K
Om det er Born under a bad sign du sikter til, så er den faktisk komponert av William Bell og Booker T. Jones. For meg er det Albert King sin versjon fra plata med samme navn som gjelder:Er ikke det fra en Ray Charles-låt?
Et annet meget bra utsagn (og relevant for mange av oss hififolk, i hvertfall innimellomMye god livsfilosofi i bluesen!
Som en noe deprimert herre sang: "I´ve been down so long, it looks like up to me"
Fra en blueslåt jeg - irriterende nok - ikke husker navnet på.
JØSS - visste ikke at utenlandske musikere leste HFS!! Raske til å bruke ideene våre til bandnavn var de au...Please welcome - on stage.... "Los Placebos" featuring "The High-end Suckers" The band you THINK you hear!
Ein, zwei, drei!
Mye klokskap i bluesen ja. Men i følge Loudon Wainwright III så er det ikkje så ille å ha "the blues" allikevelMye god livsfilosofi i bluesen!
Som en noe deprimert herre sang: "I´ve been down so long, it looks like up to me"
Albert King har selvsagt laget "Born Under A Bad Sign", ja, men jeg tenkte på selve sitatet; "If it wasn't for bad luck...", som jeg mente var fra Ray Charles' "If It Wasn't For Bad Luck", men du har rett. Den er to år nyere.Om det er Born under a bad sign du sikter til, så er den faktisk komponert av William Bell og Booker T. Jones. For meg er det Albert King sin versjon fra plata med samme navn som gjelder:
Merkelig det der, nesten litt sånn ut av kroppen fenomen at folk kan sitte bak ett tastatur og tro de vet hva andre hører, for meg fremstår det som ett større paradoks i påstand, enn mer merkelig at noen klarer detektere forskjeller i gjengivelsen, det er forskjell på folk og folk visstJeg er mildest talt sjokkert over hvor utrolig mye bedre det låter her etter at jeg lånte et digert og avansert strømfilter i går! Fy fanken, så mye dritt vi har på strømnettet,og som vi forer anleggene våre med!!
Jeg trodde det holdt med filteret jeg bruker til vanlig, men der tok jeg skammelig feil, gitt!!
Har filteret gått seg ordentlig til nå ?
Og har du prøvd uten igjen for å verifisere om det bare var placebo..
Herr Finger fortalte vel hvor bra det var og hvor mye bedre det ville bli og da er jo placebo funksjonen trigget ifølge hva jeg har lest andre steder på dette forumet![]()
Går man seg bort på dette forumet, svever man fort i den villfarelse at lytting er irrelevant og bortkastet. Man kan jo ikke tro på det man hører uansett.![]()
Dette strømfilteret er noget for seg selv
C & C's filmer var bælkule - gutta røyka en hel bil... laget av weed og med dårlig eksosanlegg.. Fyra jointer så store at de hadde støttehjul! Hadde ikke Weird Al en parodi på gutta også? Husker jeg feil BigS?
Et annet meget bra utsagn (og relevant for mange av oss hififolk, i hvertfall innimellomMye god livsfilosofi i bluesen!
Fra en blueslåt jeg - irriterende nok - ikke husker navnet på.); "I'm so broke I can't even pay attention"
Eller faren til Stevie Ray og Jimmie Vaughn, som ble spurt i et intervju om han var like musikalsk som sine sønner:
"Hell, I can even hardly play the radio!"
Det som gjør dette filteret unikt har ingenting med prisen å gjøre, Christian. Prisen virker nok bare urimelig om man tilfeldigvis er døv.Dette strømfilteret er noget for seg selv
Ja, prismessig.
C & C's filmer var bælkule - gutta røyka en hel bil... laget av weed og med dårlig eksosanlegg.. Fyra jointer så store at de hadde støttehjul!
Ritalinblues!Mye klokskap i bluesen ja. Men i følge Loudon Wainwright III så er det ikkje så ille å ha "the blues" allikevelMye god livsfilosofi i bluesen!
Morsomt nok når man har hørt sin skjerv av blues...
Skal vi legge ut den type bilder? Må bare hente mobilen......Tower of power.... nice!
Helt riktig. Det er der det hører hjemme og fint at du likte det.Ja, nå står det endelig her, Runar. Det tok sin tid, men det er her det hører hjemme, nemlig.Du tar jaggu godt vare på ting, det er vanvittig strøkent!
To av de fineste Floyd-skivene, det der. Du trenger MER vinylfølelse, mann! Det er bare å anskaffe seg vinylrigg først som sist!
Ta med deg Runar og stikk innom en dag, så ordner vi det. Du skal til og med få mer kaffe!Og takk for god kaffe og hyggelig selskap. Selv om det bare ble litt musikk var det et spennende møte med Impulse H2 som jeg aldri har hørt. Og det ga mersmak....
Jeg forsvant plutselig inn i en fantastisk lydverden sammen med Molvær og hans Hamada. Ikke lett å rykke seg ut av den men her er jeg.Det er godt vi er enige!
Det var faktisk enda finere enn antatt. Nå gleder jeg meg bare til å få spilleren opp på bordet sitt og lytte meg igjennom noen platesider. Men det blir ike i kveld. Å koble anlegg i tusmørke er noe av det kjipeste jeg vet, så jeg venter til etter morrakaffen.
Vinyl skal ikke fortrenges, Runar. Den skal nytes! Gjør det eneste riktige og invester i en ny rigg først som sist. Du kommer til å gjøre det en dag likevel!
Trondmeg er en usedvanlig hyggelig kar, spør du meg. Veldig hyggelig å ha ham på besøk. Jaggu likte han kaffen også.![]()
Can you take about an hour on the tower of power?Tower of power.... nice!
Platespillerbordet over alle platespillerbord kom hjem til far i dag. Nå står et av landets uhyre få Wilson Benesch Triptych endelig i stua. Like strøkent som da det forlot Sheffield for femten år siden. Jeg husker at Ken Kessler i sin tid bemerket at denne forbedret ytelsen til WB ACT såpass at de måtte anses som et uskillelig par. Jeg regner med at mannen hadde rett, men har ikke fått hørt sjøl enda. Jeg må rett og slett sortere litt rekkefølge i stereobenken for å få kabler til å rekke dit de skal, og sånt gjøres best i dagslys. Bilder og rapport kommer. Nå er rackproblemene endelig løst!
Takk til RBN for hyggelig handel og Trondmeg for glimrende transportjobb og hyggelig torsdagsbesøk.
Vis vedlegget 166034
Referansen er gruppa "Tower Of Power"
I can and I did! >Jamen du kan da for fanken ikke ta MIN referanse og vri om til snuskete Zappa-tekster! Helligbrøde![]()
det året du var 14! 2004Hæ?
Fra her hvor jeg sitter står det 1977....