iHelvete

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
@baluba
"vet" alt om det der, ville bare ikke spore helt av. ;) ;) ;)

Selvsagt handler det til en viss grad om penger, men aller mest om teft for å finne godbitene/låtene. Ellers er det mye trender ute å går. Alltid interessant å se på samlermarkedet (spesielt eBay) hvilke skiver (låter)som er "flavour of the month" i DJ-miljøet nedover kontinentet. Northern soul-scenen spesielt, er jo helt sinnsykt, på grensa til det latterlige.

DJ'ing er også veldig stedsavhengig. Noen ganger "horer" man for dansegulvet, og legger opp spillesettene til å bygge opp mye trøkk, andre ganger spiller man på steder hvor dansing nødvendigvis ikke er et tema, bare den gode stemningen.
Spiller forresten i morgenkveld, hvor vi mest spiller variert 50's R'n'B og frat ,60's soul, garage, beat, freakbeat,boogaloo, og noe tidlig 70's funk. Nødvendigvis ikke uptempo for gulvet, fremst for den gode stemningen i lokalet, og tappekraner som løper løpsk. Mange faste gjester som henger på disse kveldene, og mange tilfeldige som gjerne blir ut gjennom kvelden. Denne kvelden har jeg sammen med noen kompiser, mest for "kosen" hvis jeg kan kalle det det. Og som imorgen kveld så har jeg med meg et 20-talls singler nye i samlinga. Mye yeye (fransk beat) ++, alltid morsomt å vise frem for de andre. :)

Til syvende og sist handler det om interesse og glede over musikken. :D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.018
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Slike jobber er fine, Eros ;)

Selv har jeg nesten utelukkende fungert som jukebox av kjøtt og blod, som jeg pleide å si da jeg drev på med slik. Men jeg fikk da noen gøyale jobber for blant annet den lokale mc-klubben der jeg spilte rock. Harry somme tider, men likevel gøy.

Og ordet "teft" er uansett det som skiller en god dj fra en dårlig, uavhengig av lydformat. Så jeg tror vi er hjertens enige om dette her når alt kommer til alt, Eros.

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
digiman skrev:
Viktig å huske på at det er solgt over 220 millioner iPods siden den ble lansert. Ikke er de spesielt rimelige heller, så det er vel ikke annet en logisk at flere produsenter retter seg mot denne kundemassen. Det er jo trossalt buisness de driver med.
For min egen del liker jeg godt Naim sin løsning med deres nye DAC. Den tapper et digitalt signal ut fra iPoden via USB. Den er visst den første av sitt slag. Den gjør sikkert mye mer en iPod via USB også.
Alpine bruker denne teknologien i sin Digital Media Reciver, men denne har ikke CD drivverk.
http://www.alpine-europe.com/norway/products/details/digital-media-receiver/ida-x305.html

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.316
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vi må ikke kalle den der for saabHelvete, for da får vi impulse på nakken.

Born by jets. Killed by morons

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
E isje eg så stor fan av Ipod, funker til soveromsanlegget og reiseanlegg. men Her syns eg isje det var mye fokus på lyden lengre... Ser det Crap ud låter det Crap liksom.. Kan man ta mere feil ::)

Men eg e enige, Ipoden hører ikke hjemme som blikkfanger, skal den absolut være med, bør det være med løsdocking som kan gjemmes bort og styres med fjernkontrollen...

ElvisRuler

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2009
Antall liker
2
Kult utsagn litt lenger opp - mp3 er ikke bra nok for meg!

Liker sånne utsagn - det setter personen i perspektiv.

Topp Bunn