Anbefaler ikke å gå rundt med målemik og prøve å finne refleksjoner. etter 500hz så er det over 6db forskjell rett rundt sweetspot. Har tatt en fullfrekventmåling av begge HT i sweetspot. Skrevet ned topper og dipper som er større og mindre en 5db forskjell fra 75db ( dvs alu under 70 og alt over 80hz) fungerer helt topp ved lave frfekvenser under 400hz. Jeg har en kjent topp i rommet mitt på rundt 65hz. Fant to store punkt på framveggen der det er 93db!!!! på de plassene. Påremsiden av HT 50sm fra elementet kommer det ut 77db... i sweet spot måler det 82db
Visste at noder gidde forskjell, men ikke slike forskjeller. Og merkelig nok så er det ikke noen store problemer under 100hz i hjørnene i rommet her. Men i mellom ht der hifiracket står er det mye, trøbbel. Både ved 25hz hvor den stående bølgen min målt fra sweet spot er og ved 65hr, men der har jeg ikke trøbbel med de stående bølgene.
Men over 900hz er det ikke mulig å bli klok på hva jeg måler, da forskjellene er stor bare med noen cm opp eller ned, frem eller tilbake.
Gleder meg til å få tak i materiale til å lage til de platene som skal på vegg.