ICE-power

T

theStig

Gjest
Det er ikke alltid det naturlige og ufargede er det som fenger... bare se hvordan folk stiller inn fargene på TV'en sin... yikes.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
ICEpower gjør det de skal på en fortreffelig måte, og det er å omsette et signal med lav spenning til et signal med høyere spenning som takler store strømtrekk uten forvrengning. De hverken fjerner eller tilfører kropp. De er rett og slett noe av det mest nøytrale og presise jeg har hatt i eget oppsett, og hørt i andre oppsett.

Det er klart at hvis man virkelig ønsker å farge lyden, så kan man velge andre effekttrinn, men jeg foretrekker å gjøre dette ved valg av riktige høyttalere til rom og preferanser og gjennom valg av komponenter (DAC, pre) i signalbehandlingen før effekttrinnet.

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Antall liker
18
Det er ikke alltid det naturlige og ufargede er det som fenger... bare se hvordan folk stiller inn fargene på TV'en sin... yikes.
;D

.... eler oss med gamle TV'er :p

T

theStig

Gjest
Jeg er helt enig med de som mener at ICE låter nøytralt. "Problemet" med en slik forsterker er at den ikke dekker over feil andre plasser i kjeden. Jeg hadde en lang frustrasjonsperiode selv med ICE forsterkere fordi det ikke låt slik jeg ville ha det. Problemet lå i høyttalerne (og ble dekket over av forsterkene jeg brukte før), men når dette ble rettet opp var det liksom ingen tvil om at ICE var "greia" for min del.

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Har du testet det hjemme i eget anlegg over lengre tid?

Dine erfaringer går jo på tvers av de fleste andres?
Denne diskusjonen har gått her på HFS og andre steder lenge, og mine erfaringer er nok ikke på tvers av alle andres, men sikkert noen.  Poenget er  vel ikke hvor mange som liker/ikke liker, men hvordan det oppfattes.

Ja, jeg har testet hjemme i eget anlegg, men er ikke ute etter å drukne en bestemt leverandør, men det låt altså både flatt og uengasjerende.

For å ta en kritikk jeg da vet popper opp umiddelbart:  Nei, jeg jakter ikke på utstyr som forvrenger, men er heller ikke fanatisk opptatt av om det gjør det.

Fordi: Les da en en annen lang tråd her på HFS som klart får fram det poenget at utstyr ikke skal eller kan være nøytralt (en av de mange HiFi klisjeene som ikke er verdt papiret det er skrevet på) fordi hvem i alle dager er det som har kontroll på nøytraliteten i den første og viktigste del, nemlig kilden?  (har musikeren husket harpiks på buen, er studio "nøytralt" dempet, ved live-konsert; hvor mange tilskuere?  Gamle eller nye rør i opptaksutstyret?  Hva slags Mic's?  Hva slags mixing?  Hvordan mixet? Hva slags opptaksutstyr og tunig av det?

Hadde håpet vi var ferdige med dette pratet om nøytralitet, men dengang ei.

Og til sist; En tråd om ICE vil vel leses og kommenteres mye av eiere, ikke rart da at det blir mye ros.

Mener fortsatt at det har framtiden for seg, spesielt i bil og forbrukselektronikk.  Og; kan hende det utvikles videre så det også blir brukbart hjemme.  Blir spennende å følge med på det, men det er langt igjen slik jeg vurderer det.

Ole

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Etter mye modding i det siste på mine Beast-blokker (ICE1000ASP) må jeg også si at de er kommet for å bli. Har nå nådd dit hen at jeg er meget fornøyd med lyden!

Skjønner ikke helt de som hevder i tråden at ICE mangler kropp, musikalitet og dynamikk. Da er enten matchingen til resten av utstyret helt på trynet eller at man ikke tar den helt ut ved å bruke dyrere strøm/signal og HT-kabler enn det prisen på blokkene kan tilsi. Mine erfaringer viser at ICE-blokkene følger bare på oppover etter som prisen på kablingen stiger.

Man MÅ ikke benytte billig kabling bare fordi selve blokkene er rimelige! :)

Hadde også mye effekt av å oppgradere til dyrere terminaler enn standard, noe også mange andre på nettet har hatt, f.eks. 6Moons og NuForce anbefaler også bedre terminaler i sine produkter da effekten er stor.

Tror mye av dette skyldes at man har lite forvrengning og dermed hører lett forskjellene med disse teknologiene.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Synes nesten litt synd på de som henger igjen i den gamle verden med eldre forsterkerteknologi og som ikke VIL over til noe annet, men, whatever rocks your boat...

Mono->stereo->quadrofoni->dolby prologic->DD og DTS

Eller:

Stenplater->LP->Kassett->CD->DVD->SACD

Eller:

Rør->Transistor->PWM Teknologi

K

kbwh

Gjest
...en annen lang tråd her på HFS som klart får fram det poenget at utstyr ikke skal eller kan være nøytralt (en av de mange HiFi klisjeene som ikke er verdt papiret det er skrevet på) fordi hvem i alle dager er det som har kontroll på nøytraliteten i den første og viktigste del, nemlig kilden?  ...

Ole
Uenig. High fidelity betyr høy troverdighet. I min bok blir det troverdighet til kilden. Ikke legge til eller trekke fra, altså. Medgir at det er vanskelig å få til.

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Uenig. High fidelity betyr høy troverdighet. I min bok blir det troverdighet til kilden. Ikke legge til eller trekke fra, altså. Medgir at det er vanskelig å få til.

Ja, høy troverdighet er bra. Helt med på den. Forutsatt at du med kilde mener musikken og ikke innspillingen.
Her er det mange som roter ting sammen ved å mene at innspillingen er lik kilden er lik musikken.

Mitt poeng var nettopp at det er null vits med nøytralitet i anlegget når du ikke kan velge nøytrale innspillinger. Det er få av oss som er lydteknikere i Oslo Filharmonien og kan produsere den "nøytralitet" vi vil.

Anbefaler å lese tråden om nøytralitet slik at vi får lagt død drømmen om det nøytrale anlegg.

Om noen vil ha et slikt "nøytralt anlegg" så gjerne for meg, men det blir sjelden best mulig musikk ut av det.
Vel kan det bli høy troverdighet ift. innspillingen, men jeg vil ha musikalsk troverdighet ift. det opprinnelige musikalske uttrykk.

Ole

N

nb

Gjest
Eller for å snu hele problemstillingen på hodet: Audiofile vil ha den typen utstyr/teknologi man på forhånd har bestemt seg for er best, så velger man argumentasjonen deretter :)

T

theStig

Gjest
Jeg mener nå at man kommer nærmest musikken ved å legge til minst mulig etterpå, altså en mest mulig nøytral kjede hele veien. Det kan så være at innspillingene ikke er optimale, men man kommer ikke nærmere ved å innføre enda flere feil. Argumentene for at mer forvrengning og farging kan gjenskape det som har gått tapt underveis kjøper jeg ikke på noen som helst måte.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.983
Sted
Østfold
Dette har vel ikke noe med nøytralt eller ikke i signalkjeden å gjøre, men snarere alt som sendes ut i rommet forøvrig som har frekvensgang værre enn en klokkeradio.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.983
Sted
Østfold
Eller for å snu hele problemstillingen på hodet: Audiofile vil ha den typen utstyr/teknologi man på forhånd har bestemt seg for er best, så velger man argumentasjonen deretter :)
Forsåvidt et veldig godt poeng. Det er kanskje også opphavet til bruk av ordet "musikalsk" i sammenheng elektronikk.

P

propaganda

Gjest
Da er enten matchingen til resten av utstyret helt på trynet eller at man ikke tar den helt ut ved å bruke dyrere strøm/signal og HT-kabler enn det prisen på blokkene kan tilsi. Mine erfaringer viser at ICE-blokkene følger bare på oppover etter som prisen på kablingen stiger.

Man MÅ ikke benytte billig kabling bare fordi selve blokkene er rimelige! :)
så signalet ut fra blokkene er bare bra viss du bruker en sinnsykt dyr leder ;D

hva slags kabel tror du det er i dine jmlab?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
så signalet ut fra blokkene er bare bra viss du bruker en sinnsykt dyr leder ;D

hva slags kabel tror du det er i dine jmlab?
Jeg har sett inn i Utopia Be serien- har du? Kanskje greit å sjekke før man bæsjer nedover leggene og lårene?

U

utgatt19288

Gjest
Ja, ICEpower er PWM, akkurat som klasse D. Forskjellen ligger i det B&O kaller MECC og COM, som er teknikker som kun ICEpower benytter. Patentert er det vel også.

Med tanke på prinsippskissen for ICE designet, hvor stor feedback er det mellom utgangen -demodulatoren og MECC/COM enheten?

Med tanke på så mye jalla som er skrevet om global feedback gjennomtidene, også i Fidelity, så kommer her et design som utfordrer konvensjonell tenkning rundt forsterkertopologi.

Interessant

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Synes nesten litt synd på de som henger igjen i den gamle verden med eldre forsterkerteknologi og som ikke VIL over til noe annet, men, whatever rocks your boat...
Tro meg, - hvis jeg kunne kjøpt et forsterkersett med ny teknologi til 10-15 høvdinger som hadde gitt meg ekte muskikkglede så hadde jeg gjort det på dagen!!! ;)

Men inntil det skjer....så blir det rør! ;D

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Jeg synes de spiller all musikk like fantastisk - en god forsterker SKAL spille all musikk med like stor "glede", hvis ikke er den vel neppe noen god forsterker?
Det er selvsagt et poeng.
Trøbbelet er å finne en forsterker som takler alt. IceP fungerer glimrende når det gjelder hurtighet og kontroll.
Har spillt noen runder med Bjørn Berge her, og blitt sittende med lettere bakoversveis og hvilepuls på 120! Bjørn B. er bare rå, og rått låt det!!!

Ehhh....men når Erik Bye kom i spilleren så forsvant den magien.

Når det gjelder naturtrohet, og for meg er det da kun stemmegengivelse som teller, så er ikke IceP i nærheten av hva rør klarer å gengi.....sorry. Ikke i mine ører ihvertfall. ::)

T

theStig

Gjest
Når det gjelder naturtrohet, og for meg er det da kun stemmegengivelse som teller, så er ikke IceP i nærheten av hva rør klarer å gengi.....sorry. Ikke i mine ører ihvertfall. ::)
Hmm.... og her kommer en helt motsatt mening. Jeg synes det er stemmegjengivelse som ICE virkelig er god på i forhold til mye annet jeg har hørt. For meg har kormusikk fått en helt ny dimensjon etter overgang til ICE. Vi snakker om renhet og musikalsk oppløsning.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Tro meg, - hvis jeg kunne kjøpt et forsterkersett med ny teknologi til 10-15 høvdinger som hadde gitt meg ekte muskikkglede så hadde jeg gjort det på dagen!!!  ;)

Men inntil det skjer....så blir det rør!  ;D
rør og bare rør, annet, er og blir svada  ;D

B

Back_Door

Gjest
Hvordan kan man egentlig vite om det er den ene eller andre type forsterker som er mest riktig i forhold til "virkeligheten". Det at den ene legger til, kan vel faktisk like gjerne være at den andre trekker fra? For hvem vet egentlig hvordan innspillingen var ment og faktisk ble?
Uansett, dersom jeg personlig rocker best med et anlegg som gir en viss imponatoreffekt, ja så er jeg mest happy med det.. Poenget er: Skal et anlegg være mest mulig "riktig", eller skal et anlegg dekke mest mulig din egen smak? Hvem sin smak er så riktig? Den som liker blues, eller den som liker klassisk ::)

T

theStig

Gjest
Jeg driver litt med opptak av akustisk (klassisk) musikk. Jeg VET hvordan det egentlig låt i rommet (jeg var jo der...), og har egentlig aldri vært helt fornøyd med hvordan opptaket låt over anlegget etterpå.... ikke før jeg fikk ICEpower over hele fjøla! Det jeg hører nå over anlegget låter mye mer som det faktisk gjorde i rommet under opptaket. Det forteller i hvertfall meg at ICEpower låter temmelig tett på originalen.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
307
Jeg har sett inn i Utopia Be serien- har du? Kanskje greit å sjekke før man bæsjer nedover leggene og lårene?
Nå opptrer du som en rennesteinspøbel! Liker du kanksje den rollen??

B

Back_Door

Gjest
Jeg driver litt med opptak av akustisk (klassisk) musikk. Jeg VET hvordan det egentlig låt i rommet (jeg var jo der...), og har egentlig aldri vært helt fornøyd med hvordan opptaket låt over anlegget etterpå.... ikke før jeg fikk ICEpower over hele fjøla! Det jeg hører nå over anlegget låter mye mer som det faktisk gjorde i rommet under opptaket. Det forteller i hvertfall meg at ICEpower låter temmelig tett på originalen.
Personlig så synes jeg din erfaring med ICEpower er så interessant, at jeg kunne tenkt meg selv å prøve. Mitt eksempel var selvfølgelig mest relevant i forhold til elektrisk musikk ;)
Poenget mitt, var også at det i seg selv ikke er noe GALT om noen liker musikken enda bedre dersom lyden får et tillegg under avspilling? Jeg tror m.a.o. at en del av disse diskusjoner er nytteløse.

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Jeg tror m.a.o. at en del av disse diskusjoner er nytteløse.
Selvfølgelig er de det, man liker det man liker....men jeg liker rør :)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.983
Sted
Østfold
Tro meg, - hvis jeg kunne kjøpt et forsterkersett med ny teknologi til 10-15 høvdinger som hadde gitt meg ekte muskikkglede så hadde jeg gjort det på dagen!!!  ;)

Men inntil det skjer....så blir det rør!  ;D
Men har ikke du bare testet disse sammen med 2 forforsterker/kilder som du har kjørt mot dine rørblokker? Hva får deg til å tro at matching ikke betyr noe?

Jeg stiller meg også litt undrende til et par ting. Selv når blokkene var kalde hadde de tydelig mer ro i mellomtonen (de romresonansene du hadde som fikk vokalen til å stikke av ved noen bestemte toner), 70 ganger mer tempo i bassen og en merkbart roligere diskant. Jeg forstår at det er lett å bli et vanemenneske med sitt eget oppsett, men betyr ikke disse tingene noe for deg?

PS: regner med du takler å bli utfordret på disse tingene. Jeg mente det jeg sa om at du har et totalt sett meget velspillende oppsett ;)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.983
Sted
Østfold
Med tanke på prinsippskissen for ICE designet, hvor stor feedback er det mellom utgangen -demodulatoren og MECC/COM enheten?

Med tanke på så mye jalla som er skrevet om global feedback gjennomtidene, også i Fidelity, så kommer her et design som utfordrer konvensjonell tenkning rundt forsterkertopologi.

Interessant
Det er jo en interessant observasjon, men glem da ikke båndbredden på denne kretsen. Den korrigerer vesentlig raskere enn switchefrekvensen som passerer 500kHz. Altså snakker vi ikke bare MHz-området, men rett og slett veldig langt opp i MHz-området.

Loop gain på disse er ganske konstant i motsetning til mange forsterkere med ekstrem båndbredde og dempningsfaktor.

En annen ting er at effektbåndbredden her avhenger ikke av forsterkerens båndbredde på samme måte som en klasse AB. Den påvirkes da heller ikke av de samme faktorene. Faktisk er motkoblingen en del av selve oscillatoren. Man kjører uten oscillator og fikser oscillering naturlig i kretsen samtidig som man får en naturlig signalkorreksjon. Den ekstra motkoblingen kompenserer for effekten av filteret.

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
16
Snickers

Jeg har lest noe om at man kan tune utgangsfilteret på forsterkeren til å matche egenskapene til høyttalerene (noe med Q) Kjenner du til dette? Og eventuelt hvordan fungerer det?

b

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.983
Sted
Østfold
Ja, det er på samme måte som med et vanlig delefilter. Imidlertid kan det påvirke stabiliteten til forsterkeren forøvrig. Det er derfor man skal være litt rolig med altfor kapasitive laster også. Poenget er at 180-graders punktet til filteret også vil forårsake oscillering. Jeg har funnet en fiks til dette, men den lar seg ikke legge inn i disse modulene uten en del ombygging.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Men har ikke du bare testet disse sammen med 2 forforsterker/kilder som du har kjørt mot dine rørblokker? Hva får deg til å tro at matching ikke betyr noe?

Jeg stiller meg også litt undrende til et par ting. Selv når blokkene var kalde hadde de tydelig mer ro i mellomtonen (de romresonansene du hadde som fikk vokalen til å stikke av ved noen bestemte toner), 70 ganger mer tempo i bassen og en merkbart roligere diskant. Jeg forstår at det er lett å bli et vanemenneske med sitt eget oppsett, men betyr ikke disse tingene noe for deg?

PS: regner med du takler å bli utfordret på disse tingene. Jeg mente det jeg sa om at du har et totalt sett meget velspillende oppsett ;)
Takk takk, det er da bare hyggelig med tilbakemeldiger! ;)

At man blir vanemenneske er opplagt. Om man er fornøyd med lyden man har, så vil jo en forandring neppe være til det bedre.......hehe...
Skjønt på visse områder ble det mer fart med ICEpower!
Skal innrømme det. ;D

Når det gjelder mellomtone og ro, så kan man vel også si at mellomtonen på Oberon oppleves som mer tilbaketrukket?
For meg handler det i stor grad om tilstedeværelse, og jeg opplever min egen "rørlyd" som mer åpen og "tilstede" i rommet enn hva Oberon gjør, som på enkel akustisk musikk med vokal.
Det som er det vanskelige er å beskrive sånt ut fra rent objektive vurderinger. For objektivt sett gjør Midgard monoblokkene lite galt, for å si det på den måten.

Men så er det subjektive. Hva man oppfatter som organisk, naturtro, åpent, kroppslig, og hva som gir musikken nerve og glød..

Matching er opplagt viktig, men hvor langt skal man dra den? Man kan f.eks si at det som oppleves som mangel på kropp kan kompenseres med høyttalere som har en viss pondus (noe mine ikke har). Men blir det riktig da?

Har også koblet litt fram og tilbake mellom forsterkersettene, og det som gjentar seg er at med Oberon tar jeg meg hele tiden i og bli sittende og lytte til detaljer i lydbilde.
Med Aronovene er også detaljene tilstede, men i større grad som del av en helhet, og fokuset blir også mer på musikken som helhet.
Det er noe jeg syns er befriende. (og kanskje også grunnen til at jeg har hatt dem i 6 år nå!) ;D

Men det er opplagt at hva man foretrekker er avhengig av hva man vektlegger. Og det er også muligens et skille mellom hva som ER riktig, og hva som FØLES riktig når det gjelder gjengivelse.

::)

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.983
Sted
Østfold
Jeg synes faktisk også mellomtonen var noe tilbaketrukket. Jeg tror du vile blitt overrasket over hva du kunne fått til med en pre som har skikkelig "kjøtt" i mellomtonen i oppsettet ditt. Jeg har jo bygget noen titalls høyttalere siden jeg bygde mine første for 22 år siden. Noen tiendels dB forskjell på tiltingen i mellomtoneområdet gjør som regel forskjellen på en veldig grå og livløs høyttaler, og en skikkelig bombe av et glødende fyrverkeri. Man får fort en følelse av litt mye detaljer om dette ikke er på plass. Jeg snakker altså ikke om høyttalerne dine alene, men den totale balansen i anlegget, og det jeg vil belyse er hvor mye det har å si at denne balansen er på plass.

En del utstyr fra MF låter varmt, men jeg har hørt en del utstyr fra MF de senere år som definitivt ikke låter fyldig i det hele tatt. T100-en du hadde låter heller ikke fyldig. Derfor tror jeg det kunne vært meget spennende å testet enten en god rørpre eller for eksempel en Holfi pre i oppsettet ditt.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Nå opptrer du som en rennesteinspøbel! Liker du kanksje den rollen??
Jeg etterlyste vedkommendes kunnskap, han hr tydeligvis IKKE sett inni en Be serie høyttaler, det har jeg, både Utopia og Utopia Be. Merkelig hvor ille det skal tas opp når jeg VET noe. Når du mener jeg IKKE vet noe så er det gærnt, når jeg virkelig vet noe så er det også virkelig gærnt. Ikke lett å forså seg på deg.........................

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Hva fant du der?
Skikkelig grovt dimensjonert kabel, direkte loddet fra delefilter og inn på elementet. Hardwiret hele veien uten noen form for skruklemmer e.l. Kabelen måtte være minst 8mm2.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865
Ser at ELTEK selger klasse D forsterkere fra Hypex basert på Philips teknologi. En stereoenhet med UcD400AD moduler og skikkelig strømforsyning fikk en begeistret anmeldelse i danske High Fidelity.

Kunne tenke meg å prøve meg på noe slikt, men har lyst til å høre om noen har erfaringer med disse. Eltek skryter selvsagt uhemmet (selv om de vanligvis er nokså nøkterne).

Mesteparten av diskusjonen her går for eller imot ICE-power (naturlig nok dersom en ser på overskriften) ;-)
Er Philips sin teknologi nyere / bedre ?
Hva er forskjellen / likheten mellom disse og ICE-power?
Har de fleste digitale forsterkere noenlunde samme 'fingeravtrykk' ?

Mange spørsmål, men de viser bare at jeg jeg hverken har greie på eller hørt mange digitale forsterkere.
Hypex har svært bra forsterkermoduler. Men de har ikke klart å lage en switch mode strømforsyning som de er fornøyd med. Derfor anbefaler, og selger, de konvensjonelle strømforsyninger. Men både Phillips og Hypex kan sine ting.

Phillips har alltid vært en innovatør på det tekniske området, med mange gode løsninger. Men de har ikke vært like flinke til å tjene penger på sine oppfinnelser. Om Hypex tjener penger vet jeg ikke, men de vet hva de holder på med og modulene er state of the art.

En ting som er spesielt med ICEPower er at de har en fantastisk bra switch mode strømforsyning på ASP serien. Jeg tror de er i særklasse der.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865

Interessant
Jeg var selv superskeptisk til hvordan ICEPower ville låte i toppen etter å ha lest spec'en. Jeg ble derfor rimelig overrasket da den etter 5 minutter brillierte med en realisme på cymbaler og andre rytmeinstrumenter som jeg aldri før har hørt utenom på 17. mai og andre konserter. Det luktet messing i huset, for å si det sånn!

P

propaganda

Gjest
Skikkelig grovt dimensjonert kabel, direkte loddet fra delefilter og inn på elementet. Hardwiret hele veien uten noen form for skruklemmer e.l. Kabelen måtte være minst 8mm2.
8mm2 og loddet på delefilteret... imponerende. var isolasjonen av pvc også?
10meter med slik kabel kan skaffes for 60-70kr.
2meter av dette inni og en overpriset high end greie utafor er nok for at blokkene skal låte bra altså? ;)

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
8mm2 og loddet på delefilteret... imponerende. var isolasjonen av pvc også?
10meter med slik kabel kan skaffes for 60-70kr.
2meter av dette inni og en overpriset high end greie utafor er nok for at blokkene skal låte bra altså? ;)
Her jeg ikke diskutert i det hele tatt om hva som skal til for å få ICE til å spille bra, jeg kommenterte KUN vedkommende som påsto at JMLAB IKKE hadde grovd dimensjonert internkabling. Å spikke flis kan DU gjøre hvis du vil......................... ;)

Topp Bunn