Hvorfor skal jeg kjøpe platevasker?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tok sin tid men nå blirdet platevasker på meg og. Bestilte Pro-Ject VS-C idag som er vel tilnærmet Okki Nokki. Bytter dere alltid innercoveret etter vask?
     

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Tok sin tid men nå blirdet platevasker på meg og. Bestilte Pro-Ject VS-C idag som er vel tilnærmet Okki Nokki. Bytter dere alltid innercoveret etter vask?
    Grattis! Har selv hatt Okki Nokki i 1,5 år. Har vasket hver bidige plate jeg eier.

    Er et knippe plater som nærmest var "uspillige" pga. knitter og skipping, men samtlige har blitt enten helt som ny, eller i hvert fall spillbart.

    Alt som anskaffes vaskes, både nytt og brukt.

    Man kan bli litt lei i perioder, men vanligvis oppleves det som "terapeutisk" å vaske plater :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Enkelte nye plater jeg kjøper både ser og høres ganske jævlige ut. Det er veldig synlig støv fra fabrikk.
    Tror en Okki Nokki blir kjøpt inn ganske så snart.

    Jeg har allerede byttet innercover til noen antistatiske jeg kjøpte i en gruppehandel her på sentralen. Kan jeg bruke de om igjen etter vask, eller burde jeg hente fram nye?
    burde nye... dessverre!
    Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg vil si ideelt sett bytte. Men på den annen side er det bedre å vaske og legge tilbake i brukte innercover enn å ikke vaske. Man skal ikke kimse av 90%-løsninger heller.
     

    Røroman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    50
    Antall liker
    79
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Vasking gir uansett bedre lyd og mindre knitter . Påståes at nye plater har ett belegg med såkalt "slippveske " etter pressingen som er på nye plater i større eller mindre grad , og den fjernes ved vasking . Ultralydvasker gir ifølge ekspertene best resultat
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jeg vil si ideelt sett bytte. Men på den annen side er det bedre å vaske og legge tilbake i brukte innercover enn å ikke vaske. Man skal ikke kimse av 90%-løsninger heller.
    Litt det jeg tenker også, samtidig som den møkka platebørsten ikke tar - er vel ganske begrenset hvor mye av den som havner i innercover også.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Tenker samme. Den skitten det er viktig å bli kvitt er den som sitter godt nede i rillene, og som gjerne er en smule seig og klissete. Det som smitter fra plate til innecover, og tilbake igjen? Tror det stort sett er grei jobb for en helt vanlig platebørste.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Enkelte nye plater jeg kjøper både ser og høres ganske jævlige ut. Det er veldig synlig støv fra fabrikk.
    Tror en Okki Nokki blir kjøpt inn ganske så snart.

    Jeg har allerede byttet innercover til noen antistatiske jeg kjøpte i en gruppehandel her på sentralen. Kan jeg bruke de om igjen etter vask, eller burde jeg hente fram nye?
    burde nye... dessverre!
    Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...
    Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Enkelte nye plater jeg kjøper både ser og høres ganske jævlige ut. Det er veldig synlig støv fra fabrikk.
    Tror en Okki Nokki blir kjøpt inn ganske så snart.

    Jeg har allerede byttet innercover til noen antistatiske jeg kjøpte i en gruppehandel her på sentralen. Kan jeg bruke de om igjen etter vask, eller burde jeg hente fram nye?
    burde nye... dessverre!
    Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...
    Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.
    Hva er rispose innecover?
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...
    Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.
    Hva er rispose innecover?
    mofi sine innerposer f.eks
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Dette med innecover er en av tingene som gjør at jeg sitter på gjerdet. Har byttet innecover på ca 2000 plater ifjor - nå vurderer jeg vasker, frister ekstremt lite å måtte bytte alle på nytt. Hvertfall mtp lommeboka...
    Er det risposeinnercover-behold, er det ikke, kjøp risposeinnercover og selg dine nesten nye innercover til en annen lykkelig eier.
    Hva er rispose innecover?
    mofi sine innerposer f.eks
    Takk, har tatt de i bruk. Skjønte bare ikke termenlogien.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De fleste (alle?) er vel polylined (innerbelegg av polyetylen) og ikke rispapir nå.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Mine er nok helt sikkert polylined, er fra gruppekjøpet noen år tilbake.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Pro-Ject VS-C som jeg bestilte i vinter kom aldri. Platevasker ble lagt litt på is. Men da Degritter ble lansert, ble fristelsen for stor, og jeg måtte bare handle. Kostet cash, men er strålende fornøyd med å legge i de ekstra kronene. Jeg har null erfaring med platevasker. Men Degritter er en fryd å bruke, plate blir rene og det låter bedre med rene plater.

    38985FC0-AF79-48B5-8472-073B069547BF.jpg
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Pro-Ject VS-C som jeg bestilte i vinter kom aldri. Platevasker ble lagt litt på is. Men da Degritter ble lansert, ble fristelsen for stor, og jeg måtte bare handle. Kostet cash, men er strålende fornøyd med å legge i de ekstra kronene. Jeg har null erfaring med platevasker. Men Degritter er en fryd å bruke, plate blir rene og det låter bedre med rene plater.

    Vis vedlegget 554915
    Dæm den Degritteren er fin (til vaskemaskin å være!)!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    En kan justere viften. Har ikke fått testet det enda. Vil tro en da får mye lengre tørketid.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Da er 10l av ca. 30l destillert vann i hus.
    250 av 900 innecover er bestilt.
    Med vel' 800 album (900 plater) så tar det sin tid.������
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn