Hi-Fi magasin Hvordan tester jeg hifi?

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Vi stiller gjerne en forsterker til disposisjon til testing :)

Hvem vil eventuelt teste?
Eg vil gjerne :)
Tipper at Lovemusikk bor +/- en times kjøring fra meg. Det hadde vært artig å bli med på slikt hvis forsterker og ht. allerede befant seg på rett side av Langfjella.

Mvh

Edit: Uffda, forsto det slik at det var forsterker og ht. Biamper, så da blir det vanskelig. :(
Bor på 5915 Hjelmås rett nordom brua sett fra byn :)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.581
Antall liker
27.715
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Biamper, så da blir det vanskelig. :(
Kan du ikke bare smekke på noen jumpere for anledningen?
Skulle gjerne, men trenger et delefilter ett eller annet sted. Har ikke delefilter i høyttalerne, så hos meg går det 2 stereokanaler ut fra dac/pre, som også er delefilter.

mvh
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.581
Antall liker
27.715
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vi stiller gjerne en forsterker til disposisjon til testing :)

Hvem vil eventuelt teste?
Eg vil gjerne :)
Tipper at Lovemusikk bor +/- en times kjøring fra meg. Det hadde vært artig å bli med på slikt hvis forsterker og ht. allerede befant seg på rett side av Langfjella.

Mvh

Edit: Uffda, forsto det slik at det var forsterker og ht. Biamper, så da blir det vanskelig. :(
Bor på 5915 Hjelmås rett nordom brua sett fra byn :)
Og jeg skuer sørover mot Vatlestraumen og østover mot Lyderhorn. :)

Mvh
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
Spørsmål: At øret er i stand til å høre fra x frekvens til x frekvens, betyr vel ikke at øret vil høre alle frekvenser med like stort lydtrykk? Hvis du tar en hørselstest, vil du få tilbakemelding på om du har hørt alle frekvensene som er spilt. Men, på hvilket lydnivå? Vil noe menneske være i stand til å forklare de små forskjellene i lydnivå som vi sikkert er i stand til å ha fra øre til øre? Vil slike nivåforskjeller ha betydning for vår opplevelse av lyst/nøytralt/mørkt?

Også har vi jo det med tillærte lydpreferanser da....
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Spørsmål: At øret er i stand til å høre fra x frekvens til x frekvens, betyr vel ikke at øret vil høre alle frekvenser med like stort lydtrykk? Hvis du tar en hørselstest, vil du få tilbakemelding på om du har hørt alle frekvensene som er spilt. Men, på hvilket lydnivå? Vil noe menneske være i stand til å forklare de små forskjellene i lydnivå som vi sikkert er i stand til å ha fra øre til øre? Vil slike nivåforskjeller ha betydning for vår opplevelse av lyst/nøytralt/mørkt?

Også har vi jo det med tillærte lydpreferanser da....
Tror du kan være inne på noe her...
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Dette blir spennende å følge, og håper det blir noe av.
Kan det være en ide å utforme en slags mal for testene? Hvilke parametre/egenskaper bør/skal kommenteres??
Blir uansett gøy å lese.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg er nr 1 !!!

Bare å vente til Mala får den og får sendt den til meg :)

"Plass til den i benken då" sa dama? Ja..den der er pre og den andre effekt - bort med dei. "åååh" sa ho ;) Trur ho syns den var fin, MalaAudio :)
 

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Innlegg
652
Antall liker
453
Torget vurderinger
24
I min bok er det kun snakk om definisjon av nøytralitet. At noen mindre nøytrale komponenter som gjengir det mer naturtro og kalle det mer HiFi er helt ok for meg. No problem. Men det jeg missliker at at enkelte ikke vil innse at komponenten ikke nødvendigvis da er så veldig nøytral. Veldig ofte så mener jeg alså at men må "trikse" litt for å få annlegget til å spille mer naturtro og at det ikke alltid er høyttalernes skyld om det.
Så det å at en høytaler eller hvilken som helst annen komponent gjengir et instrument eller stemme naturtro altså som det låter i virkeligheten, det er altså ikke nøytralt? Det høres da veldig rart ut......... Det er i hvertfall det som er målet når jeg er i studio.
50 plater har jeg vært med på så langt..
 

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Spørsmål: At øret er i stand til å høre fra x frekvens til x frekvens, betyr vel ikke at øret vil høre alle frekvenser med like stort lydtrykk? Hvis du tar en hørselstest, vil du få tilbakemelding på om du har hørt alle frekvensene som er spilt. Men, på hvilket lydnivå? Vil noe menneske være i stand til å forklare de små forskjellene i lydnivå som vi sikkert er i stand til å ha fra øre til øre? Vil slike nivåforskjeller ha betydning for vår opplevelse av lyst/nøytralt/mørkt?

Også har vi jo det med tillærte lydpreferanser da....
For et generelt svar på denne, sjekk ut Fletcher Munson kurvene :) det er en grunn til av de fleste liker litt heving i bassområdet :)
Ang det med små lydforskjeller og volum så kan du jo teste litt selv med å prøve å øke og senke volum med en halv db og høre hvor enkelt det er å høre.
Jeg liker å legge meg på rundt 0.5db på hva som er praktisk å høre forskjell på i et rom som tilfører lite egen forvrengning.
 
Sist redigert:

gryphongryph

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.05.2015
Innlegg
194
Antall liker
66
En intresandt tråd denne her, var lidt skrevet tidligere om at vores syn på lyd skulle være lidt for meget farvet af BBC og deres licens højtalere.
Er så heldig at fået købt mig et par Graham LS 5/9, og efter at havde lyttet til dem i 2 uger er det en ting som har glædet mig meget, stemmer!.... deres måde at spille stemmer på er fantastik (min mening) ;-) de ruller måske tidligere af i diskanten end mere moderne højtalere og falder skarpt af under 50Hz men når en højtaler får mandfolk og kvinde stemmer at lyde troværdigt, tror jeg at BBC måske ikke var så meget på afvejen som mange vil have det til i dag.
 
Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
En intresandt tråd denne her, var lidt skrevet tidligere om at vores syn på lyd skulle være lidt for meget farvet af BBC og deres licens højtalere.
Er så heldig at fået købt mig et par Graham LS 5/9, og efter at havde lyttet til dem i 2 uger er det en ting som har glædet mig meget, stemmer!.... deres måde at spille stemmer på er fantastik (min mening) ;-) de ruller måske tidligere af i diskanten end mere moderne højtalere og falder skarpt af under 50Hz men når en højtaler får mandfolk og kvinde stemmer at lyde troværdigt, tror jeg at BBC måske ikke var så meget på afvejen som mange vil have det til i dag.
Jeg oppretter nå en egen tråd omkring dette med "stemming" av høyttalere, og beslektede fenomener. Noe sier meg at det kan bli en nokså interessant diskusjon...! :)

Tråden får tittelen: "BBC, stemmer, stemming og nøytralitet" og legges ut om ikke så alt for lang tid...

Mvh
Håkon Rognlien
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
En intresandt tråd denne her, var lidt skrevet tidligere om at vores syn på lyd skulle være lidt for meget farvet af BBC og deres licens højtalere.
Er så heldig at fået købt mig et par Graham LS 5/9, og efter at havde lyttet til dem i 2 uger er det en ting som har glædet mig meget, stemmer!.... deres måde at spille stemmer på er fantastik (min mening) ;-) de ruller måske tidligere af i diskanten end mere moderne højtalere og falder skarpt af under 50Hz men når en højtaler får mandfolk og kvinde stemmer at lyde troværdigt, tror jeg at BBC måske ikke var så meget på afvejen som mange vil have det til i dag.
Jeg oppretter nå en egen tråd omkring dette med "stemming" av høyttalere, og beslektede fenomener. Noe sier meg at det kan bli en nokså interessant diskusjon...! :)

Tråden får tittelen: "BBC, stemmer, stemming og nøytralitet" og legges ut om ikke så alt for lang tid...

Mvh
Håkon Rognlien
Spennende. Ser fram til det. :)
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.815
Antall liker
2.807
Torget vurderinger
1
Ironi av eller på her nå?

Edit: Av. Fant tråden rett under denne:)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Vi kan prøve det, men da er vi avhengige av at folk er litt effektive i testingen og har en plan på det fra starten av. Vi kan se an når vi ser hvor mange som vil teste.
Ble vi enige om å teste og skrive referat til dere på PM??

Gleder meg til å få den i hus.
 

hammershaug

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.04.2006
Innlegg
938
Antall liker
1.054
Sted
Gausdal
Torget vurderinger
3
Og la meg gjerne tilføye at de som mener å kjenne den eneste sannheten, er som oftest de som minst evner å se verden som den er.

:)

Mvh
Håkon Rognlien

Det er vel heller du som ikke evner å se det åpenbare og enkelt fordi du antagelig har fått en missoppfatning av nøytralitet ved å sette likhetstegn mellom gjest i en konsertsal og hjemme foran HiFi anlegg[...]
Mange søker å gjenskape lyden(gjerne forbedre den) man får servert på konsert. Dette er vel referansen «for folk flest»? Hvis jeg liker å være gjest på konsert med, la oss si Opeth, og jeg kommer hjem, setter på et Opeth-album, og føler at jeg fortsatt er på konsert, auditivt og fysisk, da vil jeg påstå at anlegget er nøytralt. Om dette anlegget målbart farger lyden, er for meg revnende likegyldig så lenge det gir meg en engasjerende opplevelse av å være på konsert.

For ordens skyld, jeg spiller på britiske monitorhøyttalere.
 

Jorgen1

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.02.2014
Innlegg
585
Antall liker
155
Kanskje jeg avviker helt og totalt her, men for min del handler ikke lyden jeg vil ha hjemme om lyden på konsert. Det mener jeg ikke er et hverken realistisk eller ønsket mål. Det eneste man kanskje kan oppnå er å spille like høyt og det vil jeg ikke. Synes sjelden lyden fra en konsert er spesielt god, sånn lydmessig, det er en shitload med påvirkende faktorer jeg ikke ønsker og ikke minst er det urealistisk å kjenne det igjen hjemme, fordi det nesten alltid er variasjoner i instrumenter og variantene i og av sanger som spilles, for et bra band også fra konsert til konsert. Hvis det skulle vært slik mener jeg at bandet jeg har kjøpt billett for å høre måtte ha spilt en identisk konsert med innspillingen på plata, og det ønsker ikke jeg meg.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Av produkter som gjør/gjorde det utrolig bra i tester, som jeg med beste vilje, virkelig ikke kan forstå vil jeg fremheve :

-B&W CM9
-Hegel H200
-Parasound NC2100
-Mastersound Compact 845
-SVS SB12NSD

Tre av produktene kjøpte jeg basert på tester, og to av de hadde jeg inne til test. Dristige produkter å sette på en slik liste når de er roset så opp i skyene. Men det er lov å ha egne meninger, og kanskje jeg faktisk har rett også :confused:
 

Vedlegg

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Av produkter som gjør/gjorde det utrolig bra i tester, som jeg med beste vilje, virkelig ikke kan forstå vil jeg fremheve :

-B&W CM9
-Hegel H200
-Parasound NC2100
-Mastersound Compact 845
-SVS SB12NSD

Tre av produktene kjøpte jeg basert på tester, og to av de hadde jeg inne til test. Dristige produkter å sette på en slik liste når de er roset så opp i skyene. Men det er lov å ha egne meninger, og kanskje jeg faktisk har rett også
Kan godt forstå at man lett kan bomme dersom man uten videre kjøper produkter basert på omtaler alene.
Alle de nevnte produktene vil i rett kombinasjon kunne gi svært gode resultater, men det betyr selvsagt ikke at de vil passe i alle oppsett og for alle lyttere.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Støtter oppfatningen rundt lyttepreferanser, men det finnes vel en del mennesker her inne som ikke har noe særlig tro på matching så lenge de elektriske parametre ikke er direkte diskvalifiserende. Jeg er ikke en av dem.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Av produkter som gjør/gjorde det utrolig bra i tester, som jeg med beste vilje, virkelig ikke kan forstå vil jeg fremheve :

-B&W CM9
-Hegel H200
-Parasound NC2100
-Mastersound Compact 845
-SVS SB12NSD

Tre av produktene kjøpte jeg basert på tester, og to av de hadde jeg inne til test. Dristige produkter å sette på en slik liste når de er roset så opp i skyene. Men det er lov å ha egne meninger, og kanskje jeg faktisk har rett også
Kan godt forstå at man lett kan bomme dersom man uten videre kjøper produkter basert på omtaler alene.
Alle de nevnte produktene vil i rett kombinasjon kunne gi svært gode resultater, men det betyr selvsagt ikke at de vil passe i alle oppsett og for alle lyttere.

Mvh
Håkon Rognlien
Hvis vi tar f.eks B&W-ene så fant jeg egentlig ut at de låter ikke så verst på veldig mye, prisen i betraktning. Og en behagelig klang som jeg kan forstå mange liker.
Men det er veldig synd at det aldri blir nevnt i noen tester hvor lite egnet den er for lavt volum. Man må opp i 75-80 db før den åpner seg. Før det er lyden riktig så ullen og måtte bort å sjekke om diskantene i det hele tatt virket. Nå var ikke det en test du har foretatt, eller ment som kritikk. Men jeg prøver, på en litt klønete måte, å få frem at slike ting blir så sjelden nevnt i tester.
Og så har jeg egentlig alltid lurt på en annen ting. Hvor mange db snakker vi om når en skribent skriver "de spiller så høyt", "mer enn høyt nok". Snakker vi da om gjennomsnittet 105-110 db av hva de fleste oppsett yter, eller synes skribenten at 90 db er høyt? Heller ikke ment til deg altså.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Av produkter som gjør/gjorde det utrolig bra i tester, som jeg med beste vilje, virkelig ikke kan forstå vil jeg fremheve :

-B&W CM9
-Hegel H200
-Parasound NC2100
-Mastersound Compact 845
-SVS SB12NSD

Tre av produktene kjøpte jeg basert på tester, og to av de hadde jeg inne til test. Dristige produkter å sette på en slik liste når de er roset så opp i skyene. Men det er lov å ha egne meninger, og kanskje jeg faktisk har rett også
Kan godt forstå at man lett kan bomme dersom man uten videre kjøper produkter basert på omtaler alene.
Alle de nevnte produktene vil i rett kombinasjon kunne gi svært gode resultater, men det betyr selvsagt ikke at de vil passe i alle oppsett og for alle lyttere.

Mvh
Håkon Rognlien
Hvis vi tar f.eks B&W-ene så fant jeg egentlig ut at de låter ikke så verst på veldig mye, prisen i betraktning. Og en behagelig klang som jeg kan forstå mange liker.
Men det er veldig synd at det aldri blir nevnt i noen tester hvor lite egnet den er for lavt volum. Man må opp i 75-80 db før den åpner seg. Før det er lyden riktig så ullen og måtte bort å sjekke om diskantene i det hele tatt virket. Nå var ikke det en test du har foretatt, eller ment som kritikk. Men jeg prøver, på en litt klønete måte, å få frem at slike ting blir så sjelden nevnt i tester.
Og så har jeg egentlig alltid lurt på en annen ting. Hvor mange db snakker vi om når en skribent skriver "de spiller så høyt", "mer enn høyt nok". Snakker vi da om gjennomsnittet 105-110 db av hva de fleste oppsett yter, eller synes skribenten at 90 db er høyt? Heller ikke ment til deg altså.
Du er inne på noko svært vesentleg her. Høgtalarar (og anlegg generelt) har ein spesiell "lytteterskel". Mange høgtalarar må guffe litt for å spele godt. Då skjer mykje rart. Forsterkaren treng headroom, ekstra krefter å gå på. Og romresonansane vaknar for alvor. Andre (langt færre) høgtalarar spelar utmerka på låge volum. Dette er opplysningar som er relevante for alle brukarar Så då bør vi skrive om fenomenet lytteterskel, når ting skal beskrivast. Kva lydnivå er optimelt for den aktuelle høgtalar?
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
På analoge preamper med analog volumkontroll finnes det vel også et 'sweet spot' man bør tilstrebe.
Hører man på feks. messingblåsere så må vi opp på et visst nivå for at de skal gjengis troverdig og i fullskala.
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Av produkter som gjør/gjorde det utrolig bra i tester, som jeg med beste vilje, virkelig ikke kan forstå vil jeg fremheve :

-B&W CM9
-Hegel H200
-Parasound NC2100
-Mastersound Compact 845
-SVS SB12NSD

Tre av produktene kjøpte jeg basert på tester, og to av de hadde jeg inne til test. Dristige produkter å sette på en slik liste når de er roset så opp i skyene. Men det er lov å ha egne meninger, og kanskje jeg faktisk har rett også
Kan godt forstå at man lett kan bomme dersom man uten videre kjøper produkter basert på omtaler alene.
Alle de nevnte produktene vil i rett kombinasjon kunne gi svært gode resultater, men det betyr selvsagt ikke at de vil passe i alle oppsett og for alle lyttere.

Mvh
Håkon Rognlien
Hvis vi tar f.eks B&W-ene så fant jeg egentlig ut at de låter ikke så verst på veldig mye, prisen i betraktning. Og en behagelig klang som jeg kan forstå mange liker.
Men det er veldig synd at det aldri blir nevnt i noen tester hvor lite egnet den er for lavt volum. Man må opp i 75-80 db før den åpner seg. Før det er lyden riktig så ullen og måtte bort å sjekke om diskantene i det hele tatt virket. Nå var ikke det en test du har foretatt, eller ment som kritikk. Men jeg prøver, på en litt klønete måte, å få frem at slike ting blir så sjelden nevnt i tester.
Og så har jeg egentlig alltid lurt på en annen ting. Hvor mange db snakker vi om når en skribent skriver "de spiller så høyt", "mer enn høyt nok". Snakker vi da om gjennomsnittet 105-110 db av hva de fleste oppsett yter, eller synes skribenten at 90 db er høyt? Heller ikke ment til deg altså.
Du er inne på noko svært vesentleg her. Høgtalarar (og anlegg generelt) har ein spesiell "lytteterskel". Mange høgtalarar må guffe litt for å spele godt. Då skjer mykje rart. Forsterkaren treng headroom, ekstra krefter å gå på. Og romresonansane vaknar for alvor. Andre (langt færre) høgtalarar spelar utmerka på låge volum. Dette er opplysningar som er relevante for alle brukarar Så då bør vi skrive om fenomenet lytteterskel, når ting skal beskrivast. Kva lydnivå er optimelt for den aktuelle høgtalar?
Siden jeg bor i 2-manns bolig og med sovende barn i huset bruker jeg å holde meg under 60 db på kveldstid. Høres veldig lavt ut, men ikke så lite som man skulle tro.
Jeg har Jas Socrates hjemme til lån nå, et godt eksempel på en høyttaler som spiller med full åpenhet ned til viskenivå. Ellers så synes jeg ofte at stativmodeller er veldig gode på lavt volum. Sikkert mye pga rommet, men føler de gir en bedre definisjon i bassen på lavt volum.

Om jeg forstår spm ditt riktig, så spør du hva som er optimalt lyttenivå på B&W CM9?
Med nok kraft og på tilsvarende konstruksjoner med relativt lik bestyktning med domediskant mener jeg at 105-110 db er "normalen" for hvor høyt man kan/bør spille, målt fra sweetspot ca 3 meter unna. Man vil sjelden oppnå andre resultater.
Poenget mitt da er at med enkelte høyttalere høres det ut som det spilles veldig høyt, mens med andre legger man ikke så merke til det. Men målinger tilsier omtrent dødt løp. Derfor er det vanskelig for en leser å tolke hvor høyt det snakkes om når det skrives høyt.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Støtter oppfatningen rundt lyttepreferanser, men det finnes vel en del mennesker her inne som ikke har noe særlig tro på matching så lenge de elektriske parametre ikke er direkte diskvalifiserende. Jeg er ikke en av dem.
Da er gjerne anlegget bygget på andre parametre også. Man jobber med det tonale med plassering, akustikk, subwoofer integrering og oppsettene er aktive slik at frekvensresponsen enkelt kan endres.

Det er helt annen framgangsmåte og hvor noe annet enn transparent elektronikk i stor grad bare blir en ulempe.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Jeg antar dog at alle er enige om viktigheten av korrekt gain struktur i leddet og nok headroom tilgjengelig.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.185
Torget vurderinger
2
Jeg kan låne ut et effekttrinn, klasse D fra Micromega til formålet, gitt at det ikke koster meg noe, og ikke tar for mye tid.

Tror det er en PW-400, kan sjekke om det er interesse for å gå videre med saken. Men da må det settes en deadline, og et visst antall ord for beskrivelsen.

Mvh
Håkon Rognlien
Ta-daa!

http://www.hifisentralen.no/forumet...lm-audio-34ia-testere-sa-kes.html#post2577186

Bra sammentreff! :)
Vi stiller gjerne en forsterker til disposisjon til testing :)

Hvem vil eventuelt teste?
Oppdatering på dette? Noen som har lyttet, avsluttet og skrevet? Hvem organiserer innsamling av lyttebeskrivelsene?
Som nevnt viser all erfaring at sånt har en tendens til å renne ut i sanden, så jeg vil forsøke å mase litt på dette her... :)

Mvh
Håkon Rognlien
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg kan låne ut et effekttrinn, klasse D fra Micromega til formålet, gitt at det ikke koster meg noe, og ikke tar for mye tid.

Tror det er en PW-400, kan sjekke om det er interesse for å gå videre med saken. Men da må det settes en deadline, og et visst antall ord for beskrivelsen.

Mvh
Håkon Rognlien
Ta-daa!

http://www.hifisentralen.no/forumet...lm-audio-34ia-testere-sa-kes.html#post2577186

Bra sammentreff! :)
Vi stiller gjerne en forsterker til disposisjon til testing :)

Hvem vil eventuelt teste?
Oppdatering på dette? Noen som har lyttet, avsluttet og skrevet? Hvem organiserer innsamling av lyttebeskrivelsene?
Som nevnt viser all erfaring at sånt har en tendens til å renne ut i sanden, så jeg vil forsøke å mase litt på dette her... :)

Mvh
Håkon Rognlien
Det var ganske vellykket da Mala gjorde det samme med Takstar for noen år siden, og LM litt senere. Erfaringene publiseres vel i den tråden som startet ballet?
 
Topp Bunn