IKEA OBEGRÄNSAD?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Fint rack, hvor mye vekt tåler den?
    Jo takk, var litt mer solid dette, tror du må se spec på IKEA. Rammer og sveis ser ok ut, materialet er borret med innsatser til boltene. Stabilt og fint! Finish: Helt ok men kan nok fort bli riper/merker. Hyller nedover er smale men topphylla er 35cm dyp så fin til platespiller o.l
    Koster jo 649kr/stykk og går etterhvert til ungdommen så DET var VFM🙂
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    498
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Utvidet anlegg nr.2 med litt mer stæsj i dag, -med utstyr som ser like billig ut, NAD, Yamaha WXAD-10, og gav IKEA plastikk rælet en runde til. Alt matcher da i sort/grå plæstikk. Og tester på små JBL denne gang. De ser egentlig OK ut da:)
    Om det ikke hadde vært for fortsatt gjentagende «buzzing» opp i frekvens så låter det ikke helt gæernt tross alt. Tross den vobblende tallerken.Lukke øya.. Kanskje jeg burde prøve å bytte den med en annen?
    Men nå har jeg plutselig plass til nær full size komponenter igjen, så kanskje gå for en billig Reloop Turn 2-3 heller?
    ER jo litt koselig med vinyl igjen da😄 Vis vedlegget 856370
    Jeg vurderer den vinylhylla fra ika - fordi jeg tror rørdimensjonen er lik som på montana wire. det betyr isåfal at jeg kan få dette vegghengt og bruke det som en fin kveldens plater / display på hva som spilles løsning. Det blir isåfall litt kult tror jeg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    This rings kinda true.

    Jeg liker IKEA og handler der støtt og stadig, men jeg vil ikke akkurat si kvalitetsfølelsen er veldig høy på en stor andel av sortimentet. Noen ting er absolutt ok, men det er også såpass mye som aldri kan ha vært tiltenkt å vare lenge eller få en annen skjebne enn å ende på fyllinga innen kort tid.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ikea er kroneksemplet på lite bærekraft. Varene deres er priset så rimelig at dem fordrer til bruk og kast.
    For noe tull, IKEA er gode på bærekraft. Les litt om det gubbe;) Og forbrukerene, -de yngre/ny gen., selger eller leverer der det hører hjemme til gjenvinning etter bruk eller loppis,.
    Skal det være en spiller i gjennvunnet plæstikk eller er det mer grining fra det dystopiske Sørland?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    For noe tull, IKEA er gode på bærekraft. Les litt om det gubbe;) Og forbrukerene, -de yngre/ny gen., selger eller leverer der det hører hjemme til gjenvinning etter bruk eller loppis,.
    Skal det være en spiller i gjennvunnet plæstikk eller er det mer grining fra det dystopiske Sørland?
    Hadde kvaliteten vært OK så hadde dem kanskje vart lenge nok til å ikke bli kastet. IKEA er fanebærer i dagens bruk og kast samfunn
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Si meg - hva er vitsen med en tråd om et skramleprodukt som denne Ikea spilleren - på et anstendig (?) hififorum??
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    For å advare. Mange er nysgjerrige og folk kjøper hyllene tomme. Galskap!
    Jeg tok en for laget😁
    Jeg vet nemlig at flere av de «anstendige» her på asylet kjente på «Må ha den, bare må ha den»
     

    dask

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2010
    Innlegg
    223
    Antall liker
    707
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Venter bare på at IKEA skal komme med sin egen vinyl collection som er tilpasset Obegransad.
    Dette kan bli gøy:love:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.798
    Torget vurderinger
    23
    Hehe... kunne hete "Obefintlig" eller "Onyttig" 🤭 🤭

    Nei, skal ikke mobbe Ikea, de har to bra ting. store telys og vanlige hvite servietter.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.608
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Venter bare på at IKEA skal komme med sin egen vinyl collection som er tilpasset Obegransad.
    Dette kan bli gøy:love:
    Nå fikk du meg til å tenke på flexisingelen med Too Drunk To Fuck i countryversjon som kom med Dead Kennedys/Frankenchrist.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Fikk levert plastikken i går. Karen i returkassa var snurre-mann selv. Tilbakelevering var selvsagt, -og ikke noe mer å si om det. Forventet.
    Men jeg så det var flere stykker ankommet butikken nå, og der stod jaggu en spiller oppkoplet og spilte også.
    På en av IKEA sine egne høyttalere. Tallerken var litt mindre skjev på denne. Lydkvaliteten og evt.buzz fra spilleren var vanskelig å si noe om, da den HT hørtes BEGRÄNSAD ut oppover i frekvens.

    Får tenke litt på om jeg går analog og ser etter spiller. Begynner å bli kjølig og nå som jeg har dette racket så har jeg jo plass til dette og kanskje prøve seg på varme fra rør igjen? Må vel være rør til snurre, -sa folk.
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Tear down av spilleren

    Man kan vel trygt si at denne er noe overpriset ja. Motoren kan skaffes for 50,-ish.. AT3600l for rundt 100,-
    Rundt 500,- skulle jeg kanskje ha gått med på.. Kanskje..

    Frog79
     

    frog79

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.11.2014
    Innlegg
    661
    Antall liker
    712
    Det jeg lurer på er om spindelen spinner rundt på et lager.. Eller er den bare skrudd rett fast i plastikken og tallerkenen spinner rundt den? Ser nesten ut som det siste..

    Frog79
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.932
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Møblene i obegrensad er i allefall geniale. Men dog er det typisk IKEA kvalitet og man får lyst til å hive hele dritt en så fort man tar på de.
    Men genialt oppsett med plass til plater, komponenter og spiller på toppen IMG_20221011_075658.jpg
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Får det man betaler for.
    Kjøpte en EKENÄSET til sammenligning for å bruker på «hybelen».
    MEGET bra VFM og solid kvalitet. De kan når de vil:

    EE0BBEB0-5541-43E9-A53C-7DD379FBDFBF.jpeg


    Det racket med metallramme jeg tok bilder av med platespilleren duger også til prisen.
    Men det som er basert på KALLAX o.l..

    D261CED3-1647-4048-95D8-F08917E3A897.jpeg
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.932
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Er dette massivt tre eller er de "hule"?
    Tittet på det også men ble for lite "topphylle" for min del
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Stolen. er tung så det er nok massivt og beiset vil jeg tro, racket vet jeg ikke.
    Ikke sikkert jeg ville kjøpt akkurat dette til en livstidsbolig, men tror ikke noe av dette går i stykker med det første.
    Og med JBL rett på hylla så låter det tight og fint, ingen rattling/skramling. Men det er klart, det er ikke HiFi møbel i ordets rette forstand😄
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.932
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Neida, det funker fint, men veldig irriterende når boltene er av dårlig stål kvalitet så de rundes og "treverket" er så mykt at man ikke får dratt det til skikkelig så de går i flukt med treverket.
    Men får vel hva man betaler for.
    Akkurat om det er HiFi møbel eller ikke er vel ikke så viktig.
    Har hatt anlegg stående på alt mulig rart og merkelig nok fungerer det like bra.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Neida, det funker fint, men veldig irriterende når boltene er av dårlig stål kvalitet så de rundes og "treverket" er så mykt at man ikke får dratt det til skikkelig så de går i flukt med treverket.
    Men får vel hva man betaler for.
    Akkurat om det er HiFi møbel eller ikke er vel ikke så viktig.
    Har hatt anlegg stående på alt mulig rart og merkelig nok fungerer det like bra.
    Neidda, det er borrede hull med stålinnsatser og jeg strammet det jeg klarte med både batteridrill m/bits og umbraco uten at noe gav etter. Og alle bolter skrues inn fra undersiden av hyllene. Holder nok litt vekt også.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.932
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Sikkert mye mere solid enn det jeg kjøpte da ja.
    Men ble greit stabilt med litt vekt nede, men redd det kneler når det fylles til randen
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.932
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Når det er sagt er bolia tv benken til 20x prisen ikke helt solid den heller og jeg måtte støtte den opp med ekstra bein i midten så den ikke bøyde seg i midten.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Tear down av spilleren

    Man kan vel trygt si at denne er noe overpriset ja. Motoren kan skaffes for 50,-ish.. AT3600l for rundt 100,-
    Rundt 500,- skulle jeg kanskje ha gått med på.. Kanskje..

    Frog79
    High-End inside!
    Nei, vi kan vel kanskje konkludere uten å forstå særlig italiano her:)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.608
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den er selvfølgelig barnebarnet til denne her. Mambo er skumle saker. Hun ble gravid da hun var 16 og et halvt, giftet seg med barnefaren på syttenårsdagen og levde hele livet i undring over hvor det perlekjedet tok veien.

    1665606970226.png
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.608
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En ekvivalent til komboen Obegränsad og Eneby fra 1969. (Radiola) Philips 22GF303 UFO:

    1665745029519.png

    1665745129461.png

    Har sett den til USD 909 (!). Kan se ut som at den har plass til å lagre LPer i bunnen. Ikea-Philips 0-1.
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.790
    Antall liker
    2.349
    Sted
    Portugal
    Ikeas nye platespiller gir overraskende mye lyd for pengene – for de som får tak i en.

    Tekst Jan Omdahl
    (Fra DN)


    For bra
    Forleden hadde jeg besøk av den amerikanske hi-fi-skribenten og vinylguruen Michael Fremer, som fikk høre spilleren. Hans kommentar? «It’s too good!» Her er med andre ord et produkt som utfordrer forestillingen om hva anstendig analog lyd må koste, og hva de etablerte platespillerprodusentene leverer.

    Terskelen for virkelig kvalitetslyd ligger fortsatt noen tusenlapper høyere, men Ikeas spiller er forbløffende tett på. Den er for eksempel i en helt annen liga enn retro-spillerne fra amerikanske Crosley, og ødelegger ikke platene dine.

    God nummer to
    Den låt selvsagt best koblet til et skikkelig stereoanlegg, men lyden via Eneby-høyttaleren var heller ikke dårlig.

    Som «min første platespiller» på ungdomsrommet, i et lavbudsjetts hjemmestudio, eller til avspilling av «Jazz på svenska» i nummer to-anlegget på hytta, vil en Obegränsad kunne skape mye musikkglede for lite penger – om Ikea bare leverer flere til samme pr-vennlige pris.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.608
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva med denne da?


    b147 h96 d39 cm. Variant over Kallax/Expedit med kjekk dobbel bredde og halv høyde øverst i seksjonen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Ikeas nye platespiller gir overraskende mye lyd for pengene – for de som får tak i en.

    Tekst Jan Omdahl
    (Fra DN)


    For bra
    Forleden hadde jeg besøk av den amerikanske hi-fi-skribenten og vinylguruen Michael Fremer, som fikk høre spilleren. Hans kommentar? «It’s too good!» Her er med andre ord et produkt som utfordrer forestillingen om hva anstendig analog lyd må koste, og hva de etablerte platespillerprodusentene leverer.

    Terskelen for virkelig kvalitetslyd ligger fortsatt noen tusenlapper høyere, men Ikeas spiller er forbløffende tett på. Den er for eksempel i en helt annen liga enn retro-spillerne fra amerikanske Crosley, og ødelegger ikke platene dine.

    God nummer to
    Den låt selvsagt best koblet til et skikkelig stereoanlegg, men lyden via Eneby-høyttaleren var heller ikke dårlig.

    Som «min første platespiller» på ungdomsrommet, i et lavbudsjetts hjemmestudio, eller til avspilling av «Jazz på svenska» i nummer to-anlegget på hytta, vil en Obegränsad kunne skape mye musikkglede for lite penger – om Ikea bare leverer flere til samme pr-vennlige pris.
    OMG.

    Dette skrives altså seriøst om det dårligste «HiFi» produktet jeg noensinne har kjøpt.
    Med ref.til en vinylguru(?) og det siterte utrop må det også stilles spørsmål om dette er sakset fra en betalt annonsetekst/reklame?
    (Får ikke lest artikkelen)
    Greit nok at spilleren er laget av plastikk og veier noen hundre gram, men med en tallerken så vindskjev at stiften delvis mister kontakt på ytterste spor, og diskant/mellomtone med påtrengende «buzz»..«Utfordrer forestillingen om hva anstendig analog lyd må koste»?

    Hypen fores?
     

    birk88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2016
    Innlegg
    391
    Antall liker
    270
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    OMG.

    Dette skrives altså seriøst om det dårligste «HiFi» produktet jeg noensinne har kjøpt.
    Med ref.til en vinylguru(?) og det siterte utrop må det også stilles spørsmål om dette er sakset fra en betalt annonsetekst/reklame?
    (Får ikke lest artikkelen)
    Greit nok at spilleren er laget av plastikk og veier noen hundre gram, men med en tallerken så vindskjev at stiften delvis mister kontakt på ytterste spor, og diskant/mellomtone med påtrengende «buzz»..«Utfordrer forestillingen om hva anstendig analog lyd må koste»?

    Hypen fores?
    Kan være at det finnes eksemplarer uten vindskjev tallerken. Da blir sikkert lyden bedre enn den du hadde.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje det gjør det, jeg har "kun" sett 2 stk.demo modeller på IKEA, -foruten min egen. Alle 3 med samme symptom.
    Og test på nett, hvor det reageres på det samme.
    Jeg hørte som skrevet tidligere i tråden ved retur av spilleren, på den som stod og surret på Furuset, med IKEA sin nevnte høyttaler.
    Var ikke lett å høre noe særlig oppover i frekvens der.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    OMG.

    Dette skrives altså seriøst om det dårligste «HiFi» produktet jeg noensinne har kjøpt.
    Med ref.til en vinylguru(?) og det siterte utrop må det også stilles spørsmål om dette er sakset fra en betalt annonsetekst/reklame?
    (Får ikke lest artikkelen)
    Greit nok at spilleren er laget av plastikk og veier noen hundre gram, men med en tallerken så vindskjev at stiften delvis mister kontakt på ytterste spor, og diskant/mellomtone med påtrengende «buzz»..«Utfordrer forestillingen om hva anstendig analog lyd må koste»?

    Hypen fores?
    Den sammenliknes med Crosley i testen, så der har vi konteksten.
     

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.131
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    "It's too good!" kan tolkes på mange måter, det første jeg tenkte var at han var sarkastisk. Men levert på en måte som skribenten kanskje ikke forstod.
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Den er jo GOD. Men prisen er tregangern av Ikea-spilleren og også langt over anleggets grunnleggende idé slik jeg forstår den. SM-motor i en 2CV.
    Er ikke plass til SM motor i 2CV....ikke i noen av mine 2CV ihvertfall, i DSen min er det nok plass kanskje...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn