Hvorfor beskytter man svindlere på HFS?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Kom over en svindler/kjeltring fra Fredrikstad i MDG-tråden. Han har svindlet HFS-medlemmer for hundretusenvis av kroner, meg inkludert. Jeg har ikke tenkt å kaste bort tiden med å trakassere han 24/7, men syns det er uforskammet at han fortsatt henger på forumet som han svindlet. Tenkte det var greit å minne vedkommende på at folk fortsatt husker dette, selv om det er lenge siden.

Posten min ble slettet. Hvorfor? (Ikke ikke kom med at det var OT, alle tråder har en og annen OT-post i ny og ne).
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.242
Antall liker
288
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Det var nok litt for provoserende at du brukte ordet beskytter i kombinasjon med svindlere.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Syns tråder som dette er en uting, så lenge man faktisk ikke får vite hvem det er snakk om. Kan fort ende opp med at alle som passer i en beskrivelse blir mistenkeliggjort, og det var vel neppe meningen.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
540
Tenker at en anmeldelse er det rette i slike tilfeller, dersom det virkelig er slik at en person svindler flere så burde jo slik bli en sak for politiet tenker jeg.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Han var så utspekulert at han fikk alle til å først tro at det var Cattylink som hadde lurt oss, så Hong Kong-politiet ble involvert dengang. Men sannheten kom fram. La ut redegjørelse her på HFS men Høvdingen slettet tråden. Et annet medlem (som var med i gruppekjøpet) skjellte meg ut og sa jeg kom med ren og skjær pisspreik men han har forstått i ettertid at han ble lurt. Så det var vel grunnen til at det ikke ble anmeldt, for de fleste trodde på svindleren:ROFLMAO:. Mitt tap var vel kun et sted mellom 5000 og 10000, så jeg gadd ikke bruke mer energi på dette på andre sine vegne når de ikke engang kunne backe meg opp, men et par tapte jo 20-30k på dette. (som jo var endel på den tiden)

Dette var tidlig 2000-tallet. Høvdingen var vel en annen person.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Dette var tidlig 2000-tallet. Høvdingen var vel en annen person.
Når jeg stod opp i morges så tittet jeg i speilet, og det er nok fare for at jeg må bruke angreretten min, for det er nødt til å være noe galt med det nyinnkjøpte speilet. Det er jo ikke slik jeg ser ut, og hvor er den 30 år gamle kjekke karen blitt av... :ROFLMAO:

Hvis det viser seg at jeg ikke får gjennomslag for angrerettskravet mitt, så er jeg redd Høvdingen har vært samme person siden Hifisentralen startet.

Jeg husker derimot ikke mye av denne saken, men har jeg fjernet noe så har jeg helt sikkert hatt en grunn til det. Som oftest er sletting basert på at jeg ikke vet om saken er sannferdig lagt frem eller ikke, og jeg er avhengig av å høre begge sider av en sak, og jeg setter også pris på alt som kan legges frem av bevis.

Hvis ikke, så kan jo hvem som helst legge ut hva som helst, og egentlig ikke mer komplisert enn det.
 
Topp Bunn