Diverse Hvor Mange Danskere er der på HiFi Sentralen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.659
    Torget vurderinger
    23
    Never enough... but sometimes too many!!
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Her nogle timer senere efter jeg oprettede denne tråd må jeg konstatere at der indtil nu kun er 2 Danskere på dette Fora. :)
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    864
    Antall liker
    461
    Torget vurderinger
    1
    Her nogle timer senere efter jeg oprettede denne tråd må jeg konstatere at der indtil nu kun er 2 Danskere på dette Fora. :)
    ... og ingen fra Åland. ;)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Folk tror jeg er Dansk, men jeg kommer fra Bergen. Er stadig Norsk statsborger efter 53 år i Danmark.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Tror det er omvendt. Norge har jo været Dansk og derfor tror jeg bokmål Norsk er rimeligt tæt på Dansk.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Dette er feil Norge drasset på Danmark en del hundre år og deretter Sverige i nye hundre,,... på tide dere klarer dere sjøl....
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Og da Norge endelig blev selvstændige var i så søde at i valgte en Dansk pris som jeres Konge :)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Arbeidsuhell akkurat som da vi ble tvunget til å drasse på dere fra 1400 tallet eller når det var. Forøvrig, men dette vet jo ikke dere Molboere, det var nær krig mellom Norge og Sverige i 1905 så av 2 onder valgte man det minste, Carl Fredrik...

    Forøvrig hadde vi 250 Hotchkiss mitraljøser i tjeneste i 1905 mens svenskene fortsatt brukte munnladere så det hadde blitt kort prosess,,,,
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Lett hovmodig haldning?
    Noreg var attraktivt for danskane heilt sidan Gorm den gamle. Dei lukkast også med å ha kontroll fleire gonger, fram til dronning Margrethe I, og vi vart ein dansk provins/koloni, heilt til Napoleon dumma seg ut. Då vart det svenskane som fekk forsyne seg, heilt til kong OscarII fekk skulda for å ha rota vekk Noreg. Sidan den gong har vi vore sjølvstendige, bortsett frå 2. verdskrigen.
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Dansker her og har boet i Norge lidt over 16 år. Jeg skriver kun på dette forum og følger mest med fra siden da anlegget kom på plads for et par år siden.
    Er her for at få gode råd og tips og følge med i diverse tråde og diskutioner af interesse.
    Anlegget består af Rega RP6 med groovetracer subplatter og counterweight, pu er Dynavector DV20x2L, ecp2 riaa, Marantz pm14s1 og Dynaudio Special 40.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1. det var nær krig mellom Norge og Sverige i 1905 så av 2 onder valgte man det minste, Carl Fredrik...

    2. Forøvrig hadde vi 250 Hotchkiss mitraljøser i tjeneste i 1905 mens svenskene fortsatt brukte munnladere så det hadde blitt kort prosess,,,,
    1. det var vel minst like viktig å få med kjerringa hans, som var dotter til den britiske kongen. Han ville nok gjerne ha ein norsk konge som svigerson.
    2. Også den gongen var det massevis fleire svenskar enn nordmenn, så eg er glad det roa seg ned (tippolderfar låg ved grensa med skarpladd skytevåpen)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    1. det var nær krig mellom Norge og Sverige i 1905 så av 2 onder valgte man det minste, Carl Fredrik...

    2. Forøvrig hadde vi 250 Hotchkiss mitraljøser i tjeneste i 1905 mens svenskene fortsatt brukte munnladere så det hadde blitt kort prosess,,,,
    1. det var vel minst like viktig å få med kjerringa hans, som var dotter til den britiske kongen. Han ville nok gjerne ha ein norsk konge som svigerson.
    2. Også den gongen var det massevis fleire svenskar enn nordmenn, så eg er glad det roa seg ned (tippolderfar låg ved grensa med skarpladd skytevåpen)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Som en del av det 1905 oppgjøret måtte Norge nedlegge en del fort mot svenskegrensen så videre enkelt ville det nok ikke vært uansett hvor mange Medelsvenssoner med ljå de hadde mønstret. Noen av mine var på Oscarsborg i de dager og andre hadde kommet fra Sverige på 1800 tallet, men lojaliteten til Norge stod fast..

    Utover det var forsvaret her sør-øst skreddersydd til å ta i mot svenskene uansett hvilken vei de ville forsøke å ta seg inn. Det var batterier bygget på alle tenkelige og utenkelige steder som overlappet hverandre, et eksempel, det var montert en rekke slike batterier men mange før de kom hit.


    10,5 cm Cockrill 1904 i et batteri på 4+7
     
    Sist redigert:
    L

    Lassencad

    Gjest
    Nå nu hvor tråden nu handler om Dansk/Norsk/Svenske forhold for nu mange år siden og ikke om hvor mange Danskere der er på HiFisentralen Vil jeg bare nævne at jeg selv har taget det foto af Dannebrog
     

    Zack

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2018
    Innlegg
    251
    Antall liker
    154
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    0
    Vinylfan DK er også aktiv på hifisentralen og er sjovt nok også dansker😉 Muligt han ser tråden og kan lokkes ud af busken og give lyd fra sig. Nå men tråden gik forresten hurtigt i en helt anden retning end tiltænkt.
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Nå men tråden gik forresten hurtigt i en helt anden retning end tiltænkt. ... Ja det gjorde den
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Dansker er jo stort sett hyggelige, men noen av de har et noe merkelig forhold til plast og annen isolasjon...:cool:
    Det er en saga blot. Men det skal være den rigtige plast. Tror Steen Duelund eskapader på det område skyldes hans valg af forstærker udstyr.
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    442
    Antall liker
    1.035
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    DK.... Osse mig..!
    Sentralen er det suverænt bedst fungerende forum. HF4All er reguleret sønder og sammen. Øvrige DK fora sker der ikke noget særligt...
    Her er en god stemning, ikke noget (synligt) forum poleti.
    Møffe og mig.
    IMG_20200216_194002.jpg

    Min første hjemmebyggede pre-amp. for snart 30 år siden. Vincent har efter abet designet senere....
     
    Sist redigert:
    L

    Lassencad

    Gjest
    HF4All er reguleret sønder og sammen. Øvrige DK fora sker der ikke noget særligt...
    Her er en god stemning, ikke noget (synligt) forum poleti:

    Meget enig her. Det du nævner er også grunden til jeg ikke er på Danske fora. :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Håber at jeg en dag får viden om hvem "møffe" er. Tvivler på at Modifix vil udlevere hemmeligheden.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Danskere roder rundt i udstyr som er flere årtier gammelt. Danmark er et fattigt land. Der er ingen olieindtægter som i Norge.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    WayAhead: Feil, danskerne pumper oile som bare F utenfor vestkysten

    Jo, men danskerne (ja ja, jeg er en af dem) ser ikke mange kr. i statskassen for den oliepumpning.
    Man har solgt koncessionerne på så favorable vilkår til Mærsk/AP Møller, at de meler mestedelen af den kage selv.

    Med hensyn til den næste udbudsrunde, er den ikke helt vedtaget endnu. Der er kræfter i regeringen omkring grøn omstilling som mener,
    at det er et forkert signal at sende, og at man burde stoppe al fremtidig olieboring.

    Ellers er her vældigt hyggeligt på Sentralen. Bare betale lidt penge... og vupti... har man måneders gratis abb. på Tidal HiFi.
    Den slags sker ikke i Danmark :cool:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn