Hvor i all verden?

D

Dilla

Gjest
Vurderer å ta 3-5 måneder permisjon fra jobb og hverdagsliv og reise bort sammen med kjæresten. Hovedformålet med å gjøre dette er rett og slett å nyte livet sammen med henne jeg elsker. Har et problem, -skal vi si luksusproblem; hvor skal vi dra?

Italia, Thailand, Zanzibar, Karibien, Scotland…

Kanskje noen her på sentralen som har erfaringer eller tips?
 

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
Sett Sidney som et mål, men mellomland ofte.. Grei måte å få sett verden på og..

Axl
 
N

nb

Gjest
Koriska. Men pass på at dere bommer på den franske fellesferien som begynner midt i Juli.

Patagonia i Latin-Amerika om dere liker natur og ikke er redde for vind. Men her er det stor værrisiko. Få med Buenos Aires i samme slengen.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Italia er et fantastisk flott land. Vår og høst er beste årstider, unngå juli og august. Vil anbefale kjøreturen fra Roma til Napoli. Kjør på småveiene helt ute ved kysten, stopp og spis nydelig mat, bo på små, artige hoteller, nyt landskapet og utsikten. Tallrike arkeologiske områder, romerske byer, spesielt Herculaneum og Pompei. Roma er obligatorisk, en herlig by med historie på hvert gatehjørne. Nord-Italia med Verona og Gardasjøen er kjempeflott. Få med dere sommeroperaen i Verona (problem juli-august), den foregår i et gammelt romersk sirkus med 20000 publikummere. Venezia er selvsagt, men ikke om sommeren.
 
K

kbwh

Gjest
Slenger meg på Italia-hypen her.
BBkings anbefaling av Verona og Gardasjøen gir jeg min tilslutning til. En Romareise er obligatorisk for enhver europeers dannelse ;-).
Har ellers helt utrolig sans for Toscana, med Firenze, Pisa, Siena, etc. Gårdsferie (agroturistica tror jeg det heter) i det Toscanke innlandet og en liten Fiat er for meg billetten til det langsomme gode livet. Egg fra gården i en kurv med egen kruv til mynter ved siden av. Oliven og -olje fra gården. Litt vin?

Som de hilser hverandre i Toscana:
-Har du spist godt i dag?

Prego!
 
D

Dilla

Gjest
Et vennepar leide seg et lite steinhus i Toscana et halvt års tid for en 3-4 år siden. De hadde det helt topp. Dagene begynnte med å fyre opp i ovnen (høst/vinter), ordne seg en skikkelig frokost, lese avisen med en espresso på kneskåla og så spekulere i hva dagen skulle brukes til.

En slik tilværelse frister også meg. Gjerne med muligheter for turer, enten til fjells eller på sjøen, i rimelig nærhet. Tanken er å reise uten bil, finne et sted (bolig) og bare være der/ i nærheten. En bungalow ved sjøen i asia/oceania frister litt...
 

Torbjorn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.05.2002
Innlegg
67
Antall liker
5
Det kommer helt an på hva dere ønsker ut av reisen, og (implisitt) hvilken alder dere er i. Å nyte livet kan være så mangt. :)

Australia og New Zealand er veldig fine og enkle land å reise rundt i dersom en vil ha noe backpacker-aktig og med mange naturopplevelser.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Nei! Dra til Islamabad, Mekka, Saudi, Yemen, Algerie...
Og kom tilbake (med eller uten hender) og fortell oss om virkeligheten hjemme hos Islam! :D På den måten lærer HFS-leserne masse om noe vi nå bare tror!

God tur, forresten!

Honkey
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.069
Antall liker
3.050
Torget vurderinger
2
Skal dere resie, eller skal dere være ett sted ?

Skal dere se verden eller hverandre ?

Liker dere varme, havet, fjellet, skogen ?

Backpack eller jet-set ?
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Nei! Dra til Islamabad, Mekka, Saudi, Yemen, Algerie...
Og kom tilbake (med eller uten hender) og fortell oss om virkeligheten hjemme hos Islam! :D På den måten lærer HFS-leserne masse om noe vi nå bare tror!

God tur, forresten!

Honkey
Hvorfor i alle dager skulle du tro mer på det disse to her forteller enn på det folk som har levd i disse landene og stedene i mange år har å fortelle...?
Stoler du bare på hifi-entusiaster...? ;)

Tror Mekka er uaktuelt, det er nok et sted man må være muslim for å kommer til.

God tur TK, har dessverre ikke noen gode forslag for øyeblikket, men blir sikkert en fin tur.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
var i italia på sardinia for et år eller to siden, fantastisk flott plass, og ikke minst hyggelige mennesker :D at det ikke var noe besett med turister(norsker svensker og dansker :p ) er jo også litt flott, var vist mange italienere fra fastlandet som ferierte der, at de har en av europas fineste strender er jo også hyggelig, italiensk mat er jo heller ikke så verst :D
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
min kjære og jeg bodde i en landsby i alpes maritime (øst i provence) i et par mnd. Der er det veldig fint å møte våren. Dra dit i februar og bli til den franske fellesferien. Fjellturer, sykkelturer, kultur og badeliv. Ikke dyrt å leie et hus eller en leilighet... PM for tips om utleier..

(Bodde i Tourettes sur loup) hvis du vil søke
 
T

tst

Gjest
Italia og Frankrike er helt forferdelig, sure mensker, dårlig mat, elendig service. Da er det mye bedre i USA med fine hoteller og bra mat og mye kule folk.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Italia og Frankrike er helt forferdelig, sure mensker, dårlig mat, elendig service. Da er det mye bedre i USA med fine hoteller og bra mat og mye kule folk.
jaha så det sier du!! man har nå forskjellige erfaringer...
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
243
Antall liker
53
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Vurderer å ta 3-5 måneder permisjon fra jobb og hverdagsliv og reise bort sammen med kjæresten. Hovedformålet med å gjøre dette er rett og slett å nyte livet sammen med henne jeg elsker. Har et problem, -skal vi si luksusproblem; hvor skal vi dra?

Italia, Thailand, Zanzibar, Karibien, Scotland…

Kanskje noen her på sentralen som har erfaringer eller tips?

Du bør ihvertfall finne en fast plass. Mye stress å drasse på stereoanlegg og platesamling rundt omkring... ;)
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Nei! Dra til Islamabad, Mekka, Saudi, Yemen, Algerie...
Og kom tilbake (med eller uten hender) og fortell oss om virkeligheten hjemme hos Islam! :D På den måten lærer HFS-leserne masse om noe vi nå bare tror!

God tur, forresten!

Honkey
Ikke-muslimer slipper ikke inn i Mekka, dette vidunderlige arnested for respekt og toleranse. Har du ikke "riktig" tankesett så blir du stoppet ved veisperringene som omringer byen, der hersker total og uforbeholden segregering.

Jeg ville dratt til fjerne østen.
 
C

CAP

Gjest
Batangas eller Boracay på Philipinene, sol, palmer, hvite sandstrender og blått vann så langt øye rekker, kan ikke tenke meg noe bedre sted på jorda og slappa av sammen med kona, skulle veldig gjerne blitt der noen år og ikke er det dyrt heller og så godt som alle snakker engelsk.
Prisnivået er slik at for en 50 lapp pr dag kan 2 personer spise 3 måltider med drikke og det er masser av god mat spesielt av havets delikatesser og frisk frukt.
Jeg drar med glede allerede i morgen om sjansen byr seg.
 
Topp Bunn