IDOL idag

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Hadde gledet meg til disco-utgaven av idol idag, men lyden er jo helt på jordet? Gode vokalprestasjoner druknet i gjenklang og orkesterlyd......tragisk :p
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Hvis man gleder seg til Disco fortjener man dårlig lyd.
Her i stuen ødelegger Idol for de varme rørene som venter på å spille musikk. Tragisk!
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
DAChild skrev:
Hadde gledet meg til disco-utgaven av idol idag, men lyden er jo helt på jordet? Gode vokalprestasjoner druknet i gjenklang og orkesterlyd......tragisk :p
Jeg tror ikke jeg skjønte setningen helt. "Gledet meg" og "idol" i samme setning. Jeg sier som i Nytt på Nytt. Her må en av delene ut.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Tubesnake skrev:
Er det virkelig noen som gleder seg til idol?
JA, du bør også prøve det! (å flytte deg fra den ene skjermen til den andre)
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Holmium skrev:
Hvis man gleder seg til Disco fortjener man dårlig lyd.
Her i stuen ødelegger Idol for de varme rørene som venter på å spille musikk. Tragisk!
Nei synes ikke det, men du følger kanskje mer med på fotball enn på musikk ser jeg på avataren din ;)
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
R.E.S. skrev:
DAChild skrev:
Hadde gledet meg til disco-utgaven av idol idag, men lyden er jo helt på jordet? Gode vokalprestasjoner druknet i gjenklang og orkesterlyd......tragisk :p
Jeg tror ikke jeg skjønte setningen helt. "Gledet meg" og "idol" i samme setning. Jeg sier som i Nytt på Nytt. Her må en av delene ut.
kan jo skrive med større skrift, kanskje det hjelper:
Hadde gledet meg til disco-utgaven av idol idag, men lyden er jo helt på jordet? Gode vokalprestasjoner druknet i gjenklang og orkesterlyd......tragisk
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
DAChild skrev:
R.E.S. skrev:
DAChild skrev:
Hadde gledet meg til disco-utgaven av idol idag, men lyden er jo helt på jordet? Gode vokalprestasjoner druknet i gjenklang og orkesterlyd......tragisk :p
Jeg tror ikke jeg skjønte setningen helt. "Gledet meg" og "idol" i samme setning. Jeg sier som i Nytt på Nytt. Her må en av delene ut.
kan jo skrive med større skrift, kanskje det hjelper:
Hadde gledet meg til disco-utgaven av idol idag, men lyden er jo helt på jordet? Gode vokalprestasjoner druknet i gjenklang og orkesterlyd......tragisk
Nei, det hjalp ingenting. Meningsinnholdet er helt gresk for meg, dessuten synes jeg Idol er mer enn stort nok som det er, om ikke du begynner med så store bokstaver også...

Idol er for musikk det samme som Eli Hagen er for hårsveiser. Kunstig og helt for jævlig.
 
O

OldBoy

Gjest
Tubesnake skrev:
Er det virkelig noen som gleder seg til idol?
Ja!

Jeg gleder meg sammen med min kone.

:) :) :)

PS til alle storskriftskribenter: Det er ikke nødvendig med stor skrift for min del. Jeg ser fortsatt mer enn godt nok. Kona også.

:) :) :)
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Problemet er vel heller at hørselen er god.

Roy
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
zappa over Idol i dag og så en eller annen deltaker (ingen anelse hvem det var) synge "I Was Made For Loving You".. Det er det mest tragiske jeg har sett/hørt tror jeg.. skjending av en klassiker. :mad:
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
OldBoy skrev:
Hørt om ørepropper??

:) :) :)
Da synes jeg fjernkontrollen fungerer bedre. Da slipper jeg både å se og høre Idol.
 

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Innlegg
516
Antall liker
6
Mange som er interessert i idol her ser jeg :)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
DAChild skrev:
Holmium skrev:
Hvis man gleder seg til Disco fortjener man dårlig lyd.
Her i stuen ødelegger Idol for de varme rørene som venter på å spille musikk. Tragisk!
Nei synes ikke det, men du følger kanskje mer med på fotball enn på musikk ser jeg på avataren din ;)
Det har du helt rett i. Sjelden jeg ser på musikk, ikke at det har noe med Idol å gjøre uansett da. ;)
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
REX1 skrev:
Mange som er interessert i idol her ser jeg :)
Ja, men skjønner ikke hvorfor man må melde, når man ikke følger med ???
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Det er typisk et noen får en drtidårlig mix på Idol, Har de ikke lydprøver? eller er det forsøk på å manipulere resultatet.. Sjøl ser jeg på idol for å se om noen pene jenter går videre og det gjorde hun ;D
Sleiven
 
O

OivindJ

Gjest
Begynner gledelig å se på Idol igjen, i bytte mot en natt med Kellie Pickler ;D

 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Sleiven skrev:
Det er typisk et noen får en drtidårlig mix på Idol, Har de ikke lydprøver? eller er det forsøk på å manipulere resultatet.. Sjøl ser jeg på idol for å se om noen pene jenter går videre og det gjorde hun ;D
Sleiven
Din grabukk............hva mener du om lyden?
 

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Innlegg
831
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Ja.. ja der røyk den eneste med noe som helst musikk talent ut også..... :'(
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Jeg så faktisk på Idol i dag. Det var ikke rare talentene å spore i år heller. Det kan hende Linnea har et eller annet, men det må definitivt være noe annet enn disco. Men hvor er Slemme-Tor? *gjesp*

Hos söta bror sliter de med at alle jentene blir stemt ut med en gang, kanskje det samme skjer hos oss...
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Har virkelig lært meg å sette pris på programmer som Idol, Skal vi danse, Holmgang, Jakten på kjærligheten osv osv. Da får man gjort andre ting og man innser at livet definitivt er mer enn TV. ;D ;D ;D ;D
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
IDOL er faktisk ikke så ille, om en liker musikk og kommende gode artister er det absolutt verdt en titt, fremfor mange andre dritt prog..
Det er selvfølgelig unntak, folk som over hodet ikke kan, men gjerne tror er morsome
dette kalles da audition.. for så går deltagerne videre til hovedstaden, hver fredag går en deltaker ut, problemet er at det hovedsaklig er fjortenåringer som stemmer så sist fredag gikk den beste ut... men slapp av, artist er/blir hun likevel og platen er å få kjøpt innen kort tid vil jeg annta...
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.243
Antall liker
2.475
Torget vurderinger
1
GnR3 skrev:
IDOL er faktisk ikke så ille, om en liker musikk og kommende gode artister er det absolutt verdt en titt
Her faller jeg av..........Er vel kun Kurt som har hatt en bra stemme, musikken er vel bob bob


Mvh Roald
 

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Innlegg
194
Antall liker
4
Sted
Oslo
Herregud for en selvhøytidlig gjeng hifi-idioter er! ;)

Idol er UNDERHOLDNING. Hvis du vil ha seriøs musikk og lyd, så se på en dvd eller sett på en plate.

Dette er tenåringer (noen iallefall) som får en mulighet til å synge på et underholdningsprogram. Det er ikke de tre tenorer!

De har det gøy med et konsept som svært mange har lært seg å like. Derfor selger det reklametid og dukker opp år etter år på tv.
På toppen av det hele så er det faktisk noen av dem som viser stor fremgang i løpet av sesongen. Det synes jeg er gøy å se. Ikke det beste jeg ser på tv, men mye bedre enn mye annet.

Jeg liker å se på Idol! Det er for meg ikke den store kilden til god musikk eller lyd - men underholdende er det.

Så jeg gir beng i hva hifi-politiet måtte mene. Slakt ivei! :)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.695
Antall liker
37.936
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
så enig så enig high_def,ser altid frem til idol og har fulgt det i mange år nå :)
må jo få med seg det lille som blir sendt av musikk her på berget.
hvem kan med hjertet i hånden si at det ikke er moro å se noen av utøverne??
mye flink ungdom synes nå jeg iallefall ;)

mvh
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
motoren skrev:
hvem kan med hjertet i hånden si at det ikke er moro å se noen av utøverne??
De første episodene ja, de auditionvisningene er faktisk underholdning.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.988
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Jeg synes hele Idol-greiene er noe tullball, men må innrømme at hun Åste (?) virkelig er god, hun har en stor stemme i tillegg til å kunne fremføre. Blir litt mer ekkelt når han J.Werner look-aliken vifter rundt med arma og voldtar Kiss :'(
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.966
Antall liker
6.057
Torget vurderinger
32
Jeg skal glatt innrømme at jeg har sett Idol noen ganger. Siden første gang da Kurt Nilsen vant, har jeg muligens sett fem programmer. Totalt. Og det er mulig jeg har tatt i litt hardt, og at det ikke er mer enn tre eller fire programmer. Et av dem var verdensfinalen. En annen da Jorunn Stiansen vant den norske finalen.

Ergo burde jeg kanskje ikke har rett til å uttale meg negativt siden jeg trolig har gått glipp av minst 30-40 programmer, hvis ikke det er enda mer...

Men det har ingenting med selvhøytidelighet å gjøre. Selv sitter jeg pal hver fredag og ser på Beat for Beat med Ivar Dyrhaug. Det er vel neppe politisk korrekt det heller :-\

Roy
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.988
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Nei, det har du helt rett i, Roy ;D ;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Beat for Beat er muligens ikke politisk korrekt, men det er "husker du" for førtiåringer, og det liker vi jo. ;)
 
U

utgatt60135

Gjest
High_def skrev:
Herregud for en selvhøytidlig gjeng hifi-idioter er! ;)

Idol er UNDERHOLDNING. Hvis du vil ha seriøs musikk og lyd, så se på en dvd eller sett på en plate.

Dette er tenåringer (noen iallefall) som får en mulighet til å synge på et underholdningsprogram. Det er ikke de tre tenorer!

De har det gøy med et konsept som svært mange har lært seg å like. Derfor selger det reklametid og dukker opp år etter år på tv.
På toppen av det hele så er det faktisk noen av dem som viser stor fremgang i løpet av sesongen. Det synes jeg er gøy å se. Ikke det beste jeg ser på tv, men mye bedre enn mye annet.

Jeg liker å se på Idol! Det er for meg ikke den store kilden til god musikk eller lyd - men underholdende er det.

Så jeg gir beng i hva hifi-politiet måtte mene. Slakt ivei! :)


Helt enig HD. Jeg ser på Idol og skjemmes bare litt. Det er underholdning. That´s it. Jeg synes noen av dem er flinke men Åste blif for mye "gospel" for meg. Tror Kim Rune vinner. Litt Kurt type. Kjøper ingen plater av dem. Den eneste jeg ser med potensial er Linnea. Hun kan bli flink songwriter.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Lyngen skrev:
Helt enig HD. Jeg ser på Idol og skjemmes bare litt. Det er underholdning. That´s it. Jeg synes noen av dem er flinke men Åste blif for mye "gospel" for meg. Tror Kim Rune vinner. Litt Kurt type. Kjøper ingen plater av dem. Den eneste jeg ser med potensial er Linnea. Hun kan bli flink songwriter.
Tenkte jeg skulle hjelpe deg ut av skapet. ;D
 
O

OldBoy

Gjest
Lyngen skrev:
High_def skrev:
Herregud for en selvhøytidlig gjeng hifi-idioter er! ;)

Idol er UNDERHOLDNING. Hvis du vil ha seriøs musikk og lyd, så se på en dvd eller sett på en plate.

Dette er tenåringer (noen iallefall) som får en mulighet til å synge på et underholdningsprogram. Det er ikke de tre tenorer!

De har det gøy med et konsept som svært mange har lært seg å like. Derfor selger det reklametid og dukker opp år etter år på tv.
På toppen av det hele så er det faktisk noen av dem som viser stor fremgang i løpet av sesongen. Det synes jeg er gøy å se. Ikke det beste jeg ser på tv, men mye bedre enn mye annet.

Jeg liker å se på Idol! Det er for meg ikke den store kilden til god musikk eller lyd - men underholdende er det.

Så jeg gir beng i hva hifi-politiet måtte mene. Slakt ivei! :)


Helt enig HD. Jeg ser på Idol og skjemmes bare litt. Det er underholdning. That´s it. Jeg synes noen av dem er flinke men Åste blif for mye "gospel" for meg. Tror Kim Rune vinner. Litt Kurt type. Kjøper ingen plater av dem. Den eneste jeg ser med potensial er Linnea. Hun kan bli flink songwriter.
Fikk has på den lille skriften din!

:) :) :)

Ellers hører jeg til dem som ser Idol stort sett hver uke. Et uhøytidelig program. Underholdning.

Linnea er flink, men vinner nok ikke. Kim Rune, kanskje??

Følg med, så får dere se!
 
Topp Bunn