Duelund_Support skrev:
Herligt indlæg. Jeg mener også en 30 w klasse A har mangefols mere ægte dynamik end en ASP 1000. Mange tror komprimeret lyd er rigtigt dynamisk da jo lyder HØJT HELE TIDEN.
Nå kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert her. Du påstår at dine motdebattanter som hevder at ICEpower er dynamisk ikke vet hva dynamikk er. Hvilken utrolig arroganse!
Korrekt dynamikk i en forsterker er meget enkelt å definere, det dreier seg om å forsterke helt lineært. Dette er det også meget enkelt å måle, både med og uten ekte last, og ICEpower måler eksepsjonelt bra på akkurat dette, og lyder også i manges ører meget dynamisk. Men ICEpower låter ikke perfekt bestandig, en egenskap de deler med de fleste andre forsterkere. Det handler om matching. Det er klart at kombinasjoner med spesielle forforsterkere og høyttalere kan gi et suboptimalt lydbilde.
Poenget mitt er: Det er ikke vanskelig å finne utstyr som ICEpower er en dårlig match med. Og det er klart at om man bedømmer ICEpower i slike oppsett, så låter det ikke så bra som et godt matchet oppsett, uansett teknologivalg. Skal man bedømme en forsterker så skal man ihvertfall ta hensyn til spesifikasjoner og begrensninger når man velger hvilket referanseanlegg det skal testes i, og man må også ta hensyn til at delen som byttes ut ikke må ha "sære" lydsignaturer som matcher motsvarende "sære" egenskaper ellers i anlegget, da vil jo de sære egenskapene andre steder i anlegget få lov til å dominere, selv om utstyret som testes lyder temmelig nøytralt. Jeg har for øvrig opplevd å også få henvist forsterkere av vanlig AB-teknologi videre til meg fra andre anmeldere fordi det åpenbart ikke har vært en god match med det referanseanlegget man først forsøkte.
Når det gjelder Duelund_supports hifiklubb og dens referanseanlegg, så kan vel mye tyde på at det anlegget, som sikkert var bygget opp med omhyggelig matching i alle ledd, ikke var en god match med ICEpower. Det gjør ikke ICEpower dårligere, det betyr bare at de må matches annerledes. Til å ikke å ha deltatt i møtene synes jeg Duelund_support uttaler seg i overkant skråsikkert om hva man hørte i møtene. Hvis nevnte klubb faktisk testet ICEpower gjennom et helt år, så må det ha vært åpenbare grunner til det.
Kan det hende at en del av nevnte klubbs medlemmer enten eier eller hadde hørt oppsett der ICEpower låt glimrende?