I Aftenposten i morgen: Jakter på den perfekte lyd

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Takk til Mteinum. Jeg kom meg ikke avgårde for å kjøpe avisen i dag, så takk for linken. Helt grei artikkel uten sleivspark.

mvh Elektron
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
KW skrev:
Skink_123 skrev:
Trønderutgaven har ikke innlegget!
Nei, jeg forstår det, men er likevel nysgjerrig på sideantallet hos deg ;)
48 sider + Kulturbilaget til kr. 25. "Lørdag"-delen avsluttes på s. 37 (med mat-spalten), så da er hifi rett og slett kuttet bort! Aftenposten har tydeligvis fått med seg at hifi-interessen er laber i Trøndelag for tida :mad:
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.109
Antall liker
32.549
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
torem skrev:
KW skrev:
Skink_123 skrev:
Trønderutgaven har ikke innlegget!
Nei, jeg forstår det, men er likevel nysgjerrig på sideantallet hos deg ;)
48 sider + Kulturbilaget til kr. 25. "Lørdag"-delen avsluttes på s. 37 (med mat-spalten), så da er hifi rett og slett kuttet bort! Aftenposten har tydeligvis fått med seg at hifi-interessen er laber i Trøndelag for tida :mad:
Men dere slipper 100 sider med boligannonser. Som skal bæres ned og bort. Et herk det for en latsabb som meg :-\
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.158
Antall liker
2.113
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Dette var ikke beregnet for audiofile mennesker, men stort sett for "vanlige" folk som kan være int i hvorfor vi bruker mye penger på god lyd. Prisen på kablene er jo bare for reklamens skyld, så flere folk skal lese. Jeg hadde også blitt nyskjerrig hvis andre bruker så mye penger på støttestrømper og rullatorer el. Eller tråsykler som brukes mellom Rena og Lillehammer.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...

Tømmervik setter sikker pris på at en skribent i Fidelity har en subjektiv dissoans ifht han som er så sterk.... ;D



Forøvrig, takk Morten...Likte artikkelen...All publisitet rundt denne rare hobbyen må tas imot med takk... :)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
oyvjorge skrev:
Poenget med overskrifter er å selge, men håper jo at det som står under er fornuftig. Man kan jo håpe. Men hva slags bil har "du", et vrak fra 90tallet? Da er det kanskje helt kurant å skrive det?
Mitt 90-tallsvrak burde vel holde til en kabel kanskje ;D

Ferdig innkjørt byttes mot ferdig innspilt ;D
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
torem skrev:
KW skrev:
Skink_123 skrev:
Trønderutgaven har ikke innlegget!
Nei, jeg forstår det, men er likevel nysgjerrig på sideantallet hos deg ;)
48 sider + Kulturbilaget til kr. 25. "Lørdag"-delen avsluttes på s. 37 (med mat-spalten), så da er hifi rett og slett kuttet bort! Aftenposten har tydeligvis fått med seg at hifi-interessen er laber i Trøndelag for tida :mad:
Takker for infoen.
Da er det 24 sider mindre avis til dere, og kanskje det samme andre steder ute i landet hvor jeg antar at det trykkes.

Dette visste jeg ikke, men at boligannonser (bilaget) ikke blir distribuert rundt i landet er jo forståelig.
Det (boligbilaget) er jo i lørdagens avis en skikkelig "avis" for egen del på hele 136 sider med 450 boliger.
Og her må jeg rette meg sjøl, siden jeg i et tidligere innlegg skrev en avis på tilsammen 206 sider, det må rettes til 240 sider :eek:

Enig med flere at det var en fin artikkel, men strømkabel til 100K da............
Trur f... meg denne trykkern må trykke Aftenposten jeg gitt...........eller kanskje penger ;D

Mvh.KW
 

Todani

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.05.2009
Innlegg
1.158
Antall liker
2.113
HCS: Sterk subjektiv dissoans?? Du mente vel å skrive dissonans, men det ser ut som om du virkelig ikke har forstått at vi har en fri presse her i landet. Videre, skulle jeg som "av og til" skriver i Fidelity har mindre rett til å ytre meninger om Tømmerviks utsagn i ett Aftenposten-intervju enn dere andre?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.782
Antall liker
21.685
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Fin artikkel.
McLarens serielle oppgradering av det skotske fenomenet LP12 har min fulle respekt.
Og forfatteren fikk fanget Tømmervik slik jeg selv har opplevd ham.

Og
Det første skuddet er gratis
er en kanonlinje.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Todani skrev:
HCS: Sterk subjektiv dissoans?? Du mente vel å skrive dissonans, men det ser ut som om du virkelig ikke har forstått at vi har en fri presse her i landet. Videre, skulle jeg som "av og til" skriver i Fidelity har mindre rett til å ytre meninger om Tømmerviks utsagn i ett Aftenposten-intervju enn dere andre?
Hehe, du har rett ang rettskrivingen, gikk litt fort ja.. :)..Og fri presse må en sågar ha.... Og det at du skriver "av og til i Fidelity" noe som ikke ansporer til lojalitet til bladet vil jeg tro ? Nå var det Tømmervik som fikk passet påskrevet...For ikke lenge siden var det readaktøren for sin lefling med rørutstyr i DP tråden....Ja, det er forstålig det er kun "av og til" at det skrives muligens da.. 8)
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.778
Antall liker
718
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Jeg syns artikkelen i Aftenposten var ganske bra. De kunne fått med seg litt mer av bredden i hi-fi miljøet her i byen. Hi-fi huset, Lyric hi-fi og andre butikker som har sin egen filosofi. Rørfolket fikk heller ikke nevnt i denne artikkelen. Kanskje det kommer en oppfølger et annet sted?
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Hva er det vi burde reagere på? At han er selger? At han fronter kabler? Mulig jeg har gått glipp av noe
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Elektron skrev:
Takk til Mteinum. Jeg kom meg ikke avgårde for å kjøpe avisen i dag, så takk for linken. Helt grei artikkel uten sleivspark.

mvh Elektron
G. Tømmervik burde ha satset litt høyere, hva skal man med noe "søppel" til over fire millioner :eek:

Har vært i High End kjelleren et par ganger, og har sluppet helskinnet ut igjen (ikke fattig), men der nede er det mye godsaker ;)

For øvrig en glimrende artikkel...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
FatmanFlump skrev:
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Hva er det vi burde reagere på? At han er selger? At han fronter kabler? Mulig jeg har gått glipp av noe
;D
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
Syns også dette var en god artikkel. En fin blanding mellom opplysning og subjektive opplevelser :)
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
FatmanFlump skrev:
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Hva er det vi burde reagere på? At han er selger? At han fronter kabler? Mulig jeg har gått glipp av noe

Det lurer jeg også på. Hva er greia med Tømmervik?
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Nei, jeg ble i alle fall skremt vekk ifra butikken til Tømmervik.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Klarer vi ikke å motstå selgerpresset da?
Uansett butikk eller selger, kan det være noe "pent" å se i hyllene.
Selv Elkjøp kan være verdt 10 minutter ;D
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.602
Antall liker
3.139
Torget vurderinger
0
Trompetnerd skrev:
Hva med å belyse nyheter som for eks at hardiskavspilling inn i et par billige lette klasse D forsterkere som gir 95% av lydkvaliteten til 25% av prisen?
Fordi de fleste har erfart at det er en "nyhet" som ikke samsvarer med opplevd virkelighet...... ;)
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
999
Antall liker
1.041
Sted
Porsgrunn
orso skrev:
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Nei, jeg ble i alle fall skremt vekk ifra butikken til Tømmervik.
Jeg var i samme rom som Tømmervik i et par timer i går og jeg opplevde han som en hyggelig kar. At han er selger ja det er han, men samtidig så er han en entusiast av stort format. Hvis du opplever han som skremmende så er du tydligvis av den lettskremte typen ;)

Morten
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
Det skal mere til for å skræmme en trønder i alle fall :)
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Helt grei artikkel; Tømmervik er den han er.

Artig med litt blest om hobbyen vår vel!
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
yasman skrev:
Helt grei artikkel; Tømmervik er den han er.

Artig med litt blest om hobbyen vår vel!

Helt enig Yasman! Viktig med blest om hobbyen vår :D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Jabba_Jabba skrev:
orso skrev:
Todani skrev:
Er det noen som har lyst til å oppsøke butikken til Tømmervik og handle med ham etter å ha lest dette? - For de fleste er dette gammelt nytt fra den kanten, men likevel...
Nei, jeg ble i alle fall skremt vekk ifra butikken til Tømmervik.
Jeg var i samme rom som Tømmervik i et par timer i går og jeg opplevde han som en hyggelig kar. At han er selger ja det er han, men samtidig så er han en entusiast av stort format. Hvis du opplever han som skremmende så er du tydligvis av den lettskremte typen ;)

Morten
Sitat: G.Tømmervik er en helt harmløs mann, men mye bra utstyr har han, både hjemme, og i butikken sin ;)

Det virker som noen her inne er litt sjalu, bare pga. et" møkkaanlegg" til litt over 4 mill. Kr.

Hvor mye tror dere han totalt har gitt for dette anlegget?
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Der traff du spikeren på hodet gitt. Jeg er kjempe misunnelig! ;D

Men seriøst. Jeg synes ikke slikt er spesielt sunt for hobbyen, musikkgleden eller rekrutteringen. For meg gir det et inntrykk av at utstyret og prislappen er det som betyr noe. Et godt sammensatt anlegg er baseres seg på stort sett noe helt annet IMO.
Virker ut som de som har besøkt pengesluk og Mr-T i det siste kan nikke annerkjennende til det.
 
N

nb

Gjest
Dyktige selgere - sett fra butikkens side - er som regel ivrige på å pushe det butikken har størst avanse på. Ikke noe mystisk i det.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
orso skrev:
Der traff du spikeren på hodet gitt. Jeg er kjempe misunnelig! ;D

Men seriøst. Jeg synes ikke slikt er spesielt sunt for hobbyen, musikkgleden eller rekrutteringen. For meg gir det et inntrykk av at utstyret og prislappen er det som betyr noe. Et godt sammensatt anlegg er baseres seg på stort sett noe helt annet IMO.
Virker ut som de som har besøkt pengesluk og Mr-T i det siste kan nikke annerkjennende til det.
Og du tror anleggene til de to overnevnte gentlemenn er i budsjettklassen ? ;D

Forøvrig er entusiasme alltid sunt... Hva som er overdreven bruk av argumenter og nedrakking av andre forhandlere er en subjektiv greie.. For min del tenker jeg at det er bra at det finnes en Tømmervik i hifijungelen ...Skulle alle endt opp med recivere og 2 veis høytalere ifra de store kjedene hadde det vært noe herk, rett ut sagt...Ja til mangfold... Hva en vil bruke i penger må være opp til den enkelte, og jeg velger å tro at kundene av Tømmervik er så smarte at de ikke automatisk "lures" om de handler ifra den blide bodøværingen... :).. Kall det et positivt pragmatisk menneskesyn, så får andre tenke annerledes på det.. ;D


Og orso, hva legger du i at Tømmervik ikke bidrar til MUSIKKGLEDEN ?
 

Mr.D

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.11.2009
Innlegg
52
Antall liker
24
Janteloven hersker fremdeles.
Tømmervik har jo hatt suksess, og er en i bransjen som virkelig tjener penger, det skal vi være glade for.
Om butikkene ikke tjener penger, vil det jo være få muligheter til å demonstrert skikikelig tung hifi.
Han er entusiast, synes han er en artig kar som ikke bare skryter, men også har fagkunnskap.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Har ingenting med verken jantelov eller misunnelse. Enkelte av oss mener dog at kabler til 200.000 ikke låter et spor bedre enn Biltema kabler til under hundrelappen. Og det er både villedende og direkte lureri overfor kunder.
Tror vi skal la det ligge med det. Det har vært nok debatert.
 

The Edge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.05.2011
Innlegg
349
Antall liker
0
orso skrev:
Har ingenting med verken jantelov eller misunnelse. Enkelte av oss mener dog at kabler til 200.000 ikke låter et spor bedre enn Biltema kabler til under hundrelappen. Og det er både villedende og direkte lureri overfor kunder.
Tror vi skal la det ligge med det. Det har vært nok debatert.

Da bør du vel strengt tatt ikke ta det opp heller? Det er ikke lureri med kabler til 200.000 kr, det er fritt frem å kjøpe slike hvis man selv ønsker. Forøvrig faller det på sin egen urimelighet å hevde at kabler til 200.000 ikke låter det spor bedre enn Biltemakabler til hundrelappen. Skepsis er en sunn egenskap,dog ingen rimelighetens grenser. For flere har det blitt en sport opplever jeg, og i flere tilfeller går det totalt over styr.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
En del avsindig priset HIFI-utstyr er laget for en målgruppe hvor prislappen er et poeng. Oljesjeiker, ogliarker og andre som drukner i penger.
 
N

nb

Gjest
65finger skrev:
En del avsindig priset HIFI-utstyr er laget for en målgruppe hvor prislappen er et poeng. Oljesjeiker, ogliarker og andre som drukner i penger.
Korrekt observert. Og det er svært trist å se vanlig dødelige med en noenlunde normal inntekt strebe etter slike produkter og tro at produktene må være spesielt bra siden de koster et lass med penger. Ymse produkter til hundretusenvis av kroner har en misjon for de som skal ha det så dyrt som mulig (det merkes uansett ikke på privatøkonomien), samt at det gir muligheten for å etablere en noget rimeligere versjon til bare fryktelig mye penger slik at også andre kan få noe som er "nesten like bra, men til en hyggeligere pris".

Det finnes folk i verden som sikkert har en interiørakitekt som leier inn en A/V-konsulent og som har et uendelig budsjett å forholde seg til.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
552
Antall liker
0
Det må jo være mulig å få testet disse svindel-beskyldingene mot kabel-bransjen i en domstol. Så slipper man kanskje å høre at jorda er flat hver bidige dag.
 
N

nb

Gjest
FatmanFlump skrev:
Det må jo være mulig å få testet disse svindel-beskyldingene mot kabel-bransjen i en domstol. Så slipper man kanskje å høre at jorda er flat hver bidige dag.
Det er et så marginalt fenomen at det har ingen interesse for de som fører tilsyn med slikt. Det reklameres også i vilden sky for kosmetikk og slankeprodukter med løfter om å få ungdommen tilbake eller nåla på badevekten tilbake i komfortsonen på null komma svisj.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
FatmanFlump skrev:
Det må jo være mulig å få testet disse svindel-beskyldingene mot kabel-bransjen i en domstol. Så slipper man kanskje å høre at jorda er flat hver bidige dag.
Eller i et dedikert lydrom, med bra utstyr ;)
 
Topp Bunn