Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke det fra en Ray Charles-låt?
    Om det er Born under a bad sign du sikter til, så er den faktisk komponert av William Bell og Booker T. Jones. For meg er det Albert King sin versjon fra plata med samme navn som gjelder:

Kongelåt ja, med en fantastisk one-liner, som påpekt :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Mye god livsfilosofi i bluesen!

Som en noe deprimert herre sang: "I´ve been down so long, it looks like up to me"

Fra en blueslåt jeg - irriterende nok - ikke husker navnet på.
    Et annet meget bra utsagn (og relevant for mange av oss hififolk, i hvertfall innimellom:cool:); "I'm so broke I can't even pay attention"

Eller faren til Stevie Ray og Jimmie Vaughn, som ble spurt i et intervju om han var like musikalsk som sine sønner:

"Hell, I can even hardly play the radio!"

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Som en noe deprimert herre sang: "I´ve been down so long, it looks like up to me"

Mye klokskap i bluesen ja. Men i følge Loudon Wainwright III så er det ikkje så ille å ha "the blues" allikevel

Morsomt nok når man har hørt sin skjerv av blues...

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Om det er Born under a bad sign du sikter til, så er den faktisk komponert av William Bell og Booker T. Jones. For meg er det Albert King sin versjon fra plata med samme navn som gjelder:
    Albert King har selvsagt laget "Born Under A Bad Sign", ja, men jeg tenkte på selve sitatet; "If it wasn't for bad luck...", som jeg mente var fra Ray Charles' "If It Wasn't For Bad Luck", men du har rett. Den er to år nyere.

M

musicus

Gjest
    Jeg er mildest talt sjokkert over hvor utrolig mye bedre det låter her etter at jeg lånte et digert og avansert strømfilter i går! Fy fanken, så mye dritt vi har på strømnettet,og som vi forer anleggene våre med!!

Jeg trodde det holdt med filteret jeg bruker til vanlig, men der tok jeg skammelig feil, gitt!!

Har filteret gått seg ordentlig til nå ?
    Og har du prøvd uten igjen for å verifisere om det bare var placebo..
    Herr Finger fortalte vel hvor bra det var og hvor mye bedre det ville bli og da er jo placebo funksjonen trigget ifølge hva jeg har lest andre steder på dette forumet :)

Går man seg bort på dette forumet, svever man fort i den villfarelse at lytting er irrelevant og bortkastet. Man kan jo ikke tro på det man hører uansett.:cool:
    Merkelig det der, nesten litt sånn ut av kroppen fenomen at folk kan sitte bak ett tastatur og tro de vet hva andre hører, for meg fremstår det som ett større paradoks i påstand, enn mer merkelig at noen klarer detektere forskjeller i gjengivelsen, det er forskjell på folk og folk visst :cool:...

Hmm, synd stereoèn er nedpakket og lagret men får glede meg med John Olav Nilsen & Gjengen i bilen, liker deres "Gatepop" som de kaller stilen sin, siste skiva trigger noe hos meg...

mvh

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    C & C's filmer var bælkule - gutta røyka en hel bil... laget av weed og med dårlig eksosanlegg.. Fyra jointer så store at de hadde støttehjul! Hadde ikke Weird Al en parodi på gutta også? Husker jeg feil BigS?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    C & C's filmer var bælkule - gutta røyka en hel bil... laget av weed og med dårlig eksosanlegg.. Fyra jointer så store at de hadde støttehjul! Hadde ikke Weird Al en parodi på gutta også? Husker jeg feil BigS?

Ubetalelig!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Et annet meget bra utsagn (og relevant for mange av oss hififolk, i hvertfall innimellom:cool:); "I'm so broke I can't even pay attention"

Eller faren til Stevie Ray og Jimmie Vaughn, som ble spurt i et intervju om han var like musikalsk som sine sønner:

"Hell, I can even hardly play the radio!"

Hehehehe... Det er Tom Waits som har levert den sylkvasse meldingen du refererer til, Sluket. Som du sikkert vet. Den mannen har jo hue fullt av meldinger av en annen verden. Hva med "I´m so goddamn horny even the crack of dawn better be careful around me" eller den noe oftere siterte "I´ll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy"...levert på direkten på et amerikansk talkshow. Det er ikke mange som topper gamle Tom når det gjelder å sortere bokstaver treffsikkert. Om noen.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er salg hos Ringstrøms om dagen, og en liten tur innom var nok til at jeg gikk ut med et lite lass. Tolv plater med Joan Armatrading, Julian Bream, Krystian Zimmermann, Dr. John, Wings,Brand X, Arve Tellefsen og Yehudi Menhuin, Mike Batt, Ketil Bjørnstad, JJ Cale, Southside Johnny og Gøran Søllscher. Endel spredning på genre, altså. En god dag, rett og slett.;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    35.297
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    C & C's filmer var bælkule - gutta røyka en hel bil... laget av weed og med dårlig eksosanlegg.. Fyra jointer så store at de hadde støttehjul!
    00.cc1.jpg

Stemmer bra det

00.cheech-and-chong.jpg

Up In Smoke fra 1978

00.cheech-and-chong-up-in-smoke.jpg

Husker jeg gikk nesten tvekroket ut fra kino'n, hællemåne for noen latterkuler!
    Bilen de ble hyret til å kjøre var ganske riktig støpt av "weed" ja...

00.gal-cars-cheech-and-chong-up-in-smoke.jpg

- og med dårlig eksosanlegg, som smeltet weed'en, var det jo mange som fikk glede av den etterhvert...
    ShineySmileysGrin.jpg

Klassiker, og like morsom i dag!

/ Morten

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen

Mye klokskap i bluesen ja. Men i følge Loudon Wainwright III så er det ikkje så ille å ha "the blues" allikevel

Morsomt nok når man har hørt sin skjerv av blues...
    Ritalinblues!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Platespillerbordet over alle platespillerbord kom hjem til far i dag. Nå står et av landets uhyre få Wilson Benesch Triptych endelig i stua. Like strøkent som da det forlot Sheffield for femten år siden. Jeg husker at Ken Kessler i sin tid bemerket at denne forbedret ytelsen til WB ACT såpass at de måtte anses som et uskillelig par. Jeg regner med at mannen hadde rett, men har ikke fått hørt sjøl enda. Jeg må rett og slett sortere litt rekkefølge i stereobenken for å få kabler til å rekke dit de skal, og sånt gjøres best i dagslys. Bilder og rapport kommer. Nå er rackproblemene endelig løst!
    Takk til RBN for hyggelig handel og Trondmeg for glimrende transportjobb og hyggelig torsdagsbesøk.

PA031055 [800x600].jpg

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Flott at det endelig er på plass Trond. Gleder meg til bildene og er sikker på at de trives i sitt nye hjem.

Har akkurat hørt gjennom Pink Floyd - Wish you were here. Tror jeg tar en runde med Animals da jeg først er i gang. Får litt vinyl følelse......

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja, nå står det endelig her, Runar. Det tok sin tid, men det er her det hører hjemme, nemlig. :) Du tar jaggu godt vare på ting, det er vanvittig strøkent!

To av de fineste Floyd-skivene, det der. Du trenger MER vinylfølelse, mann! Det er bare å anskaffe seg vinylrigg først som sist!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Ja, nå står det endelig her, Runar. Det tok sin tid, men det er her det hører hjemme, nemlig. :) Du tar jaggu godt vare på ting, det er vanvittig strøkent!

To av de fineste Floyd-skivene, det der. Du trenger MER vinylfølelse, mann! Det er bare å anskaffe seg vinylrigg først som sist!
    Helt riktig. Det er der det hører hjemme og fint at du likte det.
    Må bare fortrenge dette med vinyl. Har jo solgt det jeg hadde av plater. Har mange rundt meg med fine rigger som jeg kan tyvlytte hos.
    Håper Trondmeg oppførte seg. Ikke ofte vi slipper han ut av innhegninga.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.502
    Torget vurderinger
    12
    Og takk for god kaffe og hyggelig selskap. Selv om det bare ble litt musikk var det et spennende møte med Impulse H2 som jeg aldri har hørt. Og det ga mersmak....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er godt vi er enige!
    Det var faktisk enda finere enn antatt. Nå gleder jeg meg bare til å få spilleren opp på bordet sitt og lytte meg igjennom noen platesider. Men det blir ikke i kveld. Å koble anlegg i tusmørke er noe av det kjipeste jeg vet, så jeg venter til etter morrakaffen.
    Vinyl skal ikke fortrenges, Runar. Den skal nytes! Gjør det eneste riktige og invester i en ny rigg først som sist. Du kommer til å gjøre det en dag likevel!
    Trondmeg er en usedvanlig hyggelig kar, spør du meg. Veldig hyggelig å ha ham på besøk. Jaggu likte han kaffen også. :)

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Og takk for god kaffe og hyggelig selskap. Selv om det bare ble litt musikk var det et spennende møte med Impulse H2 som jeg aldri har hørt. Og det ga mersmak....
    Ta med deg Runar og stikk innom en dag, så ordner vi det. Du skal til og med få mer kaffe!

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    Det er godt vi er enige!
    Det var faktisk enda finere enn antatt. Nå gleder jeg meg bare til å få spilleren opp på bordet sitt og lytte meg igjennom noen platesider. Men det blir ike i kveld. Å koble anlegg i tusmørke er noe av det kjipeste jeg vet, så jeg venter til etter morrakaffen.
    Vinyl skal ikke fortrenges, Runar. Den skal nytes! Gjør det eneste riktige og invester i en ny rigg først som sist. Du kommer til å gjøre det en dag likevel!
    Trondmeg er en usedvanlig hyggelig kar, spør du meg. Veldig hyggelig å ha ham på besøk. Jaggu likte han kaffen også. :)
    Jeg forsvant plutselig inn i en fantastisk lydverden sammen med Molvær og hans Hamada. Ikke lett å rykke seg ut av den men her er jeg.
    Jeg tror kanskje du har rett ang vinyl. Siklet på Kuzma riggen Ti Kei la ut til salgs, bra pris var det og, men venter.
    Trondmeg er hyggelig. Han skrøt også av H2 og lyden du hadde så vi må nok ta en tur. Jeg får legge inn søknad her hjemme

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kuzmarigggen til Ti Kei er noe av det råeste du kan kjøpe som er i nærheten av betalbart, og hadde jeg ikke hatt den spilleren jeg har vile jeg nok sikla på den, jeg også.Prisen er veldig fin, så den som stikker av med den til slutt, vil bli en lykkelig mann.

Finn en dag og slå på tråden. Dere er hjertelig velkommen.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tower of power.... nice!
    Can you take about an hour on the tower of power? ;)

...Ikke så mange poeng for å ta referansen. Fremdeles ganske artig at NRK ikke skjønte filla av teksten som de normalt aldri engang ville vurdert å spille på radio, og at den ble en kjempehit i Norge.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Referansen er gruppa "Tower Of Power" - en knallbra soul/funk gruppe som gjorde det bra på sytti- og åttitallet! En av de råeste blåserekkene noensinne, ble flittig brukt av andre store artister også. Startet i '68 og driver fortsatt på!!

Har blitt noen plater etter hvert også....

Tower of Power 1.jpg

Tower of Power 2.jpg

M

musicus

Gjest
    Platespillerbordet over alle platespillerbord kom hjem til far i dag. Nå står et av landets uhyre få Wilson Benesch Triptych endelig i stua. Like strøkent som da det forlot Sheffield for femten år siden. Jeg husker at Ken Kessler i sin tid bemerket at denne forbedret ytelsen til WB ACT såpass at de måtte anses som et uskillelig par. Jeg regner med at mannen hadde rett, men har ikke fått hørt sjøl enda. Jeg må rett og slett sortere litt rekkefølge i stereobenken for å få kabler til å rekke dit de skal, og sånt gjøres best i dagslys. Bilder og rapport kommer. Nå er rackproblemene endelig løst!
    Takk til RBN for hyggelig handel og Trondmeg for glimrende transportjobb og hyggelig torsdagsbesøk.

Vis vedlegget 166034

Ahh, me like very much!!!

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Jamen du kan da for fanken ikke ta MIN referanse og vri om til snuskete Zappa-tekster! Helligbrøde :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har vokst opp med den gjengen, og har hørt dem live på Chateu Neuf en drøss med ganger.1979-konserten der var hyperlegendarisk. Her fra det året jeg var fjorten. Det ier vel sitt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Er det noe jeg ikke får med meg her, Finger?

Tar du til orde for en alternativ tidsregning? Er du blitt tallblind i løpet av natta? Eller er det bare en morsomhet jeg ikke begriper?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Uansett, her er de ti år senere. Litt mye cheesy åttitallsynth, men det swinger så det holder..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn