Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kan være du er inne på noe, samlanes. Det ville i det minste forklare "ladetårnene". ;) Om ikke annet!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Etter endel runder med klassisk Genesis dykket jeg litt dypere, og fant Bjørn J:son Lindh og Staffan Shejas "Europa" fra sent åttitall. Vakkert, og ikke minst låter det som ei kule. Hvor ble det av de kara, forresten? De er nærmest som ikoner å regne i nabolandet, men de griner seg ikke til oppmerksomhet, akkurat....
    En liten smakebit her.

Sist redigert:

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Vakker musikk impulse.

Er blitt nyskjerrig på dac av merket Lampizator,norsk forhandler er det også.
    Du har vel ikkje tilfeldigvis lytta på produkter derfra ?

Kanskje ein test i Fidelity hadde vert noko?

Mvh.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Joda, jeg har vært borti noen Lampizator-greier før i verden, men det begynner å bli lenge siden nå. Ser den får litt oppmerksomhet på endel fora, den der. Hvem er det som tar den inn?

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Audioart i Arendal selger dei fant eg nettop ut.
    Det er vel snakk om generasjon 3 pr idag som er siste modell.
    Level 2-5,med pris på ca 15k for level2,og like under 40k for level4.

Mvh.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Høres jo ikke så avskrekkende ut det, nødvendigvis. Vi får komme tilbake til det etter neste redaksjonsmøte, tror jeg.

En Rickie Lee Jones-klassiker får æren av å klinge ut i lytterommet. "Pirates", en av de platene jeg stadig kom tilbake til på begynnelsen av åttitallet. Den kom ut det året jeg var russ, og den holder som pokker enda. Innspilt digitalt på en 3M-maskin, den samme som Cooder brukte på sin "Bop till you drop" i 79. Jeg ser det er mange som påstår på diverse fora at orginalen låter høggorm, og det er mer enn jeg kan begripe. Min amerikanske pressing er dynamisk, åpen og varm, og låter såpass kanon at jeg ikke følte noe behov for OMR-utgaven da den kom. Selv om jeg angrer litt på det akkurat nå.
    Vel, det beviser nok engang at det er langt flere dårlige avspillinger ute og går enn det er dårlige innspillinger.

Denne dama har det virkelig, og her hadde hun med seg en imponerende gjeng studiomusikere av aller ypperste klasse for å forgylle et knippe strålende låter. Sjekk denne lista! David Sanborn, Michel Boddicker, Buzz Feiten, Donald Fagen, Neil Larsen, Russell Ferrante, Steve Gadd, Randy Brecker, Tom Scott, Chuck Rainey, Steve Lukather....er det noen av de gamle gutta som IKKE var innom Warner Brothers Recording Studios da denne skiva ble til? Om noen lever i den villfarelsen at disse kara spiller glatt, har de aldri hørt "Pirates". Jeg er svak for hennes særegne brand av west-coast impresjonisme. Hun skuffer aldri, så lenge hun holder seg nykter. Bare hør her!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vi tåler en til, ikke sant? Denne spilte jeg for Sluket en lørdagsettermiddag på Nimbus Audio i Deichmannsgate i sin tid.. Trodde nesten han skulle ramle av krakken.

Hvis du mot formodning ikke synes dette swinger, har jeg bare en ting å si.

God bedring!

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.646
    Etter endel runder med klassisk Genesis dykket jeg litt dypere, og fant Bjørn J:son Lindh og Staffan Shejas "Europa" fra sent åttitall. Vakkert, og ikke minst låter det som ei kule. Hvor ble det av de kara, forresten? De er nærmest som ikoner å regne i nabolandet, men de griner seg ikke til oppmerksomhet, akkurat....
    En liten smakebit her.

Det ble to nydelig plater ut av det samarbeidet der Impulse :cool:
    Jeg har dem begge på vinyl.
    Bjørn J:son Lindh har som de fleste andre blitt en eldre herre.
    Han turnerer rundt fremdeles (uten sammenligning forøvrig) i bygdeformat a la Alice Cooper, Bonnie Tyler etc.
    Mer sier jeg ikke for da blir jeg kvalm :rolleyes:
    Staffan Scheja aner jeg lite om, men en tur på naitet løser kanskje ut nysgjerrigheten din!?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.645
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vi tåler en til, ikke sant? Denne spilte jeg for Sluket en lørdagsettermiddag på Nimbus Audio i Deichmannsgate. Trodde nesten han skulle ramle av krakken.

Hvis du mot formodning ikke synes dette swinger, har jeg bare en ting å si.

God bedring!

Frisk nok, jeg.

Min absolutte favorittlåt ifm. Rickie Lee Jones er akkurat "Woody and Dutch......" Den gjorde meg til livstidsfan, og jeg kan fremdeles huske hvordan det var å kjøre 8 mil fra Harstad til Lødingen, storme opp trappa, sette på anlegget og pakke ut plata med skjelvende hender...Bliss!

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Han er visst født i 47, Power. Så han trekker på åra. Bygdeformatturneer er patetisk når de fordums storhetene dukker opp på Kinsarvik eller Umgrumskhaug med rullator og P.A, men når det gjelder den eminente fløytisten her,har jeg litt mer å gå på. Han er fremdeles legendarisk i Sverige, og da blir det vel lett sånn. Skulle forresten gjerne hørt en annen fløytisthelt live, Ian Anderson. Ikke helt ung han heller. Og snart spiller han i byen.

Scheja er professor på Musikhøgskolan, og turnerer visstnok endel enda. Han var et klaver-vidunderbarn i sin tid, men det er jo ikke alle eminente musikere som vil ha en stor , internasjonal karriere med alt det fører med seg. Se bare på Arve Tellefsen.

Med en så uforbeholden respons på denne fantastiske låta, regnes du blant de aller friskeste, tkr. ;)
    Jeg kan formelig se for meg opplevelsen du beskriver. Sikkert fordi den ligner ganske mye på min egen i forhold til akkurat denne plata. :)

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Hehehe,kinsarvik.
    Du må nesten ha vært der for å vite om plassen.
    Min bestemor kom ifrå Hovland(flott navn)like i nærheten av kinsarvik,midt mellom to frukttrær såklart.

Mvh.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Kinsarvik er ikke akkurat vrdens navle, nei.
    Med en bestemor fra Hovland er det bare en ting å gjøre, samlanes. Bytte forforsterker! ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Kinsarvik er stedet; selv telefonkiosken stenger kl. 1700 og selvmordsraten er høy. Ikke rart med de depressive fjellsidene som velter ned over deg...

Men folka er stort sett trivelige. Alle syv.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Alle syv? Vi får håpe den selvmordsraten synker, ellers er vel stedet "fraflyttet" snart...

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Monstret ble en vanlig Jukebox når han fikk noen gamle sure vinylplater inn i skrotten.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jukeboxmonsteret??? Du trenger å få deg platespiller, Finger´n!
    :cool:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Bjørn Johansson Lind spiller forøvrig på den siste plata til Opeth. :)

O

Oblivion

Gjest
    Jeg er mildest talt sjokkert over hvor utrolig mye bedre det låter her etter at jeg lånte et digert og avansert strømfilter i går! Fy fanken, så mye dritt vi har på strømnettet,og som vi forer anleggene våre med!!

Jeg trodde det holdt med filteret jeg bruker til vanlig, men der tok jeg skammelig feil, gitt!!
    Har filteret gått seg ordentlig til nå ?
    Og har du prøvd uten igjen for å verifisere om det bare var placebo..
    Herr Finger fortalte vel hvor bra det var og hvor mye bedre det ville bli og da er jo placebo funksjonen trigget ifølge hva jeg har lest andre steder på dette forumet :)

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.307
    Jeg gleder meg til 6 nye uttak med placebo i morgen. Da har jeg 12 i alt. Kanskje jeg skulle kjøre en blindtest? Men jeg kjenner jo ingen blinde! Pokker og...

Moret meg med korpslista fra Pirates. Mange fine navn. Sluket, skal du eller jeg adoptere nicket "Buzz Feiten" ? Fus!

Buzz har et av de tøffeste navn i showbiz. Her er en annen; Spade Cooley, legendarisk western-swing kis. Egentlig mest berømt for at han ble såpass ergerlig på sin bedre halvdel at han rett og slett tok livet av henne.

Men navnet kunne ingen ta fra ham.

Her er´n:

Spade Cooley - "Miss Molly" - YouTube

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Hehe... jeg har faktisk flere Buzz Feiten skiver, og enda flere hvor han medvirker som studiogitarist. As cool as they come...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    BTW, fader'n hadde et fin kallenavn på en i bekjentskapskretsen, en slitsom forståsegpåer husker jeg. Han ble kalt "Blindkleggen"

Øyner jeg paralleller...?

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.307
    Det får´n si. Blindklegger heter de heretter.

Ellers var det et ordtak fra min tid, som jeg har reflektert over i det siste; "ingen er så blind som den som ikke vil se".

...eller høre?

O

Oblivion

Gjest
    Det får´n si. Blindklegger heter de heretter.

Ellers var det et ordtak fra min tid, som jeg har reflektert over i det siste; "ingen er så blind som den som ikke vil se".

...eller høre?
    Nå som jeg har aktivert "ignorer funksjonen" faller jeg vel i den kategorien, men hører gjør jeg - til tider så mye at det må vel være placebo :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg er mildest talt sjokkert over hvor utrolig mye bedre det låter her etter at jeg lånte et digert og avansert strømfilter i går! Fy fanken, så mye dritt vi har på strømnettet,og som vi forer anleggene våre med!!

Jeg trodde det holdt med filteret jeg bruker til vanlig, men der tok jeg skammelig feil, gitt!!

Har filteret gått seg ordentlig til nå ?
    Og har du prøvd uten igjen for å verifisere om det bare var placebo..
    Herr Finger fortalte vel hvor bra det var og hvor mye bedre det ville bli og da er jo placebo funksjonen trigget ifølge hva jeg har lest andre steder på dette forumet :)

Hei, Raymond! Hyggelig at du stikker innom.

Joda, nå tror jeg det har slått seg til ro. Det ble gradvis bedre noen dager her, og mot slutten var det særlig opplevelsen av tredimensjonalitet og oppløsning nedover som falt helt på plass. Det er så avsindig overlegent at det er til å få nupper på sjelen av.
    Jeg orker ikke å koble til og fra i eininga. Det får greie seg med de hakesleppene jeg allerede har fått. Det er pokker så dyrt å gå til kjeveortoped, skal jeg si deg!

Går man seg bort på dette forumet, svever man fort i den villfarelse at lytting er irrelevant og bortkastet. Man kan jo ikke tro på det man hører uansett.:cool:

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Buzz Feiten har vel omtrent det bratteste navnet i bransjen, ja. Det ble liksom litt vel nøkternt da han gikk i tospann med tangentmester Neil Larsen og dannet en duo med det i overkant selvforklarende navnet "Larsen Feiten Band". Heavy !

Spade Cooley var tydeligvis heller ikke døpt hvorsomhelst. Det oser midtvesten av folk som sorterer bokstaver på den måten der. Det er vel ikke helt utgiftsfritt å bli så ergelig på kjerringa at hun ender opp seks fot under heller.

Lykke til med nyinnkjøpt placebo, Swifty! :cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    Please welcome - on stage.... "Los Placebos" featuring "The High-end Suckers" The band you THINK you hear!

Ein, zwei, drei!

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.296
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ellers veit jeg hva bestemora mi ville kallt Hornalliansen ;-)

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her har dere Buzzy Feiten sjøl.Live og allting.
    Ikke noen klein gitarsolo, akkurat. Swinger jaggu brukbart også.
    Og jammen ser det ut som om det er Neil Larsen som spiller brett....

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.562
    Torget vurderinger
    24
    "The whitest Nigger in Town" ble han kalt ved en anledning, husker ikke når/hvor men det er en stund siden, sikkert 20-25 år.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Med god grunn, kan det øres ut som. Det er tydeligvis flere måter å være albino på. :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her har vi far sjøl på gitar med rimelig legendariske og avdøde Paul Butterfield på vokal. "Born under a bad sign" har en av de svarteste one-linere jeg vet om. "If it wasn´t for bad luck, I wouldn´t have no luck at all"...

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    En liten smakebit her.

Det ble to nydelig plater ut av det samarbeidet der Impulse :cool:
    Jeg har dem begge på vinyl.
    Bjørn J:son Lindh har som de fleste andre blitt en eldre herre.
    Han turnerer rundt fremdeles (uten sammenligning forøvrig) i bygdeformat a la Alice Cooper, Bonnie Tyler etc.
    Mer sier jeg ikke for da blir jeg kvalm :rolleyes:
    Staffan Scheja aner jeg lite om, men en tur på naitet løser kanskje ut nysgjerrigheten din!?
    Tre skiver ble det faktisk. Nesten litt kjipt å si sånt i og med at de er bortimot umulig å få tak i.

Hørte Bjørn J:son Lindh i sommer. Han og hans kamerat Janne Scaffer har de siste tretten årene
    spilt i Strømstad kirke om sommeren. Noe å få med seg de som er i nærheten i juli. De begynner
    å trekke på årene begge to.

MVH.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ikke så vidt jeg vet, men det kan jo være han har rappa´n. :cool:

Nå er det onsdag allerede, og hva er vel bedre enn å la Rolf Lislevand og Ariana Savall lyse opp mørket?

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    4.307
    Mye god livsfilosofi i bluesen!

Som en noe deprimert herre sang: "I´ve been down so long, it looks like up to me"

Fra en blueslåt jeg - irriterende nok - ikke husker navnet på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn