pro-ject 5.1 med Cork og medfølgende "record clamp"Hvilken spiller og hvilken "clamp"?
Kan du legge ut et bilde av remediene med en bulkete plate på tallerkenen?
Den Project "record clampen" er vel helt flat under? Og den skrus ved nedover gjenget sentertapp om jeg ikke tar feil?
jepp, ser noen gjør dette! Tror vi rett og slett konkluderer med at det er mye dårlig pressing der ute, og dessverre er bytting av plater en del av gamet.Hvis den er konkav på undersiden kan du forsøke å tre en passende O-ring (eller noe annet passende) nedover sentertappen slik at du får en liten forhøyning rundt den.
Tykkelsen på O-ringen må naturligvis ikke være større enn at ytterkanten av clampen berører plata FØR senter av klampens underside berører O-ringen.
Er du heldig oppnår du at plata "vrenges" ned over O-ringen og ligger i spenn mot platamatta.![]()
Gir vel ikke opp når jeg bytter de værste? De fleste gir gaenDu gir opp for lett![]()
Gir vel ikke opp når jeg bytter de værste? De fleste gir gaenDu gir opp for lett![]()
![]()
Godt å høre! Vi må ikke gi opp håpet helt ...For å ikke generalisere og svartmale alt. 4 stk nye skiver kjøpt i dag - samtlige helt feilfrie.
For de foregående 6 kjøpte, hadde 1 av de feil m/delvis løs etikett, de øvrige helt feilfrie.
Har noen her vært borti at tallerken er bølgete, og av den grunn gjør den så LP-ene bølger? Er dette mulig? Ja, armen går opp og ned.Godt å høre! Vi må ikke gi opp håpet helt ...For å ikke generalisere og svartmale alt. 4 stk nye skiver kjøpt i dag - samtlige helt feilfrie.
For de foregående 6 kjøpte, hadde 1 av de feil m/delvis løs etikett, de øvrige helt feilfrie.![]()
Ta en rettholt og sjekk, på kryss og tvers.
Og det er det nok.av den grunn trodde jeg først det var vinylen som var skeiv?
Det skal jeg måle når jeg kommer hjem.^ Har hørt om slike tilfeller (ikke bare Pro-Ject). Hvor mye dreier det seg om - 1/2mm, 1mm, mer...?
Edit: Der var @Fosse litt kjappere på avtrekkeren.
På den øverste videoen ser det ut som plata bølger litt, omtrent som alle mine plater gjør, på den nederste ser det jo absolutt ut som om tallerkenen går litt opp og ned, ja, og det er litt verre ...Det skal jeg måle når jeg kommer hjem.^ Har hørt om slike tilfeller (ikke bare Pro-Ject). Hvor mye dreier det seg om - 1/2mm, 1mm, mer...?
Edit: Der var @Fosse litt kjappere på avtrekkeren.
For de som lurer, så ser det akkurat sånn her ut med plate oppå:
Det kan ikke være snakk om mye platen går opp og ned, for jeg må virkelig studere det. Dog ser jeg tydelig at den flytter på seg.
Denne videoen viser det godt. Veldig likt hvordan min beveger seg.
Den bølger ikke, men jeg ser på en måte at tallerken går litt opp og litt ned. Dette ser jeg best om jeg ser i glipa mellom tallerken og spilleren. Du ser liksom glipa bli mindre og større kontinuerlig.
Den bølger ikke, men jeg ser på en måte at tallerken går litt opp og litt ned. Dette ser jeg best om jeg ser i glipa mellom tallerken og spilleren. Du ser liksom glipa bli mindre og større kontinuerlig.
Da er det fare for at du bare ser plata som er skjev.
Kjør tallerkenen uten plate på og se om overflaten fremdeles "bølger". Sett gjerne noe tett inntil spilleren i samme høyde som du kan sikte etter.