Hvor seriøs er PIXMANIA

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.708
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
74
For om lag 6 uker siden mottok jeg en mobiltelefon fra Pixmania. Telefonen skulle vise seg å ikke ha norske menyer slik det var oppgitt i beskrivelsen av denne i websidene. Pixmania beklaget og innrømte dette. De skulle sende oss en returfrankering slik at vi kunne få kreditert telefonen. Etter 2 uker med gjentatte purringer kom endelig denne returfrankeringen og vi sendte telefonen . Adressanten var norsk. Her står saken fortsatt etter 5 uker. Jeg har flere ganger under denne tiden tatt kontakt med dem og de bekrefter hele tiden at de ikke har mottatt den og avventer returen. De opplyste i siste e-post at vi må søke om å få igjen mva fra norske myndigheter etter at de har kreditert telefonen. De opptrer med norsk mva-representant som er Elkjøp. Vi betalte noe de kaller ”stress free” forsikring i tillegg når vi betalte telefonen.

Håpløst! Føler for øyeblikket å ha blitt lurt.

Er det noen som har lignende opplevelser med Pixmania eller andre nettbutikker?

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.190
Kjøpte en Philips skjeggtrimmer hos Pixmania, sparte akkurat 200 kroner (etter at frakt og gebyrer var betalt) på å kjøpe den der kontra å kjøpe i butikk. Etter 10 dager kom varen. Skjeggtrimmeren virker ennå...

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.540
Min tidligere forlovede kjøpte en mobil derfra, og fant i likhet med deg ut at telefonen ikke kom med norske menyer. Så vidt jeg husker gikk det greit å returnere og få tilbake pengene, men om man leser brukeropplevelsene på prisguide.no er det relativt trist lesning...

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Pixmania er vel fransk eller noe. Har faktisk hørt om folk som har måttet betale toll på varer derfra.

Jeg ville heller betalt litt mer for mobilen enn å kjøpe fra Pixmania.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.803
Torget vurderinger
0
Kjøpte en liten JBL høytaler dings til bruk med MP3 spiller når jeg er ute og reiser, og en minnepinne. Sakene kom etter litt over en uke. Ikke noe problem. Bittesmå høytalere som lager relativt stor lyd, hører på dem nå, bor på hotell, men minnepinnen har jeg rotet bort, - knapt Pixmanias feil. ::)

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Kjøpte et digitalkamera derfra for ei knapp uke siden. Nada problemer med det.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
584
Torget vurderinger
1
De er vel ca. like seriøse som de fleste kinesiske forhandlere av kinamikk. Du får varen men...

Topp Bunn