Hvorfor stemmer du som du gjør?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Honkey: Bemerk enheten på sammenligningen mellom Norge og Sverige: ikke mill, men MIL, som i km*10.
Jeg så og forsto det, Løkken. Og min argumentasjonsrekkefølge står ved lag.

:)

Honkey
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Mange høyre folk er litt vel opptatt av økonomi/penger, på grensen til det kvalmende.
 
K

knutinh

Gjest
Mange høyre folk er litt vel opptatt av økonomi/penger, på grensen til det kvalmende.
Mens folk på venstre-sida vil at folk skal ha det gøy på skolen - uavhengig av om de lærer noe :-D

-k
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Hvis et parti argumenterer for sin politikk støttet av 2% av fagfolkene er det uansett oppsiktsvekkende og grunn til å se nærmere på.
Det inkluderer i så fall også et kritisk blikk på fagmiljøenes motivasjon for å argumentere som de gjør.

Sv og FrP er vel ganske like egentlig..
Finner det merkelig at du synes det partiet som vil redusere statlige utgifter mest er likt det partiet som vil øke dem mest. Leser du statsbudsjettforslagene?

Sosialisme betyr forresten, hvis gjennomført, et frafall av privat eiendomsrett. Det mener jeg er et av de største overgrep en regjering kan gjøre mot sin befolkning.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Mens folk på venstre-sida vil at folk skal ha det gøy på skolen - uavhengig av om de lærer noe :-D

-k
Skolepolitikken til høyre er den værste, fordi de tenker kroner øre, kutte kostnader, legge til rette for de flinkeste, øke effektivitet, kristin clemet, hun er en trussel mot de fleste studenter.

Resultatet: En kald skole, der forskjellene blir større, og de som egentlig ikke trenger noe hjelp stimuleres, mens de svakeste faller av.

Tyn alt, og ting går på dunken, sånn er det bare. Høyretankegang kunne vært å kutte kostnader for at aksje eierene (vi), skulle få større utbytte (skattelette), (fremtidig verdiskapning ved at vi blir mer velutdannede), men det er ikke sånn det funker, en får ikke både pose og sekk, vil en ha noe ut, så for en putte noe inn, og sørge for at det er trivsel ;D
 
K

knutinh

Gjest
Det inkluderer i så fall også et kritisk blikk på fagmiljøenes motivasjon for å argumentere som de gjør.
Sikkert. Og problemet med politikk er at det er vanskelig å finne noen som er uhildet. Og fasiten eksisterer ikke. Holder meg til dsp, jeg ;-)

Men tror du at 98% (tatt ut av løse lufta) av fagfolkene har en politisk agenda som går ut på å gå på akkord med det faglige? Tror du at AP har en agenda som går ut på å gi folket mindre enn det de kan, og hva ville i så fall hensikten være?

Som jeg ser det er det enorme politiske gevinster forbundet med å gi mer til alle - i alle fall på kort sikt. Det at storparten av partiene velger å være moderate i lovnader kan jeg vanskelig knytte til noe annet enn en overbevisning om at større forbruk vil gi andre ulemper, f.eks høyere rente og dårligere konkuranse-evne. Uansett hva vi sier og tror om partier så kan vi vel anta at de gjerne vil ha så mange stemmer (og makt) som mulig?

Sosialisme betyr forresten, hvis gjennomført, et frafall av privat eiendomsrett. Det mener jeg er et av de største overgrep en regjering kan gjøre mot sin befolkning.
Sammenlignet med tortur og drap vil jeg si at det er et relativt lite overgrep.

Dvs jeg setter verdien av liv og helse langt over verdien av eiendeler. Men jeg setter verdien av eiendeler ganske høyt også...

-k
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
hehe, privat eiendomsrett ja.

Hadde marka grensa i oslo, og tilsvarende i andre byer blitt flytta, og staten bygd boliger (uten tomtekostnader) de hadde solgt til kostpris til nyetablerere, da hadde det kanskje gått an å få et nedsving i de ellers høye boligprisene, og nå syns jeg at jeg hører høyre folk rope deflasjon, og nedgang, og smell i boligbobla, men ærlig talt så gir jeg litt blaffen, jeg tror det er bra med krakk, og nedgang i ny og ne.
 
A

Affa

Gjest
Hvorfor skulle noen få boliger til under markedspris? Det er billig å bo i Norge.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Hvorfor skulle noen få boliger til under markedspris? Det er billig å bo i Norge.
Der tar du helt feil, det er rådyrt å bo i oslo, ikke sammenlignet med andre hovedsteder, men sammenlignet med hva som er en akseptabel bostandard, i forhold til en normal inntekt på et normalt lån, med en normal beliggenhet, for en singel person.

Hvis det ble bygd masse boliger som ble solgt til disse, under markdspris, ville det presse prisene på bruktboliger nedover, og disse (studenter ,og andre nyetablerere), ville få en brukbar bolig, uten å sette seg i uforsvarlig stor gjeld.
 
O

OivindJ

Gjest
lionstar

Er det ikke på tide at  de som egentlig ikke trenger noe hjelp får noe oppmerksomhet også.

Lurer på hvor mange uvanlig begavede personer som i dag har dårlige jobber fordi lærerene deres var altfor opptatt med å feire de som var, er og alltid vil være middelmådig.

Er det dette som er det beste for samfunnet? Dette har ingenting med rettferdighet å gjøre.
 
A

Affa

Gjest
Dyrt? Du får 60m2 i Tertitten med nytt bad og kjøkken for 1.4 mill. 120m2 på St Hanshaugen med høy standard for 2.9mill.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
lionstar

Er det ikke på tide at  de som egentlig ikke trenger noe hjelp får noe oppmerksomhet også.

Lurer på hvor mange uvanlig begavede personer som i dag har dårlige jobber fordi lærerene deres var altfor opptatt med å feire de som var, er og alltid vil være middelmådig.
Det er mulig mange av av disse ikke er så begavede de tror, men for de av dem som er det det ville bare bli værre for de med en høyre aktig skolepolitikk, for vanlig klasseroms undervisning (pugg og lær og tvang) funker ikke får disse. De som er såkaldt skoleflinke, og lykkes uansett, er de som vil lykkes enda bedre med en høyre politikk.

Det er desverre ikke slik at det å være skoleflink, er ensbetydende med å være smart, bare se på einstein, røkke, ekornes. osv ;D

Den typen "talent", ville bare få det værre med høyre politikk, og bedre der undervisningen var mer kostbar, og tilpasset den enkelte ( færre elever per lærer).
 
W

wurst

Gjest
Men tror du at 98% (tatt ut av løse lufta) av fagfolkene har en politisk agenda som går ut på å gå på akkord med det faglige?
Hvorfor skulle da de 2 resterende %ene gjøre det - som du antyder i tidligere innlegg? Jeg skjønner ikke logikken din til tider ... ???
 
A

Affa

Gjest
Eksempel: 1.4 mill for 60m2 på Løkka:
4.5% rente gir 63000kr/året minus 17640kr i rentefradrag som gir 3780kr/mnd i renteutgifter. Legg til 1800kr/mnd i faste utgifter som inkl varmtvann og sentralfyr og du får 5580kr/mnd i totale utgifter. Avdragene er tvunget sparing.

Med 2 personer med middels inntekt 600000 til sammen har 380000 utbetalt pr år dvs 32000 kr/mnd. Etter avdrag sitter de mao igjen med godt over 20000kr/mnd til mat studielån, bil og klær.
 
K

knutinh

Gjest
Der tar du helt feil, det er rådyrt å bo i oslo, ikke sammenlignet med andre hovedsteder, men sammenlignet med hva som er en akseptabel bostandard, i forhold til en normal inntekt på et normalt lån, med en normal beliggenhet, for en singel person.

Hvis det ble bygd masse boliger som ble solgt til disse, under markdspris, ville det presse prisene på bruktboliger nedover, og disse (studenter ,og andre nyetablerere), ville få en brukbar bolig, uten å sette seg i uforsvarlig stor gjeld.
Og de av oss som nylig har tatt opp 2 mill i lån for å kjøpe oss leilighet vil få nyte å betale ned 1 million av dem rett ut av vinduet siden boligprisene stuper...

Det er dyrt i oslo, men siden det finnes både jobber og studier andre plasser, er prisene helt rett. Jeg studerte i Trondheim og sparte 100-150.000 på det.

Problet er at alle på død og liv skal være ultra-urbane og bo i oslo for enhver pris. Ellers ville arbeidsgivere oppdage at arbeidskraft var dyrere og mindre tilgjengelig i oslo og at det var mer økonomisk å opprette virksomhet i Moss eller Lillehammer eller Kautokeino.

-k
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Eksempel: 1.4 mill for 60m2 på Løkka:
4.5% rente gir 63000kr/året minus 17640kr i rentefradrag som gir 3780kr/mnd i renteutgifter. Legg til 1800kr/mnd i faste utgifter som inkl varmtvann og sentralfyr og du får 5580kr/mnd i totale utgifter. Avdragene er tvunget sparing.

Med 2 personer med middels inntekt 600000 til sammen har 380000 utbetalt pr år dvs 32000 kr/mnd.  Etter avdrag sitter de mao igjen med godt over 20000kr/mnd til mat studielån, bil og klær.
Skru opp renta til 6%, og gjør regnestykket for 1 singel student, eller singel arbeider.

La meg legge til at jeg syns det er uanstendig for 1 person å bo på under 50 kvm.

Forresten, uvanlig lave fellesutgifter du hadde der.
 
K

kbwh

Gjest
Lionstar,

Hvordan tror du vår musikalske arv hadde sett ut dersom Mozarts eksepsjonelle musikalske talent ikke hadde blitt stimulert?

Skulle det være noe jeg virkelig misliker i AP/SV-leiren er det hangen til dyrkingen av det middelmådige. Idealtid my ass.
 
K

knutinh

Gjest
Hvorfor skulle da de 2 resterende %ene gjøre det - som du antyder i tidligere innlegg? Jeg skjønner ikke logikken din til tider ...  ???
Veldig mye i naturen følger Normalfordelinger. Det betyr at funksjonen har en verdi langs hele x-aksen hvis sample-settet er stort nok.

Du mener altså at det er helt uproblematisk å plukke ut en y-verdi som tilsvarer 2% av arealet uten å grunngi nærmere eller spekulere på hvorfor man gjør det? Da kan vi i så fall avslutte all vitenskaplig virksomhet. Gitt nok forskning vil absolutt alle påstander komme fra grupper av forskere. Siden det ikke skal være lov å se på helhets-bildet er alle påstander like gode eller dårlige så vi kan like gjerne trekek lodd.

-k
 
A

Affa

Gjest
Og de av oss som nylig har tatt opp 2 mill i lån for å kjøpe oss leilighet vil få nyte å betale ned 1 million av dem rett ut av vinduet siden boligprisene stuper...

Det er dyrt i oslo, men siden det finnes både jobber og studier andre plasser, er prisene helt rett. Jeg studerte i Trondheim og sparte 100-150.000 på det.

Problet er at alle på død og liv skal være ultra-urbane og bo i oslo for enhver pris. Ellers ville arbeidsgivere oppdage at arbeidskraft var dyrere og mindre tilgjengelig i oslo og at det var mer økonomisk å opprette virksomhet i Moss eller Lillehammer eller Kautokeino.

-k
Feil. Hvis du selger for å "oppgradere” om 5 år nyter du godt av fallet i markedet. Prisen på det du skal kjøpe har også falt tilsvarende i % slik at differansen mellom det du selger og det du kjøper blir mindre. Langt verre blir det hvis prisene fortsetter å stige. Da øker differansen i kroner.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Lionstar,

Hvordan tror du vår musikalske arv hadde sett ut dersom Mozarts eksepsjonelle musikalske talent ikke hadde blitt stimulert?

Skulle det være noe jeg virkelig misliker i AP/SV-leiren er det hangen til dyrkingen av det middelmådige. Idealtid my ass.
Jeg er for stimulering av talent, men ikke barnerov, pining, toppidrettsutøvere piner seg til å bli best, føler ikke vi trenger det i skolen, fordi det en lærer på skolen er ikke verdt noe særlig uansett, det er mest et papir på at du kan noe, problemet er at det å stimulere såkaldte skoleflinke, ikke er så veldig lurt, for det er ofte ikke i denne gruppen du finner de kreative, dis-organiserte, grundertypene, som aldri gidder gjøre lekser, og flyter på sitt talent overalt hvor de ferdes. Ja disse vil bare få det værre med en høyre skole.
 
K

knutinh

Gjest
Skru opp renta til 6%, og gjør regnestykket for 1 singel student, eller singel arbeider.

La meg legge til at jeg syns det er uanstendig for 1 person å bo på under 50 kvm.

Forresten, uvanlig lave fellesutgifter du hadde der.
Har du vært utenfor norge? Hvor mange land er det som gir hver innbygger 50kvm minimum å boltre seg på?

Jeg bodde på 9kvm med felles kjøkken (4 stykk) og felles bad/wc (8 stykk) i 2000-2003. Var det uanstendig? fra 2003 til 2005 bodde jeg på 20kvm inklusive eget bad.

-k
 
O

OivindJ

Gjest
Det er desverre ikke slik at det å være skoleflink, er ensbetydende med å være smart, bare se på einstein, røkke, ekornes. osv ;D

Den typen "talent", ville bare få det værre med høyre politikk, og bedre der undervisningen var mer kostbar, og tilpasset den enkelte ( færre elever per lærer).
Det er sant. Pensumpuggerne gir jeg jo F i. :)

Røkke/Ekornes typene, kanskje 1-2 elever/klasse, finnes det få offentlige tilbud til.
 
A

Affa

Gjest
Skru opp renta til 6%, og gjør regnestykket for 1 singel student, eller singel arbeider.

La meg legge til at jeg syns det er uanstendig for 1 person å bo på under 50 kvm.

Forresten, uvanlig lave fellesutgifter du hadde der.
Enslige kan ikke forvente å bo på 60m2 på Løkka. Utgiftene pr mnd øker dessuten ikke med mer enn 1260 kr pr mnd. Boutgiftene med avdrag blir fortsatt ikke mer enn drøye 10000kr/mnd. Fullt mulig for en med 350000 i året å klare hvis vedkommende ikke har bil.
 
A

Affa

Gjest
I Fredrikstad får du rekkehus på Kråkerøy 120m2 med utsikt 200 m fra sentrum for 1.4 mill. På Lutvann får du 80m2 for under 1.4 mill.
 
K

kbwh

Gjest
Jeg er for stimulering av talent, problemet er at det å stimulere såkaldte skoleflinke, ikke er så veldig lurt, for det er ofte ikke i denne gruppen du finner de kreative, dis-organiserte, som aldri gidder gjøre lekser, og flyter på sitt talent overalt hvor de ferdes. Ja disse vil bare få det værre med en høyre skole.
Greia må være å lære alle til å arbeide. De skoleflinke må gis utfordringer ellers tror de fort at alt kommer gratis. Og plutselig kommer dagen da man ikke tar sakene på strak arm. Uten arbeidsmoral er man lost.
 
K

knutinh

Gjest
Feil. Hvis du selger for å "oppgradere” om 5 år nyter du godt av fallet i markedet. Prisen på det du skal kjøpe har også falt tilsvarende i % slik at differansen mellom det du selger og det du kjøper blir mindre. Langt verre blir det hvis prisene fortsetter å stige. Da øker differansen i kroner.
Du har rett i at det lønner seg å oppgradere i nedgangstider (hvis man får lån).

Hvis vi sammenligner en som kjøper rett før og rett etter en slik reform, så vil dog førstnevnte få f.eks 1 mill mer i gjeld som han må betjene. Banken vil også se at 80% sikkerhet er redusert til 40% sikkerhet. Hva gjør de om man ikke kan betjene lånet?

-k
 
A

Affa

Gjest
Du har rett i at det lønner seg å oppgradere i nedgangstider (hvis man får lån).

Hvis vi sammenligner en som kjøper rett før og rett etter en slik reform, så vil dog førstnevnte få f.eks 1 mill mer i gjeld som han må betjene. Banken vil også se at 80% sikkerhet er redusert til 40% sikkerhet. Hva gjør de om man ikke kan betjene lånet?

-k
Banken vurderer ikke noe i forhold til det at sikkerheten reduseres. Må man selge (skilsmisse etc) er man imidlertid ille ute. I verste fall dekker ikke salget gjelden.

En slik reform ville derfor være uhyrlig og usosial. De unge kan ikke forvente 1. gangsbolig med Holmenkollen standard og aker-brygge beliggenhet. + 3 sydenturer i året og Prada dresser i skapet.
 
K

knutinh

Gjest
Banken vurderer ikke noe i forhold til det at sikkerheten reduseres. Må man selge (skilsmisse etc) er man imidlertid ille ute. I verste fall dekker ikke salget gjelden.

En slik reform ville derfor være uhyrlig og usosial. De unge kan ikke forvente 1. gangsbolig med Holmenkollen standard og aker-brygge beliggenhet. + 3 sydenturer i året og Prada dresser i skapet.
Så fantastisk at VI to kan være enige =)

Nå jeg ikke alle unge (meg selv inkludert) har verken Prada-dresser eller ferie 3 ggr pr år. Men jeg klager ikke...

-k
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Enslige kan ikke forvente å bo på 60m2 på Løkka. Utgiftene pr mnd øker dessuten ikke med mer enn 1260 kr pr mnd. Boutgiftene med avdrag blir fortsatt ikke mer enn drøye 10000kr/mnd. Fullt mulig for en med 350000 i året å klare hvis vedkommende ikke har bil.
Jeg klager ikke, men det er folk som har det vanskelig, null i egenkapital, og bare kan få en mill fra banken, pluss at de har et studielån i ryggsekken.

Jeg syns synd på dem, for de er ekstremt utsatt ved et krakk, da de vil oppleve at en liten et roms på 15 kvm ?, faller i verdi som en stein, og de har lån over verdien på leiligheten.

Syns ikke det går an å stirre seg blind på renta, det er tross alt virkelige penger vi snakker om, ta en titt på japan, les historie.

Misforstå meg ikke, jeg er tungt inne i eiendom, men jeg ser helt klart at det kan skje ting, både på børs og innen eiendom som ikke er så positivt.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
De som er såkaldt skoleflinke, og lykkes uansett, er de som vil lykkes enda bedre med en høyre politikk.
Og det er nettopp disse som må bli enda bedre skal vi ha noen som helst mulighet til å lykkes i fremtidens kompetanse- og teknologibaserte økonomi. Vi ser allerede i dag at USA knuser Europa på teknologi og forskning fordi de har private universiteter som rendyrker faglig elitisme. 70% av nobelprisvinnerne i fysikk, kjemi osv har utdannelse fra amerikanske universiteter, de produserer langt mer forskning og spissteknologi enn hele Europa til sammen. Asia kommer nå halsende etter og Europa havner i bakleksa. Det betyr at vårt kontinent etterhvert vil slutte seg til Afrika som det minst utviklede på kloden. Intet ønskelig scenario skulle man tro.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Og det er nettopp disse som må bli enda bedre skal vi ha noen som helst mulighet til å lykkes i fremtidens kompetanse- og teknologibaserte økonomi. Vi ser allerede i dag at USA knuser Europa på teknologi og forskning fordi de har private universiteter som rendyrker faglig elitisme. 70% av nobelprisvinnerne i fysikk, kjemi osv har utdannelse fra amerikanske universiteter, de produserer langt mer forskning og spissteknologi enn hele Europa til sammen. Asia kommer nå halsende etter og Europa havner i bakleksa. Det betyr at vårt kontinent etterhvert vil  slutte seg til Afrika som det minst utviklede på kloden. Intet ønskelig scenario skulle man tro.
50% av nobelpris vinnerne er av en spesiell jødisk avstamning, som har langt høyere IQ, enn gjennomsnittsmennesket. Snitt IQ på 115. Ikke uten grunn at intel utvikler prosessorene sine i Israel.

Vi er nok ikke smarte nok, og det er stor forskjell på å være god til å pugge, og gjøre det godt på prøver, og virkelig være smart.

Det vi trenger er folk som er kreative, vi trenger flere ekornes typer. Å tenke 50 talls skole politikk, som høyre, er ikke løsningen, det må tenkes nytt, det må satses på individualistene, ikke på de såkaldt skoleflinke.

Det med å være skoleflink er høyst oppskrytt.

Når oljen tar slutt er vi døde for lengst uansett:)
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Feil. Hvis du selger for å "oppgradere” om 5 år nyter du godt av fallet i markedet. Prisen på det du skal kjøpe har også falt tilsvarende i % slik at differansen mellom det du selger og det du kjøper blir mindre. Langt verre blir det hvis prisene fortsetter å stige. Da øker differansen i kroner.
Det er ikke noe særlig behagelig å ha det som på slutten av 80 tallet, at en hel månedslønn eller mer går med til å betjene gjeld, tviler på at det vil komme en seriøs nedgang uten at renta øker et par prosent poeng eller mer. Vi kjøpte en ekstra leilighet for morro skyld når det var på bunn i 92, helt vanvittig unaturlig det har steget siden da, verdien kunne ganges med 7 fra da til nå. Det er ikke naturlig, slik jeg ser det, så er boligmarkedet en spekulativ boble.
 
A

Affa

Gjest
Boligprisene er ikke høye nå. Man bruker ikke mer enn max 30% av inntekten på å bo. Det er lite. En pris på 4-5 årslønner for en liten familieleilighet er ikke høyt.

Nivået i 92-93 var historisk lavt. Leiligehter i Oslo kostet mindre enn tilsvarende i Sarpsborg og Fredrikstad. 60m2 på løkka kostet 120000.-, ny 80m2 på Majorstua med heis og parkering kostet 800000.-, 120m2 i klassisk bygård på St Hanshaugen kostet 500000.- og 100 m2 på Aker Brygge kostet 1.1mill.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Boligprisene er ikke høye nå. Man bruker ikke mer enn max 30% av inntekten på å bo. Det er lite. En pris på 4-5 årslønner  for en liten familieleilighet er ikke høyt.

Nivået i 92-93 var historisk lavt. Leiligehter i Oslo kostet mindre enn tilsvarende i Sarpsborg og Fredrikstad. 60m2 på løkka kostet 120000.-, ny 80m2 på Majorstua med heis og parkering kostet 800000.-, 120m2 i klassisk bygård på St Hanshaugen kostet 500000.- og 100 m2 på Aker Brygge kostet 1.1mill.
Poenget mitt er at du ser på prisen i 92-93 uten å ta med renta på 14-15 %, mens nå ser du på renta, og de altså de løpende utgiftene uten å ta med prisen i seg selv.

Verdien isolert sett, byggekostnader, byggetid, forventet verditap som følge av standard, osv, så syns jeg prisene er høye i Oslo.

Kjenner ei som ser på leilighet i fredrikstad nå, hun har en million hun kan bruke, uten egenkapital. Grunnen til at hun leter i fredrikstad, er at hun ikke vil bo på 20 kvm i Oslo. Hun vil heller bo i en 3 roms leilighet i fredrikstad, og det forstår jeg innmari godt.
 
K

knutinh

Gjest
Kjenner ei som ser på leilighet i fredrikstad nå, hun har en million hun kan bruke, uten egenkapital. Grunnen til at hun leter i fredrikstad, er at hun ikke vil bo på 20 kvm i Oslo. Hun vil heller bo i en 3 roms leilighet i fredrikstad, og det forstår jeg innmari godt.
Så hva er problemet? Du kan få en fin enebolig i Vadsø for 50.000

Eller en hybel i oslo til 2 mill.

Valget er ditt og å dømme etter prisene så foretrekker mange hybelen i oslo. markedskrefter.

-k
 
A

Affa

Gjest
Så hva er problemet? Du kan få en fin enebolig i Vadsø for 50.000

Eller en hybel i oslo til 2 mill.

Valget er ditt og å dømme etter prisene så foretrekker mange hybelen i oslo. markedskrefter.

-k
Så rart... Parkene, barene, museene, konsertene, pikene
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.234
Eller du kan få en enebolig i Trondheim til 2 mill.

Parkene, barene, museene, konsertene, pikene, bluesfestivalene, bartene, og det skrikende tomrommet etter bomringen som forsvant...

Og nå skal jo Odd Reitan forvandle den til hjertebyen, hva nå det måtte gjøre med boligprisene. ;D
 
Topp Bunn