Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt25555

    Gjest
    God bedring der nord, sliter med det samme elendigheten her sör, ett par små Gammel Danske fungerte som munnvann når halsen/svelget nektet å la föde passere uten en svidende påminnelse....slitsom!! så krya på dig!...

    Det er forresten pakke på vei fra Buenos Aires, blir spennende ;)

    mvh
     

    fotografen

    Medlem
    Ble medlem
    23.06.2008
    Innlegg
    41
    Antall liker
    154
    En av de store matguruene har altså forlatt oss, men ikke uten dype spor. For mange år siden ga han meg impulsene til å lage pasta. De ble bare forsterket av samarbeidet med Lars Barmen og vår jobbtur til Italia. Før det hadde han i et TV-program en superenkel fiskerett som du skal få oppskriften på ved anledning. Kokeboka hans "Viva la Pasta" blir flittig brukt her hjemme. Dessverre var det en ganske redusert Carluccio som opptrådde på TV-skjermen de siste årene.
    Ellers er forkjølelse en av de minst farlige, men mest ubehagelige sykdommer som finnes. Å spise god mat hjelper faktisk, ihvertfall mens man spiser. Litt brun rom oppi varmt drikke er heller ikke å forakte.
    I går ble det gjort innkjøp av Jimmy Scott sin siste plate og en dobbeltplate med Toots Thielemans. Gleder meg til å spille. Riaa'en blir bedre og bedre, og jeg har ikke klart å ødelegge verken stift eller plater ennå. Men gleder meg til å se deg her frisk og rask.

    Riktig god bedring!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Ellers er det en mollstemt dag i heimen, som det blir når noen man har etslags forhold til, går bort. Det blir brått vinter i sjelen.
    Antonio Carluccio, den joviale mesterkokken som gjorde England til sitt hjemland og vår kulinariske virkelighet og matforståelse rikere, gikk ut av tiden i dag og sitter ved det store middagsbordet i himmelen.
    Han har vært en helt her i huset i årevis, og var ganske retningsgivende når det kommer til mitt lidenskapelige forhold til særlig Italia og italiensk mat.

    Riposare in pace, Signore Carluccio.
    Grazie mille.

    A Tavola !

    En fabelaktig herremann har gått ut av tiden.
    Han taler så godt selv om livets kretsløp i denne lille videosnutten, så jeg ser ingen grunn til å utbrodere.
    Heldigvis fikk han runde 80 år som jo er en respeltabel alder i vår tid.
    Jeg har moret meg svært med matprogram snuttene han har sammen med den mørke herren, også fra Italia.
    Og noen ganger har jeg omtrent siklet ned sofaen av attrå etter å få smake på all den vidunderlige maten og vinen de har tyllet i seg.
    RIP Antonio Carluccio - og takk skal du ha!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takker , alle sammen. Formen kommer seg langsomt, så med te, rom, chili, ingefær og nok en dag på sofaen skulle det vare duket for en frisk neste uke.

    Takk for et lite eventyr av en historie, Helge. Hva du har vært med på!
    Som Carluccio-fan har jeg selvfølgelig sett den kostelige serien han har gjort med Gennaro Contaldo,"Two greedy italians" og der så han jo ut til å være i kjempeform. Men den er vel noen år gammel, når jeg tenker meg om.

    Den oppskriften gleder jeg meg til, forresten!

    musicus, det er bare å gratulere! Subplatter fra Buenos Aires er nok en ganske heftig oppgradering!
    Takker, forresten. Det er utrolig hva noen lyttetimer gjør for helsa!


    Donnerwetter, har du en torsdag som lugger skikkelig, siden du banner på finsk og til alt overmål har funnet en passende illustrasjon?

    Du har åpenbart god smak når det kommer til mat, Power! Jeg har tenkt det samme mer enn en gang når jeg har sett Carluccio og Contaldo lage mat.
    Ellers er jeg enig i at den vakre lille snutten Jamie Oliver la ut i anledning Carluccios bortgang sier det meste.
    Oliver har mye å takke Carluccio for. Han gav ham hans første jobb som konditor på Neal´s Yard, så han fikk ballen til å rulle. Det må kunne sies å være relativt godt sett.

    I dag har ikke mat stått i sentrum her i huset, med unntak av kake og kaffe med førstedamens bror som hadde fødselsdag.
    Noe interessant må man jo holde med på når det er innedag, og jeg har vært så heldig å få flere lyttetimer med en helt ekstremt bra riaa. Sånt hever jo selv den mest feberhete torsdag! Rapport kommer etterhvert i et HiFi-magasin i nærherten av deg.......!
     
    Sist redigert:

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Hehe, ikke verre lugging enn at rørleverandøren fortsatt åpenbart sitter på begge hender, og at Platekompaniet gjør det samme.
    Altså, jeg er ikke en spesielt flink "venter". Du ville neppe funnet meg blant topp-tre under KLM's klassiske mesterskap i Dortmunder Wartehalle, for å si det slik ;)
    Men det er ille nok at rørene mine snart er to uker på overtid. First world problems og alt det der :cool:
    Fredagen tegner dog til å bli aldeles utmerket med hjemmekontor, god kaffe og musikk på anlegget.

    IMG_0985.jpg


    Ha en fortreffelig fredag, alle sammen!
     
    6

    65finger

    Gjest
    Så lenge det ikke gjør vondt i stortåen når du hoster er det ikke bånntub. ellers håper jeg alt står bra til. Vi bør snart treffes. var på konsert i går. Sterke saker
    17349822_10155080510639727_1392358973135358411_o.jpg
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    God morgen, Donnerwetter!
    Jeg er heller ingen selvskreven gjest i Dortmunder Wartehalle, må jeg si... men i denne bransjen skal gudene vite at man får trent ventegenet titt og ofte.
    Vi får fredagen bringer post i kassen!

    Veldig hyggelig å se deg her, fingers!
    Vi må helt klart sees snart. Det var ekstremt hyggelig sist, som alltid. Du er velkommen når det måtte være om du by any chance skulle befinne deg på disse kanter.
    Det knaker forresten i ryggskinnet når jeg hoster! Holder det?

    Den dama likner på Anisette! Var du på Savage Rose?
     
    Sist redigert:

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Representanten fra postvesenet fylte opp postkassa med alle juletiggekortkonvoluttene som er minste felles multiplum om dagen. Ingen tegn til liv fra Platekompaniet eller rørleverandøren. Rørene ble forøvrig forhåndsinnmeldt til Posten 31/10. Skulle vært sendt dagen etter, mandag eller senest i går iflg mail (som svar på mine forespørsler) fra rørleverandøren. Fortsatt ingen endring i status :mad: Heldigvis er det det fortsatt liv igjen i rørene som sørger for vellyd fra TVA-8.
    Jaja, stikker på hytta i aften og der har jeg jo slett ikke bruk for 4*EL34... :rolleyes:
    Da blir det mer kaffe, skriving av dokumentasjon og (til å begynne med)
    Black.jpg


    UFOStrangersInTheNightAlbumCover.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb
    6

    65finger

    Gjest
    God morgen, Donnerwetter!
    Jeg er heller ingen selvskreven gjest i Dortmunder Wartehalle, må jeg si... men i denne bransjen skal gudene vite at man får trent ventegenet titt og ofte.
    Vi får fredagen bringer post i kassen!

    Veldig hyggelig å e deg her, fingers!
    Vi må helt klart sees snart. Det var ekstremt hyggelig sist, som alltid. Du er velkommen når det måtte være om du by any chance skulle befinne deg på disse kanter.
    Det knaker forresten i ryggskinnet når jeg hoster! Holder det?

    Den dama likner på Anisette! Var du på Savage Rose?
    jepp, plutoniumsnivå
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se at du er på bedringens vei og at fingern har fått seg åndelig føde på byen. Trist å se at halvparten av de to grådige italienerne har gått bort. Har fulgt den serien når den dukker opp på skjermen.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hyggelig å høre at det kom musikk i kassa, Donnerwetter. Sånt gjør fredagen bedre!

    Imponerende, fingers! Savage Rose er ikke et band som er på alles lepper eller alles bevissthet om dagen. Men det swinger som helv.. når det sitter. "plutoniumsnivå" er jo din verbale merkelapp for seks prikker på terningen, så da var det sikkert stratosfærisk.

    Fin å se deg i tråden, baluba. Som alltid. Formen er bedre og platene surrer mens jeg sitter og organiserer litt aktiviteter. Dagen er så definitivt til å leve med!


    Men så er det jo fredag, og da tenkte jeg det er på sin plass med en liten anbefaling. Sikkert ikke noe som passer alle, men dem som måtte ha en hang i retning klassisk Genesis og gammal prog kan nok fort finne noe å like. Jeg kjøpte denne skiva mens jeg gikk i første klasse på videregående, og det var som kjent ikke i går. Det dreier seg om solodebuten til Genesis´bassist og gitarist Mike Rutherford, "Smallcreep´s day". Et konseptalbum som omhandler en fremmedgjort fabrikkarbeider som sitter isolert og ikke aner hva han lager eller hvem han jobber sammen med, basert på en novelle av Peter Currell Brown fra 1965.Dystopiske greier fra en mann som sikkert hadde lest sin Orwell.
    Relativt ambisiøst, kan man si. Men slike formater er jo ikke helt ukjente når det kommer til Genesis.
    Rutherford er kjent som en ganske døll gitarist, men har hiver han seg ut i soli som er lengre enn vi er vant med fra den kanten. Lydbildet er ganske dominert av tidligere Genesis-kollega Anthony Phillips´keyboards, låtene er langt mer solid og melodisk enn man kunne frykte. En slags krysning av "Selling England by the pound" og "Duke". Produsert av David Henschel som var ansvarlig for mange av Genesis´utgivelser i midtperioden er det heller ikke mange overraskelser lydmessig. Det er mulig jeg er farget av at jeg var seriøst proghue da denne kom ut, men jøsses, det holder enda, og er sikkert en hemmelig utgivelse for mange. Spilt inn i Poar Studios i Stockholm, med tidligere Manfrd Mann´s Earth Band-vokalist Joel McCalla ved mikrofonen. Trommene er det Simon Collins som dæljer løs på. Han har tidligere jobbet med Satriani, Jagger og Jeff Beck, så ingen løk med stikkene akkurat. Fint etternavn til å være trommis har han jo også.
    Dette er noe helt annet en Mike and the machanics, for å si det sånn. Finnes på CD og vinyl, men må nok kjøpes brukt. Det er vel ingen hemmelighet hvilket av de formatene jeg foretrekker, kan jeg tenke meg....

    Om du skulle finne den amerikanske førstepressen på Passport Records, vær oppmerksom på at De Forenklede Stater var litt i utakt med vår kant av verden allerede den gang. De surra med merkingen, så side a og b er byttet om..

    220px-Cd-cover-mike-rutherford-smallcreeps-day.jpg
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en liten pust i bakken hjemme i krypten, der en helt vanlig pc står. Liker ikke å surfe forumet med Tapatalk på telefon, så det blir lite mer enn den absolutte nødvendige. Så derfor forsvinner jeg bittelitt når jeg ikke er hjemme for tiden.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er særdeles hyggelig å se to gamle hedersmenn tilbake i tråden. Det ønskes en overforstrømmende helg!

    Akkurat nå spilles en plate av verdens beste popband som ikke er Beatles.

    Tar du hvilket det er snakk om, baluba?;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    begge er "tape-mat"
    Sticky fingers har jeg allerede og det er et knall album :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg skrev "popband", fingers. The Who var fenomenale, men noe popband var de ikke.
    Ikke Stones eller Dan heller, Leif.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    jeg vokste opp med Tommy og Quadrophenia......:cool:

    og I won´t get fooled again.......
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Du spikker fliser, min venn. Selv om Who som mange andre har begått en og annen poplåt, var de et rockeband.
     

    sound of heaven

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.11.2013
    Innlegg
    337
    Antall liker
    551
    Torget vurderinger
    3
    Tommel opp Trond. Paddy er et geni når det kommer til å snekre gode pop låter.
    "Jordan the comback" er mitt fav. album med Prefab Sprout.
     
    6

    65finger

    Gjest
    Hvem er helten ved neste fest hvis man kommer duvende i den doningen og i det antrekket?
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Motorsykkel(Indian?), sidevogn, uniform og en kagge med øl er en potent kombinasjon, ja.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn