Hvor kjøpes rør med diameter over 20 cm?

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
501
Antall liker
146
Torget vurderinger
4
Hvor får jeg kjøpt rør (type støperør/forskalingsrør e.l. i plast eller tykk papp) med diameter over 20 cm og lengde ca 1-2 m? Jeg fant bare d=20 cm på Maxbo og det ser ikke ut til at Biltema/Byggern/Byggmakker har noe heller....

Mvh Kaptein Ufattelig
 

KapteinUfattelig

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
501
Antall liker
146
Torget vurderinger
4
....jeg også ;D

Takk for tips, skal sjekke ut litt. Men jeg tar gladelig imot flere tips.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Prøv å ta kontakt med en lokal entrepenør, kanskje de har noe liggende.
PVCrør brukes ofte i forbindelse med avtrekk og drenering og er vanlig å finne opp til 60cm ihvertfall, vanlig lengde er 6meter.

Papprør brukes også, i hovedsak til forskaling. Men det blir mer og mer vanlig å bruke stålform så det er ikke sikkert det er så enkelt å få tak i disse lenger.

Sjekk med Bautas, Cramo og Uco, det er mange som driver med utleie av forskaling på østlandet, ta telefonen fatt.
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Lindab har vel metallrør for ventilasjon. Det som er tingen for DIY høyttalerbygging er støperør av papp. Av en eller annen ikke-sonisk grunn heter de Sonotube i USA, tror de kan hete forskjellig her hjemme. De gir gode subwoofere for billig penge og liten innsats. Men for å få de fine må det kostes på noe i finishen. Hemmeligheten ligger i den tangentielle styrken (symmetri). Det har lindab-rør også, men de er ikke klangmessig døde.
 
Topp Bunn