Hvorfor er det så mye mindre aktivitet på musikksidene?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Dumper inn her i første omgang for å få råd/hjelp/inspirasjon til anlegget. Oppdager musikk sidene etterhvert (det tar litt tid). Ser at det er over 10000 medlemer og en 2-300 aktive. De fleste benytter kanskje sentralens bruktbørs og for å få info om komponenter etc.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.966
Torget vurderinger
4
Virker for meg som aktiviteten dabbet av etter omleggingen til flere underavdelinger, hvilket ikke er overraskende. Stikk i strid med hensikten er Sentralen nå mer uoversiktlig og man bruker lenger tid på å orientere seg i nye innlegg.

O

om.s

Gjest
Trane skrev:
Stikk i strid med hensikten er Sentralen nå mer uoversiktlig og man bruker lenger tid på å orientere seg i nye innlegg.
Enig! :-\ .......

mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det der har jeg jo sagt hele tiden; skill ut klassisk, men la resten få være i fred. Det blir for fragmentert. Men da var det jo selvsagt protester på det også... det er ikke lett å være høvding å vite hva man skal gjøre.

Allikevel; laber musikkinteresse. Bombe..

Mvh Vidar P

O

om.s

Gjest
Placebo hjörnet burde sentralen värt spart for, mer aktiv moderering med å flytte rene tech diskusjoner over på tech hjörnet burde dekket dette behovet, så kunne man diskutere HiFi generellt på en bred basis, inkl lytter inntrykk/erfaringer, snart har man vel en underavdeling for hvert tema som måtte dukke opp, forvirrende og forvittrende for helheten, imo.

mvh

K

kbwh

Gjest
Lyngen skrev:
Det er naturlig at HiFi intereserte er mer musikkinteresserte enn gjennomsnittet. Er vi ikke?
Jo, jeg har målt. ;D

Hvorfor det er relativt lite posting i andre musikkavdelinger enn (Jazz og) Klassisk vet jeg ikke helt. Gis det kanskje ut lite pop/rock man orker bruke tid på enten på grunn av slapp musikalitet eller overdreven komprimering?

Klassiskengasjementet kan ha noe å gjøre med at det etterhvert finnes så uhorvelig mange tolkninger å få kjøpt av kjernerepertoaret (og videre) i klassisk musikk, og man gjerne ønsker å få hjelp i jungelen, og at klassiskdiggere liker å hjelpe nyoppdagere på vei.
Det er jo skitkult når f.eks. 65finger, Zomby, (eller kjoenik for en tid tilbake) ber om hjelp og så gir tilbakemeldinger etter å ha fulgt anbefalinger tråddeltakerne har kommet med.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Klassiskhjørnet er bra og lærerikt. Men å dele opp de andre slik det er gjort, syns jeg ikke var noen god ide. Slik det er nå, så går det jo om hverandre på de tre andre.
Kan egentlige plassere hva som helst av annen musikk enn klassisk under hvilken som helst av de andre. Rotete.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Enkelt og greit.

Vi er på Hifisentralen for å diskutere hifi. Jeg er interessert i å diskutere og lære om elektronikk og teknikk. Musikkdiskusjoner driter jeg i. Vi må da kunne skille mellom musikk og hifi.

O

om.s

Gjest
DIY_dude skrev:
Enkelt og greit.

Vi er på Hifisentralen for å diskutere hifi. Jeg er interessert i å diskutere og lære om elektronikk og teknikk. Musikkdiskusjoner driter jeg i. Vi må da kunne skille mellom musikk og hifi.
Du "glemte" denne lille underteksten "samlepunkt for lyd og musikk ;) ....

mvh

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.966
Torget vurderinger
4
DIY_dude skrev:
Enkelt og greit.

Øhhhh...snakk for'ræ sjæl !

Loddeboltgjengen må gjerne drite i musikkdiskusjoner og låse seg inn på DIYhjørnet, men for de fleste andre er hifi & musikk knyttet til hverandre og naturlig å skrive om her på Sentralen. Forøvrig er vel ikke problemet at de to sammenblandes (annet enn noen tilfeller hvor lydkvalitet og formater diskuteres) ?

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Det er ikke naturlig for meg å diskutere musikk her på sentralen. Det kan jeg heller diskutere med venner. Sånn tror jeg det er for mange, og det kan jo være en av årsakene til at det ikke er så mye liv på musikkavdelingen. De fleste har ikke lyst til å dele musikksmaken sin på nettet. Det må være lov det.

Det må da gå an å skille på musikk og hifi, uten å få lærdommen om at "det er jo musikken som er det viktigste" osv.

O

om.s

Gjest
DIY_dude skrev:
Det er ikke naturlig for meg å diskutere musikk her på sentralen. Det kan jeg heller diskutere med venner. Sånn tror jeg det er for mange, og det kan jo være en av årsakene til at det ikke er så mye liv på musikkavdelingen. De fleste har ikke lyst til å dele musikksmaken sin på nettet. Det må være lov det.

Det må da gå an å skille på musikk og hifi, uten å få lærdommen om at "det er jo musikken som er det viktigste" osv.
Hva er ett anlegg uten musikk? ingenting! da kan man jo like gjerne logge seg på ett avansert mekano forum og digge teknikken.....

Når det er sagt så har jeg for ordens skyld ingenting imot at folk digger teknikken i ett anlegg, men som sagt av andre her ,må det jo nesten gå litt hånd i hånd med musikken på ett forum som dette.

mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.477
Torget vurderinger
2
Du "glemte" denne lille underteksten "samlepunkt for lyd og musikk ....
Nå har jo "musikk-delen" i understeksten blitt tilført nylig, og HFS var primært ment for utstyr-diskusjoner, men vi håper å utvide til og også omfatte diskusjon rundt musikk siden dette henger veldig nært sammen med utstyrsdelen.

Hvis det er enkelte som ikke vil diskutere musikk eller omvendt så er det helt greit, og det er plass til alle.

Mvh
Høvdingen

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
om.s skrev:
Hva er ett anlegg uten musikk? ingenting! da kan man jo like gjerne logge seg på ett avansert mekano forum og digge teknikken.....

(...)må det jo nesten gå litt hånd i hånd med musikken på ett forum som dette.
Det er jeg helt uenig i. Selv om poenget med et anlegg er å høre på musikk, så går det fint an å diskutere det ene uten å blande inn det andre.

Det er ikke snakk om å "digge teknikken", det er snakk om å interessere seg for hvordan man kan oppnå mest troverdig reproduksjon av musikk. Hva slags musikk som blir spilt hjemme i stua mi er en helt annen sak, og trenger ikke diskuteres på et forum. Derfor syns jeg det er helt naturlig at det er lite aktivitet på musikkavdelingen.

O

om.s

Gjest
DIY_dude skrev:
om.s skrev:

(...)må det jo nesten gå litt hånd i hånd med musikken på ett forum som dette.
Det er jeg helt uenig i. Selv om poenget med et anlegg er å høre på musikk, så går det fint an å diskutere det ene uten å blande inn det andre.

Det er ikke snakk om å "digge teknikken", det er snakk om å interessere seg for hvordan man kan oppnå mest troverdig reproduksjon av musikk. Hva slags musikk som blir spilt hjemme i stua mi er en helt annen sak, og trenger ikke diskuteres på et forum. Derfor syns jeg det er helt naturlig at det er lite aktivitet på musikkavdelingen.
Da kan vi vel egentlig väre enige om å väre uenig? :) ....

mvh

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.966
Torget vurderinger
4
DIY_dude skrev:
Det er ikke naturlig for meg å diskutere musikk her på sentralen.
Se det var meget bedre enn "vi er her for....".

Likevel klarer jeg ikke å se noe problem i at andre ønsker et livlig fora for diskusjoner om musikk også sålenge dette jo er adskilt fra mekanodiskusjonene. Det som ble tatt opp i tråden her er heller at aktiviteten i de adskilte musikkdiskusjonene har falt.

Topp Bunn