Hvorfor er Head-fi "Hifi generelt" den tråden som er praktisk talt mest lest?

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3

Kan det skyldes at head-fi er mer populært enn hva den harde kjernen ville anta?

Selv har jeg ikke slått på stereoanlegget på over 1 år, selv om synergien i det oppsettet var upåklagelig - og at rommet er / var akustisk behandlet - ergo et egorom.

U

utgatt60135

Gjest

Har blitt litt overrasket jeg også over at det tydeligvis er såpass stor interesse for head-fi. Er det samboende av noe slag man vil koble ut?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.264
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6

Hva er så grunnen til at DU ikke har slått på stereoanlegget på så lang tid da?

Betviler ikke at du har gode stunder med klokker på ørene, men hvis stereoanlegget er "oppegående", burde det jo friste å fyre i gang innimellom....

De siste årene har jeg nok brukt hodetlf mer enn jeg skulle ønsket, ganske enkelt fordi anlegget, slik det står i dag (og en uke til ;D), konkurrerer med dumboksen og er plassert vegg-i-vegg med soverommet hvor samboern skal ha sin søvn. DA blir det ikke alltid tid til å spille og lytte til musikk som en gjerne kunne ønsket seg....og DA blir en headamp og noen hodetlf VEEELDIG greie å ty til, for musikk må en jo nyte....

Svaret på spørsmålet ditt, Loevhagen, er vel kanskje det samme for mange andre som jeg har skrevet... Vil nesten velge å tro at så er tilfelle. Men for all del; surprise me!

....men som skrevet; om en uke blir det andre boller.... ;D
Da skal tv`n få dominere så mye den vil i stuen. Fordi da får jeg en kjellerstue på 20-23kvm å boltre meg i, og soverommene ligger i helt andre enden av huset.... Kan det bli bedre? Tjaaaa.... Skal jo fortsatt ha et ok anlegg i tv-avdelingen, og der kommer også (fortsatt) både headamp og hodetelefonene til å befinne seg (er vel kjapt regnet oppe i 5 ok par nå.... ;D)

mvh
Proffen

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.583
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Det er en tråd som omhandler "mye". Om det hadde vært den store forsterkertråden som omhandlet alt av forsterkere hadde nok den vært enda mer lest.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.397
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22

Lyngen skrev:
Har blitt litt overrasket jeg også over at det tydeligvis er såpass stor interesse for head-fi. Er det samboende av noe slag man vil koble ut?
;D

gismo

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3

Og, der ble tråden flyttet ja. Den overlevde ikke "Hvilken truse spiller C-moll aller best". ;)

Ikke det - den store head-fi tråden er fortsatt live and kicking.

Skjønner at en moderator uten sans for head-fi (les; har hørt ordentlig head-fi) flytter tråden. Respekt. :)

Flyttet til "Kommentarer og hjelp til forum/bruktbørs." Hva fxxx trådens emne har å gjøre med forum/bruktbørs er en gåte. ;D

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.856
Sted
Karmøy - Rogaland

Ledninger rundt hodet når man skal hente pils i kjøleskapet er noe herk. Og pilshenting er det vi driver med her. 8)

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
897

Kan det være fordi head-fi er bedre enn sitt rykte? Kjøpte meg forleden et par Bose QC-15 med aktiv støydemping. Koblet til en iPhone 3GS blir det forbausende bra lyd. Spesielt når de stenger ute så å si alt av buss og trafikkstøy når man er på farten. Klart det blir en annen realisme å lytte over et anlegg, men ikke alle har tid og sted til det.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland

Jeg personlig bruker Head-fi nesten hver dag grunnet at anlegget står i fellesstua og der er stort sett folk som prater eller TV'en på en vanlig hverdags kveld. Hvis jeg då skal lytte til musikk og ikke bare ha det som "bakgrunnsstøy" er jeg nødt å ty til hodetelefoner. Tror det er mange som har det slik og derfor følger med på Head-fi tråden.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen

Jeg er enig med Loevhagen og flere andre i at hodetelfonlytting er en måte å lytte til musikk som står fint på egne bein. Det er ikke kun et substitutt for "et ordentlig stereoanlegg" når man må jenke seg p.g.a. andre husstandsmedlemmer, rommangel, T-banebruk, osv., osv.

Jeg er enslig og bor i en leilighet med rolige naboer. Jeg har et godt stereoanlegg i min stue. Jeg har også gode muligheter for hodetelefonlytting i samme stue med godt utstyr. Det er neppe slik at de fleste vil hevde at det er en opplagt slagside til fordel for den ene typen lytting fremfor den andre (utstyrliste kan presenteres om nødvendig, men mye er allerede nevnt i flere innlegg, og jeg ønsker egentlig ikke å starte en lite formålstjenlig tissekonkurranse). Jeg lytter i begge tilfeller med høyst moderat lydstyrke.

Jeg velger stereoanlegg eller hodetelefon etter egen lyst fordi det gir forskjellige lytteopplevelser og har litt forskjellige praktiske konsekvenser.

Z

Zomby_Woof

Gjest

Det handler om avgrensning. En tråd som handler om alt av hodetelefoner blir selvfølgelig stor. Hadde det vært en tråd om høyttalere, så ville headfitråden blitt som et sandkorn ved siden av Mount Everest. Enkelt og greit.

Topp Bunn