Hvor mye må/bør man bruke på et oppsett for å få optimal lyd ? ? ?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
pengesluk skrev:
.....

En Rockport fullt utstyr komplett platespiller i desidert topp klasse, til $ 60.000 hvorav underleveranser utgjør $ 20.000 i kost INN til produsent, med et sluttresultat som er helt i særklasse mht. ytelse og eierglede, DET har jeg ingen problemer med. Er sågar "rimelig" sett i denne kontekst.

Et sett høyttalere til $ 150.000 - hvorav elementene eks. er kommersielt tilgjengelige for $ 3.000,- og resten kan gjenskapes og endog kanskje forbedres for en småpenge, DET har jeg problemer med å svelge.

Dette er bakgrunnen for mitt lille sukk ovenfor. At dette skremmer folk fra hobbyen vår er det triste. Om noen filmstjerner og dopa popartister blir klådd for penger er jeg ganske så likegyldig til. Håper du ser forskjellen.
Word!

Arne K

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.806
Sted
Holmestrand
pengesluk skrev:
xerxes skrev:
pengesluk skrev:
DoMentor skrev:
pengesluk skrev:
Vanskelig å komme noe særlig under millionen før det svinger skikkelig..
Oki, hvis det er det som funker for deg so why not ;) Hmm, hvis du har så mye spenn disponibelt sender jeg gjerne kontonr. mitt på pm til deg så jeg kan realisere drømmeanlegget mitt raskest mulig ;D Anyway, ha en vakker dag :)

Mvh :)

PS er avatarbildet av deg ? ? Både min kjære og meg rådigger det ;D
Er nok meg, ja! Pleier å bruke det som vedlegg til diverse purringer også, da skjer det ting.. 8) 8) Ble opprinnelig tatt/benyttet i forbindelse med en SMS jeg sendte til en kamerat som sneik seg unna julebordet et år, som et uttrykk for hva jeg mente om de sløve unnskyldningene han prøvde seg med!

Og en riktig god dag til dere også!!

PS: kan ikke sende deg spenna, de er jo allerede BRUKT OPP på lyd!
Under testing av urmodellen av Canon PowerShot mIdt på nittitallet endte jeg opp med selvportrett som lignet din avatar til forveksling. Jeg jobbet som IT-sjef på et trykkeri på den tiden, og vennlige kolleger blåste bildet opp til 70x100 cm og hengte opp på kontorveggen min. Med på kjøpet fikk jeg en kommentar om at det så ut som jeg hadde ligget død på bunnen av vann et års tid. Det fjernet alle illusjoner om et vakkert ytre.
:)
Eehh.. antyder herren med dette at jeg IKKE er vakker??
Nå var det jo andre som leverte karakteristikken, og da myntet på meg. Jeg synes du ser riktig så flott ut! ..og vi kan sikkert bli enige om av vi er vakre, selv etter et år på bunnen av en sjø. Spørsmålet er hvor mye whiskey som trengs?
:)

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Dazed skrev:
Hvor er disse ekle sleivsparkene du sikter til?
Å, du skal ikke leite så veldig lenge i trådene her på "Sentralen" før de såkalte sleivsparkene dukker opp. Det er da skribenter før meg som har påpekt det.

Men jeg synes ikke vi skal lage noen big deal av det. Mye meir interressant å se hva folket mener om trådstarters spørsmål.

mvh. VilhelmW

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Å, du skal ikke leite så veldig lenge i trådene her på "Sentralen" før de såkalte sleivsparkene dukker opp. Det er da skribenter før meg som har påpekt det.
Ja, man kan sikkert finne det meste dersom man leter i helt andre diskusjoner enn den man til enhver tid deltar i. ;)

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Antall liker
84
Audiophile-Arve skrev:
Du kan få eit greitt anlegg for 6 -7000 kr.
Du kan få eit godt anlegg for 60 - 70 000 kr.
Du kan få eit fantastisk anlegg for 600 - 700 000 kr.
Du kan få eit svinedyrt anlegg for 6 - 7 000 000 kr.
Dersom du får eit anlegg gratis (slik eg eingong fekk), må du også vere glad.
Legendarisk bra innlegg! :)
Mvh,
Olav

Topp Bunn