Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    P5040063.jpg
    Enda et gravøl...
    Men jeg skal passe meg for jeg har invitert en griselekker fyr fra Sandnes med på konsert på Cementen, og jeg jeg har skumle hensikter med han.
    Da bør jeg ikke bli for full, det er sjeldent et sjekketriks å spy i boxeren.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Mer om sko, først trodde jeg denne karen var bare en religiøs tulling og posør, men han vet hva han snakker om.. Hugo Jacomet.

    Know Your Shoes : the Oxford

     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Ingen griselekker fyr dukket opp på den flotte konserten med Supersofa i går.
    Men jeg har kontakt med han, og har enda et håp om å få slått kleppen i han.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.523
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Har som det framgår av Whiskytråden vært borte en tid så jeg rakk ikke kommentere dette med menn på handletur.

    For å være stereotyp til bortimot det parodiske så sa min gamle bestemor at en kvinne aldri skulle ta med seg en venninde når hun handlet klær! Kvinner er IKKE interessert i at venninnene skal ta seg praktfullt ut! De ønsker den rollen for seg selv! En kvinne bør derimot handle klær med sin elsker! Elskeren ønsker at hun skal se maksimalt bra ut, og han gidder å investere sin tid på henne når de går i butikk etter butikk. Ektemanen er ikke noe sikkerstikk som handlefølge da han har "snellet henne inn" og føler at han ikke behøver anstrenge seg mer. Dessuten er ikke ektemannen interessert i at hun ser alt for bra ut da det kan medføre konkurranse!

    En kone har det på samme måte med klær til sin mann, hun ønsker ikke at han skal framstå alt for bra slik at han pådrar seg oppmerksomhet fra andre damer. Den eneste dame en mann trygt kan handle klær med er hans mor, hun ønsker at han skal finne seg en dame og forlate redet! Forøvrig bør en mann ha en homofil venn som kan guide ham gjennom klesbutikker! Sa min bestemor som var født i "attenhundrede og noen små"!
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    På vei til konsert fredag.

    Jakke - Barbour
    Skjorte og bukse - Tyrwhitt
    Strømper - husker ikke
    Boots - Clark's


    P5040070 – Kopi_LI.jpg
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Må få anbefale en annen youtubekanal, blogg og kremmere.

    The GENTLEMAN'S GAZETTE

    Mye nyttige og opplysende videoer for slike som meg. Tror ikke SA vil finne så mye av verdi her, men kanskje noe. Det handler om klær og sko, belter, slips, hansker, tilpasning, og accessories etc. Moro å se om ikke annet. Ledet av Sven Raphael Schneider, han har dyr smak i dag etter mange år men er aldri nedlatende, og oppfordrer deg heller til å kunne se etter gammel kvalitet på et loppemarked enn kjøpe noe tull i en kjedebutikk.

    https://www.youtube.com/channel/UCEgoThiTZG6wbTVA6B1Ksaw
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Sa min bestemor som var født i "attenhundrede og noen små"!
    Hmmm, hvor gammel er du egentlig, Spiralis?

    "noen små", må vel da nødvendigvis være før 1850........
    Og om dette var din kjødelige bestemor så kan det:
    a) ha vært at hun fikk din mor/far i veldig sen alder ala Sara til Abraham, dvs 90 år, og at du da er født like før 1940
    eller
    b) at du er godt over 120 år gammel

    :)

    ps! min bestefar ble født under den amerikanske borgerkrig og jeg er jo bare 56..... Trodde ikke noen kunne slå den :)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.523
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Sa min bestemor som var født i "attenhundrede og noen små"!
    Hmmm, hvor gammel er du egentlig, Spiralis?

    "noen små", må vel da nødvendigvis være før 1850........
    Og om dette var din kjødelige bestemor så kan det:
    a) ha vært at hun fikk din mor/far i veldig sen alder ala Sara til Abraham, dvs 90 år, og at du da er født like før 1940
    eller
    b) at du er godt over 120 år gammel

    :)

    ps! min bestefar ble født under den amerikanske borgerkrig og jeg er jo bare 56..... Trodde ikke noen kunne slå den :)
    O kverulant! ;)

    "Attenhundrede og noen små" er et dialektisk uttrykk som betyr "for veldig lenge siden"

    Og skal vi være helt pinne nøye var det 21.12.1896, men det var uansett ikke det som var det viktige, men at et menneske fra den generasjonen hadde et såvidt "avslappet" syn på både "elsker og inner" og homofile "husvenner". Det er noe mer frilyndt enn mange "moderne" mennesker av i dag!
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Ja, jeg skjønte poenget med den delen av innlegget og er hjertens enig.

    Men "attenhundre og noen små" må være noe veldig lokalt uttrykk - helt ukjent for meg.

    Men godt å vite at du ikke slår meg på bestefar/mor alder :)
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Synes fremdeles det er på grensen til ufrivillig komisk med de smale buksene.
    Det høyre skjorteermet er for langt; holder å vise 1-1,5 cm mansjett.

    Dress - bespoke - W&S
    Skjorte - MTM - Turnbull & Asser
    Alips - Harvie & Hudson
    PS - Kent Wang
    Strømper - Tyrwhitt
    Sko - Allen Edonds
    Noen seler fra Thurston

    InkedP5070032 – Kopi_LI.jpg

    InkedP5070011 – Kopi_LI.jpg

    InkedP5070020 – Kopi_LI.jpg

    InkedP5070072 – Kopi_LI.jpg

    P5070004.jpg
    En liten detalj; en myntlomme, som kalles 'mistress'; det er her en oppbevarer nøkkelen til elskerinnen/elskerens rom.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Det gjelder at din mer regulerte partner ikke får nyss om det. Ellers blir det hetere enn du makter.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Første dag uten frakk på i Stavanger.
    Dressen er suboptimal; knappen er akkurat litt for høyt plassert, ermene er akkurat litt for lange - selv om mange liker dem slik, så liker jeg at det viser litt skjortemansjett. Selve jakka kunne vært 1,5 cm lengre.
    Buksene er ikke pene, og oppbretten som jeg fikk gjort her i byen, er heller ikke korrekt sydd.

    Dress - Ede & Ravenscroft
    Skjorte - bespoke - W&S
    Slips - Turnbull & Asser
    PS - TM Lewin
    Seler - AT
    Strømper - Tyrwhitt
    Sko - Allen Edmonds

    InkedP5080015 – Kopi_LI.jpg

    P5080032.jpg

    P5080028.jpg

    InkedP5080009 – Kopi_LI.jpg

    InkedP5080007 – Kopi_LI.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Nesten så man blir glad i markedsavdelingen til Tyrwhitt..

    Brev i posten i dag om jeg alltid er i Tyrwhitts tanker, selv om han ikke forventer å få komplimentet i retur.

    Og at han fantaserer om hva jeg har på meg, "in an entirely proper way".

    Antrekket i det jeg passerte postkassa, fra tå til topp:

    Svarte Diadora sykkelsko.
    Hvite Castellisokker med Italia tekst og flaggfarger.
    En veldig pensjonsnær Assos sykkelbukse i det som nærmer seg forhenværende svart.
    Svart Underarmor undertrøye.
    Lys blå kortermet Castelli Gabba trøye.
    Vinrød Campagnolo caps.
    Hvit POC Octal hjelm.
    Hvite og svarte Giro hansker med korte fingre.

    Jeg hadde spådd mange timer med gjetting før tampen tok fyr....
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Hahaha.
    Fikk samme brev jeg, og. Sitter og svetter i bare boxeren og prøver å pulse ferie til Færøyene.
    Fulgte også med en rabattkupong på 15%.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Da har jeg plottet første del av ferien;
    Først til Oslo og sofadebatt i Psykologforeningen om å drive samtalegrupper for transpersoner. Vi blir heldigvis flere i den sofaen.
    Spent, og litt nervøs.

    Så Pride to dager senere - i fjor var vi kanskje 80 - 100 psykologer som gikk i egen seksjon. Vi blir neppe færre i år.

    Det er bare rørende å se på utviklingen: da jeg var 13 og midt i puberteten, ble det lovlig med sex mellom menn. Sovende paragraf, men likevel.
    Da jeg var 17 ble homofili fjernet fra diagnoselistene. Vi var ikke lengre syke, men den del av normaliteten.

    Det er dette jeg har vokst opp med. Er det rart jeg har lært å skamme meg..?
    Det var ingen homofile i Ålesund i min oppvekst, jeg mener virkelig ingen; og se hvilken åpenhet vi har fått til. Det er bare utrolig å få leve i denne perioden og få oppleve den åpenheten og vennligheten som skjer i vår tid.

    I dag er det utenkelig å sette sammen en regjering uten minst en åpen homofil, kongen anerkjenner likekjønnet kjærlighet, de fleste kirkesamfunnene godkjenner eller er på vei til å godkjenne likekjønnet kjærlighet, og loven gir full beskyttelse av homofile og lesbiske.
    Det er faen meg til å blir stolt av. Og rørt. Stort å få oppleve dette.

    Men jobben er ikke ferdig. Fremdeles er det fordommer; de vanligste skjellsordene blant ungdom er hore, homo og jøde. Ikke alt stikker like dypt, men vi er i ale fall ikke helt i mål.

    Vel, vel, slutt å sippe.

    Så er off to Færøyene i en liten uke. Det blir kjekt og eksotisk og noe jeg har hatt lyst til i noen år.
    Noen som har vært der og som har tips?
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Varmebølge, for ikke å si varmebølle over landet.

    Har aldri blitt helt fornøyd med disse buksene, som er mine eneste bespoke bomullsbukser. De ble bevisst laget for store, slik at de skulle krympe i vask og komme ned i rett størrelse. Synes ikke det har skjedd, og om det var ønskelig burde stoffet vært vasket tilstrekkelig antall ganger før det ble tilskjært. Slik buksene er nå er de for store, for høye i livet og de faller ikke godt.

    Jakke + bukser - bespoke - W&S
    Skjorte - CT
    Slips - Harvie & Hudson
    PS - Walters of Oxford
    Strømper - Falke
    Loafers - Carmina

    P5090049 – Kopi_LI.jpg

    P5090063.jpg

    P5090058.jpg

    P5090014 – Kopi_LI.jpg

    P5090023 – Kopi_LI.jpg

    P5090009 – Kopi_LI.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Takk, erib. Ja, den har de fått til ganske godt.
    Det er en lett sommerjakke som jeg fikk laget i fjor. Tynt foret, og et ganske pustende stoff.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.523
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Færøyene anbefales virkelig! Har familie boende der. Trivelige folk og veldig god mat selv om den kan virke "noe fremmedartet". men stol på kelneren og følg anbefalingene.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Dagens dress må jeg enten gå skikkelig inn i detaljene på - eller forbigå i stillhet. Her er det mye som ikke stemmer.
    Skoene er i alle fall Derbys, full brogues kalles det når den punkterte sømmen strekker seg fra tåkappen og bakover. De regnes som mer uformelt enn half brogues; der er bare tåkappen utstyrt med punkteringer.

    Dress - MacGee
    Skjorte - bespoke - W&S
    Slips, PS og strømper - CT
    Seler - AT
    Sko - Loake

    InkedP5110016 – Kopi_LI.jpg

    P5110052.jpg

    Vis vedlegget 493801

    P5110050.jpg

    InkedP5110026 – Kopi_LI.jpg

    InkedP5110011 – Kopi_LI.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Ingenting varer evig.
    Satt i går og radla rundt for å finne nye sko.
    I dag kom pakken. Kjappe når de vil, de engelskmennene.

    P5110077.jpg
    Mine gamle, brune loafers har gjort jobben.
    Å få dem sålet om koster ca £115, og det er de ikke verd.

    P5110066.jpg
    Kom en pakke.

    P5110067.jpg
    Skoeske fra Loake.

    P5110068.jpg
    Men sendt fra Herring.

    P5110071.jpg
    Nye!
    Og som jeg har opplevd med Herring før, så hiver de opp litt ekstra - denne gang en skoskje og en børste til semskede sko. Tidligere har det vært lisser eller skokrem de har sendt med som bonus.
     
    Sist redigert:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Og ikke nok med det, bestilte også strømper, slips og et PS. Fine.
    Reve-motivet på slipset er erkeengelsk, men revene kunne vært bedre sentrert på slipset.

    P5110070.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ekstra lisser tror jeg faktisk Loake slenger i med alle 1880-sko, og skoposer.

    Men, lisser med Loafers, det er bare å la seg krenke om de skulle finne på noe sånt...

    Synes forresten både Herring og Pediwear har vært finfine å ha med å gjøre på de få skoene jeg har bestilt.

    Men når du sier £115 for nye såler, så er det vel hos Loake selv? Og da er det omfattende puss av overdelen inkludert også, ikke nye, men betydelig dulla med. Bare såler kan man vel få hos en mer tilfeldig 'cobbler' for en langt hyggeligere pris?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Slipsene til Herring kommer vel fra Seaward and Stearn? Burde vel være gode? Jeg har et med sykler på. Fint til en passende anledning.

    Jeg har forresten lagt merke til at det er mye jaktrelaterte motiver på slips ps ps hos Herring. Rever, ender, fasaner, og hjort og what not. Er ikke dette litt 'country', tilhørende klassisk rutete tweed og sånt?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Riktig, det står Seaward & Stearn i slipset. Kjenner dem ikke, men blir kjekt å få nærkontakt med.

    £115 var hos Crockett & Jones for noen år siden. Hun omsåling, ikke noe mer.
    Husker ikke hvem de brukte, men det var ikke til sin egen fabrikk. Ble sendt til en skomaker i London, mener jeg å huske.
    Har også prøvd noe andre britiske, som var helt greie, men litt mye styr å skulle sende over dammen.

    Det er ingen i Norge som såler om, så vidt jeg vet.
    Dagestad tar knapt sine egne sko.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Synes forresten mitt Herring/Seaward&Stearn opplevdes kortere enn jeg er vant til, burde passe din kombinasjon av høyde på bukseliv, snipp og lengde på overkropp fint.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Standard-slips er jo alt for lange for de fleste av mine antrekk.
    Må bli neste steg; få bespoke slips...
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Da fikk jeg meg en tur på Legevakten, og du.
    Så ikke den komme.

    Satte i vei på en formiddagstur på sykkel. Tenkte en tur på to-tre timer i bynære strøk. Izi-pizi for meg. Har gjort det hundrevis av ganger.

    Men etter 25 minutt måtte jeg bare gi meg. Da var brystsmertene så intense at tårene spratt. Det var ikke mulig å sykle videre.
    Intenst vondt i brystet og strålende ut i høyre arm, som også dovnet vekk, ble kald og virket som den hadde sovnet.

    Kom meg hjem med en viss innsats og ikke uten en bankende uro.
    Hadde et hjerteinfarkt for tre år siden, og vet etter det at symptomene kan variere veldig.

    Det er bare ikke greit med sykdom i vitale organ, det rører ved grunnleggende sider ved livet, hvem vi er og hva vi går mot.
    Den som har havnet på kanten av Preikestolen og stått der og svaiet, vet at det ikke er noe sted å være.
    Ja, det treffer selve det å skulle være i live eller ikke.

    Siden jeg har en tendens til blodpropp så tenkte jeg på flere alternativ; selvsagt et nytt infarkt, men i min alder det er heller ikke uvanlig at det oppstår blodpropp i lungene.

    Så kom meg hjem, tok en dusj, pakket det litla eg trenge og dro på Stavanger Legevakt.
    Og for noen fine folk de har der.
    Ble tatt i mot med vennlighet og smil; proffe helsearbeidere som også er medmenneskelige.
    EKG, blodprøver og legeundersøkelse viste ingen infarkt, verken i hjertet, lunger eller andre steder.
    Smertene er mest sannsynlig muskulære, men måtte bare ta kontakt igjen om smertene kommer tilbake.

    Jeg blir fylt av takknemlighet over det helsevesenet vi har her i landet. Gratias Legevakten og Deo gratias at jeg bor i dette landet i denne perioden av vår historie.

    Jada, vet det er mye som mangler mange plasser.
    Ikke minst i min bransje der en ikke skal bruke penger.
    Psykiske helsevern er fattignorge på sitt mest kummerlige. Der gjelder det å skjære helt inn til beinet, og så ta fram raspa for å tyne ut enda litt til.

    Men jeg fikk den helsehjelpen jeg trengte, da jeg trengte den.
    Og det er sånn det skal være. Det er det vi betaler innpå halvparten av lønna vår for.

    Så da måtte jeg ta meg en by tur i solvakre Stavanger og gå inn de nye skoene.
    Profylakse er Compeed, men litt unøyaktig med den ene, så det ble likevel et gnagsår.
    Det får jeg i grunnen kun av loafers, av en eller annen, for meg skjult, grunn.

    InkedP5120010_LI.jpg

    P5120014.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn