Icarus, Linux-basert Openhome Upnpd Renderer for Apple TV1

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Nei, jeg har ikke testet enda. Har akkurat fått satt opp en stk ATV på trådløst, og den står på soverommet og ikke i hovedanlegget. Får nok ta en sammenligning senere. Jeg kommer til å lage en ny installasjonsimage med støtte for dette etterhvert, og noen andre småfixes. Det vil være mulighet for at hver enkelt kan redigere en fil på installasjons-pinnen og fylle ut deres eget SSID og passord.
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo Man.

    Jeg lurer på en ting: Dersom man i all overskuelig fremtid kommer til å benytte AppleTV Icarus Edition utelukkende via kablet nettverk og AirPlay - kan WLAN-kortet fjernes?

    Mvh.
    Maxtor
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er ikke noe problem.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.177
    Antall liker
    702
    Torget vurderinger
    1
    Rart. Kan jo hende det var noe i veien med filen. se pm.
    Takk! Siste linken gjorde susen - nå er jeg også oppe og kjører med Ic@rus

    Vi har lyd - takk for support Man. Nå skal vi ha lyttetester i romjula med noen HFS medlemmer :)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    God fornøyelse:)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har LMS på en ReadyNAS i dag, og ved å installere LUMIN-appen på pad så finner den musikkbiblioteket Logitech Media Server.
    Så nå mangler jeg bare en Lumin-spiller, aka Ic@rus 8)

    Spørsmål: Er det bare USB som er utgang? Har Rega DAC og der er ikke USB-inngang SOTA...

    appletv.jpg
     
    Sist redigert:

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.177
    Antall liker
    702
    Torget vurderinger
    1
    Hei. For de som ikke har tenkt å bruke 10-14k på Auralic Aries streamer, så har jeg laget/konfigurert et gratis open source-alternativ som jeg mener det er stor sjanse for låter bedre enn duppedingsen til Auralic. Med fare for å virke kjepphøy, så kan jeg nesten garantere en lyd som er bedre enn alt annet dere har fra før av.
    Hei igjen
    Kan du si noen om hva som gjør denne implementeringen til en streamer av «høy-klasse»
    Er det prioriteringsmekanismer alle andre parametere som gjør den til års komne ATV1 til en god transportenhet. Med andre ord, kan du lette litt på sløret mht hva denne SW implementeringen din gjør for signalbehandling i det digitale domene?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har LMS på en ReadyNAS i dag, og ved å installere LUMIN-appen på pad så finner den musikkbiblioteket Logitech Media Server.
    Så nå mangler jeg bare en Lumin-spiller, aka Ic@rus 8)

    Spørsmål: Er det bare USB som er utgang? Har Rega DAC og der er ikke USB-inngang SOTA...
    lms er ikke kompatibelt, og ja kun usb. Usb-inngangen på din dac er ikke den beste, men det fungerer faktisk helt greit lell.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har LMS på en ReadyNAS i dag, og ved å installere LUMIN-appen på pad så finner den musikkbiblioteket Logitech Media Server.
    Så nå mangler jeg bare en Lumin-spiller, aka Ic@rus 8)

    Spørsmål: Er det bare USB som er utgang? Har Rega DAC og der er ikke USB-inngang SOTA...
    lms er ikke kompatibelt, og ja kun usb. Usb-inngangen på din dac er ikke den beste, men det fungerer faktisk helt greit lell.
    Oki. Linn Kinsky virker som den beste appen så langt.
    Jeg har installert MinimServer på NAS og minimwatch på PC.
    Finner da et nytt bibliotek på serveren via diverse apps. (Lightning DS, Linn Kinsky, LUMIN)

    Får satse på at det kommer besøk med Ic@rus under armen da..... ;)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Har LMS på en ReadyNAS i dag, og ved å installere LUMIN-appen på pad så finner den musikkbiblioteket Logitech Media Server.
    Så nå mangler jeg bare en Lumin-spiller, aka Ic@rus 8)

    Spørsmål: Er det bare USB som er utgang? Har Rega DAC og der er ikke USB-inngang SOTA...

    Vis vedlegget 295532

    "SOTA"?

    Mvh.
    Maxtor
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen
    Kan du si noen om hva som gjør denne implementeringen til en streamer av «høy-klasse»
    Er det prioriteringsmekanismer alle andre parametere som gjør den til års komne ATV1 til en god transportenhet. Med andre ord, kan du lette litt på sløret mht hva denne SW implementeringen din gjør for signalbehandling i det digitale domene?
    Gjør "ikke noe spesielt" utenom at det er et ekstremt nedstrippet system. Tror det er summen av alle bekker små som er hovedessensen her. Jeg klarer ikke å peke på noen enkeltfaktorer som utgjør mer enn andre. Men såklart, jeg har formeninger om hva som *kan* utgjøre forskjell, men jeg tror ikke dette er rette tråden å diskutere slikt kanskje. Mye av dette er blitt diskutert i Voyage MPD-tråden.

    Ellers har gått mye tid til debugging /bug reporting av stort sett alle programmene som ligger bakom (f.eks hundrevis av emails frem gang. noe så enkelt som et upnp-interface, men det har jo resultert i et mye bedre program som har flere funksjoner), og tilogmed en god dose bug reporter til Lumin for at dere CP skal fungere bedre. Motivasjonen her var jo min egen, iogmed dette er et system som jeg selv bruker og var interessert i å få opp og gå. Men, det var ikke før helt nylig jeg følte alt var stabilt nok til at jeg kunne putte alt sammen i en ATV og evt. shippe det til familie og venner. Grunnen til at jeg har anstrengt meg litt ekstra for at folk på forumet skal kunne kjøre dette er fordi:

    1. Linux er rimelig sært og ikke spesielt brukervennlig å sette opp selv.
    2. Mange har lyst å prøve det, men har ikke tid, kunnskap.
    3. Selv om det allerede fins flerfoldige "brukervennlige" linux-distroer for Audio, så er det kanskje ikke så rett frem likevel. Man ser det på de mange trådene som omhandler setup, hjelp og annet på deres respekteive fora. Selv et ferdigprodukt som Auralic Aries er beheftet med bugs, det blir rapportert at Airplay låter dårlig. Mange er vant med å knote med operativsystemet sitt, hva da med et system hvor knotingen ellerede er utført, og som er så å si bugfritt fra dag 1?
    4. Folk som er skeptiske til at bits er bits, har nå muligheten til å gjøre opp sin egen mening.
    5. Ferdigløsninger er dyre. Bryston BDP 1/2, Auralic Aries, Total DAC, SMS 100/1000, Aurender.
    6. Fins ingen god implementasjon av Airplay til noe ferdigprodukt, noe som er ganske essensielt til dags.
    7. Er ganske lei av å lese om snakeoil-software som er brukeuvennlig og koster mer enn det smaker, f.eks XXHighEndPlayer, Jplay, Audiophile optimizer mm.
    8. Det er litt kult å slå ferdigløsningene i sitt eget game, med et gammalt Apple-produkt :)
    9. etc etc.

    Apple TV er på ingen måte referansen, mitt PC-oppsett er bedre, men det er ganske nærme, noe er faktisk bedre på Apple TV (Men nå har jeg ikke tweaket hardware i hovedoppsettet i det hele tatt) Funksjonsmessig er dette 100% likt hva jeg selv bruker, og tydeligvis så funker det bra for andre her også. Ingenting er bedre enn det!

    @Man;
    Vurderte du denne utviklingsplattformen: CuBox-i4Pro - SolidRun.com
    Kanskje litt mer tilgjengelig enn EOL 1st. gen. Apple TV, eller er manglende Airplay et problem (dette kommer man jo rundt)?
    Det har ikke noe med manglende Airplay, det er ikke noe igjen av Apple sitt OS i det hele tatt. Hadde jeg stått med blanke ark og hadde hatt en eller annen motivasjon for å bruke masse tid på å lage en gratis semidistribusjon til norske audiofile galninger, så hadde jeg kanskje vurdert Cubox -i4 Pro. Iogmed jeg ikke har Cubox -i4 Pro liggende, men Apple TV, så ble det denne løsningen for venner/familie. Iogmed jeg ikke starter med blanke ark, det er mer snakk om å replikere oppsettet mitt til en annen platform, så var det ikke like pes. Da kunne jeg like godt prøve å pakke det inn til noe lignende et "ferdigprodukt" som flere kan ha nytte av.
     
    Sist redigert:

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det er øyeblikk klart for versjon 1.2 av Icarus:

    1. Støtte for trådløst
    2. Mer robust installasjonsrutine
    3. Mer robust håndtering av intern upnp server.
    4. Visuell indikator:
    For å bytte til trådløst: Formater en usbpenn med navn "icaruscfg" (samme hvilket filsystem, og store/små bokstaver spiller ingen rolle), på denne usbpennen skal det være en spesiell fil hvor du selv har skrevet inn din SSID og passord. Putt denne pennen i Apple TV. Den vil da lyse gult i, tja 10sek, mens den prosesserer, når den igjen lyser hvitt, er den tilkoblet trådløst. Det motsatte kan også gjøres.
    Prosessen vil også endre navn på filen på usb-pennen til. "*.used". Putter man inn en USB-penn som heter "icaruscfg" som ikke har denne filen, eller har en fil hvis navn har blitt endret, vil Apple TV blinke vekselsvis hvitt og gult helt til man tar ut USB-pennen.

    Intern upnp-server: Ved innstikk av USB pinne, vil det lyse gult i noen i noen sekunder, så vil den lyse hvitt.
    Ved fjerning av USB-penn, vil det blinke gult i noen sekunder, så hvitt om det fortsatt finnes USB-penner tilkoblet. Om det ikke er andre USB-penner tilkoblet, vil den blinke gult, så blinke hvitt før den igjen blir vanlig hvitt. (Det er et signal at upnp-serveren lukker seg ned).

    5. Jeg har ikke fått AB-testet, men det virker som lyden blir bedre på trådløst.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.177
    Antall liker
    702
    Torget vurderinger
    1
    Gjør "ikke noe spesielt" utenom at det er et ekstremt nedstrippet system. Tror det er summen av alle bekker små som er hovedessensen her. Jeg klarer ikke å peke på noen enkeltfaktorer som utgjør mer enn andre. Men såklart, jeg har formeninger om hva som *kan* utgjøre forskjell, men jeg tror ikke dette er rette tråden å diskutere slikt kanskje. Mye av dette er blitt diskutert i Voyage MPD-tråden.
    Takk – veldig bra du tar deg til tid å beskrive mitt litt enkle spørsmål. Når jeg leste hva du skrev så manifesterte det seg en analogi jeg ikke helt klarte gi slipp på:
    Singel End forsterkere, det være seg rør eller transistor, er i prinsippet meget enkle topologier. Så dette er digital domenets svar på SE prinsippet?
    Ha meg unnskyldt for denne enkle analogi :)

    Skal lese meg opp på MPD tråden
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    enklest mulig, men ikke enklere;) men for å direkte besvare spørsmålet ang prioriteringsmekanismer: lydavspilleren er ikke satt på noen prioritering i det hele tatt, men tenkte å gjøre det i neste omgang, da alt sitter som det skal nå. (Det er minimalt å hente i dette tilfellet, men kanskje kan man tyne ut de siste prosentene..)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpte meg den siste dacen fra Henry Audio (også basert på Open Source) og denne og Icarus spiller veldig bra rett ut av esken. 2100 for dacen + 400-600 for en brukt atv1 så har man en spiller som mange vil kunne leve helt greit med. [h=1][/h]
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Har sendt ut seneste versjon til endel, har jeg glemt noen så får dere rope ut. Mens første versjon var litt forsiktig i lyden, så er denne versjonen spesielt tunet mot lyd med høyere oppløsning/fokus. Jeg er selv litt/ganske overrasket over at det går an å få så bra lyd ut av ATV. Det er bortimot umulig å høre forskjell på lyden med ATV på trådløst, og den store riggen som er kablet direkte i ruter. (men skal sies at ATV er mer optimalisert).

    Håper den fungerer fint, for da anser jeg Icarus som ganske komplett og kan slippe å bruke mer tid på det :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Du mener det er bedre lyd trådløst? (er litt skeptisk om det stabilt nok, men prøver)
    Har til nå spilt med atv åpnet og med en gammel ibm disk som bråker en hel del, har nå installert v12 på den originale men den finner ikke disken når jeg setter på lokket(gidder ikke prøve flere ganger nå). Ellers så fungerte det helt fint og jeg kjører nå trådløst.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    HMens første versjon var litt forsiktig i lyden, så er denne versjonen spesielt tunet mot lyd med høyere oppløsning/fokus. Jeg er selv litt/ganske overrasket over at det går an å få så bra lyd ut av ATV.
    Jeg har problemer med med å spille 24/88.2 filer nå, hadde ikke det problemet tidligere. (Er en "knitrelyd" nå på disse filene)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tilbakemelding. Jeg tror den prøver å resample 24/88 hos deg. Har du satt DACen din i USB Audio 2.0-modus? (Ellers støtter den24/48 max tror jeg) Men akkurat dette er hva som kan skje når man skal prøve å tune ved å sette prioriteter når hardwaren ikke er den aller kraftigste. Jeg har en 16/48khz DAC tilgjengelig, og her fungerer det helt fint å resample, men jeg opplevde litt problemer med at enheten falt ut av nettverket, men kun ved første gangs booting. Etter reboot fungerte det fint tror jeg. Jeg har oppdatert filen (litt slakkere settings) kan du laste ned igjen og prøve?

    edit: Vet ikke om det definitivt spiller bedre trådløst, men det virker ikke som det har så mye å si egentlig.

    Prøvde også med et Steelseries USB-lydkort http://steelseries.com/products/audio/steelseries-siberia-usb-soundcard ( i tillegg til usb-inngangen på en forsterker som nevnt tidligere), begge støtter max 16/48 og de fungerte begge fint.

    edit2: Kan det være det trådløse nettet ditt? jeg får ikke frem noe hakking her uansett hvor mye jeg prøver.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Kan man ikke bare kjøre native og la minimserver gjøre jobben (hvis man bruker uPnP og NAS)?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Kan man ikke bare kjøre native og la minimserver gjøre jobben (hvis man bruker uPnP og NAS)?
    Til å resample?
    Ja, man kan bla. kjøre padding fra 16 bit til 24 bit hvis man setter inn property wav24.
    Minimserver bruker ffmpeg, så jeg mener man kan kjøre en on-the-fly resampling og filtype transcoding her (tar forbehold om at jeg husker feil, men kan sjekke dette).
    Her er litt info: MinimServer Forum - Upsampling to 176.4/192 and transcoding
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Jajo, for den som vil, er det jo bare å kjøre på. Men poenget her var sannsynligvis downsampling og ikke upsampling. Ren padding er garantert ikke hørbart i seg selv. F.eks er de fleste xmos-baserte chiper konfigurert til 32bits (dvs datamaskinen ser den som 32bits), og lydavspilleren vil selv padde til 32bits. Tror xmos sender 24 av øverste bits videre og rett og slett kaster de 8 nederste (disse er uansett null som regel).
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jajo, for den som vil, er det jo bare å kjøre på. Men poenget her var sannsynligvis downsampling og ikke upsampling. Ren padding er garantert ikke hørbart i seg selv. F.eks er de fleste xmos-baserte chiper konfigurert til 32bits (dvs datamaskinen ser den som 32bits), og lydavspilleren vil selv padde til 32bits. Tror xmos sender 24 av øverste bits videre og rett og slett kaster de 8 nederste (disse er uansett null som regel).
    Padding kan være greit hvis man bruker digital volumkontroll.
    Da kan man attenuere redbook audio langt mer uten tap.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.944
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har sendt ut seneste versjon til endel, har jeg glemt noen så får dere rope ut. Mens første versjon var litt forsiktig i lyden, så er denne versjonen spesielt tunet mot lyd med høyere oppløsning/fokus. Jeg er selv litt/ganske overrasket over at det går an å få så bra lyd ut av ATV. Det er bortimot umulig å høre forskjell på lyden med ATV på trådløst, og den store riggen som er kablet direkte i ruter. (men skal sies at ATV er mer optimalisert).

    Håper den fungerer fint, for da anser jeg Icarus som ganske komplett og kan slippe å bruke mer tid på det :)
    Mener du at dette er hørbart bedre enn f.eks en Squeezebox Touch?
    Så langt har ikke våre (squeezeboxens venner) blindtester klart å påvise hørbare endringer av størrelse med ATV standard, AirPort Express, PC med JRiver....

    Uansett et knall tiltak, og jeg gleder meg til å høre om det er "divisjoner" over alt jeg tidligere har hørt. Det hadde vært moro!

    mvh
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Hvis en volumkontroll er så og så mange bits, vil jeg tro innkommende data blir automatisk paddet av nødvendighet, men nå er vi litt offtopic.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Mener du at dette er hørbart bedre enn f.eks en Squeezebox Touch?
    Så langt har ikke våre (squeezeboxens venner) blindtester klart å påvise hørbare endringer av størrelse med ATV standard, AirPort Express, PC med JRiver....

    Uansett et knall tiltak, og jeg gleder meg til å høre om det er "divisjoner" over alt jeg tidligere har hørt. Det hadde vært moro!

    mvh
    Jeg mener det låter bra, hvor bra er vel opptil hver enkelt å bedømme. Jeg tør ikke gjette utfallet av blindtesten deres, men blir noe overrasket hvis det ikke er endring å spore... :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tilbakemelding. Jeg tror den prøver å resample 24/88 hos deg. Har du satt DACen din i USB Audio 2.0-modus? (Ellers støtter den24/48 max tror jeg) Men akkurat dette er hva som kan skje når man skal prøve å tune ved å sette prioriteter når hardwaren ikke er den aller kraftigste. Jeg har en 16/48khz DAC tilgjengelig, og her fungerer det helt fint å resample, men jeg opplevde litt problemer med at enheten falt ut av nettverket, men kun ved første gangs booting. Etter reboot fungerte det fint tror jeg. Jeg har oppdatert filen (litt slakkere settings) kan du laste ned igjen og prøve?

    edit: Vet ikke om det definitivt spiller bedre trådløst, men det virker ikke som det har så mye å si egentlig.

    Prøvde også med et Steelseries USB-lydkort SteelSeries - Gaming Headsets - SteelSeries Siberia USB Soundcard ( i tillegg til usb-inngangen på en forsterker som nevnt tidligere), begge støtter max 16/48 og de fungerte begge fint.

    edit2: Kan det være det trådløse nettet ditt? jeg får ikke frem noe hakking her uansett hvor mye jeg prøver.
    Dacen støtter 24/192 så jeg tror ikke det det er den som er problemet, http://www.henryaudio.com/uploads/fact_sheet_mkII.pdf. Tror heller ikke det er nettverket mitt for jeg kan spille 192/24 og DXD filer ( som jeg tipper blir nedsamplet til 24/192) uten problmer.
    Er det den samme filen du har oppdatert (v12)?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Og dacen din lyser rødt, og ikke grønt? Veldig merkelig. Jeg har dessverre kun 2 stk xmos-baserte dacer å teste med, i tillegg til 2stk kjipe 16bits-greier..
    Ja, samme filen.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Beklager min feil.

    Fikk dacen i går og da alt fungerte uten problemer (også 88.2 som ikke var støttet på Nuforce) og den står slik at jeg ikke se den så tenkte jeg ikke over at jeg måtte sette den i usb2 modus. Har satt den i usb2 modus og nå er det ikke noe problem lenger. High Rez filer har blitt resamplet til 24/48 men 99% av musikken jeg har er 16/44.1. Usikker på om jeg skal prøve den nye utgaven av 12, kan du si litt om hva som er forskjellen?

    Edit: DXD filer har samme problem nå som 88.2 hadde i usb1 modus? Ikke noe stort problem da jeg bare har noen test filer fra 2L i dette formatet.
     
    Sist redigert:

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har slakket litt på prioriteringene, og satt kvalitet på resampling på nest best kvalitet, som er mye raskere, i stedet for høyeste kvalitet. Høyeste kvalitet er overkill. Tror disse 2 tingene gjør at resampling fra tom dxd vil fungere fint. edit: håper jeg.
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg installert siste versjon. (Sliter fortsatt med DXD)
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Ok. Skal prøve å spille en dxd her.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    FYI: DXD fungerte greit når dacen stod i usb1 modus (24/48).
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er det enkelt å legge til støtte for ape og wma codec? Ser jeg har brukt wma på en del av de første cdene jeg rippet, har også endel musikk med ape codec.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.705
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Det hakker ikke her, kan du prøve å sette over til kablet modus for å sjekke? DXD/352 er jo tross alt 2MB/s. Helt på grensen av hva G-nettverk klarer. Hvis du har N-nettverk burde det dog gå greit unna.
    Det kan legges til wma og ape, men de er egentlig bevisst fjernet da jeg anser formatene som ikke spesielt interessante å støtte :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det spilte jo greit når den resamplet til 24/48, men nå resampler den til 24/192? Har siste AirPort extreme så nettet burde være ok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn