Hvordan forholder spenningen seg.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.428
    Antall liker
    2.855
    Torget vurderinger
    3
    Skal en skilletrafo kansellere common støy må vel spenningen være symmetrisk? Vil påstå det er en fordel?
    Jeg bekymrer meg lite for AC siden av utstyret jeg bruker til å spille musikk. Jeg er for opptatt av DC siden til det. Jeg har ingen utdanning innen elektro. Er jo Tømrer. Så da velger jeg å høre på de som kan faget og bygger det de anbefaler. Jeg liker å lodde ser du. Og med dagens prisnivå på stereo komponenter så trives lommeboka mi også greit med at jeg lodder å kåler på selv 😊
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Hvis det er noe mer du lurer på @larsmartin , synes jeg du burde spørre ekspertene som selger deg strømrensen og kablene :ROFLMAO: «Ikke spør oss, vi bare jobber her.»
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Det jeg prøver å si er at du ville ikke ha sjans til å klare å bruke noen av disse dyre instrumentene som kan måle opp til flere GHz. Dette er ikke kaffemaskiner.
    Faktisk står det» one touch measurement». Hvor mange knapper må du trykke på kaffemaskin for kaffen? ☺
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Svarer for @Armand jeg.
    Hjelper ikke når en idiot skal bruke det.
    Som overhodet ikke forstår seg på strøm.
    Jeg anbefaler deg å skrive til eugene khutoryansky som står bak videoene på YouTube og har 68’000’000 seere. Be hu må fjerne videoene, de på hifisentralen sier det er feil!
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Jeg bekymrer meg lite for AC siden av utstyret jeg bruker til å spille musikk. Jeg er for opptatt av DC siden til det. Jeg har ingen utdanning innen elektro. Er jo Tømrer. Så da velger jeg å høre på de som kan faget og bygger det de anbefaler. Jeg liker å lodde ser du. Og med dagens prisnivå på stereo komponenter så trives lommeboka mi også greit med at jeg lodder å kåler på selv 😊
    Har valgt ekstern strømforsyning av god kvalitet der det er mulig, uansett bør psu chassiet ha et felles nullpunkt. Energiforsk sier høyfrekvent støy kan gå rett inn i likeretterbroen når den står åpen, så skader ikke å fjerne differensial, common støy, dc og hf på strømnettet. Ingen sier ac strøm er kun det som betyr noe, men det hjelper å rette forhold på strømmen.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.914
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Hei!

    Dette er ikke en diskusjonstråd for hva som betyr noe for lyden, men rett og slett nysgjerrighet på strøm.
    Håper noen kan hjelpe meg å forstå. Mulig det er et enkelt svar, men ser det i helt for meg.

    Her er bilde et bilde av IT-nett med perfekte faser og jordpunkt i senter (null)
    Bruker naboen strøm på 2 faser og spenningen faller til 100 volt for å ha et enkelt tall å forhold seg til.

    Da blir det slik L1= 100V L2= 100V L3=120V

    Hva skjer når spenningen er så forskjellig, har fasene fortsatt 120 grader til hverandre?
    Brukes fase L1 og L2 på pre amp og L2 og L3 på dac blir jordingspunktet fortsatt i senter?

    Håper på god stemning og gode svar!
    Veit @Armand er sjef på strøm så glad om du gidder å bidra! :)






    Vis vedlegget 888275
    Å plukke illustrasjoner fra internett viser ikke at man har innsikt.
    Hadde jo vært morsomt om du illustrerte at du forstod hva denne figuren viste.
    Hadde tatt deg litt mer seriøst da.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.204
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg anbefaler deg å skrive til eugene khutoryansky som står bak videoene på YouTube og har 68’000’000 seere. Be hu må fjerne videoene, de på hifisentralen sier det er feil!
    Det skal du ha LM....
    Du kjemper bravt for å vise....... at du er helt tapt.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Å plukke illustrasjoner fra internett viser ikke at man har innsikt.
    Hadde jo vært morsomt om du illustrerte at du forstod hva denne figuren viste.
    Hadde tatt deg litt mer seriøst da.
    En skilletrafo med symmetrisk spenning ut på sekundærsiden med jord på midtuttaket for et nytt nullpunkt og kansellering av common støy.

    Om du ønsker jeg skal svare med egne ord på resterende kan jeg prøve.
    Fasevinkel er stort sett upåvirkelig fra annet enn generatoren. Antar om 1 leder er mye lenger blir fasen noe forskjøvet og vinkelen i forhold til de 2 andre fasene blir endret. ( ikke bekreftet, men tenkt det må skje)

    På it-nett er det 3 faser med spenning og jord(pe) ligger flytende mellom disse fasene. Eneste som kan forskyve pe er jordfeil, ellers ligger jord alltid i nullpunktet pga den er flytende.

    Riktig?
     
    Sist redigert av en moderator:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Antar om 1 leder er mye lenger blir fasen noe forskjøvet og vinkelen i forhold til de 2 andre fasene blir endret. ( ikke bekreftet, men tenkt det må skje)

    Riktig?
    Hvor mange ganger går en strømpuls rundt jorden på ett sekund?
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Prøvde å dele en privat melding jeg fikk, men det var ikke lov. Det er en sykeste melding jeg noen gang har mottatt. Seriøs, men full av hersketeknikker for jeg skal presses i formen til normen som er akseptert her på forum. Dere er nok snart kvitt meg så slipper dere å diskutere ac spenning.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.204
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    0,13 sekunder pr runde. 4,6 runder?

    1 meter kabel betyr likevel mye for støyen velger veien med lav motstand?
    Basic, for at kunne "rekne den ut" må vel være at rekne først?? 😂 😂 😂
    Svaret er....... 7,692307692307692 runder......
    Igjen.... forstår så mye bedre nå 😁
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.204
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Prøvde å dele en privat melding jeg fikk, men det var ikke lov. Det er en sykeste melding jeg noen gang har mottatt. Seriøs, men full av hersketeknikker for jeg skal presses i formen til normen som er akseptert her på forum. Dere er nok snart kvitt meg så slipper dere å diskutere ac spenning.
    Dette er ikke i orden. Håper, du rapporterte den PM´en. ;)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.423
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke forstå att det ikke skulle være lov å legge ut, så lenge man ikke sier hvem det er.
    Står dette i reglene for forumet?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Klart det er. Affære kan vi ikke ta før mottaker evt. rapporterer den.
    Alt dette er forøvrig OT her.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Prøvde å dele en privat melding jeg fikk, men det var ikke lov. Det er en sykeste melding jeg noen gang har mottatt. Seriøs, men full av hersketeknikker for jeg skal presses i formen til normen som er akseptert her på forum. Dere er nok snart kvitt meg så slipper dere å diskutere ac spenning.
    Ta å slapp av og roa ned. Spill litt musikk😀 Er det noe poeng i krangle? Jeg vil ha LM her, men noen av innleggene dine er langt ute i Melkeveien😅
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Ta å slapp av og roa ned. Spill litt musikk😀 Er det noe poeng i krangle? Jeg vil ha LM her, men noen av innleggene dine er langt ute i Melkeveien😅
    Mye fint i melkeveien! 😊Gidder ikke diskutere lengre, selvom dette er en diskusjonstråd. Jeg har aldri spilt ingeniør på noen som helst måte, heller gjort meg enda dummere. Men jeg beholder nok skilletrafoene i anlegget selvom lærer-kjernen ikke er støttene.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Mye fint i melkeveien! 😊Gidder ikke diskutere lengre, selvom dette er en diskusjonstråd. Jeg har aldri spilt interiør på noen som helst måte, heller gjort meg enda dummere. Men jeg beholder nok skilletrafoene i anlegget selvom lærer-kjernen ikke er støttene.
    Ingen burde bli provosert av hva du har i anlegget ditt. Vil tro det meste gir eierglede😀. Er nok misjoneringen som provosere😀
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Ingen burde bli provosert av hva du har i anlegget ditt. Vil tro det meste gir eierglede😀. Er nok misjoneringen som provosere😀
    Er nok en med stor yrkesstolthet som ble ble såret av skrivet: Spectrum analyse var en enkel «one touch measurement» slik keysight selv beskriver det. Ikke ute etter å tråkke på noen sine tær, så da får vi heller avslutte diskusjon.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn