Jeg har litt meget svak ("øret inntil høyttaleren"-svak) brumming i begge høyttalerne, som jeg har beskrevet her:
Jeg tenker på skjermet nettkabler til effektforsterkeren. Er det rett spor, tro? Noen som kan anbefale en som ikke koster så mye?
OBS: Dette er ikke noen plagsom brumming. Kan ikke høre den hvis jeg ikke legger øret inntil elementene, som sagt. Jeg bare vet den er der.
Er det noen måte jeg bør teste for å bli kvitt denne støyen. Den høres jo riktignok bare når jeg går helt inntil basselementet når forsterkeren står på tomgang, men siden det er anbefalt å ikke slå av forsterkerne, og at de trenger et par timers oppvarming for å spille optimalt, liker jeg ikke helt tanken på å la høyttalerne stå der og brumme hele døgnet.Dazed skrev:Med ny V3.0 forsvant det lett hørbare brummet i høyre kanal, men det er fremdeles svakt (tomgangs?)brum i begge kanaler. V3.0 er uskyldig, for brummet er der selv uten signalkabel mellom 3.0 og 4.0, så jeg antar at enten effektforsterkeren eller høyttalerkablene plukker opp noe nettstøy et sted. Det kan absolutt høres ut som typisk 50Hz nett-brum i basselementene. Evt. kan det bare være tomgangsbrum fra trafoen?
Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt dette?
Må jeg krype til korset og prøve en dyr nettkabel (som jeg alltid før har hevdet at bare er tull)...eller finnes det noe slags nettfilter jeg kan bruke for å fjerne dette?
Jeg har prøvd så godt jeg kan å legge nettkabler, signalkabler og høyttalerkabler lengst mulig vekk fra hverandre, men 100% blir det jo ikke.
Jeg tenker på skjermet nettkabler til effektforsterkeren. Er det rett spor, tro? Noen som kan anbefale en som ikke koster så mye?
OBS: Dette er ikke noen plagsom brumming. Kan ikke høre den hvis jeg ikke legger øret inntil elementene, som sagt. Jeg bare vet den er der.