God mandagsmorgen, mine herrer!
Her har det jammen vært litt folk innom mens jeg har drevet med helt andre ting enn å henge på HFS, gitt. Det synes jeg jo er helt strålende. Takk til dere som titter innom og hjelper til med å holde liv i denne tråden!
HCS, jeg er nok definitivt en kaffenisse. Hadde pokker ikke greid meg uten. Dagen hadde vært mye mer fargeløs. Vel er jeg glad i et godt glass vin også, men det kunne jeg kuttet helt ut, uten de altfor store problemene. Men kutte ut kaffe? Aldri i verden!
Musicus, du har usvikelig musikksmak, så vel som utsøkt kaffepreferanse. Disse ECM-titlene er uhyre vakker musikk.Særlig TomasZ Stanko- skiva er åndeløst fin. De må på lista over det som skal spilles når alle rør er på plass. Det tar nok noen dager, ser det ut som. I forrige uke fikk jeg tak i en gammel kompis med noen rør liggende på loftet. Han hadde de to jeg trengte, og jeg feiret med et glass vin. Meningen var at vi skulle møtes for en kaffe og overlevering, men det var ikke så enkelt med en ekstremt travel mann med stort hus , fem barn og alt som hører med. Så han sendte dem i posten. De ankom i dag. Faen ta posten, for å si det sånn. Selv med veldig grundig innpakning var det ene røret ødelagt. Så da er det nok en runde som må til for å få tak i et par Sylvania GZ 37...
Dazed, takk for påminnelsen! Det er årevis siden jeg hørte på Rush. Det er en skam, egentlig. Tror jeg har litt å ta igjen der!
Ellers var helgen fantastisk fin. Fredagen gikk med til litt jobbing, bytur, en lytt på ellvemillioners-anlegget OHC hadde satt opp i Oslo Konserthus, en rask , men hyggelig kaffe med Swifty og en kveld med god mat og lave skuldre. Og joda, anlegget låt glimrende på sitt vis, men var vel ikke optimalt i en sånn konsertsal. At de fikk til det de gjorde etter lite justeringer og i et enormt rom, er imponerende nok. Selv om prisen er så hinsides at jeg rett og slett ikke helt vet hva jeg skal si....
Lørdagen ble fantastisk hyggelig. Tidlig start med kaffe i byen (Espresso House på Byporten er IKKE stedet å gå, de trenger endel opplæring før ting sitter. Kaffen var god i og for seg, men på grensen til sur, selv en halvtime etter åpning.) Så en tur til Moiz Audio/Høium HiFis "Hifi Relapse" i Skippergata sammen med hedreskara Mesut og Gunner. Moiz-oppsettet med Tune Audio horn, Grandinote forsterkere og digitalrigg fra Rockna låt strålende. Avslappet, dynamisk og på lag med musikken.Helt klart ting med seriøst imponerende kvaliteter som det må lyttes mer på.
I kjelleren sto Høvdingen med elektronikk fra Modwright og høyttalere fra German Physics. Veldig imponerende lyd, men med en litt annen sjel enn det hornbaserte i etasjen over. Jeg tror jeg må kikke nermere på de høyttalerne også.
Så var det opp til mitt gamle oppvekststrøk Majorstua, for å rusle bortom et antikvariat og kikke på bruktvinylen. Vi gjorde noen kupp alle tre, så lunchen smakte bra før vi stilte inn kompasset på Hotell Plaza og High -End-demoen til NAT/Acoustic Tuning/Audionord. Ikke akkurat rimelig utstyr der heller, med bidrag fra Constellation, Ypsilon, Vivid og Synergistic Research. Vi hadde ikke mye tid, men det låt imponerende, kjempestort og spenstig, som man kan forvente av et såpass grenseløst high-end-oppsett. Det er nok ting å komme tilbake til her også..
Stjerne i boka for å stille med noe som er såpass "antikt" i enkeltes øyne som et CD-drev!