Hvor stor rolle spiller drivverket sammen med ekstern dac?

Luvaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.05.2007
Antall liker
38
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Min lille erfaring
Jeg har bare hatt billige drivverk (om jeg kan kalle det det) og har ikke giddet å teste noe mellom disse.
Men da jeg kjøpte Squeezeboxen tenkte jeg å teste litt. Koblet denne og en Cambridge Azur 540C analogt til EC 4.7 og var ikke i tvil om at CD-spilleren var klar favoritt.
Koblet de så til DAC (ECD1) og testet med flere kjente plater. Nå står spilleren på kottet og det har den gjort siden den dag. SBen er for ordens skyld tilkoblet via trådløst nett.

Nå er ikke jeg på langt nær så kritisk lytter som mange her inne og har anlegget for musikkens skyld, men om der ikke er forskjell på drivverk er jeg noe overasket over at der skulle finnes redbook i det hele tatt i dag.

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.802
Vidar P skrev:
olaps skrev:
Dette er motsatt av hva jeg for min del har erfart.
Samme her. Men folk hører så forskjellig.

Mvh Vidar P
Det er også min erfaring Olaps og Vidar P.
Etter mange år som audioholiker er det liten tvil om at vi hører og vektlegger elementer innen det hørbare domene forskjellig.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Powerpoint skrev:
Vidar P skrev:
olaps skrev:
Dette er motsatt av hva jeg for min del har erfart.
Samme her. Men folk hører så forskjellig.

Mvh Vidar P
Det er også min erfaring Olaps og Vidar P.
Etter mange år som audioholiker er det liten tvil om at vi hører og vektlegger elementer innen det hørbare domene forskjellig.
Og hadde vi ikke gjort det, så hadde det faktisk vært ganske kjedelig ;)

For noe av det som er gøy med å gå på besøk til en annen gærning, er å høre hvilke valg h*n har foretatt. Siden vil alle hører musikk annerledes, så er det artig å høre hvordan andre foretrekker det. Det hører til de variasjonene som gjør livet så spennende å leve for entusiaster. Jeg kan kose meg i dagevis med å høre på anlegg med en helt annen filosofi enn min, og ikke føle at det er noe jeg savner. Det er litt som en ferie, en reise inn i en annen verden.

Topp Bunn