Hvordan brette en skjorte

G

Gjestemedlem

Gjest
Til glede for dem som ikke har råd til hushjelp eller kone vil jeg nå presentere en genial arbeidsbesparende måte å brette en skjorte med en enkel håndbevegelse.

Dette er så enkelt at selv menn kan praktisere det.

[video]IbTnRkEn8U8[/video]

Har kvinnen nå utspilt sin rolle i samfunnet?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nei, kvinnen har ikke utspilt sin rolle. Det der vil en mann aldri klare.

O

OldBoy

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Har kvinnen nå utspilt sin rolle i samfunnet?
Nåja, noen må fortsatt lage skjortene. Og sy i knapper.

:) :) :)

Dessuten finnes det mange roller i samfunnet som ikke dekkes ved hjelp av skjortebrettingsknowhow.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Nei, kvinnen har ikke utspilt sin rolle. Det der vil en mann aldri klare.
Prøv denne da. Her er det replay i slow motion og bretting av langermede skjorter for viderekomne.

[video]OFCdY2wnm9A[/video]

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Herregud. Genialt. Jeg mener det. Her skal det trenes. Er imponert.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Det er ikke stort å bli imponert over. Når jobben din er å brette t-skjorter for 0.1 øre pr. stk. så du være rask for å kunne tjene til livets opphold.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Bretting av skjorte? Dette er ikke bretting av skjorte, dette er t-skjorter, er det noen sak å brette dem da?

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Bretting av skjorte? Dette er ikke bretting av skjorte, dette er t-skjorter, er det noen sak å brette dem da?

Her er det snakk om å spare opptil flere sekunder og kutte ned på antall armbevegelser! Vel verdt å bruke en kveld eller to å perfeksjonere seg på.

Vanlige skjorter med ermer brettes på samme mirakuløse vis i den andre videoen det er linket til.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:

Her er det snakk om å spare opptil flere sekunder og kutte ned på antall armbevegelser! Vel verdt å bruke en kveld eller to å perfeksjonere seg på.

Vanlige skjorter med ermer brettes på samme mirakuløse vis i den andre videoen det er linket til.
Så dette driver altså du og øver på... ;D

Jeg bare bretter de i to, og så i to igjen jeg, og så stapper jeg de inn i skapet... Går like fort det. ;)

O

OldBoy

Gjest
Skjorteprobelamtikk, vil jeg si.

Går du rundt uten skjorte, kan du med fordel glemme hele greia.

:) :) :)

H

hordasped

Gjest
Hei Deph..

Ja det er jo bare du som får dette til ;D

Skjorte,uviktig og riktig god helg

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.159
Har brukt den oeverste ?nn?mellom et par aar naa. Men ser?oest har jeg ?kke t?d t?l aa legge alle skjortene m?ne paa et bord for aa brette dem. En brett og ?nn ? hylla!

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Komponenten skrev:
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:

Så dette driver altså du og øver på... ;D

Jeg bare bretter de i to, og så i to igjen jeg, og så stapper jeg de inn i skapet... Går like fort det. ;)
Ja, nå er det ikke farten jeg finner imponererende, men teknikken. Har øvd litt i dag og demonstrerte teknikken for samboeren på kjøkkenbordet i kveld. Desverre ble hun ikke imponert. Så heller litt rart på meg. Ble ikke så fint heller - må trene mer. Heldigvis søndag i morra.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Som jeg har sagt til det kjedsommelige: "Kvinner bør inn i militæret for å lære seg skaporden !!" :mad: :-\

Du hadde hatt godt av å gå på Forsvarets Flyskole på Værnes. Du verden der kunne man brette T-skjorter og legge dem i skapet med tellekant !
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

zorry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.05.2005
Antall liker
0
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
Som jeg har sagt til det kjedsommelige: "Kvinner bør inn i militæret for å lære seg skaporden !!" :mad: :-\

Du hadde hatt godt av å gå på Forsvarets Flyskole på Værnes. Du verden der kunne man brette T-skjorter og legge dem i skapet med tellekant !
Så mye enklere tidligere generasjoner av menn hadde det! For bare få år siden hadde 2/3 av damene husmorskole. Nåfortiden kan man slett ikke regne med å finne livsledsagere med adekvat utdannelse og mange ender opp med skjorter brettet i to og så i to igjen og ustrøkne sokker. ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.270
Sted
Østfold
Ah, dette er jo genialt! Fra tidligere har jeg en pers på 38 minutter på å brette en T-skjorte. Ved hjelp av denne metoden er jeg kommet ned i 6 minutter og 34 sekunder! Det vil si at jeg kan spare nesten 32 minutter på hver eneste T-skjorte jeg bretter sammen! Sånnt blir det timer av ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
zorry skrev:
Så mye enklere tidligere generasjoner av menn hadde det! For bare få år siden hadde 2/3 av damene husmorskole. Nåfortiden kan man slett ikke regne med å finne livsledsagere med adekvat utdannelse og mange ender opp med skjorter brettet i to og så i to igjen og ustrøkne sokker. ;D
Det verste er at enkelte definerer dette som "framskritt" !?? :mad: :mad: :-[ :-X :'(

Nei verden går lukt til Helvetde ad med hurtigtogsfart ! :'(
Men fortsatt er det meget bekvemmere å sitte på første klasse, med resturantvogn ! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

S

slowmotion

Gjest
Skjorter skal ikke brettes. De skal henges i skapet på hver sin kleshenger....

;)

G

Gjestemedlem

Gjest
slowmotion skrev:
Skjorter skal ikke brettes. De skal henges i skapet på hver sin kleshenger....

;)
Det er jo litt stil å reise med en slik, men sikkert ikke helt billig på flyplassvekten.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
zorry skrev:
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:

Jeg snakker om mine t-skjorter selvsagt... Hans legger jeg på sengen så får han brette de sånn som han liker det best...
Hva skal man med tellekanter på t-skjortene da, er det så viktig å vite hvor mange man har...?
;)
Strøkne sokker...ko-ko...?? :eek:

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Komponenten skrev:
Hva skal man med tellekanter på t-skjortene da, er det så viktig å vite hvor mange man har...?
;)
Faktisk er det vesentlig for nasjonens sikkerhet. Tenk om våre stakkars soldater måtte forsvare vår frihet i bar overkropp? Eller, gud forby, uten sokker? Nei, hele vår militære ryggrad er bygd opp på rette tellekanter.

;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
jowil skrev:
Komponenten skrev:
;)
Faktisk er det vesentlig for nasjonens sikkerhet. Tenk om våre stakkars soldater måtte forsvare vår frihet i bar overkropp? Eller, gud forby, uten sokker? Nei, hele vår militære ryggrad er bygd opp på rette tellekanter.

;D
De brukar vel ikkje sokkar om sommaren?

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Desto viktigere er oppbevaringen. Alt ligger parat til kulda setter inn. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Strøkne sokker...ko-ko...?? :eek:
Men Kompo da !!! ::) :-[

Jeg som trodde du slik ei framifrå husmor !! Så feil kan man ta !! :eek: :-[ :-\ :'( :'( :'( :'(

zorry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.05.2005
Antall liker
0
Synes det blir drøyt når Komponenten på denne måten nedvurderer de stolte tradisjonene til de mange forgangne generasjoner og tramper på deres stolthet på denne måten. Sokkestryking lå antagelig inne med flere vektpoeng i et av semestrene på husmorskolen, på lik linje med grundige terping på hvilke vaskeaktiviteter man skal forbinde med de 4 hovedvaskene av huset gjennom året. :) ;D

PS: Trikset med strøkne sokker har jeg fra en eks-kollega. Han var en periode sammen med ei italiensk dame. Se mot utlandet gutter! ;D

PS2: Vær bare inderlig forsiktige med å se for hardt mot fjerne horisonter dersom dere allerede er fortøyd her til lands. I en slik situasjon greier nok nemlig de lokale furiene å håndtere både strykejern, kjevler og annet husgeråd av hard, tung type med nødvendig presisjon og bestemthet. Man skal overhodet ikke se bort fra at det da også blir brettet dobbelt og så dobbelt igjen. ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvis det som skal redde forsvaret av landet vårt er tellekanter og nystrøkne sokker er det nok like greit at jeg holder meg unna den slags beskjeftigelser.. ikke kan jeg skyte heller når jeg tenker meg om..
Jeg stryker nok på husmortesten om den består i stryking av sokker og telling av t-skjorter, det er altså ikke nok å ha hus og være mor for å kunne bruke den benevnelsen..?
Antar at jeg skal kunne leve helt fint uten… Men jeg er ganske flink til å bake kake… Og vi har kjevle av marmor… ;) ;D

Topp Bunn