Hvor kjøper dere klassisk musikk?

C

Cyber

Gjest
Har i de senere år gått over til å like klassisk mer og mer. Er svak for Chopin forresten (blir konge med Andsnes nye cd som kommer), men to the point:

Hvor på nettet kjøper dere klassisk musikk? Altså et sted med bra utvalg, lave priser, billig porto og kjapp levering?

Kom med dine anbefalinger og erfaringer innen nettbutikkene.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.473
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Handler 90 % av musikken min fra Amazon.uk. De formidler også salg via andre selgere og jeg har handlet veldig mye fra Caiman ,USA. Skal ikke påstå at alt går like kjapt, men utvalget er nærmest ubegrenset, og prisene noe helt annet en i platesjappa.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
mdt.co.uk - kjøpt flere tusen CDer der over 15 år, supplert med aktivklassisk.no.

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
1
Gode tips så langt, men www.amazon.com har en god del bedre utvalg enn www.amazon.co.uk. www.amazon.fr er også bedre enn sin engelske partner på klassisk musikk.

Ellers bestiller jeg mange CD'er fra www.hmv.co.jp da Japan har et svært godt utvalg når det gjelder klassisk musikk. Der kan man finne topp innspillinger som f.eks. Giulini Bruckner symfoni 7 og 8 med VPO; CD'er som er vært vanskelige å oppdrive i Europa/USA i dag.

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Jeg har funnet følgende gode kilder til klassisk musikk:

Aktiv klassisk i Oslo, www.aktivklassisk.no - topp personlig service, fornuftige priser.

www.jpc.de - katalog med ca 30' Cd'er, trekker fra tysk moms, lav frakt.

www.mdt.co.uk - gode priser, lav frakt, kjempeutvalg.

www.hmv.co.jp - godt utvalg og rimelige priser. Mye tilbud. Rask levering.

www.musicabona.com. Bra utvalg av østeuropeisk musikk (Supraphon etc.), sen levering men bra priser.

LPA

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
Får vel legge til http://www.linnrecords.com/main
Er ikke så enormt utvalg, men det de har er det virkelig klasse over. Både artister og innspillinger. Spesielt da hvis du har en bra sacd spiller. Akkurat nå lytter jeg til Angela Hewitts "Chopin Nocturnes". Dette er en dobbel sacd. Utrolig flott lyd og spilt med innlevelse og følsomhet.

Mvh

Topp Bunn