Høres jo ikke så avskrekkende ut det, nødvendigvis. Vi får komme tilbake til det etter neste redaksjonsmøte, tror jeg.
En Rickie Lee Jones-klassiker får æren av å klinge ut i lytterommet. "Pirates", en av de platene jeg stadig kom tilbake til på begynnelsen av åttitallet. Den kom ut det året jeg var russ, og den holder som pokker enda. Innspilt digitalt på en 3M-maskin, den samme som Cooder brukte på sin "Bop till you drop" i 79. Jeg ser det er mange som påstår på diverse fora at orginalen låter høggorm, og det er mer enn jeg kan begripe. Min amerikanske pressing er dynamisk, åpen og varm, og låter såpass kanon at jeg ikke følte noe behov for OMR-utgaven da den kom. Selv om jeg angrer litt på det akkurat nå.
Vel, det beviser nok engang at det er langt flere dårlige avspillinger ute og går enn det er dårlige innspillinger.
Denne dama har det virkelig, og her hadde hun med seg en imponerende gjeng studiomusikere av aller ypperste klasse for å forgylle et knippe strålende låter. Sjekk denne lista! David Sanborn, Michel Boddicker, Buzz Feiten, Donald Fagen, Neil Larsen, Russell Ferrante, Steve Gadd, Randy Brecker, Tom Scott, Chuck Rainey, Steve Lukather....er det noen av de gamle gutta som IKKE var innom Warner Brothers Recording Studios da denne skiva ble til? Om noen lever i den villfarelsen at disse kara spiller glatt, har de aldri hørt "Pirates". Jeg er svak for hennes særegne brand av west-coast impresjonisme. Hun skuffer aldri, så lenge hun holder seg nykter. Bare hør her!