I Aftenposten i morgen: Jakter på den perfekte lyd

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
999
Antall liker
1.041
Sted
Porsgrunn
FatmanFlump skrev:
Det må jo være mulig å få testet disse svindel-beskyldingene mot kabel-bransjen i en domstol. Så slipper man kanskje å høre at jorda er flat hver bidige dag.
Hvorfor ikke prøve forbrukerombudet? Men du får melde saken sjøl, jeg har bedre ting å gjøre ;)

Morten
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
Jabba_Jabba skrev:
FatmanFlump skrev:
Det må jo være mulig å få testet disse svindel-beskyldingene mot kabel-bransjen i en domstol. Så slipper man kanskje å høre at jorda er flat hver bidige dag.
Hvorfor ikke prøve forbrukerombudet? Men du får melde saken sjøl, jeg har bedre ting å gjøre ;)

Morten
Det var noen som nevnte Biltema-kabler for en stund siden. Får be dem "put your money where your mouth is".
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
FatmanFlump skrev:
Det må jo være mulig å få testet disse svindel-beskyldingene mot kabel-bransjen i en domstol. Så slipper man kanskje å høre at jorda er flat hver bidige dag.

Mener du personlig at det er svindel med kabler, og at det ikke finnes forskjell mellom kabler til 200 og 200.000 kr?
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
The Edge skrev:
FatmanFlump skrev:
Det må jo være mulig å få testet disse svindel-beskyldingene mot kabel-bransjen i en domstol. Så slipper man kanskje å høre at jorda er flat hver bidige dag.

Mener du personlig at det er svindel med kabler, og at det ikke finnes forskjell mellom kabler til 200 og 200.000 kr?
Nope. Jeg vil bare ha emnet ut av verden. Slik jeg ser det virker det som dem som argumenterer på begge sider av saken mener at den andre siden er en slektning av "Flat Earth Society", så ved å slå fast i en norsk domstol hvem som har rett kan bare motparten vise til dommen når saken kommer opp. Jeg tror det er mange med erfaring og kunnskap som holder kjeft her på forumet fordi man til stadighet blir anklaget for å tro på julenissen når man hevder det er forskjell på kabler. Det er synd, for kabler kan være et hærk å teste sjøl og det ville vært fint om man kunne luke unna noen kandidater her på forumet.
 
V

vredensgnag

Gjest
Legg merke til hvordan man klokelig unngår å skrive noe om kablenes ytelse. Noen har forberedt seg på et eventuelt utspill i forhold til ombud o.a.

Dette må være eneste produkt i hele verden hvor man kan sette en slik pris, og ikke behøve å skrive så mye som en tøddel om ytelse. Man kan forestille seg en bil solgt på denne måten!
;D





http://www.oslohificenter.no/produk...page=flypage.tpl&product_id=28&category_id=16
 

Vedlegg

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
f skrev:
Jabba_Jabba skrev:
orso skrev:
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Nei, jeg ble i alle fall skremt vekk ifra butikken til Tømmervik.
Jeg var i samme rom som Tømmervik i et par timer i går og jeg opplevde han som en hyggelig kar. At han er selger ja det er han, men samtidig så er han en entusiast av stort format. Hvis du opplever han som skremmende så er du tydligvis av den lettskremte typen ;)

Morten
Sitat: G.Tømmervik er en helt harmløs mann, men mye bra utstyr har han, både hjemme, og i butikken sin ;)

Det virker som noen her inne er litt sjalu, bare pga. et" møkkaanlegg" til litt over 4 mill. Kr.

Hvor mye tror dere han totalt har gitt for dette anlegget?
Tipper sånn i vilden sky, at G. Tømmervik har gitt ca. 20 % av anleggets verdi til seg selv!
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
vredensgnag skrev:
Legg merke til hvordan man klokelig unngår å skrive noe om kablenes ytelse. Noen har forberedt seg på et eventuelt utspill i forhold til ombud o.a.

Dette må være eneste produkt i hele verden hvor man kan sette en slik pris, og ikke behøve å skrive så mye som en tøddel om ytelse. Man kan forestille seg en bil solgt på denne måten!
;D





http://www.oslohificenter.no/produk...page=flypage.tpl&product_id=28&category_id=16



Selvom jeg personlig er blant dem som utvilsomt mener det er forskjell på kabler, så må jeg være enig i at dette som det vises til er rimelig sinnsvakt. Selge en kabel til 182 000 kr uten noen som helst prestasjonsbeskrivelse, tester eller noe annet som sier noe om kvaliteten.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.196
Skal jeg være ærlig; så lenge kunden er fornøyd .....

Hvordan i all verden ble dette en kabeltråd?


;)
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
slowmotion skrev:
Hvordan i all verden ble dette en kabeltråd?


;)
Kabel er vel ett evig ungt tema ;)

forøvrig tak til linken til artikkelen til han som la ut den!
 
N

nb

Gjest
slowmotion skrev:
Hvordan i all verden ble dette en kabeltråd?
Det er faktisk en del snakk om det i artikkelen som er trådens tema. Så ikke helt OT denne gangen;)
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
The Edge skrev:
vredensgnag skrev:
Legg merke til hvordan man klokelig unngår å skrive noe om kablenes ytelse. Noen har forberedt seg på et eventuelt utspill i forhold til ombud o.a.

Dette må være eneste produkt i hele verden hvor man kan sette en slik pris, og ikke behøve å skrive så mye som en tøddel om ytelse. Man kan forestille seg en bil solgt på denne måten!
;D





http://www.oslohificenter.no/produk...page=flypage.tpl&product_id=28&category_id=16



Selvom jeg personlig er blant dem som utvilsomt mener det er forskjell på kabler, så må jeg være enig i at dette som det vises til er rimelig sinnsvakt. Selge en kabel til 182 000 kr uten noen som helst prestasjonsbeskrivelse, tester eller noe annet som sier noe om kvaliteten.
Dem som kjøper kabler til slike summer vet vel hva dem kjøper. Jeg vil vel si at det der er den mest redelige måten å selge kabler i den prisklassen.
 
N

nb

Gjest
FatmanFlump skrev:
Dem som kjøper kabler til slike summer vet vel hva dem kjøper. Jeg vil vel si at det der er den mest redelige måten å selge kabler i den prisklassen.
Tja - om man prøver de og synest lydgevinsten forsvarer pengemengden så er det forsåvidt greit nok.

Jeg har dog selv vært på et av de vekkelsesmøtene til Nordost på OHFC og det virket som jeg var den eneste i rommet som ikke trodde på alt det sprøytet selgerene fra Nordost lirte av seg når de snakket om hvorfor de var så bra. For det var virkelig udiskutabelt 100% sprøyt.
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
orso skrev:
Har ingenting med verken jantelov eller misunnelse. Enkelte av oss mener dog at kabler til 200.000 ikke låter et spor bedre enn Biltema kabler til under hundrelappen. Og det er både villedende og direkte lureri overfor kunder.
Tror vi skal la det ligge med det. Det har vært nok debatert.
enkelte av oss mener også at vi klart hører forskjell. Jeg kommer nok alltid til å undres hvorfor noen ikke hører forskjell, uansett lager ikke kablene lager bedre lyd enn det de fores med...
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
nb skrev:
FatmanFlump skrev:
Dem som kjøper kabler til slike summer vet vel hva dem kjøper. Jeg vil vel si at det der er den mest redelige måten å selge kabler i den prisklassen.
Tja - om man prøver de og synest lydgevinsten forsvarer pengemengden så er det forsåvidt greit nok.

Jeg har dog selv vært på et av de vekkelsesmøtene til Nordost på OHFC og det virket som jeg var den eneste i rommet som ikke trodde på alt det sprøytet selgerene fra Nordost lirte av seg når de snakket om hvorfor de var så bra. For det var virkelig udiskutabelt 100% sprøyt.

Og hva besto sprøytet av for eksempel? Jeg spør av ren nysgjerrighet, da jeg ikke har vært på noen av disse såkalte vekkelsesmøtene til Nordost.
 
Topp Bunn