Hei Vidar,Vidar P skrev:Tja... kan jo finregne på det.GFE skrev:Betviler vel ikke et sekund at du har mye musikk Vidar, men tok du ikke vel hart i nå?Vidar P skrev:90% plater
10% hifi
Mvh Vidar P
Mvh
Geir
La oss se; har 20.000 LP'er. I tillegg kommer 2-3.000 cd'er. Hva skal man si at en LP idag koster? Og en cd? Bær i minne at mange tusen av mine LP'er er out-of-print samleobjekter, mange av de er alene verdt tusener. Jeg har f.eks så og si alt som er utgitt fra merker som Classic Records, Analogue Productions, Mobile Fidelity, Speakers Corner etc etc.
For ikke å snakke om metervis med originale Mercury Living Presence, Decca SXL, RCA Living Stereo, Impulse, BlueNote, Verve, EMi ASD etc etc. Så det er endel verdier. LP-samlingen er forsikret for 2.5 mill.
Dersom jeg sier at LP'ene og CD'ene har en verdi på 100-150 kroner hver, så kommer jeg på 3 mill. Mitt hovedanlegg (Naim-systemet) koster noe rundt 6-700.000,-
OK, du har rett, jeg tok hardt i.
Plater 80%
Hifi 20%
Det var kanskje mer riktig
Mvh Vidar P
Eg viste du hadde mye, men dette er bare å ta av seg hatten av?
Det må vel være Norges rekord dette vil eg tro for en privat samling,
Synes selv eg tidvis kjøper mye plater, men i denne sammenhengen er eg og forblir en mygg
Gratulerer
Siden man skal fordele og ikke være helt off topic så er eg ganske nærme (tror eg) ca 30-30-30-10 på hhv kilde-forsterker-Ht-kabler med utgangspunkt i bruttopriser, i netto for det eg har betalt så er vel ht det dyreste, men usikker på hva som er riktig å regne i denne sammenhengen.
Mvh
Geir