I en dunkel og kald kammersal.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Problemet med mange litt mer "lette" og populistiske tråder er at det kan fort bli for mange bidrags-sytere og da blir det mye støy. Støygulvet hos TrompetN er bemerkelsesverdig lavt.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lavt støygulv skyldes kanskje at det er en konstruktiv tråd? Uansett så er det en svært aktiv tråd når Atle bidrar med nytt stoff, uten at det blir støyende av den grunn. Min egen tråd blir kanskje litt for smal og lite prylorientert siden jeg opplever å bedrive monolog i for stor grad, eller for lite støy i praksis. Kan være kjedelig det også. :rolleyes:
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Jeg forsøker først og fremst å lage en tråd sånn som jeg selv ville likt å lese. Litt av hvert som kan relateres til mitt anlegg. Alle konstruktive innspill er hjertlig velkommen, men det motsatte har jeg lite sans for. :)

    Selv synes jeg det meste jeg bidrar med er banalt, dårlig og kjedelig i nåtid, men har lært meg at når jeg leser gjennom et par uker etterpå er det ikke så aller verst. :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Disse trådene er jo på en måte en samling personlige blogger, og i så måte er din tråd den riktige typen. Forsøker selv å følge en noenlunde lignende stil på innholdet, musikk og teknikk i skjønn forening med litt "ideologiske" utlegninger om lydreproduksjon og innspilling. Men på den filosofiske siden er nok dine poster mer interessante enn de fleste av mine, så hvorfor din tråd er mer populær og mindre preget av trådeiers monologer enn min er ikke noe å bli forundret over. Det er også tross alt mer interessant å lese en som er aktiv proffmusiker legge ut om slike filosofiske temaer enn det jeg som avdanket studiotekniker og bransjemann kan levere. :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Hmm... Jeg har ikke vært så mye innom din tråd Baluba, men måtte jo inn å kikke litt nå. Synes det er mye trafikk der fra et rikt antall medlemmer.
    Det var ikke stort til skussmål du levner deg selv synes jeg. For å være helt ærlig så tror jeg de fleste setter veldig pris på dine erfaringer og opplevelser med storheter. Om det er noe hold i det du sier så er det kanskje at du ikke koker nok suppe på spikeren som enkelte andre driver med. :)

    Når det er sagt har jeg inntrykk av at det er mest "lydmannen" TrompetN leserene er interessert i for "proffmusikeren" deler jo egentlig veldig lite og mye av det jeg driver med blir altfor sært for dette forumet. Lydmannen TrompetN er jo en amatør selv om det gradvis, men motvillig blir mer og mer profesjonalisert det også.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du stakk innom på rett dag, det har vært action de siste par dagene. Ellers er det relativt rolig med unntak av søndager, det er ikke hver dag det skjer noe i det hele tatt. Så det er ikke så mye jeg må følge opp heller, det er fordelen. Free as the bird. :rolleyes:

    Eller free your mind and your ass will follow, som Slukster ville sagt. Og jeg vet selvsagt at folk leser og setter pris på tråden. :cool:
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    The last jedi

    I går fikk guttungen i meg fullt utløp. Det har nærmest blitt en juletradisjon at en av mine beste venner og jeg går og ser siste Star Wars film når det verste julerushet på jobben har gitt seg. I går var vi å inspiserte nyoppusset Colloseum. Jeg liker meg i det rommet og nå projiserer de i taket også. Før filmen begynte i går hadde de Star Wars scener i taket. Veldig moro for unga og anbefales til andre som har kontakt med barnet i seg. :)


    The last jedi .jpg




    Så var det filmen da. Jeg har virkelig gjort en innsats for å bli engasjert i filmen på forhånd og sett litt på de største Star Wars teoretikerene på You-tube i forkant av premieren. Det gav det hele et lite løft.

    For å gjøre en lang historie kort så vil jeg si denne filmen varierer fra å være den beste SW filmen jeg har sett til å være den desidert dårligste. Hver gang jeg gav opp filmen underveis klarte den å hekte meg på igjen. De logiske bristene er så mange og så store at det er utrolig at filmen overlever i mine øyne. Stor underholdning og veldig flotte detaljer, men hvor SW universet skal gå hen herfra lurer jeg virkelig på. Tror nok mange av de hardbarkede fansen har fått bekreftet sine verste mistanker om Disneys overtakelse. Jeg bryr meg egentlig ikke kjenner jeg, bare koser meg med at jeg stadig har flere filmer å se frem i mot.

    Det er uansett fint å kjenne på barnet i seg. :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Lytteferdigheter og lydkvalitet

    Inspirert av en diskusjon et annet sted på forumet fikk jeg lyst til å skrible litt om min erfaring vedrørende dette.

    Jeg tror lytteferdigheter kommer av de samme elementene som det meste annet:
    -trening
    -erfaring
    -bred og smal kunnskap.
    -peakkompetanse

    Noe av det dummeste jeg ser er statistikker hvor man slår fast at hifijournalister ikke er bedre lyttere enn vanlige folk og at dirigenter er bedre enn musikere og at trente lyttere trumfer alt. Poenget er at man sikker kan oppnå et slikt gjennomsnitt ved en spesiell test, men at det oftest vil være store personlige forskjeller blant disse gruppene. Man blir gjerne flink i det man gjør. Hvis er man har spesifikk trening i akkurat det man blir testet til, så gjør man det gjerne bedre enn de som ikke har trening i dette. Hvis man har definert lydkvalitet på forhånd så kan man slå fast slike resultater, men så spørs det om denne definerte lydkvaliteten er allmengyldig.

    Jo mer flere aspekter jo bedre så lenge man har en god "peakkompetanse".

    Innen lyd så har man utrolig mange aspekter man kan fordype seg i for å bli en god lytter, men likevel tror jeg at det er viktig å faktisk bruke tid på å lytte, være interessert og søke nye innfallsvinkler.

    Hva som er lydkvalitet kan man diskutere herfra til månen, men noen ting er universale, andre ikke.

    Mitt inntrykk er at de som er opptatt av god lyd får god lyd hjemme. Denne lydkarakteren passer ofte preferansene til eieren.
    De som er mest opptatt av dyre komponenter har gjerne dyre komponenter og de som er opptatt av å ha billigst mulig transparente komponenter har gjerne det uten at noen av dem trenger å få god lyd hjemme. Er man derimot glødende interessert i å få god lyd hjemme får man det ofte både med billige og dyre komponenter i kjeden.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo ikke hva vi har betalt som betyr noe, det er hvordan systemet fungerer i forhold til intensjonene i det aktuelle rommet som betyr noe. Jeg har definitivt ikke det dyreste anlegget i klassen, men føler meg likevel ganske nær et mål. Det er vel fordi jeg ikke stiller de aller strengeste kravene til gjengivelse, men kan se meg fornøyd med lyd som for andre bare er et trinn på veien mot målet. Og for andre igjen framstår det som uoppnåelig high end, for gratis er systemet heller ikke. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Er det lov å spørre om en «topp 20 trompet klassisk albumliste» for uerfarne? Blir ofte symfonier og klaverkonserter her i gården uten å tenke på alle de andre fine alternativene. Streaming som skulle gjøre alt enklere er et mareritt med klassisk musikk IMO. Om du er med på noen av anbefalingene er det bare en bonus :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Om jeg klarer å få mekka til et system som tilfredsstiller mine krav for under 0,1 million kroner, så er jeg fornøyd. :rolleyes:
    Det er vel der jeg sikter meg inn når jeg får valgt en pre som passer til systemet, litt bedre RIAA og en mer fleksibel DAC. Og kanskje (eller ganske sikkert) en oppgradering på pickup-fronten. Men det som er de komponentene som mest av alt preger lyden (høyttalere og effektforsterkere i mitt tilfelle) tror jeg står ganske trygt. Det er litt penger igjen "på budsjettet" for at jeg skal klare å lande på 0,1 million eller litt over etter de oppgraderingene jeg nevner her.

    Nakamichi-er og slikt holder jeg utenfor.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Er det lov å spørre om en «topp 20 trompet klassisk albumliste» for uerfarne? Blir ofte symfonier og klaverkonserter her i gården uten å tenke på alle de andre fine alternativene. Streaming som skulle gjøre alt enklere er et mareritt med klassisk musikk IMO. Om du er med på noen av anbefalingene er det bare en bonus :)
    Det må være det beste spørsmålet jeg har fått i min HFS historie!!:):)

    Klart det. Jobber med saken....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    "Finnjerven" med Finn Eriksen og Kjell Karlsens Orkester må da trone på toppen av en slik liste.....:D Fra den gang norske familier samlet seg rundt radioapparatene og lyttet på trompetmusikk :)

    Eriksen var ikke ulik Chet Baker på den tiden..


    R-1778324-1242717594_jpeg.jpg
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    God jul!

    Her kommer en liten liste over klassiske trompetister som man kan sjekke ut hvis man har tilbøyligheter mot slikt.

    Navnet kan jo være et godt utgangspunkt, men legger ved stykker eller plater man kan sjekke ut først.

    Classical trumpet masters i tilfeldig rekkefølge:

    - Mathias Höfs: Album Telemann
    Tysk trompeter mest kjent fra German brass. Utrolig teknikk, klang og stil.

    - Reinhold Friedrich: Stykke Impromtu av Jacques Ibert eller Albumet Trumpet Recital
    Østerisk professoer. En klang som er så lett av den kan smelte på tungen.

    - Niklas Eklund: The art of the Baroque trumpet
    Får barokktrompet til å høres lett og fint ut.

    - Sergei Nakariakov: Album Widmung: Paganini
    Russisk supervirtuos som gjør tekniske ting som ingen andre.

    - Timofei Dokshitser: Album Scherzo Virtuoso: Konzertetuden Goedicke
    Den russiske store stjernen med det store hjertet i spillet.

    - Maurice André: Concerto for trumpet and orchestra av Tomasi
    Den største stjernen. Har gitt ut over 100 solo cder og har gitt ut noe av det aller aller vakreste spillet.

    - Alisom Balsom: Legende av Enescu
    Britisk vakker dame som spiller fantasifult

    - Rafael Mendez: Flight of the bumblebee
    Et teknisk monster. Teknikerenes store idol.

    - Wynton Marsalis: Carnaval. The debutante
    Carnaval er et flott album med gamle underholdende kornettvariasjoner

    - Håkan Hardenberger: Haydn Trumpet Concerto.
    En fantastisk musiker som kan sammenligne seg med hvem som helst uavhengig av instrument. Gir alltid ut ting som er 100% helstøpt. Er den viktigste bidragsyteren til å gjøre trompet interessant for dagens beste komponister.



    Håper alle får en riktig fin og rolig julefeiring med masse god mat, venner og musikk.

    God jul!
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk TrompetN:) Det var en fin julepresang, en blanding av kjent og ukjent.
    God Jol!
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nok et berikende innlegg.
    God jul til deg T og alle andre som er innom din tråd.

    H
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.283
    Antall liker
    11.068
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hadde veldig lyst å legge inn en julehilsen til deg her, TrompetN
    og så i samme øyeblikk dukker du opp på skjermen, i det ypperste av høytidsstemning på selveste julaften.

    En viktig tradisjon hos oss, Sølvguttene på julaften, og veldig flott levert av alle utøverne.
    Selv savner jeg å spille i kirken på julaften, rart med det, det blir litt susselig uten etter så mange år med bidrag til folkets høytidsstemning.
    Men vi lytter med andakt og respekt til de som jobber på våre høytider og sikrer oss fortsatt rike opplevelser.

    Ha en riktig god og fredelig jul !
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Håkan Hardenberger er en viktig solist i våre dager. Blant hans innspillinger fra de senere år vil jeg anbefale Manyworlds av Rolf Wallin. Mange her inne har nok et forhold til Wallins spill som trompetist i Holy Toy back in the days, nå er han mest aktuell som samtidskomponist. En svært hyggelig mann med godt justert etisk kompass som lager spennende musikk.

    Men viktigst av alt, god jul til deg og dine, Atle. Og takk for et fint år med mange tankevekkende poster på HFS. :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Sannelig var ikke disse trompetistene nokså kjente

    God Jul til deg og familien :)

    God jul til tralltrall også
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.608
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Ja, noe uheldig filming til tider, der han var gjemt bak tuten til Tormod(tralltrall);)
    Har et flott bilde der begge er i full utfoldelse, I iver la det ut i tråden min, men ombestemte med etter to sekunder - bør ha tillatelse for slikt
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Jeg hadde veldig lyst å legge inn en julehilsen til deg her, TrompetN
    og så i samme øyeblikk dukker du opp på skjermen, i det ypperste av høytidsstemning på selveste julaften.

    En viktig tradisjon hos oss, Sølvguttene på julaften, og veldig flott levert av alle utøverne.
    Selv savner jeg å spille i kirken på julaften, rart med det, det blir litt susselig uten etter så mange år med bidrag til folkets høytidsstemning.
    Men vi lytter med andakt og respekt til de som jobber på våre høytider og sikrer oss fortsatt rike opplevelser.

    Ha en riktig god og fredelig jul !
    Tusen takk og det samme til deg Ottone!

    Det er det som er så fint med skjerm, at man kan nå ut til flere. Veldig moro å spille med Sølvstrupene. Det er alltid heltproft opplegg med eksempelvis Kåre Nordstoga på orgel. Da er det en fryd.

    Enig, å spille i kirken i jula er vanedannende og trenger en god porsjon avvending før man klarer seg uten.

    I dag spilte jeg to gudstjenester med et helt delvis restaurert og delvis nytt orgel som skulle vises frem for menigheten for første gang i dag etter at kirken har vært stengt ett år pga orgelarbeidet. Det var skikkelig stas.

    IMG_3802.JPG


    IMG_3807.JPG
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Håkan Hardenberger er en viktig solist i våre dager. Blant hans innspillinger fra de senere år vil jeg anbefale Manyworlds av Rolf Wallin. Mange her inne har nok et forhold til Wallins spill som trompetist i Holy Toy back in the days, nå er han mest aktuell som samtidskomponist. En svært hyggelig mann med godt justert etisk kompass som lager spennende musikk.

    Men viktigst av alt, god jul til deg og dine, Atle. Og takk for et fint år med mange tankevekkende poster på HFS. :)
    Takk for tipset. Den der har jeg ikke fått med meg. Wallin er blitt kjempestor og skriver ypperlig musikk. Dette skal jeg sjekke ut.

    Selv takk baluba og takk for et fint år på HFS.:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Ja, noe uheldig filming til tider, der han var gjemt bak tuten til Tormod(tralltrall);)
    Har et flott bilde der begge er i full utfoldelse, I iver la det ut i tråden min, men ombestemte med etter to sekunder - bør ha tillatelse for slikt
    Dårlig prioritering av producer der ja :D

    Takk for tilbakeholdenheten, vil jo ikke forsøple HFS med trynene og messingklumpene våres, men du kan godt sende meg det privat. Morsomt å ha.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.856
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Trompetmannen: 1000 takk for "trompet-tips". Å søke opp klassisk musikk på Tidal synes jeg er vanskelig. Ikke lett å finne de gode innspilningene både musikalsk og lydmessig så sånne lister er gull verdt :)


    Jobber meg systematisk gjennom nå og lurer på om dette rett album?

    - Mathias Höfs: Album Telemann
    Tysk trompeter mest kjent fra German brass. Utrolig teknikk, klang og stil.


    1.jpg






    Kjekt med klassisk musikk når jeg jobber. Det roer ned den urolige delen av hjernen. Føler jeg får bedre fokus.

    "Only certain classical music builds a bigger, better brain."

    https://www.additudemag.com/study-music-to-focus-the-adhd-brain/


    Så da sitter jeg her da med Sonos, et par 400 kroners Dali fra finn.no og bygger en større og smartere hjerne he he:

    2.jpg
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Bare hyggelig. Telemann albumet du har funnet er riktig.

    Just for the record jeg har jeg ikke prioritert lydkvalitet på albumene jeg anbefalte, kun musikalske særegne kvaliteter. Tror de fleste likevel låter helt ok lydmessig. :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Romjulsroen har senket seg i trompethjemmet. I dag har vi vært ute å frest snø mens junior har gått på ski i hagen og kjørt akebrett. De myses på sjakk, spises julekaker og det ses film. I kveld har sønnen til "Trumpetmaster" Eriksen lokket meg med på en ny runde med "The last jedi".

    Det har kommet et nytt avspillingsutstyr i jula også. JBL charge 3 er en imponerende konstruksjon.

    JBL_Charge3_990.jpg
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.875
    Antall liker
    4.315
    Romjulsroen har senket seg i trompethjemmet. I dag har vi vært ute å frest snø mens junior har gått på ski i hagen og kjørt akebrett. De myses på sjakk, spises julekaker og det ses film. I kveld har sønnen til "Trumpetmaster" Eriksen lokket meg med på en ny runde med "The last jedi".

    Det har kommet et nytt avspillingsutstyr i jula også. JBL charge 3 er en imponerende konstruksjon.

    Vis vedlegget 473611
    Jeg liker den usnobbete tilnærmingen din. Du innnehar en sjelden kombinasjon av usnobbethet og skikkelig peiling.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    - og jeg liker den JBL saken der! Har hørt noen timer på en tilsvarende og det gav en sånn velkjent "må ha" følelse.. Gode tider for gadgets nå.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det kan jeg gjerne tro, for jeg har hørt den lille firkanten til JBL og det er ganske mye lyd for pengene og størrelsen. Er litt i markedet for en BT-høyttaler, og akkurat nå som den lille firkanten til JBL koster godt under 300 står den ganske sterkt. Men jeg har jo egentlig lyst på noe litt større, og denne ser interessant ut. Hva koster en slik liten lydbombe?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.392
    Antall liker
    3.575
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du tilfeldigvis har Telia mobil abonnement med en del data, tror jeg fremdeles de har tilbud om en Harman Kardon Onyx Studio 4 til en krone hvis du binder deg videre for 12mnd. Den koster normalt 4000. Vi fikk tak i to stk:) Den spiller helt ok, men litt for mye bass.

    HK_ONYX_HERO_BLACK_7972_FS_x1-1605x1605px.jpg
     
    Sist redigert:

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Romjulsroen har senket seg i trompethjemmet. I dag har vi vært ute å frest snø mens junior har gått på ski i hagen og kjørt akebrett. De myses på sjakk, spises julekaker og det ses film. I kveld har sønnen til "Trumpetmaster" Eriksen lokket meg med på en ny runde med "The last jedi".

    Det har kommet et nytt avspillingsutstyr i jula også. JBL charge 3 er en imponerende konstruksjon.
    Jeg liker den usnobbete tilnærmingen din. Du innnehar en sjelden kombinasjon av usnobbethet og skikkelig peiling.
    Vet ikke det med skikkelig peiling, men det gleder mitt hjerte at postene her kan fremstå som usnobbete.:)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    - og jeg liker den JBL saken der! Har hørt noen timer på en tilsvarende og det gav en sånn velkjent "må ha" følelse.. Gode tider for gadgets nå.
    Dingsen er vanntett og kan kobles sammen med flere av samme. Jeg behøver en høyttaler jeg kan ha med på undervisning og andre ting, så den er ganske passende til formålet. Det er elementer på begge sider av sylideren, men vet ikke om det er slave eller to like elementer. Hvis det er to elementer gir jo dette flere kjente fordeler. :)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Det kan jeg gjerne tro, for jeg har hørt den lille firkanten til JBL og det er ganske mye lyd for pengene og størrelsen. Er litt i markedet for en BT-høyttaler, og akkurat nå som den lille firkanten til JBL koster godt under 300 står den ganske sterkt. Men jeg har jo egentlig lyst på noe litt større, og denne ser interessant ut. Hva koster en slik liten lydbombe?
    Tror den ligger på 1.800, men det finnes en mellomstørrelse på halve prisen også. Synes de Marshal-høyttalerene også både låter kult og ser kule ut. Kanskje mer i din gate?

    marshall_kilburn_black.png
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    De er nok også aktuelle. Jeg så på TV en reklame med en Marshall til en svært skapelig pris, men husker ikke butikken lenger. Uansett så holder jeg meg under tusenlappen, det er et svært begrenset bruk for meg. Som når jeg skal ta meg et lengre bad med noe god musikk fra en strømmetjeneste. Eller når jeg er bortreist og bor på hotell. Derfor er mellommodellen aktuell for meg, men det spørs også om jeg ikke vil bli ganske så fornøyd med den lille firkanten fra JBL også til mitt bruk.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn