tact1 skrev:Vurderer kjøp av platespiller og Lurer på følgende.
Hvor god er Michell Gyro i forhold til Rega, VIP, osv.
Du har nok rett i det om du kjøper nyimpulse skrev:Jeg har eid etpar Gyroer, og de er minst like vedlikeholdsfrie som Rega, IMHO. Visuelt er det lite som topper en Gyrodeck, og lydmessig er de uhyre gode til prisen. Stort potensiale, kan oppgraderes en hel del mht strømforsyninger, arm, tallerken osv, nydelig finish og klassisk modell. En av mine personlige favoritter, i alle fall.
Helt enig med deg Vidar. Blir «apples and oranges» dette.Vidar P skrev:Et like interessant spørsmål som hvor god er vel hvordan den er god. Hva den er god på, for å si det slik. Og de låter jo rimelig forskjellig fra både Rega og VPI. Og Linn for den del. Mer i retning av SME imo. Derfor vil meningene sprike også, og man må høre selv.
Det er ingen todimensjonal linje dette med "hvor god" eller nivået av kvaliteter. Det er minst en dimensjon til, dette med hvilke kvaliteter. For en som liker Rega-lyden (eller hvor Rega-lyden passer system og smak), så vil nærmest en hvilken som helst Rega være bedre. For en hvor Gyro-lyden passer, så vil Gyro være bedre enn hvilken som helst Rega. Etc etc.
Cobra2 skrev:Send skjiten til meg...så skal du få en fungerende REGA P3 i bytte
;D
Arne K
Lenge leve mangfoldet! ;DLagga skrev:Så blir spillestil et spørsmål om smak og behag, som andre nevner, selv kunne jeg ikke tenke meg en Rega,
uansett type og pris inn i huset, da spiller jeg heller kassetter, men det er meg...
Vennlig hilsen
Morten
Husker mine tre år på gymnaset, og de utallige timer sammen med kompiser hos Tommy, som hadde det desidert dyreste oppsett med Gyro, Mark Levinson og Altec Lansing (han jobbet mye på fritiden). Gyroen er, som mange sier, et smykke, men det er især når den står stille. Det er faktisk frustrerende å se den i aksjon, og det var en medvirkende faktor til at jeg selv gikk for Rega. Arnes utsagn om at Gyro er 5 ganger bedre enn Rega, er jo spikka tullåt, og han sier det sikkert bare for å få i gang en menings utvekslingBoogie-Stian skrev:Til sist en liten Gyro-anekdote:
Jeg hadde et vorspiel med noen venner i høst engang, og alle ville høre pater på Gyrodec som alltid får oppmerksomhet. En av deltakerne ba meg imidlertid om å skru den av fordi han var redd for at den skulle fremkalle et epilepsianfall. Noe å tenke på....
Hehe! O yes ;DKalle Klovn skrev:Lenge leve mangfoldet! ;DLagga skrev:Så blir spillestil et spørsmål om smak og behag, som andre nevner, selv kunne jeg ikke tenke meg en Rega,
uansett type og pris inn i huset, da spiller jeg heller kassetter, men det er meg...
Vennlig hilsen
Morten
digiman skrev:Hehe! O yes ;DKalle Klovn skrev:Lenge leve mangfoldet! ;DLagga skrev:Så blir spillestil et spørsmål om smak og behag, som andre nevner, selv kunne jeg ikke tenke meg en Rega,
Vennlig hilsen
Morten
Hva menes med frustrerende og epilepsianfall? At hele riggen gynget og hadde kast, eller å se på messingloddene under tallerken når den gikk rundt?Steen skrev:Det er faktisk frustrerende å se den i aksjon, og det var en medvirkende faktor til at jeg selv gikk for Rega.Boogie-Stian skrev:Til sist en liten Gyro-anekdote:
Jeg hadde et vorspiel med noen venner i høst engang, og alle ville høre pater på Gyrodec som alltid får oppmerksomhet. En av deltakerne ba meg imidlertid om å skru den av fordi han var redd for at den skulle fremkalle et epilepsianfall. Noe å tenke på....
Steen
Litt samme effekt som man kan få når man kjører bil en mørk kveld når det regner. Ved en bestemt hastighet kan frontlyset på midtstripene på veien ha en slik virkning. Andre vil selvfølgelig synes at det bare er tøftou812rh skrev:Hva menes med frustrerende og epilepsianfall? At hele riggen gynget og hadde kast, eller å se på messingloddene under tallerken når den gikk rundt?Steen skrev:Det er faktisk frustrerende å se den i aksjon, og det var en medvirkende faktor til at jeg selv gikk for Rega.Boogie-Stian skrev:Til sist en liten Gyro-anekdote:
Steen
OU812
Da er det bare én ting å gjøre: Oppgradere til Orbe-tallerken! ;DSteen skrev:Litt samme effekt som man kan få når man kjører bil en mørk kveld når det regner. Ved en bestemt hastighet kan frontlyset på midtstripene på veien ha en slik virkning. Andre vil selvfølgelig synes at det bare er tøftou812rh skrev:Hva menes med frustrerende og epilepsianfall? At hele riggen gynget og hadde kast, eller å se på messingloddene under tallerken når den gikk rundt?Steen skrev:Det er faktisk frustrerende å se den i aksjon, og det var en medvirkende faktor til at jeg selv gikk for Rega.Boogie-Stian skrev:Til sist en liten Gyro-anekdote:
Steen
OU812![]()
Steen
;DDazed skrev:Da er det bare én ting å gjøre: Oppgradere til Orbe-tallerken! ;DSteen skrev:Litt samme effekt som man kan få når man kjører bil en mørk kveld når det regner. Ved en bestemt hastighet kan frontlyset på midtstripene på veien ha en slik virkning. Andre vil selvfølgelig synes at det bare er tøftou812rh skrev:Hva menes med frustrerende og epilepsianfall? At hele riggen gynget og hadde kast, eller å se på messingloddene under tallerken når den gikk rundt?Steen skrev:Det er faktisk frustrerende å se den i aksjon, og det var en medvirkende faktor til at jeg selv gikk for Rega.Boogie-Stian skrev:Til sist en liten Gyro-anekdote:
Steen
OU812![]()
Steen