Veldig hyggelig at du trekker frem Brendels siste innspillinger, awe. Det er personlig, vakkert, underfundig og for en Brendel-fan litt trist også. Et verdig punktum, bevares. Men jeg skulle gjerne hatt mer fra den kanten, må jeg si. Ellers er det godt å se du unner deg en god kopp! Ta en tur til Hølen ved neste mulighet! Det lurer noen utsøkte bønner i skapet her om dagen.
Det der synes jeg var et klokt valg, musicus. Hun er strålende på den skiva også. Nydelig cover, by the way. Merker at jeg er veldig orientert mot visuelle uttrykk og bilder om dagen. Det gjør noe med en sjel å tenke i bilder og gjenoppta den analoge fotograferingen.
Takk for spennende tips, Kim! Det skal helt klart sjekkes ut. Nye krempianister er saker! Jeg trenger i det hele tatt noen musikkimpulser om dagen.
I dag har jeg vært på hovedstadstur med en kamerat og hans kone. Strålende dag, rett og slett. Kaffe på Bare Jazz, en liten butikkonsert med Sivert Høyem på Big Dipper, leting i vinylkassene hos mitt favorittantikvariat på gamle tomter på Majorstua ( det er bare nyrike innflyttere som insisterer på at det heter Majorstuen, selvfølgelig!) og fantastisk god og superbillig lunch på mitt favorittspiseri Lokk. Lørdager blir ikke særlig mye bedre!