Biggen skrev:
Ikke enig med at det er greit å prøve seg på dette. Jeg har moderat kunnskap om hifi, og har hatt stor glede av hifi-sentralen. Både som info-sentral og samt at jeg har handlet mye av utstyret mitt her. Og alt har vert i den tro at dette er en seriøs plass å handle. Sorte får finnes alle plasser, men det er viktig å holde det på et minimum.
Hvis du tror at verden er befolket av dumsnille selgere så vil du før eller senere gå på en smell.
Forumet er forsåvidt en annen sak enn brukt-børsen, men også her har det vært spekulert i om enkelte bruker flere ID-er/bekjente til å hausse opp produkter som de prøver å kvitte seg med på bruktmarkedet.
De aller fleste er helt ok mennesker som er ute etter å selge en vare til den høyeste prisen de kan oppnå. Hvis jeg kan selge deg en brukt vare til 70% av nypris på tross av at jeg har sett andre selge samme vare til 50% av nypris så kommer jeg til å gjøre det... Ikke ved å lyve til deg, men ved å kreve den prisen jeg tror jeg kan få, og så se om du prøver deg på å prute.
Jeg ville aldri ha prøvd å svindle deg ved å gi deg falsk informasjon eller å utgi varen for å være noe annet enn det den er. Jeg tror at det er veldig langt mellom de som er ute etter å svindle deg - jeg har kjøpt og solgt brukte varer pr postoppkrav i mange år og enda ikke blitt lurt.
- Finn ut produktets ny-pris
- Sammenlign med tilsvarende produkter som er solgt brukt i det siste (www.google.no kan vise deg annonser som er fjernet fra sidene)
- Prøv å høre og se på produktet før du betaler
-k