IDOL idag

High_def

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.04.2005
Antall liker
3
Sted
Oslo
Herregud for en selvhøytidlig gjeng hifi-idioter er! ;)

Idol er UNDERHOLDNING. Hvis du vil ha seriøs musikk og lyd, så se på en dvd eller sett på en plate.

Dette er tenåringer (noen iallefall) som får en mulighet til å synge på et underholdningsprogram. Det er ikke de tre tenorer!

De har det gøy med et konsept som svært mange har lært seg å like. Derfor selger det reklametid og dukker opp år etter år på tv.
På toppen av det hele så er det faktisk noen av dem som viser stor fremgang i løpet av sesongen. Det synes jeg er gøy å se. Ikke det beste jeg ser på tv, men mye bedre enn mye annet.

Jeg liker å se på Idol! Det er for meg ikke den store kilden til god musikk eller lyd - men underholdende er det.

Så jeg gir beng i hva hifi-politiet måtte mene. Slakt ivei! :)

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
11.452
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
22
så enig så enig high_def,ser altid frem til idol og har fulgt det i mange år nå :)
må jo få med seg det lille som blir sendt av musikk her på berget.
hvem kan med hjertet i hånden si at det ikke er moro å se noen av utøverne??
mye flink ungdom synes nå jeg iallefall ;)

mvh

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
485
Torget vurderinger
5
motoren skrev:
hvem kan med hjertet i hånden si at det ikke er moro å se noen av utøverne??
De første episodene ja, de auditionvisningene er faktisk underholdning.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Jeg synes hele Idol-greiene er noe tullball, men må innrømme at hun Åste (?) virkelig er god, hun har en stor stemme i tillegg til å kunne fremføre. Blir litt mer ekkelt når han J.Werner look-aliken vifter rundt med arma og voldtar Kiss :'(

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
3.271
Torget vurderinger
25
Jeg skal glatt innrømme at jeg har sett Idol noen ganger. Siden første gang da Kurt Nilsen vant, har jeg muligens sett fem programmer. Totalt. Og det er mulig jeg har tatt i litt hardt, og at det ikke er mer enn tre eller fire programmer. Et av dem var verdensfinalen. En annen da Jorunn Stiansen vant den norske finalen.

Ergo burde jeg kanskje ikke har rett til å uttale meg negativt siden jeg trolig har gått glipp av minst 30-40 programmer, hvis ikke det er enda mer...

Men det har ingenting med selvhøytidelighet å gjøre. Selv sitter jeg pal hver fredag og ser på Beat for Beat med Ivar Dyrhaug. Det er vel neppe politisk korrekt det heller :-\

Roy

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Nei, det har du helt rett i, Roy ;D ;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.650
Sted
Hølen
Beat for Beat er muligens ikke politisk korrekt, men det er "husker du" for førtiåringer, og det liker vi jo. ;)

Lyngen

Æresmedlem
Ble medlem
20.11.2006
Antall liker
956
Sted
Oslo
High_def skrev:

Idol er UNDERHOLDNING. Hvis du vil ha seriøs musikk og lyd, så se på en dvd eller sett på en plate.

Dette er tenåringer (noen iallefall) som får en mulighet til å synge på et underholdningsprogram. Det er ikke de tre tenorer!

De har det gøy med et konsept som svært mange har lært seg å like. Derfor selger det reklametid og dukker opp år etter år på tv.
På toppen av det hele så er det faktisk noen av dem som viser stor fremgang i løpet av sesongen. Det synes jeg er gøy å se. Ikke det beste jeg ser på tv, men mye bedre enn mye annet.

Jeg liker å se på Idol! Det er for meg ikke den store kilden til god musikk eller lyd - men underholdende er det.

Helt enig HD. Jeg ser på Idol og skjemmes bare litt. Det er underholdning. That´s it. Jeg synes noen av dem er flinke men Åste blif for mye "gospel" for meg. Tror Kim Rune vinner. Litt Kurt type. Kjøper ingen plater av dem. Den eneste jeg ser med potensial er Linnea. Hun kan bli flink songwriter.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
5
Lyngen skrev:
Helt enig HD. Jeg ser på Idol og skjemmes bare litt. Det er underholdning. That´s it. Jeg synes noen av dem er flinke men Åste blif for mye "gospel" for meg. Tror Kim Rune vinner. Litt Kurt type. Kjøper ingen plater av dem. Den eneste jeg ser med potensial er Linnea. Hun kan bli flink songwriter.
Tenkte jeg skulle hjelpe deg ut av skapet. ;D

O

OldBoy

Guest
Lyngen skrev:
High_def skrev:

Fikk has på den lille skriften din!

:) :) :)

Ellers hører jeg til dem som ser Idol stort sett hver uke. Et uhøytidelig program. Underholdning.

Linnea er flink, men vinner nok ikke. Kim Rune, kanskje??

Følg med, så får dere se!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
1.271
Som Sokrates nok ville sagt hadde han levd i dag: du store all verden hvor mange fjernsynsprogrammer man ikke trenger å se på!

O

OldBoy

Guest
Sokrates ville nok ha sagt ett eller annet om "slapp av og kos dere litt også; livet er mer enn å stresse med alt man trenger å holde på med!"

:) :) :)

REX

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.08.2007
Antall liker
6
Ingen som har synspunkter på Idol denne fredagen?

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
113
Torget vurderinger
2
OJOJOJ..........Kim Rune Hagen leverte varene som en internasjonal stjerne idag :eek:
Gleder meg allerede til neste Fredag...................
PS. Hvis du ikke ser på programmet, trenger du heller ikke å melde ifra til MEG om dette............

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
15
Er dette ett nostagi program om Billy Idol???

White wedding

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
6
Sted
Ålesund
R.E.S. skrev:
Selv sitter jeg pal hver fredag og ser på Beat for Beat med Ivar Dyrhaug. Det er vel neppe politisk korrekt det heller :-\

Roy
Det programmet klarer jeg bare ikke! Det er så VELDIG innøvd at det er flaut :mad:
Nå vil vel folk si at en må se på det musikalske.. og jeg ser poenget,men klarer ikke å se vekk fra det jeg nevnte...

Vedlegg

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
15
OldBoy skrev:
,,,,
Ellers hører jeg til dem som ser Idol stort sett hver uke. Et uhøytidelig program. Underholdning.

Linnea er flink, men vinner nok ikke. Kim Rune, kanskje??

Følg med, så får dere se!
Linnea er litt uferdig, litt usikker stemmekontroll men har potensiale. Skulle likt å høre henne med denne sangen...Tror hun ville tolket den på rørende vis.. :-* :'(

Unplugged versjon
http://www.youtube.com/watch?v=Gyj01YnOQOE, gitaristen er dessverre klønete i forhold til originalen..
Kvinnelig versjon
http://www.youtube.com/watch?v=7I49R72EnSQ
Original
http://www.youtube.com/watch?v=VGHbzP96WWA

hvis du orker mere...i moderne drakt
http://www.youtube.com/watch?v=Aiy3yHaIE0o

Sleiven

Topp Bunn