Hvor kjøpes rør med diameter over 20 cm?

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
Hvor får jeg kjøpt rør (type støperør/forskalingsrør e.l. i plast eller tykk papp) med diameter over 20 cm og lengde ca 1-2 m? Jeg fant bare d=20 cm på Maxbo og det ser ikke ut til at Biltema/Byggern/Byggmakker har noe heller....

Mvh Kaptein Ufattelig

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
176
Torget vurderinger
4
....jeg også ;D

Takk for tips, skal sjekke ut litt. Men jeg tar gladelig imot flere tips.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Prøv å ta kontakt med en lokal entrepenør, kanskje de har noe liggende.
PVCrør brukes ofte i forbindelse med avtrekk og drenering og er vanlig å finne opp til 60cm ihvertfall, vanlig lengde er 6meter.

Papprør brukes også, i hovedsak til forskaling. Men det blir mer og mer vanlig å bruke stålform så det er ikke sikkert det er så enkelt å få tak i disse lenger.

Sjekk med Bautas, Cramo og Uco, det er mange som driver med utleie av forskaling på østlandet, ta telefonen fatt.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
737
Torget vurderinger
1
Lindab har vel metallrør for ventilasjon. Det som er tingen for DIY høyttalerbygging er støperør av papp. Av en eller annen ikke-sonisk grunn heter de Sonotube i USA, tror de kan hete forskjellig her hjemme. De gir gode subwoofere for billig penge og liten innsats. Men for å få de fine må det kostes på noe i finishen. Hemmeligheten ligger i den tangentielle styrken (symmetri). Det har lindab-rør også, men de er ikke klangmessig døde.

Topp Bunn