Ja, "dynamiske" høyttalere er sjelden spesielt dynamiske. Mest feilplasserte betegnelse noen sinne.R.Solhaug skrev:Sprekere forsterker hjelper, men hele sulamitten kan/må optimaliseres. Euforiaene blir temmelig parkert målt opp mot et hornsystem, de er kun dynamiske høyttalere i navnet.
Interessant utfordring, og i følge troverdige ører ble resultatet riktig vellykket!I motsetning til de fleste uber-high-end høyttalerbyggere som typisk går for mye areal og masse watt/forsterkeri ga jeg meg sjøl en utfordring ved å forsøke å bygge den minste høyttalern jeg kunne ha forhåpninger om å få live-trøkk ut av. Dermed måtte jeg vri og vende på vær eneste bit i et forsøk på å flytte grenser og pine ut mer trøkk.
Ufyselig mye arbeid ble det før jeg var i boks, men den lærdommen jeg sitter igjen med er uvurderlig.
Mine blir ikke parkert av noe horn
Mvh. RS
Mye membranareal, høy følsomhet, masse effekt og en ultrastiv kasse som ikke ringer er nok den mest opplagte veien, ja. Skulle vært interessant å høre mer om de høyttalerne dine en gang. Der er det nok litt mer enn det man ser ved første øyekast.