Som Bruno skriver i sitt WP (meget fritt oversatt): NFB har fått mange motstandere, og det er ikke så rart. Det er mange forsterkere med høy NFB som låter dårlig. Grunnregelen er at NFB alltid gjør en forsterker bedre, men om man monterer NFB på en dårlig forsterker har man fortsatt en dårlig forsterker selv om den har blitt litt mindre dårlig.
Det er simpelthen ikke korrekt, det er en myte, at er en forstærker god inden feedback så bliver den kun bedre med feedback , jeg har stået og sat så lidt som 6db feedback fra og til på en egen konstrueret analog klasse A forstærker som umodkoblet havde 1 MHz båndbrede , ubetydelig THD ,og tilstrækkelig lav udgangsimpedans.
At koble feedback til og fra ændre lyden så markant i en negativ retning med feedback at man er nødt til at konkluderer at feedback har en i sig selv, en egen lyd, som man enten kan lide fordi det hele bl.a. bliver åhh så "præcist", gu gør det ej, laver man en nulling med hensyn til indput og output med et OSC kan der ikke ses nogen forskel på feedback eller ikke feedback , men lydforskellen er enorm og det kan som sagt kun skyldes at feedback har en lyd i sig selv , som intet har med præcision at gøre, men udelukkende oplevelse af klang.
En del af forskellen skal nok søges i det ændrede THD mønster som ændre sig i en for mennesket unaturlig retning, både selve strukturen af forvrængningen, og THD's afhængighed af output amplitude.
Men med klasse D har man en teknik som simpelthen ikke er i stand til at fungerer tilfredsstillende uden feedback , og så har Bruno naturligvis ret i at den bedste lyd opnås hos den som kan implementere feedback bedst muligt.
Men jeg foretrækker selv absolut lyd uden feedback.