Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Jeg tar meg den frihet å slå et slag for denne i dag :)

    Får orden på humøret :D
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Den burde egentlig ha påtrykt en advarsel til folk med kneproblemer, slik som dette swinger ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    "Har De Slatters, skru av og gå vennligst og sett Dem øyeblikkelig".
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.851
    Antall liker
    21.835
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
    Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Den er også cool nok, men må likevel se seg ganske distansert, IMHO. Ellers er det vel aldri noen reell fare for at noen av oss kommer til å sitte på komplette samlinger... ;) ;D
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Valentino skrev:
    impulse skrev:
    Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
    Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.
    Det ville vært et mareritt av groveste kaliber :eek:
    79.- på CDON forøvrig :)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    Den er også cool nok, men må likevel se seg ganske distansert, IMHO. Ellers er det vel aldri noen reell fare for at noen av oss kommer til å sitte på komplette samlinger... ;) ;D
    Det er sikkert ihverfall for min del
     
    M

    musicus

    Gjest
    Våger meg på ett aldri så lite musikk tips her, om ikke det allerede er "oppdaget".
    Selv må jeg innrømme at jeg har en svakhet for "Harvest Moon" med Neil Young, og hva er da bedre enn nettopp den settingen solo, hel akustisk og live fra ´92, dette er så nakent hjerteberørende at man blir helt lyrisk og tårefyllt over hvordan mannen tryller frem låtene og musikken på denne skiva, dette er vel den ene av de 100 man kjøper som man bare kjenner man vil løpe inn og hente om det skulle begynne brenne, eller tatt med på den berømte øde øya. Sterkt anbefalt!!

    Neil Young "Dreamin man live ´92"....


    mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.851
    Antall liker
    21.835
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    donnerwetter skrev:
    Valentino skrev:
    impulse skrev:
    Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
    Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.
    Det ville vært et mareritt av groveste kaliber :eek:
    79.- på CDON forøvrig :)
    Oppdrag til donnerwetter: Gode jazzskiver jeg mangler til 79,- på CDON. Nei, du får ikke vite hva jeg har fra før. ;D

    Og om.s, takk for NY-tips. Er særdeles svak for Harvest Moon, og det er også fruen. Verd å høre på den du viser da.
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.627
    Antall liker
    1.320
    Ikke engang Vallelybrettet kunne redde meg fra usannsynlig mye tyn fra kompisene da jeg insisterte på at vi skulle høre på Harvest Moon mens vi skatet. Takk for heads up, om.s.

    Denne tråden må jo være den eneste rette stedet å påpeke at jeg har følt et voldsomt behov for å be Valentino på et glass hvitt etter at han byttet til Panzer Juliette.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Valentino skrev:
    donnerwetter skrev:
    Valentino skrev:
    impulse skrev:
    Fantastisk skive og en av min gamle kollega Robert Amundsens definitive favoritter. ;D Skal man ha en Oscar Peterson-innspilling, er det denne!
    Night Train også om man skal ha to håper jeg. Et gapende hull der We Get Requests skulle vært her. Godt, jeg begynte å bli redd for at platesamlingen var komplett.
    Det ville vært et mareritt av groveste kaliber :eek:
    79.- på CDON forøvrig :)
    Og om.s, takk for NY-tips. Er særdeles svak for Harvest Moon, og det er også fruen. Verd å høre på den du viser da.
    Bare hyggelig Val, ikke minst det at vi deler svakheten for "Harvest Moon", selv om vi kan være uenige om annet :) ...

    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Roberten skrev:
    Ikke engang Vallelybrettet kunne redde meg fra usannsynlig mye tyn fra kompisene da jeg insisterte på at vi skulle høre på Harvest Moon mens vi skatet. Takk for heads up, om.s.
    Bare hyggelig! Enjoy it! :) ...

    mvh
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    Takk for oppdraget, Valentino ;D
    Kan jo anbefale denne. Ikke 79.- på CDON, dessverre.
    59,50 hos Platekompaniet ;D
    Burde også merkes; "Har De Slatters, skru av og gå vennligst og sett Dem øyeblikkelig".
    ;D
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hyggelig å se at det er fart i tråden selv på kvelder da en vaklende router holder meg borte fra forumet! Takker ydmykt både for glitrende jazzanbefaling og godord fra om.s som gjør at jeg vet hvilken plate som skal få æren av å åpne morgendagen. ;D

    Nå er mine siste ord til neste Fidelityutgave akkurat levert. For en gangs skyld ikke hardware. Kanskje er det derfor jeg skal pense tråden inn på akkurat det sporet for et øyeblikk.
    Nå er det nemlig gått såpass mange timer at jeg regner de fantastiske customelementene i H2, de som er ansvarlige for den lille o´en, som ferdig innspilt. Da er det kanskje på sin plass med noen ord om hvordan det låter. I ett ord som vel egentlig er to; Fantastisk bra. Høyttalerne mine puster lettere og låter større og med en langt mer fremtredende ro enn før. Lyden har en luftig renhet over seg som jeg ikke opplevde her før, og som jeg når sant skal sies ikke har opplevd så mange andre steder heller. I alle fall ikke når det kommer til gjengivelse av innspilt musikk. Det sies at dette kommer av en ekstrem reduksjon i oppbrytningsforvrengning, noe som igjen gjør at hele lydbildet påvirkes positivt. Oppløsning, dynamikk, klang, tilstedeværelse, perspektiv og skala, kort sagt alle disse områdene som er så viktige for følelsen av nærvær, og som faktisk var svært sterke sider hos de orginale H2, er nå flere klasser bedre. På opptak med mye rominformasjon er akustikken i opptaksrommet mye bedre avtegnet enn før, og det er enda lettere å høre innover i musikken. Bassen har en oppløsning og vitalitet som er langt bedre enn før, og igjen, bassgjengivelse er ikke en svak side hos H2.
    De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Det får´n si.

    Så når skal man få hørt på disse greiene da? Lukter det nachspiel neste torsdag, hvis undertegnede får innpass hos en i nabolaget ditt? ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    ErosLoveking skrev:
    Det får´n si.

    Så når skal man få hørt på disse greiene da? Lukter det nachspiel neste torsdag, hvis undertegnede får innpass hos en i nabolaget ditt? ;)
    Det synes jeg høres ut som en god ide! ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Det er før du kommer til Pocket Valley, Eros. Sleiverudåsen, på oversiden av Bærums Verk. Rett gjennom siste rundkjøring på BV, så til venstre mot Sleiverud, og så første til høyre og inn på første gjesteparkering. Da er du utenfor døra. Capisce?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Da er jeg med. Strake veien mellom Slalåmveien og Sleiverud via Gamleveien.
    For en eksiltrønder vant med glatte duskemokasiner, sno og gangpromille over normalen er jo de ca 2,5-3 km ingen distanse.

    Skulle det bli for heftig kan jeg sikkert ringe på til tanta til fattern som bor ved avkjørsla til Eine Gård.

    ;) ;) ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    impulse skrev:
    De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
    Dypere, tørrere og kjappere!! :D
    Det jeg syntes manglet hos deg på treffet dengangen, var nettopp de to sistnevnte parameterene. de falt litt igjennom på røff blues og tung rock'n'roll!
    Dette hørtes lovende ut, gleder meg til en lytt en gang om ikke så altfor laaang tid!
    Grattis med vellykket oppgradering! :)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    JanOlav skrev:
    impulse skrev:
    De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
    Dypere, tørrere og kjappere!! :D
    Det jeg syntes manglet hos deg på treffet dengangen, var nettopp de to sistnevnte parameterene. de falt litt igjennom på røff blues og tung rock'n'roll!
    Dette hørtes lovende ut, gleder meg til en lytt en gang om ikke så altfor laaang tid!
    Grattis med vellykket oppgradering! :)
    Det værste er at mr. impulse slett ikke tar munnen for full i beskrivelsen, heller ;D
    Dette lyder aldeles vederstyggelig bra, for å si det noe forsiktig :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    JanOlav skrev:
    impulse skrev:
    De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
    Dypere, tørrere og kjappere!! :D
    Det jeg syntes manglet hos deg på treffet dengangen, var nettopp de to sistnevnte parameterene. de falt litt igjennom på røff blues og tung rock'n'roll!
    Dette hørtes lovende ut, gleder meg til en lytt en gang om ikke så altfor laaang tid!
    Grattis med vellykket oppgradering! :)

    Takk skal du ha! Av en eller annen grunn satt aldri bassgjengivelsen i det lytterommet helt, men nå har jeg både nye basselementer og nytt lytterom,så..... ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Da er jeg med. Strake veien mellom Slalåmveien og Sleiverud via Gamleveien.
    For en eksiltrønder vant med glatte duskemokasiner, sno og gangpromille over normalen er jo de ca 2,5-3 km ingen distanse.

    Skulle det bli for heftig kan jeg sikkert ringe på til tanta til fattern som bor ved avkjørsla til Eine Gård.

    ;) ;) ;)
    Det nachspielet stiller jeg på selv om jeg ikke er med på festen 8)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Det er altså slik at H2O er åndelig føde også ;D
    Veldig spennende konstruksjon det der :)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Da er jeg med. Strake veien mellom Slalåmveien og Sleiverud via Gamleveien.
    For en eksiltrønder vant med glatte duskemokasiner, sno og gangpromille over normalen er jo de ca 2,5-3 km ingen distanse.

    Skulle det bli for heftig kan jeg sikkert ringe på til tanta til fattern som bor ved avkjørsla til Eine Gård.

    ;) ;) ;)
    Det nachspielet stiller jeg på selv om jeg ikke er med på festen 8)
    Velkommen skal du være!

    H2O er i aller høyeste grad istand til å levere åndelig føde, Nikko. By the bucketload! ;D
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.851
    Antall liker
    21.835
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Slattersdiagnoseverktøy a la Peterson er bestilt. Supplerte med et annet hull - Bill Evans/Waltz for Debbie - bare sånn i tilfelle det skulle vise seg at jeg er positiv.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Veldig lurt, Val. ;D Regner med at det er den amerikanske trioutgaven med den tittelen du har kjøpt. Ellers er jo plata med samme tittel, men med Monica Zetterlund på vokal alldeles fantastisk. Pur magi, rett og slett....Utgitt på Philips, spilt inn i løpet av tre timer i et filmstudio i Stockholm sommeren 1964.
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    impulse skrev:
    JanOlav skrev:
    impulse skrev:
    De gamle basselementene har nok hangla en stund, men nå er det fundament og skyv av en annen verden her. Bassen er både dypere, enda tørrere og klart kjappere. Av allle oppgraderingene jeg gjorde i fjor høst, tror jeg den jeg slett ikke planla skulle vise seg å være den mest effektive. Noen ganger er det som ser ut som små katastrofer i virkeligheten store velsignelser! ;D Nå tror jeg jaggu de beste Impulse H2 som er laget noen gang, står i stua mi! En H2 O er en H2 på stereoider!
    Dypere, tørrere og kjappere!! :D
    Det jeg syntes manglet hos deg på treffet dengangen, var nettopp de to sistnevnte parameterene. de falt litt igjennom på røff blues og tung rock'n'roll!
    Dette hørtes lovende ut, gleder meg til en lytt en gang om ikke så altfor laaang tid!
    Grattis med vellykket oppgradering! :)

    Takk skal du ha! Av en eller annen grunn satt aldri bassgjengivelsen i det lytterommet helt, men nå har jeg både nye basselementer og nytt lytterom,så..... ;D
    Ja, rommet hadde nok sikkert masse av skylden, du snakket jo om det, så jeg hadde det i bakhodet! :)
    Har STOR tro på at de presterer bedre i bedre rom.
    Som sagt; en ny lytt gleder jeg meg til. :D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Jeg jobber med å finne en ny alliansetreffdato, så det byr seg nok snart en mulighet for å lytte! ;D
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Veldig lurt, Val. ;D Regner med at det er den amerikanske trioutgaven med den tittelen du har kjøpt. Ellers er jo plata med samme tittel, men med Monica Zetterlund på vokal alldeles fantastisk. Pur magi, rett og slett....Utgitt på Philips, spilt inn i løpet av tre timer i et filmstudio i Stockholm sommeren 1964.
    Den plata finns i hyllene mine også og er innom dCs'en til tider... :)
    Jeg er enig i din omtale av platen.. :)
    Vi kan vel også si at vi Anbefaler den.. eller? ;D

    mvh
    Fredd
     

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Etter hyggelege omtaler og anbefalinger på denne tråd :) :)
    er følgende cd-plater bestillt i dag:

    Charlie Haden/Kenny Barron: "Night and the City"
    Oscar Peterson: "We Get Requests"
    Rikcie Lee Jones: "Balm in Gilead"

    I tillegg måtte desse to med:
    Stan Getz: "Serenity"
    Bach: "Tocata & Fuga mm" Deutche Gramofon

    Ser frem til desse kommer
    og spesielt de som er anbefalt på denne tråd.. ;).
    Rickie Lee Jones er nytt bekjentskap for meg og det håper jeg blir et spennende møte..

    mvh :)
     

    donnerwetter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    105
    I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8)
     

    Vedlegg

    56fwb

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    donnerwetter skrev:
    I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8)
    Den er også notert... :D ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    56fwb skrev:
    donnerwetter skrev:
    I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8)
    Den er også notert... :D ;D
    noter denne boksen også "charlie parker the complete verve master tapes"
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    65finger skrev:
    56fwb skrev:
    donnerwetter skrev:
    I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8)
    Den er også notert... :D ;D
    noter denne boksen også "charlie parker the complete verve master tapes"
    Bare nesten det der, Finger´n. "The complete Charlie Parker on Verve" er tittelen. En av historiens beste bokssett i min bok. Dessuten kan Clint Eastwoods genistrek "Bird" gjerne sees etter at boksen er innkjøpt og gjennomspilt noen ganger....


    Ellers er jeg helt enig, Donnerwetter. Den skiva er cool! Som det aller meste av de klassiske Ray Charles-titlene.... ;)
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    impulse skrev:
    65finger skrev:
    56fwb skrev:
    donnerwetter skrev:
    I den gode musikk's tjeneste vil det være særdeles feil å ikke henlede oppmerksomheten på denne 8)
    Den er også notert... :D ;D
    noter denne boksen også "charlie parker the complete verve master tapes"
    Bare nesten det der, Finger´n. "The complete Charlie Parker on Verve" er tittelen. En av historiens beste bokssett i min bok. Dessuten kan Clint Eastwoods genistrek "Bird" gjerne sees etter at boksen er innkjøpt og gjennomspilt noen ganger....


    Ellers er jeg helt enig, Donnerwetter. Den skiva er cool! Som det aller meste av de klassiske Ray Charles-titlene.... ;)
    Må nok påpeke at du tar feil impulse. HEHOHA den heter charlie parker the complete verve master tapes og har et helt annet bilde på 3 cders metalboksen
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ah...My bad! Vi snakker om to forskjellige bokser! Siden du lånte denne og rippet den, regnet jeg tydeligvis helt feilaktig med at det var den du mente. ;D Den har i alle fall alt mannen gav ut på verdens viktigste jazzlabel.... ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn