitelig hold fått info om at de kanskje oppleves slankere enn Audionet liker/behøver, og jeg vet jo av egen erfaring at Audionet trives usedvanlig godt med f.eks Cardas Golden Reference Powercables, så jeg tester ett ”billig” US/Kina merke her nu som gjør en usedvanlig god jobb med han SAM V2.Gudene skal vite at du har rett, musicus. Det gjelder å nyte det man har i livet mens man kan.Ingen grunn til å vente med å gå i søndagsklærne, for å si det sånn.Det er rart med den der gamle klisjeen om at man ikke vet hva man har før man har mistet det osv...i overført betydning, ikke har tilgang til, eller ligger brakk, å ja! det er en deilig følelse når man kjenner at det meste stemmer, vi fortjener det, go lyd mener jegDet er ganske utrolig hva det gjør for dagsformen, sinnstemningen og livskvaliteten at anlegget endelig er skikkelig oppe og går igjen, og det går an å hente fram plater jeg nesten har glemt at jeg hadde, sette dem på og glemme både tid, sted og det meste ellers. Det er nesten ikke til å tro at anlegget så å si lå brakk i to år, men nå er det uansett på plass der det skal være og spiller fantastisk.
mvh
Og for oss som liker dette her, er det drøyt sterk medisin å ha et anlegg å forgylle tilværelsen med!
Det skal være helt safe å kjøpe disse. Det skal kun finnes en utgivelse (på vinyl) av hver.Ser at både BB og PK har begge skivene til H Laurie, eller er det ukurante nypressinger dere ikke setter så høy i kurs?
Er det stor forskjell? Plutselig ble den svært vellydende plata mi litt kjip likevel, kjenner jeg.De to Laurie-pressingene er veldig OK, de. Den eneste grunnen til at jeg ikke har begge på vinyl, er at jeg ikke har fulgt det opp. Og det er jo en feilvurdering jeg må få gjort noe med!
Hva Fairitales angår, er opplaget som er ute nå, hastighetsjusterte og i orden. Men kanskje lurt å handle over disk, så du ikke får en rest fra det forrige opplaget..