Hvor ofte barberer du deg?

Hvor ofte barberer du deg?

  • Hver dag, det gror som bare juling

    Stemmer: 0 0.0%
  • Annen hver dag

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ca. 2-3 ganger i uken

    Stemmer: 0 0.0%
  • Ca. 1 gang i uken

    Stemmer: 0 0.0%
  • Barbering er tull, lar skjegget gro. Kun trimming

    Stemmer: 0 0.0%
  • Er i puberteten, det blir sjelden  :-[

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.834
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Drar over med høvel raskt hver morgen, på hals og midt poå kinn slik at skjegg og bart ser velstelt ut.......Chuck Norris style....
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Barberer meg annen hver dag, men jeg er litt nerdete da..







 
P

Parelius

Gjest
En gentleman barberer seg daglig.
Dette forstår jeg ikke. Derimot er det sant at "en gentleman blir barbert daglig".

Parelius (ennå ikke helt gentleman)
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Shiseido ansiktsvask og fuktighetskrem (som er i oversiktsbildet) selges hos Esthetique. Ellers har jeg vel bestilt det meste fra utlandet, utenom den billigste kosten som jeg kjøpte for en femtilapp på bunnpris.

Det fine er jo at det er ting som varer i mange år, men det har lett for å bli en hobby på lik linje med hifi. Man får samlemani og eventuelt SBAD (shaving brush acquisition disorder). Det er ikke store forskjeller på utstyret, men det betyr som kjent ikke at man hele tiden ønsker seg det ultimate av ditt og datt, eller eventuelt vintage.

http://www.classicshaving.com og http://www.theenglishshavingcompany.com/ har mye bra og leverer kjapt.
 
O

omholt

Gjest
Shiseido ansiktsvask og fuktighetskrem (som er i oversiktsbildet) selges hos Esthetique. Ellers har jeg vel bestilt det meste fra utlandet, utenom den billigste kosten som jeg kjøpte for en femtilapp på bunnpris.

Det fine er jo at det er ting som varer i mange år, men det har lett for å bli en hobby på lik linje med hifi. Man får samlemani og eventuelt SBAD (shaving brush acquisition disorder). Det er ikke store forskjeller på utstyret, men det betyr som kjent ikke at man hele tiden ønsker seg det ultimate av ditt og datt, eller eventuelt vintage.

http://www.classicshaving.com og http://www.theenglishshavingcompany.com/ har mye bra og leverer kjapt.
Samledilla skal jeg klare å styre unna, men gir f.eks en Merkur Heavy Duty Safety Razor with Bar klart bedre barbering enn Gillette M3Power? Er i ferd med å bestille hos classicshaving der den kommer under 200 kr grensen.
Det andre jeg lurer på er hva blir forskjellen på en sånn alum såpe bar og barberings krem?
http://www.classicshaving.com/catalog/item/522960/1256432.htm

http://www.nancyboy.com/home.php?cat=263
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Merkur Heavy Duty er milevis bedre, hvis den brukes med god krem. Det krever som nevnt en litt annen teknikk, men det tar ikke så lang tid å endre vanene. http://youtube.com/profile?user=mantic59 har en rekke videoer angående teknikk, og her har jeg lært mye.

Alum bar er hva jeg bruker i stedet for den klassiske aftershaven. http://en.wikipedia.org/wiki/Alum

Jeg dusjer (og passer på å massere skjegget slikt at det blir så mykt som mulig), bruker ansiktsvask, barberer meg, skylder ansiktet med varmt vann for å få bort kremen, skylder med kaldt vann for å lukke porene, bruker alum baren for å reparere eventuelle sår (man kjenner virkelig at denne fungerer, mye mer enn en vanlig aftershave), har den på et par minutter mens jeg vasker og pakker bort utstyret, skylder bort alum stoffet med kaldt vann, og til slutt bruker fuktighetskrem (særdeles viktig da huden tørkes ut veldig av alum baren).

Kremen kan man ta på direkte, eller helst bruke en kost til å lage "lather" av. Denne skåla legger jeg i et lite vannbad, som holder kremen god og varm.

Men merk, dette er en prosedyre man ikke blir ferdig med på 5 minutter. Jeg bruker vel 40-45 minutter totalt, men jeg konkurrerer ikke med andre om plass på badet så det er ikke noe problem.
 
O

omholt

Gjest
Interman:
Takk for tipsene. Jeg har bestilt noe av det som var på listen til shaveblog. Kosten var derimot altfor dyr. Regner med det er en viss forskjell på børstehodene? Har du noe billig og bra å anbefale.
Nancy boy barber krem var ikke mulig å bestille, de sender ikke til utlandet lenger. Har du tips om noen andre fine kremer, så tar jeg også imot det med takknemlighet.
Dette blir spennende :)
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.276
Antall liker
227
Torget vurderinger
1
Det er av en eller annen uforklarlig grunn utrolig kjdelig å barbere seg, såjeg drøyern lengst mulig...

Destiny.. :)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Barberer meg når dama sier det klør på innsida ta låra etter.......
Det får holde! Ca en gong i uka i dusjen, på en måte som kan få det til å se ut som sjølmord! Ja, jeg synes det er dritkjett, og skjønner ikke folk som tar dette vidre, og fortsetter nedover kroppen ;)

PK
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
En gang i uka...max
Blir som oftest tatt når ungene ikke vil gi meg natta kos for det stikker :-[

/jan
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Haha, ikke av de bedre navnene på et firma (og jeg antar du ikke insinuerer noe som helst ;D), men de lager gode produkter som er gjennomgående billigere enn mye fra de mer kjente merkene. Synd de ikke sender til Norge lengre.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Du kan bare glede deg ;D

Venter faktisk på samme kremen fra Taylor selv.
 
O

omholt

Gjest
Du kan bare glede deg ;D

Venter faktisk på samme kremen fra Taylor selv.
Ja, det kan bli et nytt steg i livet  ;D
Kjøpte en billig kost hos Body Shop, det får holde til å begynne med. Mangler bare en slik sak som man bruker til å stoppe sår/blødning. Det er vel enten såpestykke eller noen lignende man bruker, hvis jeg har forstått riktig.
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Jeg har ikke prøvd den fra Trumper, og bruker heller ikke noen aftershave etter at jeg kjøpte alum blocken, men den skal være av de aller beste så vidt jeg vet. Du kan jo bare begynne med den og se hvordan det går. Enkelte bruker begge deler, og eventuelt også et stoff som heter Witch Hazel, som er en såkalt "toner" som skal gjøre huden fastere. Eneste er jo at hvis man skal bruke alt dette, pluss fuktighetskrem så blir det en del venting, da man bør gi hver et minutt eller to for å fungere. Rekkefølgen vil da være: barbere, skylle med varmt vann, skylle med kaldt, alum block, vente et minutt, skylle med kaldt vann, aftershave, vente et minutt+, witch hazel, vente et minutt+, og til slutt fuktighetskrem.

Det greieste er uansett å begynne med noe enkelt og utvide etterhvert som man kjenner det klør i lommeboka og vil prøve noe nytt.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
En pose med engangshøvler gjør nytten. Og de kan brukes mange ganger. Uten at blodet renner.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Jøss! etter å ha sett de youtube videoene så ble jeg helt satt ut.
Er det virkelig noen som gidder å bruke så mye tid på å barbere seg?
En god barberkrem, gilette og en alkoholfri shavingbalm er jo alt man trenger.
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.552
Antall liker
7.058
Barbering en gang i uken? Kan ikke skjønne annet enn at en da må være uten enten normal jobb, dame eller skjeggvekst...
 
T

Thomas1

Gjest
Har ikke barbert meg siden denne tråden startet jeg! hehe
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Jøyje med så mye dill for å barbere seg. Selv går jeg rett fra varm dusj og rett til speilet og drar over  med en engangs BIC,   gjort på  10 sekunder... NIX krem NIX aftershave.. vann+såpe fra dusj og vask er nok ...  og kona misunner meg mitt myke kinn...


Fungerer hver gang og høvelen varer leeenge, bytter når den blir sløv og lugger...

Det tar lengre tid å rengjøre høvelen en å barbere seg...

Hemmeligheten min er å ha et passelig skjegg, så jeg barberer bare kinn og hals. Skjegget stusses  ca hver 7-10 dag, og det tar 3 minutter. Opprenskningen av hår fra vasken tar like lang tid.. ;D

Skjønner ikke helt hvorfor dere lar dere lure av kosmetikk industrien gutter,  er ikke det enklest er det beste... ;) eller er det bare litt koselig å stelle med seg selv ;D 8)?

mvh
Sleiven


PS barbermaskin er pyton, får ekkel hud, og maskiner er hjemsted til 100 millioner midd og annet kryp...
 
O

omholt

Gjest
Skjønner ikke helt hvorfor dere lar dere lure av kosmetikk industrien gutter,  er ikke det enklest er det beste... ;) eller er det bare litt koselig å stelle med seg selv ;D 8)?
Bedre å la seg lure av kosmetikk industrien enn av kabel industrien, det koster ikke så mye. ;D ;D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Bedre å la seg lure av kosmetikk industrien enn av kabel industrien, det koster ikke så mye.  ;D ;D

Singel mann du ?? Kosmetikk er DYRT !! Regn ut liter eller kilopriser. Kremer "Garantert av Vitamininstituttet i Sveits" koster gjerne 80.000,- pr liter !! :eek: Råvarene koster ofte ikke mer enn 20,- pr liter, så avansemessig har det jo klare fellestrekk med deler av HiFi bransjen ! ;D
 

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Innlegg
481
Antall liker
1
Kløingen er når man barberer seg i motsatt retning av den hårene vokser. Dette varierer alt etter området på ansiktet og fra person til person. Sjekk nevnte youtube videoer.

Sleiven: Hvorfor kjøper folk noe bedre enn lommeradio? Spiller jo musikk det også.
 

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
2.376
Antall liker
4
Jeg ville bare meddele alle at de nye Gilette høvlene ikke er det spore bedre enn vanlig mach3, bare 30% dyrere.
 
K

kbwh

Gjest
Det, wotg, er viktig informasjon for Parelius. Han er i gangavstand til å bli syklist.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dessuten bør han vite at Gel er helt ubrukelig på beina.

Jeg barberer meg forresten hver sommer.

;D
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
omholt skrev:
Mulig du har skrevet om dette i en annen tråd, isåfall har jeg ikke fått det med meg. Hva syns du om barberingen/utstyret nå? :)
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Folkens, enten så har man skjegg eller så har man det ikke !

Jeg er så drittlei disse "småbarske" tusseladdene som har 3-5 dagers stubber, og tror de derfor at de er mannfolk. Det er direkte patetisk og flaut så unge og voksne menn rusle rundt og se ut som de nettopp har stått opp av grøften. Legg merke til at skoene også er upusset og skjorten henger ut bak. Men håret derimot det er vitenskapelig tupert og fyllt med gele og annet gørr. Jeg tar ikke slike folk alvorlig... 8)

1.Har du ikke skjegg så har du å barbere deg hver dag.

2.Har du skjegg så har du å barbere deg der hvor du ikke vil ha det, feks deler av kinn/hals

3.Har du fullskjegg så så lykke til..

4. Har du hår på brystet så la det gro

5.Håret i ræva får du nappe ut, det samme gjelder nesa, og ørene.

Kom ikke her og kom her.. ;)
mvh
Sleiven
Ubarbert siden 1977.
 
S

slowmotion

Gjest
Sleiven skrev:
Folkens, enten så har man skjegg eller så har man det ikke !

Jeg er så drittlei disse "småbarske" tusseladdene som har 3-5 dagers stubber, og tror de derfor at de er mannfolk. Det er direkte patetisk og flaut så unge og voksne menn rusle rundt og se ut som de nettopp har stått opp av grøften. Legg merke til at skoene også er upusset og skjorten henger ut bak. Men håret derimot det er vitenskapelig tupert og fyllt med gele og annet gørr. Jeg tar ikke slike folk alvorlig... 8)
Jeg er mann nok til å la være å barbere meg hver dag.
Jeg pusser ikke skoene mine hvis jeg ikke skal i selskap.
Jeg har skjorta utapå buksa, unntatt hvis jeg har på meg dress og skal i selskap.

På den annen side har jeg aldri gørr eller gele i håret, selv ikke når jeg skal i selskap.
Har ingen kam eller børste heller.


1.Har du ikke skjegg så har du å barbere deg hver dag.
::)


3.Har du fullskjegg så så lykke til..
:)
4. Har du hår på brystet så la det gro
Enig. Ekte menn barberer seg bare over snippen.
"Menn" som barberer noe som helst under snippen er ikke menn.

5.Håret i ræva får du nappe ut, det samme gjelder nesa, og ørene.
Pass din egen ræv. Se forøvrig punkt 4.

Kom ikke her og kom her.. ;)
mvh
Sleiven
Ubarbert siden 1977.
Så du rusler rundt med helskjegg og mener du har noe med når andre barberer seg.... ;D

;)
 
Topp Bunn