Idiotiske annonser..

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
er vel låv å prøve seg :p
kostet ikke denne 15k ny da ?

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
J.Finvaag skrev:
er vel låv å prøve seg :p
kostet ikke denne 15k ny da ?
Jo.. For 3-4 år siden. Den kan umulig kunne selges for mer enn 3-4000 kr.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Da får vi håpe for annonseeierens skyld at han ikke menr det seriøst med den prisen. ::)

Ganske morsom annonse egentlig, men useriøs in deed.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
Vi har jo tråder som latterliggjør "teite" annonser på finn.no her på sentralen innimellom.. Så det virker jo ikke som om folk her synes det er positivt med denslags..

Men om "hva som helst" kan annonseres til hvilken som helst pris uten at det reageres, kan det jo muligens skli litt ut etterhvert..?

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
jeg googla faktisk nevnte projektor, da jeg ikke kan et spøtt om slikt.
Tror jeg fant den til 7k jeg, spille ny.

Kanskje en eller annen moderator kan fjerne nevnte annonse samt utestenge selger for et visst antall dager, da dette er snakk om ren svindel?

Andre har vel blitt utestengt for langt mindre, uten å nevne nick.....

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Annonse er fjernet.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Kanskje noen burde passe på så hifi-haiene holder seg vekk også. Har observert et par nick på bruktbørsen som tydeligvis lever av kjøp og salg av hifiutstyr uten å gi seg til kjenne som bransjetilknyttet.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
el_mariachi skrev:
Kanskje noen burde passe på så hifi-haiene holder seg vekk også. Har observert et par nick på bruktbørsen som tydeligvis lever av kjøp og salg av hifiutstyr uten å gi seg til kjenne som bransjetilknyttet.
Meg, mener du?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
el_mariachi skrev:
har du sagt a må du si b, blir så jæ**i nysjerrig jeg :p

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
AlexanderK skrev:
el_mariachi skrev:
Meg, mener du?
Nope, det er nick og kontaktinfo som går igjen på flere plasser for hifi og hjemmekino.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Nope, det er nick og kontaktinfo som går igjen på flere plasser for hifi og hjemmekino.
Fint om du kan sende meg en PM hvis jeg har gått glipp av noe.

K

knutinh

Gjest
Jeg ser ikke noe galt med at folk prøver seg.

Hvis man kjøper et brukt produkt uten å sjekke hva det er verdt så får man ha det så godt.

-k

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
knutinh skrev:

Hvis man kjøper et brukt produkt uten å sjekke hva det er verdt så får man ha det så godt.

-k
Det er greit nok, det.. Men hvis vi tenker oss at fenomenet eskalerer, blir jo bruktbørsen helt latterlig. Så derfor er det vel best å bare "ta det ved roten"?

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
AlexanderK skrev:
knutinh skrev:

-k
Det er greit nok, det.. Men hvis vi tenker oss at fenomenet eskalerer, blir jo bruktbørsen helt latterlig. Så derfor er det vel best å bare "ta det ved roten"?
synes egentlig alt av slike annonser bør fjernes, bruktbørsen her har det vel stort sett alltid vært greit å handle å kjøpe uten så mye tull, utvikler det seg til en svindelside kan man heller bruke en annen.

K

knutinh

Gjest
AlexanderK skrev:
knutinh skrev:

-k
www.finn.no har ingen slik moderatorfunksjon. Det er vel norges største bruktmarked.

Jeg tar det derfor for gitt at både selgere og kjøpere håndterer å operere i en brukbørs hvor prissetting ikke blir regulert av et "ekspert-panel".

Hvis man er så dum at man betaler 2x nypris for et brukt produkt så mener jeg at Darwin tilsier at man skal betale =)

-k

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
knutinh skrev:
AlexanderK skrev:
knutinh skrev:

-k
www.finn.no har ingen slik moderatorfunksjon. Det er vel norges største bruktmarked.

Jeg tar det derfor for gitt at både selgere og kjøpere håndterer å operere i en brukbørs hvor prissetting ikke blir regulert av et "ekspert-panel".

Hvis man er så dum at man betaler 2x nypris for et brukt produkt så mener jeg at Darwin tilsier at man skal betale =)

-k
Tja.. Hvis jeg og ti andre legger ut alt vi eier og har av lydrelatert utstyr til salgs for 3x nypris vil jeg da tro at bruktbørsen blir en smule ødelagt og sett på som useriøs?

Det kommer trolig ikke til å skje, men jeg ser ikke poenget med å ha sånne idiotannonser på bruktbørsen.

Biggen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Antall liker
0
knutinh skrev:

-k
Ikke enig med at det er greit å prøve seg på dette. Jeg har moderat kunnskap om hifi, og har hatt stor glede av hifi-sentralen. Både som info-sentral og samt at jeg har handlet mye av utstyret mitt her. Og alt har vert i den tro at dette er en seriøs plass å handle. Sorte får finnes alle plasser, men det er viktig å holde det på et minimum.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
synes egentlig alt av slike annonser bør fjernes, bruktbørsen her har det vel stort sett alltid vært greit å handle å kjøpe uten så mye tull, utvikler det seg til en svindelside kan man heller bruke en annen.
Vi fjerner alt vi ser som er "svindel", men folk kan jo avertere sine produkter hvor som helst, og det er viktig som kjøper å sette seg inn i markedet.

Det er også lov å spørre om verdien til et gitt produkt på selve forumet, og da vil en nok helt sikkert få et svar som indikerer om det er et godt kjøp eller ikke. I tillegg kan det være greit å snakke med selgere pr. telefon, da får du et mye bedre inntrykk av hva slags person som er i andre enden hvis du er i tvil om et kjøp.

Mvh
Høvdingen

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.078
Torget vurderinger
1
"Pussige annonser" kan fint rapporteres inn på samme måte som innlegg. Anbefaler at dere rapporterer inn ting som ikke stemmer.

Mvh. Bjørn

K

knutinh

Gjest
Biggen skrev:
Ikke enig med at det er greit å prøve seg på dette. Jeg har moderat kunnskap om hifi, og har hatt stor glede av hifi-sentralen. Både som info-sentral og samt at jeg har handlet mye av utstyret mitt her. Og alt har vert i den tro at dette er en seriøs plass å handle. Sorte får finnes alle plasser, men det er viktig å holde det på et minimum.
Hvis du tror at verden er befolket av dumsnille selgere så vil du før eller senere gå på en smell.

Forumet er forsåvidt en annen sak enn brukt-børsen, men også her har det vært spekulert i om enkelte bruker flere ID-er/bekjente til å hausse opp produkter som de prøver å kvitte seg med på bruktmarkedet.

De aller fleste er helt ok mennesker som er ute etter å selge en vare til den høyeste prisen de kan oppnå. Hvis jeg kan selge deg en brukt vare til 70% av nypris på tross av at jeg har sett andre selge samme vare til 50% av nypris så kommer jeg til å gjøre det... Ikke ved å lyve til deg, men ved å kreve den prisen jeg tror jeg kan få, og så se om du prøver deg på å prute.

Jeg ville aldri ha prøvd å svindle deg ved å gi deg falsk informasjon eller å utgi varen for å være noe annet enn det den er. Jeg tror at det er veldig langt mellom de som er ute etter å svindle deg - jeg har kjøpt og solgt brukte varer pr postoppkrav i mange år og enda ikke blitt lurt.

• Finn ut produktets ny-pris
  • Sammenlign med tilsvarende produkter som er solgt brukt i det siste (www.google.no kan vise deg annonser som er fjernet fra sidene)
  • Prøv å høre og se på produktet før du betaler

-k

K

knutinh

Gjest
AlexanderK skrev:
Tja.. Hvis jeg og ti andre legger ut alt vi eier og har av lydrelatert utstyr til salgs for 3x nypris vil jeg da tro at bruktbørsen blir en smule ødelagt og sett på som useriøs?

Det kommer trolig ikke til å skje, men jeg ser ikke poenget med å ha sånne idiotannonser på bruktbørsen.
Som sagt, www.finn.no har ingen slik "idiotfiltrer", likevel er det norges mest brukte brukt-marked.

Jeg deler ikke din bekymring for at seriøsiteten forsvinner bare fordi noen opportunister ser sitt snitt til å prøve seg med start-priser som ligger over det jeg, du eller høvdingen vurderer som fornuftig markedspris.

-k

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Bare litt nysjerrig på annonsen som utløste denne tråden. Hva stod det i den?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det var en kar som averterte en Infocus 4800 prosjektor til kr. 25.000.

AlexanderK

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Antall liker
1
Sted
Nøtterøy
Torget vurderinger
1
knutinh skrev:
AlexanderK skrev:

Som sagt, www.finn.no har ingen slik "idiotfiltrer", likevel er det norges mest brukte brukt-marked.

Jeg deler ikke din bekymring for at seriøsiteten forsvinner bare fordi noen opportunister ser sitt snitt til å prøve seg med start-priser som ligger over det jeg, du eller høvdingen vurderer som fornuftig markedspris.

-k
Selv om mange bruker den så betyr ikke nødvendigvis at det er en god side. Jeg vil påstå 95% av lydogbilde-annonsene på finn.no er overpriset søppel.

Og! Annonsen jeg reagerte på var jo helt latterlig. Det blir som om jeg skulle annonsert min EC 4.7 for 35.000 kr. Det er greit å prøve å selge ting til over markedspris, men det er forskjell på å slippe en liten fis og å drite i buksa.

Topp Bunn