Hvorfor ***SOLGT*** istedet for å slette annonsen?

K

Kafka

Gjest
En ting jeg ikke helt har forstått er hvorfor folk skriver at varen er solgt fremfor å slette annonsen? Vi må jo "vasse" i gjennom en hel haug med utdaterte annonser. For ikke å glemme de som faktisk er solgt, men hvor annonsøren ikke gidder å informere om det eller slette annonsen.

(Som dere kanskje skjønner så har jeg trålet brukten nå i det siste).

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
44.204
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Nei ikke igjen ::)

tror nok det er ferdig diskutert for lenge siden

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
;D Egentlig burde vi kanskje grine, men nå begynner det å bli morsomt...

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Heisann!
Det er ikke akkurat føste gangen dette temaet er oppe.
Men jeg driver akkurat og selger unna litt utsyr for tiden og har selv skrevet ******SOLGT******* på noen annonser etter at jeg har fått solgt det.

Det er

1. Jeg synes selv det er ganske tungvint når jeg har sett en interressant annonse og skal finne den igjen etter et par dager og den er borte, da bruker jeg fort litt tid på å lete etter den før jeg må innse at den borte, hadde den da fortsatt vært der men med ***solgt*** på så var jo ikke det noe å leite etter eller lure på lenger.

2. Ikke så viktig men dog, dersom det er noe til salgs som jeg er interressert i men usikker på prisen som forlanges og husker at det ble solgt en tilsvarende for en liten stund siden, kan jeg fortsatt finne den annonsen for å sammenligne pris dersom den ikke er slettet men bare skrevet ******SOLGT****** på.

Nå må jeg skynde meg å tilføye at pga at du og andre med deg finner dette irriterende, setter jeg først ****SOLGT***** på for at folk som har sett annonsen og prøver å finne den igjen lett skal kunne finne annonsen og se at nå er varen solgt.
Men jeg lar den bare stå med ****SOLGT***** på i en drøy ukes tid eller så før jeg sletter den.
På denne måten prøver jeg å både gjøre det lett for folk å finne ut at nå er varen solgt, så man trenger ikke lete side opp og ned for å finne en annonse som ikke er der lenger før jeg sletter den for ikke å irritere andre.

Ellers så vil jeg si at så lenge det informeres i annonsen at det er solgt så skjønner jeg ikke helt problemet, den forsvinner vel til slutt uansett?!?
De som verken fjerner annonsen eller informerer om at varen er solgt er derimot en helt annen historie!!
Og ikke minst de som har den samme annonsen liggende en haug med ganger uten å slette eller informere, eller kansje bare skriver ***SOLGT*** på en av annonsene, da kan jeg være enig i at det kan være en liten smule irriterende.
Mvh
Sveinung

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.944
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det er da innlysende; man mister et innlegg når man sletter en annonse 8)

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
510
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
lars_erik skrev:
Det er da innlysende; man mister et innlegg når man sletter en annonse 8)
Annonser teller vel ikke som innlegg?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.444
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg gjør som svingen68, merker først annonsen med at varen er solgt og sletter den noen dager senere, av nøyaktig samme grunn - å fortelle de som eventuelt har lagt merke til annonsen at nå er det nok for sent. Public service, liksom. ;)

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.134
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Kjøpte en preamp for ca 3mnd siden, det ligger 3 annonser ute på den enda.......+ noen på andre forum :(

Synes faktisk det er ganske irriterende hvis man er ute etter et produkt, og lager seg en oversikt over hva som er tilgjengelig,
for så å finne ut at det meste faktisk er solgt...............

Greit å markere som solgt noe få dager, men så bør den bort.

K

Kafka

Gjest
Hvis andre hadde gjort som deg Asbjørn og Svingen68, så hadde det vært bra, trolig så nær ideelt som en kan komme.

Det er jo også et poeng at det er lettere å orientere seg i forhold til en vare en faktisk følger med på og vurderer å kjøpe, når det står *SOLGT* fremfor at en leiter og intet finner. Enig i det. Så, ja, jeg har vel kanskje fokusert unødig mye fra mitt eget ståsted her.

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
jenslu skrev:
En ting jeg ikke helt har forstått er hvorfor folk skriver at varen er solgt fremfor å slette annonsen? Vi må jo "vasse" i gjennom en hel haug med utdaterte annonser. For ikke å glemme de som faktisk er solgt, men hvor annonsøren ikke gidder å informere om det eller slette annonsen.

(Som dere kanskje skjønner så har jeg trålet brukten nå i det siste).
Skjønner ikke problemet. Syntes vel faktisk det er en grei info til andre som muligens var interessert i produktet. Jeg har også lagt merke til at mange annonser står som *solgt* noen dager før de slettes. Helt greit syntes jeg.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
39.798
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Asbjørn skrev:
Jeg gjør som svingen68, merker først annonsen med at varen er solgt og sletter den noen dager senere, av nøyaktig samme grunn - å fortelle de som eventuelt har lagt merke til annonsen at nå er det nok for sent. Public service, liksom. ;)
Støttes!

gismo

G

Gjestemedlem

Gjest
Noen dager med SOLGT på før annonsen fjernes er bare bra.

Men noe som er et mildt irritasjonsmoment er folk som oppretter en ny annonse, hvor det eneste innhold er en link til en annen annonse i samme kategori litt lenger ned på siden.

Skal man bumpe annonsen kan man i det minste gidde å legge den ut på nytt ordentlig og slette den gamle.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gjestemedlem skrev:
Noen dager med SOLGT på før annonsen fjernes er bare bra.

Men noe som er et mildt irritasjonsmoment er folk som oppretter en ny annonse, hvor det eneste innhold er en link til en annen annonse i samme kategori litt lenger ned på siden.

Skal man bumpe annonsen kan man i det minste gidde å legge den ut på nytt ordentlig og slette den gamle.
veldig enig.

Skulle det ikke bli noen forandringer på børsen i hfs3 ?

/jan

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.399
Torget vurderinger
2
Jo, det kommer en helt ny bruktbørs i HFS3 som lanseres 1. mai 2012. Da vil diskusjoner om "Solgt" være saga blott.

Mvh
Høvdingen

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.731
Torget vurderinger
49
folk finner sikkert noe å syte om der også .
Jeg setter ***SOLGT*** på annonsen , og sletter kun annonser jeg angret på at jeg la ut , lol 8)

Topp Bunn